Torsten Kihlman

Millä koneilla olette lentäneet?

815 viestiä aiheessa

Itse laillisesti puikoissa vain enintään 2-moottorisilla potkurikoneilla.

 

PAX-statuksella as big as they come.

 

Pienenä kuriositeettina mainittakoon, että yksikään kaupallisen tai sotilasilmailun pilotti ei ikinä ole voittanut meikäläistä lentotaitoskaboissa (älä lue taitolentoskaboissa) ja laatimiani Utin lentotaidon SM-kilpailuja - joskus 1970-luvulla - taidetaan vieläkin pitää legendaarisen "veemäisinä". SAIMME kultajyvät, jyvät ja akanat erilleen toisistaan - kuten tarkoitus olikin.

 

8)

 

P.S. Kiinnostaa varmaan kiviäkin, mutta yleensä allani oli OH-BMW, joka on jokseenkin epäyhteensopiva lentotaitokisoihin, mutta siitä huolimatta...

 

Boris

Ei nää yllä olevat olen koneilla lentäneitä, he ovat maksaneita matkustajia eri tyypeillä  ;D

 

Otsikko; millä koneilla olette lentäneet, kuuluisi muotoon; millä koneilla olette olleet mukana  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lukasepas nyt jaska koko 17 sivua läpi, ennen kuin ryhdyt tulkitsemaan... Taitaa olla pari ihan lentäjäksikin laskettavaa heppua mukana. Jos otsikkosaivartelu saa vallan, se ei myöskään ole muodossa "Mitä koneita olette lentäneet?".

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Lasketaan lentäjäksi" :-\

 

Jumala oli, mutta laskettiin (alennettiin) lentäjäksi.

Lennonjohtaja oli, mutta laskettiin lentäjäksi.

 

Näitä laskelmoiden... 8) :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lukasepas nyt jaska koko 17 sivua läpi, ennen kuin ryhdyt tulkitsemaan... Taitaa olla pari ihan lentäjäksikin laskettavaa heppua mukana. Jos otsikkosaivartelu saa vallan, se ei myöskään ole muodossa "Mitä koneita olette lentäneet?".

 

-A-

 

siis; kuten tuossa sanoin, Otsikko; millä koneilla olette lentäneet, kuuluisi muotoon

 

siis; tyyppikoulutus koneelle, joka ei vaadi tyyppikoulutusta  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näitä henk.koht. luokkakelpuutuksella ja ilman tyyppikelpuutusta lennettyjä:

 

K-2b, Ka-6CR, K-7, K-8b, AS-W20, , AS-K21, PIK-16C, PIK-20D, G102, G103, Janus B, Duo Discus, Glasflügel 304, LS4, LS8-18, DG-300, L-13 Blanik, SZD-9 Bocian, SZD-48 Jantar, SZD-51 Puchacz, PW-5 Smyk

 

RF-4D, RF-5, RF-5B, G109, SF-25 Falke

 

Ikarus C42B, ATEC 122 Zephyr

 

C140, C150, C150 Super, C152, C170, C172, FR172, C177, C182, C185, C188, C195, C206, J-3, PA-18, PA-24, PA-25, PA-28, PA-28R, PA-38, PIK-11, PIK-15, PIK-18, PIK-19, PIK-23, Beech 19, RV-6, Maule 4, American AA-5, VL-70, Citabria 7ECA, Auster 6, MS.880B Rallye Club, Rallye 235, Jak-52

 

Edit: lisätään C150 TD (kannuspyörä)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä meikäläisen lista:

 

 

Saab 340: Finnaviation, Carpatair

Saab 2000: Blue1, Lithuanian Airlines

ATR 42/72: Karair, Finnair, LOT, Air New Zealand

Dash Q-400: SAS

 

 

DC-9/MD-80/90: Finnair, Blue1, SAS, Austrian Airlines, American Airlines

DC-10/MD-11: Finnair

 

Boeing 737: SAS, Lufthansa, KLM, LOT, Malev, Czech Airlines, Sobelair, Malaysian Airlines, Air Asia, Pacific Airlines

Boeing 747: Lufthansa, Air France, Malaysian Airlines, Thai Airways

Boeing 757: Icelandair

Boeing 767: Air New Zealand

Boeing 777: Thai Airways

 

Fokker 70/100: Austrian Airlines, American Airlines

 

Airbus 319/320/321: Finnair, SAS, Lufthansa

Airbus 300: Finnair, Lufthansa, Thai Airways

Airbus 310: Lufthansa

Airbus 330: Malaysian Airlines, Thai Airways

Airbus 340: SAS, Lufthansa, Singapore Airlines

 

Avro: Blue1, Lufthansa

 

CRJ eri tyypit: Lufthansa, Tyrolean Airways

 

Embraer 145: Skyways, LOT

Embraer 170/190: Finnair, LOT

 

 

Siinä ne. Yllättävänkin paljon noita tuli, kun alkoi tarkemmin miettimään.... :)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäiskö jakaa "minkä lentokoneen kyydissä olette olleet" ja "mitä lentokoneita olette lentäneet PIC"?

 

ps Bojot 737-600 ja -800 tuli perjantaina kyydissäpelättyätyypitettyä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkuruinen listani  ;D

 

B757  Finnair

ATR72 Finnair

A321 Finnair (+malev)

 

Sitten vielä joku B737 Finnair

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkuruinen listani  ;D

 

B757  Finnair

ATR72 Finnair

A321 Finnair (+malev)

 

Sitten vielä joku B737 Finnair

Finnairin B737?... 737 ollut Finnairilla joskus lyhyen aikaa vain rahtikoneena.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ihan kun Ismo sanoikin, ja mitä - että Malevin A321? Eihän Malevilla niitä ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivitetty lista:

 

C152  OH-CTH  Malmi-Malmi    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=262425&nseq=1

 

C172  OH-CMO  Malmi-Malmi, OH-CAV  Malmi-Malmi    http://www.airliners.net/photo/BF-Lento/Cessna-172P/1224728/M/ , http://www.airliners.net/photo/BF-Lento-(Shell)/Cessna-172N-Skyhawk/0615247

 

Grob 109  OH-740  Malmi-Malmi    http://www.airliners.net/photo/Untitled/Grob-G109B/1062066

 

Antonov AN-2  ES-CAC  Malmi-Malmi    http://www.airliners.net/photo/Air-Livonia/Antonov-An-2/1085739

 

De Havilland Canada DHC-6-300 Twin Otter  OH-SLK  Malmi-Malmi    http://www.airliners.net/photo/Parachuting-Club-of/De-Havilland-Canada/0397205

 

Short SC-7 Skyliner 3A-100  OH-SBA  http://www.airliners.net/photo/Helsinki-University-of/Short-SC-7-Skyliner/1248743

 

Airbus A320  Finnair  Helsinki-Kittilä, Nouvelair  Monastir-Helsinki    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6190341&nseq=3  <--- Nouvelair

 

Airbus A321  Finnair  Helsinki-Kittilä, Nouvelair  Helsinki-Monastir    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6193496&nseq=17  <--- Nouvelair

 

McDonnell Douglas MD-82  Finnair  Helsinki-Kittilä

 

Boeing 757-200  Finnair Helsinki-Kanaria, Air Finland  Helsinki-Sharm El Sheik (Ohjaamossa koko lennon.)

 

 

Kittilään on siis usein tullut mentyä laskettelemaan ja oon kittilään kerran mennyt Finskin beibilläkin. Laitoin kaikkiin Helsinki-Kittilä, kun en muista millä koneella menin mihinkin suuntaan.

Joskus olin shortin kyydissä faijan lennoilla olin n.4-5V niin en muista minne lennettiin, mutta jotain mittaus lentoja vissiin. Nouvelairin ruuista sen verran, että jos joskus matkustatte kyseisellä yhtiöllä niin pakatkaa omat eväät mukaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei vain ole. Ettei Lari vain tarkoittanut Air France KLM sillä Air Francella niitä on - 65 kpl! KLM:llä ei niitä koneita ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkuruinen listani  ;D

 

B757  Finnair

ATR72 Finnair

A321 Finnair (+malev)

 

Sitten vielä joku B737 Finnair

 

Hmm, joo lieviä virheitä tullut (kun lonkalta yritin muistella muutamaa vuotta taakse päin).

 

Elikäs tässä pitäis olla oikee lista:

 

B757  Finnair

ATR72 Finnair

A321 Finnair

B737 Malev

 

Ja sitten on tullut käytyä empun ohjaamossa.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähät vanhoista, niitä on jokunen, yli- ja aliäänipuolelta, mutta tänään tuli se ylväin: Boeing Stearman, vuosimalli 1938

 

Koneen kokonaistunnit alle 3.000 ja kone uutta vastaavassa kunnossa, sininen runko ja keltaiset siivet sekä vanha yhdysvaltain tunnus (se jossa on punainen pallo valkoisella pohjalla tähtikuvion keskellä). On hienoa kuunnella, kun Lycomingin tähtimoottori antaa pehmeän äänen myötäilemänä kaikki 300 hevosvoimaansa. Avo-ohjaamo, vanhanajan huuva (mutta uudet radiot) ja pitkä jalopuinen sauva täydentävät tunnelman. Ei normaali lentopoika voi elämältä enempää toivoa.

 

Paikka: Nelspruitin kaupungin pikkukenttä (paikallinen "Malmi") Etelä-Afrikassa.

 

Ps. Jos joku haluaa lentää PPL:n siellä, olosuhteet eivät ole pöllömmät: Sää on mitä mainioin, majoitus löytyy, opettajat löytyy, koneet löytyy ja aeroklubin klubirakennus täydentäää loput. Hinnat eivät varmaankaan ole sen halvemmat kuin Suomessakaan, mutta elämänkokemusta kertyy. 

 

Seppo   

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsospa, Veli-Pekalla aikamoinen lista  8) , toivottavasti minullakin on myöhemmin samanpituinen lista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkuvuonna onkin tullut monta uutta tyyppiä listalle, vaikka vähän harmittikin sekä A342:n että A346:n missaaminen, vaikka hyvä tilaisuus oli kumpaankin... 

 

Airbus 310-300

Airbus 319

Airbus 320

Airbus 320-200

Airbus 321

Airbus 330-200

Airbus 330-300

Airbus 340-300

ATR 72-500

BAe Avro RJ85

Boeing 717

Boeing 737-300

Boeing 737-400

Boeing 737-600

Boeing 737-700

Boeing 737-800

Boeing 747-400

Boeing 757-200

Boeing 767-300ER

Boeing 777-200ER

Boeing 777-300ER

De Havilland DHC-8-Q400

Embraer 170

Embraer 190

Embraer EMB 120 Brasilia

Fokker 70

Ilyushin Il-18

McDonnell Douglas DC-9 (ei tarkempaa mallijakaumaa tiedossa)

McDonnell Douglas MD-11

McDonnell Douglas MD-80 (ei tarkempaa mallijakaumaa tiedossa)

McDonnell Douglas MD-87

Saab 2000

Tupolev 154 (Tarkkaa mallia ei tiedossa, Balkanin lento kuitenkin)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta KLM A320 ??? Ei kai KLM:llä sellaisia ole?

 

Olisiko ollut 737 sitten tai joku muu Airbus? Muistan lennosta vain sen, etta kelmi tarjosi sitruunajaateloa - ja hyvaa sellaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei vain ole. Ettei Lari vain tarkoittanut Air France KLM sillä Air Francella niitä on - 65 kpl! KLM:llä ei niitä koneita ole.

 

Kylla se oli viela puhdas kelmi silloin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivitystä

 

Dc-9-10 Finnair ensimmäinen lentomatkani joskus 80-luvun lopussa Turusta Maarianhaminaan

MD8x SAS

MD90 SAS/Blue1

Fokker 100 ei muista yhtiötä matka oli kuitenkin CPH-STN

Avro RJ85/100 Blue1

B737-800 Ryanair, Qantas

B747-400 Qantas, Singapore Airlines

B757-200 BA

B767-600 Qantas

A320-200 Tiger Airways, Air Asia

A380-841 Singapore Airlines (9V-SKB)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä omani:

 

Finnair

 

A320 mm. Pariisi, Lamezia terme

 

B757 mm. Teneriffa, Madeira, Fortaleza...

 

DC9 mm. Kajaani

 

MD11 mm. Miami, Guangzhou

 

MD 82/83 mm. Skiathos, Kajaani

 

MD87 mm. Joensuu

 

Lufthansa

 

A320/321 mm. Frankfurt, Malta

 

B737 Frankfurt, Malta

 

Mexicana airlines

 

A319 Miami-Cancun

 

Gol

 

B737

 

Pegasus airlines

 

B737

 

Atlasjet

 

B757

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähät vanhoista, niitä on jokunen, yli- ja aliäänipuolelta, mutta tänään tuli se ylväin: Boeing Stearman, vuosimalli 1938

 

Koneen kokonaistunnit alle 3.000 ja kone uutta vastaavassa kunnossa, sininen runko ja keltaiset siivet sekä vanha yhdysvaltain tunnus (se jossa on punainen pallo valkoisella pohjalla tähtikuvion keskellä). On hienoa kuunnella, kun Lycomingin tähtimoottori antaa pehmeän äänen myötäilemänä kaikki 300 hevosvoimaansa. Avo-ohjaamo, vanhanajan huuva (mutta uudet radiot) ja pitkä jalopuinen sauva täydentävät tunnelman. Ei normaali lentopoika voi elämältä enempää toivoa.

 

Tämän näköinen värkki, siis?

 

width=800 height=533http://tigert.1g.fi/kuvat/US/Collings+Foundation/dsc_7733.jpg/medium[/img]

 

(Toi on Jenkeissä Collings Foundation:in ruohobaanalta kuvattu kesällä 2005 - komeeta katseltavaa ja kuunneltavaa =) )

 

- T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään