Guest TLinkku

Sterlingin lippuvarauksista

26 viestiä aiheessa

Moi.

Lievästi kyllä epäilyttää tuo Sterlingi. Kotisivut ovat samaa tasoa kuin kehnoimmat VA -kotisivut Suomessa. Koitin varata matkaa Prahaan - tuli ilmoitus, että: "matka varattu". Mitään itinerarya ei näy missään. Suap nähä mennäänkö sitä Prahaan koskaan Sterlingillä...

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Lievästi kyllä epäilyttää tuo Sterlingi. Kotisivut ovat samaa tasoa kuin kehnoimmat VA -kotisivut Suomessa. Koitin varata matkaa Prahaan - tuli ilmoitus, että: "matka varattu". Mitään itinerarya ei näy missään. Suap nähä mennäänkö sitä Prahaan koskaan Sterlingillä...

TLi

Sähköpostin tulo voi joskus kestää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

TLi

Eilen varasin siskolle ja sen äijälle Bologna - Helsinki - Bologna lennot ja kaikki sujui ongelmitta. Sähköposti tuli samantien kun ehdin vain selaimen sulkea. Saa nähä, äiti on menossa Sterlingin ensimmisellä lennolla Bolognaan, toivottavasti kaikki menee ongelmitta... :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en nyt uuta juttua viittnyt tehdä tälle, mutta mulla ois liput 28.3 sterlingille Malaga-Hellsinking välille ja uutisis oli et ne on perunu lentoja, mitäs vois tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

en nyt uuta juttua viittnyt tehdä tälle, mutta mulla ois liput 28.3 sterlingille Malaga-Hellsinking välille ja uutisis oli et ne on perunu lentoja, mitäs vois tehdä?

* Selvittää onko peruttu lento juuri se missä sinä olet mukana.

* Ottaa yhteyttä lentoyhtiön edustajaan ja kysyä häneltä mitä on tehtävissä.

Tätä sivuako tarkoitat? http://www.sterlingticket.com/flight

Ihan hyvältähän tuo näyttää, ettet vain yrittänyt ostaa lippuasi Sterling-VA:n sivulta.  ;D

No joo, mutta siis tuo näyttää yksinkertaiselta systeemiltä, jos se ei toimi niin sähköpostiin varmaan Sterlingilläkin vastataan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo, mutta siis tuo näyttää yksinkertaiselta systeemiltä, jos se ei toimi niin sähköpostiin varmaan Sterlingilläkin vastataan.

Ja sähköpostiosoitteen löytää tietenkin Sterlingin nettisivuilta? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Mielenkiiintoista .... teenpä merkinnän". Olin muuten ihan satavarma, että emailosoite olisi sivuilla, mutta ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinulla voi olla hyvät mahdollisuudet ettei lentoasi ole peruttu, koska lähtöpäiväsi tiistai. Minulle tuli ilmoitus lentoni peruutuksesta sähköpostilla ja siinä kerrottiin numero mihin pitää soittaa. mikäli lentosi on muuttunut, pitäisi sinulle tulla siitä ilmoitus sähköpostilla.

Tilitin omalta osaltani samaa asiaa aiemmin tässä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No whatever.... Yhteystiedot sivulla lukee näin:

Varauksia koskevat kysymykset

Ota yhteyttä varauskeskukseemme

ja alla puhelinnumerot, Suomi mukaan lukien.

Sitten siellä on sellainen linkki kuin "Muuta lippua". Siellä kirjaudutaan sisään jne. ja oletettavasti sieltä sisältä löytyy lisää infoa ja tarvittavaa tietoa lippujen muutoksista jne. jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan yrittänyt asioida viime päivinä Sterlingin kanssa?

Yhtiön toiminta tuntuu merkilliseltä. Puhelinpalveluun on mahdoton päästä ja nettisivujen muutospalvelut eivät toimi. Varasin joulukuun puolella lennon, joka näyttää sittemmin poistuneen varaus- ja aikataulutiedoista. Mistään ei löydy tietoa, tullaanko lento lentämään, tarjotaanko korvaavaa vuoroa vai jätetäänkö matkustajat vain kentälle ruikuttamaan.

Sterlingin alku ei näytä luottamusta herättävältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan yrittänyt asioida viime päivinä Sterlingin kanssa?

Yhtiön toiminta tuntuu merkilliseltä. Puhelinpalveluun on mahdoton päästä ja nettisivujen muutospalvelut eivät toimi. Varasin joulukuun puolella lennon, joka näyttää sittemmin poistuneen varaus- ja aikataulutiedoista. Mistään ei löydy tietoa, tullaanko lento lentämään, tarjotaanko korvaavaa vuoroa vai jätetäänkö matkustajat vain kentälle ruikuttamaan.

Sterlingin alku ei näytä luottamusta herättävältä.

No koska ja minne lento on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lento peruttu. Tarjoavat tilalle ti, to ja su

lentoja Air Finlandilla tai rahat takaisin.

width=468 height=60http://impfi.tradedoubler.com/imp/img/16112685/1081650?598773824[/img]

Kiva tietää, mutta kun millään ilveellä ei saa kontaktia koko putiikkiin. Puhelinpalvelussa virolaisneito valittaa päivät ja yöt, että asiakaspalvelijat ovat varattuja ja pyytää soittamaan myöhemmin. No, mulla on vielä muutama kuukausi aikaa soitella. Mutta voi olla turhauttavaa, jos peruutettu lento on lähiakoina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätäkin viestiketjua lukiessa muistaa taas, miksi halpayhtiöt ovat "halpoja"....

Hyvää matkaa kaikille, joiden lentoa ei ole peruttu ja jotka saavat lentoyhtiöön yhteyden muutostilanteissa, muistakaa ynnätä puhelinkulut päälle kun seuraavan kerran vertailette säästämiänne euroja!

Rahastahan kaikki viime kädessä on tietysti kiinni. Sterlingin menettely on kuitenkin poikkeuksellista, kun netinkään kautta ei saa varauksiin yhteyttä. Tähän asti aikaisemmat kokemukseni halpayhtiöistä ovat olleet myönteisiä. Esim. easyJet on viipymättä ilmoittanut terminaalivaihdoksista ja pitänyt muutenkin asiakkaansa kiitettävästi ajan tasalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esim. easyJet on viipymättä ilmoittanut terminaalivaihdoksista ja pitänyt muutenkin asiakkaansa kiitettävästi ajan tasalla.

Samoja kokemuksia mulla Ryanairista

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätäkin viestiketjua lukiessa muistaa taas, miksi halpayhtiöt ovat "halpoja"....

Hyvää matkaa kaikille, joiden lentoa ei ole peruttu ja jotka saavat lentoyhtiöön yhteyden muutostilanteissa, muistakaa ynnätä puhelinkulut päälle kun seuraavan kerran vertailette säästämiänne euroja!

Minullakin on erittäin hyviä kokemuksia Ryanairista. Loistava lentoyhtiö kerta kaikkiaan. Tätä viestiketjua lukiessa tulee lähinnä mieleen, että ero halpiksen ja legacyn välillä on erittäin pieni muuten kuin rahallisesti. Noh, kai se on sitä että tarvitsee perustella satoja euroja maksanutta lentoaan, että "on tää vaan niin hyvä".  :laugh:

Kieltämättä tuo Sterling harmittaa, mutta vaihtoehto ei todellakaan olisi mikään riistolentoyhtiöllä matkustaminen. Päinvastoin, taidan harkita nyt reilaamista, riippuu miten tuo Sterling oikein saa homman hoidettua. 18.6. olis HEL->NCE kahdella hengelle. Jos ikinä ees saan niitten surkeaan asiakaspalveluun yhteyttä, vaadin heti rahat takaisin ja alan hommata uutta lentoa. Tanskalaiset ei vaan osaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nodiih..tänään tuli sterkkarilta mailia että lentoanne on siirretty 5min. ja uutta vahvistusta pyydettiin  ;D

aika touhua...sit se kone viel myöhästyy varmaan sen 5min ja mikään ei muutu  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää vielä raportoida Sterlingin politiikasta. Kerroin aikaisemin, että alkuperäinen lentoni on poistettu kesän aikatauluista. Yhtiö ei tietoa kertonut, vaan sain tietää sen muista lähteistä.

Kesti kauan, ennenkuin yhteydenotto matkanvaraukseen onnistui. Vihdoin viimein puhelu meni läpi ja virkailijakin totesi lennon peruutuksen. Kerroin olevani halukas vaihtaman lennon edelliselle päivälle. Lennon operoi Air Finland ja vaihto onnistui.

Vasta jälkeenpäin huomasin, että samalla lipunhintaan oli tullut muutamia kymmeniä euroja lisää. Summa ei maailmaa kaada ja maksan sen toki mielelläni, varsinkin jo pääsen matkustaman kotimaisella kyydillä. Tein  kuitenkin ilmeisesti sen virheen, että olin itse aktiivinen enkä jääny odottamaan yhtiön yhteydenottoa. Näin kyseesä oli "normaali" päivämääärän muutos, josta koituu myös lisäkustannuksia.

Voisin kuvitella, että Sterlingin vaikeneminen on tietoista. Kesän lennnoista on karsittu suurin osa jo viikkoja sitten, mutta tässä vaiheessa matkustajille ei ole virallisesti ilmoitettu mitään. Yhtiölle on huomattavasti taloudellisempaa, että matkustajat ovat itse aktiivisia ja buukkaavat uudet vuorot.  Ja maksavat samalla siirtokustannukset.

Lopuille voi aikanaan kertoa, että kaikki paikat menivät jo ja yksinkertaisesti vain palauttaa rahat. Epäilen kyllä, että näinkään ei välttämättä tapahdu.  Voi olla, että maksetut rahat tallentuvat yhtiön tilille, josta niitä voi käyttää vain seuraavien matkojen maksamiseen.

Kuvaan kuuluu myös se, että hyvissä ajoin tehtyihin ennakkovarauksiin Sterling soveltaa erityisen tiukkoja sääntöjä. Yhtiötä onkin siksi vaikea saada kiipeliin, sen verran tarkasti pojat ovat  sopimuksen pikkutekstit vääntäneet. Sterlingin kanssa asioidessa kannattaa näköjään olla tarkkana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös nyt ole kysymys yhtiöstä itsestään riippuvista syistä tapahtuvasta lentojen peruutuksista, jolloin EU-korvausjärjestelmän pitäisi astua peliin?

Ja jos rahat jäävät sisään yhtiöön ilman, että siitä saa vastiketta, kyseessä on selvä rikoslain mukainen kavallus, ellei yhtiö mene sitä ennen konkurssiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vasta jälkeenpäin huomasin, että samalla lipunhintaan oli tullut muutamia kymmeniä euroja lisää.

Ei kai se noin voi mennä. Olen Ilkan kanssa samoilla linjoilla. Itse sain vaihdon kustannuksitta ja lupasivat jonkun moista hyvitystä (33€) mikäli vuoden sisällä lennän vielä heidän kyydillään. Ei muuta kuin reklamaatiota kirjoittamaan, niillähän tää maailma tuntuu nykyään pyörivän.

Itselleni tuli sähköpostia ao. firmalta samana päivänä kuin uutisissakin kerrottiin ongelmista.

Kaikenlaisen puhelin jonottelun ja sähköposti kirjoittelun jälkeen tilanne on se että nykyisessä varauksessani menomatka Malagaan "Operated by Air Finland" mutta paluumatka Sterlingillä... ilmeisesti.

Tossa on vielä aikaa ennen kuin matka koittaa niin eiköhän he saa siihen mennessä aikataulunsa kondikseen, tällä hetkellä noi aikataulut heidän sivuillaan varsin sekaisin. Varauksen kautta lähtöajat eri kuin aikataulu osiossa. 

Näin jälkikäteen todettakoon (muokattu 9.5.06), että olin positiivisesti yllättynyt Sterlingin 737 "vihreän koneen" (OY-SEH [vai onkohan noita vihreitä monta]) penkkien tilavuuksista verrattuna Air Finlandin 757aan. Mennessä  Air Finlandilla minä ja toinen herra istuttiin riviä ennen hätäuloskäyntiä niin siinä oli varsin ahdasta, takaisin tullessa vieressä istui lapsia, joten voihan tuo liikkumavaran tunne johtua siitäkin ettei kokoajan olkapäät kolisseet vastatusten.

Aiemmin mainitsemani 33€ on tullut Sterling käyttäjätililleni. Onhan toi parempi kuin ei mitään, varsinkin kun tällä hetkellä syksyn matkaa pohtiessa kilpailijoiden hinnat toistasataa euroa kalliimmat niin tuo Sterling varteenotettava vaihtoehto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai se noin voi mennä. Olen Ilkan kanssa samoilla linjoilla. Itse sain vaihdon kustannuksitta ja lupasivat jonkun moista hyvitystä (33€) mikäli vuoden sisällä lennän vielä heidän kyydillään. Ei muuta kuin reklamaatiota kirjoittamaan, niillähän tää maailma tuntuu nykyään pyörivän.

Itselleni tuli sähköpostia ao. firmalta samana päivänä kuin uutisissakin kerrottiin ongelmista.

Omalla kohdallani olenkin ihmetellyt sitä, miksi yhtiö ei välittömästi ilmoittanut vuoron peruutuksesta. Sehän jopa luvataan selvästi matkustusehdoissa. Kuten jo aikaisemmin totesin, viivyttely tuntui tarkoitushakuiselta. Sterling voi reklamaatiotilanteessa vain todeta, että olen olut itse aktiivinen päivämäärän muuttaja ja sillä sipuli.

Olisikin mielenkiintoista tietää, onko kenellekään lähetetty tietoja kesäkuun alun lentovuorojen peruutuksista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään