Torsten Kihlman

Millä koneilla olette lentäneet?

815 viestiä aiheessa

Matkustajana seuraavissa:

 

Airbus A319         (Finnair)

Airbus A320         (Finnair, Lufthansa)

Airbus A321         (Finnair)

Airbus A340-300  (Finnair, SAS)

Airbus A300-600  (Thai Airways)

 

Boeing 737-300   (KLM)

Boeing 757          (Finnair, Air Finland)

Boeing 767(?)     (Air China)

Boeing 777-200  (Thai Airways)

Boeing 777-300  (Thai Airways)

Boeing 747-400  (Thai Airways, Lufthansa)

 

MD-82                 (Finnair)

MD-83                 (Finnair, Flying Finn)

MD-87                 (Spanair)

MD-90                 (Blue1, China Southern Airlines)

MD-11                 (Finnair)

 

Embraer 170      (Finnair)

Embraer 190      (Finnair)

 

Avro RJ85            (Blue1)

Avro RJ100          (Blue1)

 

Bombardier CRJ 900  (Lufthansa Regional City Line)

 

ATR-72-201        (Aero)

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Diamond aircrafts

- da40 (OH-TDI)

-da42 (OH-STS)

-De Havilland Canada DHC-1 Chipmunk (OH-HCF)

 

Purjekoneeet:

-puchacz (OH-772)

-ask 21 (OH-557)

 

Airbus

-A320

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eka reissu putkella oli joskus 80 luvulla TMP-HEL-TKU-TMP Finskin Tumppi ysillä.

 

Seuraava oli Florida, jossa HEL-MON-JFK Finskin kympillä, josta Easternin Ysi vei meidät Atlantan ja Ft.Laurerdalen kautta West Palm Beachiin. Erikoisuutena semmoinen, että kone peruutti ite reversseillä pitkin plattaa.

Paluu oli Easternin A300 WPBstä JFKlle, josta Finskin kympillä kotiin. Muistaakseni välilaskuton lento. Vuosi oli muistaakseni... 84 tai 86.

 

Seuraavana vuonna uudestaan, jolloin SASn DC-9llä Stokikseen, josta Northwest orientin B747-200 vei meidät Gardemoenin kautta JFKlle. Kone oli 7h myöhässä, kun lentäjien tunnit tuli täyteen ja meidän piti saada varamiehistö. Lisäksi oltiin JFKn yllä holdissa pitkään, kunnes meinasi menovesi loppua ja saatiin joku väli sieltä alhaalta. Tultiin meinaan aika ryminällä holdista finaaliin. Porukka vaan oksensi....

Lentoyhtiö tarjosi meille yön LaGuardian Sheratonissa, koska myöhästytiin jatkolennoilta. Miamiin meidät vei Easternin L-1011.

Paluu oli Miamista Northwesternin B727, joka vei meidät Tampan kautta JFKlle. Tampaan laskeuduttaessa koneesta tippui kattopaneeli, jolloin siellä nousi aikamoinen meteli.

JFKlta taas Gardemoeniin NWn 747-200 "with extra heavy load", niin kuin kippari sanoi. Ja kyllä se ylöspääsy tuntuikin pitkältä...

JFKlla oli kylmä, mutta kun tultiin Osloon, niin Oslossa oli -19°c. Kippari joutui jostain syystä lepuuttaa yhtä pataa tuolla välillä.

Oslosta tultiin samalla koneella vielä Stokikseen, jossa oli pakkasta -29°c.

Siitä matka jatkui Pan-amin Nakki-putella Tsadiin. Helsingissä oli pakkasta -36°c. Lentoemoilla oli turkit päällä ja meille kannettiin huopia, kun koneessakin oli ihan helkkarin kylmä.

 

Seuraavat lennot oli OH-CGDlla, kun kaveri lensi sillä lupakirjaa. Joskus pääsi mukaan, luvan saannin jälkeen.

 

Sit kävin elämäni ekan, vikan ja ainoan kerran Espanjassa päin. Koneena Kar-Airin A300. Meno-paluu.

 

Pari kertaa kävimme laskettelemassa keski-euroopassa. Ekalla reissulla meidät yritti kuljettaa Insbrukkiin Bal-Airin DC-9, mutta Geneveen päädyttiin. Paluu samalla.

Toinen yritys oli Lyoniin Maerskin B737, mutta silloin päädyttiin Zurichiin. Paluut molemmissa samalla, alkuperäisestä päämäärästä.

 

Sitten tuleekin nää kalareissut, jolloin käytiin Ivalossa, Tampereella, Jyskässä ja Enontekiöllä. Koneina erillaisia MDtä, Aito Tosi Ropelikone, Saabia ja Bandeirantea.

 

Yksi lento tuli otettua kaverin häistä Turusta Vaernesiin Gardemoenin kautta, jolloin TKU-STO oli Blue1n Bae 146, STO-OSL oli SASn putte ja OSL-TRD myös SASn putte. Autolla takaisin kotiin. Meillä oli mökki suoraan Vaernesin lähestymislinjan alla. Aika hyviä kuvia olisi saanut kaikennäköisistä härveleistä Braathensin koneista aina NAton Galaxeihin, joita tuli kentälle kuin hihnalta.

 

Ainiin, käytiin kaverin kanssa intti-lomilla Ruotsissa vahingossa. SAS MDllä meno ja Finskin MDllä paluu.

 

Sit melkein onkin vaan tuo Fijin retki, jossa koneina oli Finskin A319, A321. CXn A344, A333 ja B744. Myös Virginin B737 ja Air Pacificin 738 tuli koe-istuttua.

 

 

 

 

_lisätäämpä elokuun lento Kemiin FCn ERJ145 koneella. OH-EBE.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä kyytiläisen listaa...

 

AEROSPATIALE

ATR-72 Finnair, Kar-Air

 

AIRBUS

A300  Air Inter, Finnair, Kar-Air

A310  Lufthansa, Swissair

A319/A320/A321  Air France, British Airways, Finnair, Iberia, Lufthansa

A350  Finnair

 

BRITISH AEROSPACE

Avro RJ85  Sabena

 

BOEING

B707  American, TWA

B727  Air France, American, Iberia, Icelandair, Lufthansa, Northwest, PanAm, PSA, TAP

B737  Air France, Air Inter, British Airways, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, United

B747  Air Canada, Air France, American, British Airways, KLM, Lufthansa, Middle East, SAS, TWA, United

B757  British Airways, Finnair, Icelandair, Singapore Airlines, United

B767  American

B777  American

 

CONVAIR

CV 340, 340/440, 440  Finnair, KLM

 

DASSAULT

Mercure 100  Air Inter

 

DOUGLAS

DC-3  Aero O/Y, Airveteran, SAS

DC-6B  SAS

DC-8-20/30/50/60/70  Finnair, Icelandair, Kar-Air, KLM, SAS, United

DC-9-10/20/30/40/50  Finnair, Iberia, KLM, Ozark, Republic, SAS, Swissair

DC-10-10/30  American, Finnair, Lufthansa, United

 

EMBRAER

EMB190  Finnair

 

FOKKER

F.27  Finnair, Luxair

 

HAWKER SIDDELEY

HS Trident 3  British Airways

 

JUNKERS

Ju-52/3m  Aero O/Y

 

LOCKHEED

Electra  KLM

L1011  TWA

Lodestar  Karhumäki Airways

 

McDONNELL DOUGLAS

MD-81/82/83/87  Alaska, Austrian, Finnair, PSA, SAS, Swissair

MD-11  Finnair, Swissair

 

SUD AVIATION

SE-210 Caravelle I/III/10B3/12  Air Inter, Finnair, SAS, Swissair

 

 

Viimeisin Caravelle-kyyti oli Air Interin Caravelle 12   F-BTOC 14.3.1989 TLS-PAR. Kyseinen kone oli 3. viimeisin tuotettu Caravelle, runko 278.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä lienee kohtuullisen oikea lista.

 

ATR:

 

- ATR42-300 (Wingo/Jet Air)

- ATR72-200 (Karair)

 

Airbus:

 

- A300-200 (Karair)

- A300-600 (Lufthansa)

- A320-200 (Finnair, Lufthansa)

- A321-200 (Finnair, Lufthansa)

- A330-300 (Finnair)

 

BAE:

 

- Hawk

 

Boeing:

 

- B727-200 (Sterling)

- B737-500 (BA, Lufthansa)

- B737-300 (Lufthansa)

- B737-700 (Air Berlin)

- B737-800 (Air Berlin)

- B757-200 (Finnair, Air Finland)

 

Bombardier:

 

- CRJ-200 (Cimber)

 

Cessna:

 

- 152? (kun nuoruusvuosilta muistaisi)

- Joku vesitaso (samoin)

 

Dornier:

 

- D228 (Rajavartiolaitos)

 

Embraer:

 

- E-190 (Finnair)

 

Europa:

 

- XS Monowheel

 

Fokker:

 

- F-27 (Finnair)

- F-50 (Air Baltic)

 

McDonnell-Douglas:

 

- DC-9-40 (SAS)

- DC-9-50 (Finnair)

- DC-10 (Finnair)

- MD-82 (Finnair)

- MD-83 (Finnair)

- MD-90 (Blue1)

 

Saab:

 

- 340 (Finnaviation, Wingo/Avitrans)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyydissä on oltu, itse en tule koskaan lentämään.

 

Finnair Md-80(?) Tarkempi tyyppi hämärän peitossa

Finnair Airbus 319

Finnair ERJ-190

Blue 1 Avro Rj-85

Blue-1 Md-90

KLM Boeing 737-300

Air Baltic Fokker 50

TAP Airbus 320

 

Joskus vois olla ihan kool testata jotain pienempää vehjettä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivitetäänpäs tätä omaa listaa:

Matkustajana olen ollut näissä:                        Itse lentämäni purje/lentokoneet:

Finnair DC-10                                                      SZD 50-3 Puchacz

Finnair MD-82/83                                                SZD 51-1 Junior

Finnair MD-11                                                      ASK-21

                                                                            LS-4

                                                                             

Finnair Boeing 757-200                                       

Finnair Airbus A319/320     

                                           

Finnair Embraer 170                             

Finnair Airbus A300                                     

Finnaviation/Golden Air/Fly Lappeenranta Saab 340 

Karair ATR 72

Finncomm Airlines ATR 42-500                   

Blue1 Avro RJ85 

Malev Boeing 737-600

Blue1 Avro RJ100

Cimber Air CRJ200

Fly Lappeenranta/Highland Airways Bae Jetstream 31

 

MS Rallye Commodore 180

Cessna 172

Cessna 206 Skywagon

Piper Lance

Piper Arrow

Diamond DA40 Star

Eurostar EV-97

Socata Trinidad TB21

DHC-1 Chipmunk

Piper Tomahawk

Diamond DA-42 Twin Star

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Matkustajana olen ollut seuraavissa:

 

Airbus Industrie A300-B4 (Finnair)

Airbus Industrie A319 (Austrian Airlines, Finnair, SAS)

Airbus Industrie A320 (Finnair, Lufthansa)

Airbus Industrie A321 (Air France, Austrian Airlines, Finnair, Lufthansa, MyTravel Airways)

Airbus Industrie A330-200 (Malaysia Airlines)

Airbus Industrie A340-300 (Finnair)

 

Alenia Aeronautica ATR 42-500 (Finncomm Airlines)

Alenia Aeronautica ATR 72-500 (Finncomm Airlines)

 

Avro RJ85 (Blue1)

 

Boeing 737-300 (Brussels Airlines, Lufthansa)

Boeing 737-400 (Malaysia Airlines)

Boeing 737-500 (Lufthansa)

Boeing 757-200 (Finnair, Icelandair)

Boeing 777-200ER (Malaysia Airlines)

 

Embraer ERJ-170 (Finnair, LOT)

Embraer ERJ-175 (LOT)

Embraer ERJ-190 (Finnair)

 

Fokker F50 (Air Iceland)

Fokker F70 (Tyrolean Airways)

Fokker F100 (Tyrolean Airways)

 

McDonnell Douglas MD-11 (Finnair)

McDonnell Douglas MD-82 (Finnair, SAS)

McDonnell Douglas MD-83 (Finnair)

McDonnell Douglas MD-87 (Finnair, SAS)

 

 

Tulossa:

 

Boeing 767-300ER (Air Pacific)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivitetäänpäs tätä omaa listaa:

Matkustajana olen ollut näissä:                        Itse lentämäni purje/lentokoneet:

Finnair DC-10                                                      SZD 50-3 Puchacz

Finnair MD-82/83                                                SZD 51-1 Junior

Finnair MD-11                                                      ASK-21

                                                                            LS-4

                                                                            K-8b 

Finnair Boeing 757-200                                       

Finnair Airbus A319/320     

                                           

Finnair Embraer 170                             

Finnair Airbus A300                                     

Finnaviation/Golden Air/Fly Lappeenranta Saab 340 

Karair ATR 72

Finncomm Airlines ATR 42-500                   

Blue1 Avro RJ85 

Malev Boeing 737-600

Blue1 Avro RJ100

Cimber Air CRJ200

Fly Lappeenranta/Highland Airways Bae Jetstream 31

 

MS Rallye Commodore 180

Cessna 172

Cessna 206 Skywagon

Piper Lance

Piper Arrow

Diamond DA40 Star

Eurostar EV-97

Socata Trinidad TB21

DHC-1 Chipmunk

Piper Tomahawk

Diamond DA-42 Twin Star

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi vieläkin lyhyt lista matkustajalentokoneista:

 

A319/A320/A321, Finnair/AirMalta sekä SaS:n retrolla OY-KBO.

A300, Finnair

A330, Finnair

A340, Finnair

MD-11, Finnair

ATR42 ja 72, Finnair/Aero/FC

B757, Finnair/TuiFly

DC9 ja MD82/83, Finnair/SAS

E170 ja E190, Finnair

B737, AirBaltic(kohta myös AB)

F50, AirBaltic

AvroRJ85, Blue1

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin pari tullu lisää sitten viime päivityksen:

 

A300 American Airlines

A319 Finnair, Lufthansa, British Airways

A320 Finnair, Lufthansa, Volareweb.com, Air One, Windjet, Jetstar

A321 Finnair, Lufthansa

A330 Lufthansa, Qantas

A340 Lufthansa, SAS

 

ATR72 Karair, Finncomm Airlines

 

Avro RJ85 Blue1

 

B717 Hawaiian Air, Jetstar

B727 Air Columbus

B737 Air Baltic, KLM, Virgin Blue, Qantas, Germania, British Airways, S7 Airlines, Air Berlin, SAS, Ryanair

B747 Lufthansa, KLM, KLM Asia, British Airways, Qantas

B757 Finnair, British Airways, American Airlines, United Airlines, Northwest Airlines, TUIfly Nordic, Thomsonfly

B767 American Airlines, Qantas, Transaero

B777 American Airlines, Austrian, Lauda Air

 

CRJ-100 Austrian Arrows

 

E170 Finnair

 

F50 Air Baltic, Air Iceland

F100 Austrian Arrows

 

Il-62 Domodedovo Airlines

Il-96 Domodedovo Airlines

 

L410 Cabo Verde Express

 

DC-9 Finnair

DC-10 Finnair

MD-81 SAS

MD-82 Finnair

MD-83 Finnair

MD-87 Finnair

MD-90 Blue1

MD-11 Finnair

 

S2000 Lithuanian Airlines

S340 Finnaviation

 

Tu-154 Vladivostok Air, S7 Airlines

 

Yak-40 Tajik Air

 

Ja pari kopteria:

 

Bell 206B-3 Professional Helicopter Services

Agusta AB-139 Copterline

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mitä kadettikurssia olet? kun olet noin moneen ilmavoimien koneeseen koulutettu.

Tarkoittaako nuo airliners, että olet ollut niiden kyydissä?

Tarkoittaakohan se jotain yhtiön koneita ? Jos noi on jaoteltu sillee et sotilas koneita ja kaupallisen liikenteen ?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivitetään kopioimalla:

 

Itse puikoissa:

 

C-150 (RV-Aviation, BF-Lento)

C-150AE (BF-Lento)

C-152 (BF-Lento, HIT)

C-152ER , siis kuuden tunnin tankeilla (BF-Lento)

C-172 (BF-Lento, HIT)

C-172ER  myös kuuden tunnin tankeilla (op. BF-Lento, yksityinen)

PA-28-140 (RV-Aviation, Lentomyynti)

PA-28-160 Mod (BF-Lento)

PA-28-180 (Lentomyynti)

Arrow II (RL Trading, TN-Flight)

BT-12 Beagle Pup (RV-Aviation)

AA-5 Traveler (Yksityinen)

Aztec C Mod. (BF-Lento)

Aztec E (Aerotrain Oy, TN-Flight)

Piper Navajo (BF-Lento, Air Magic Oy)

ASK-13 (SSIK)

SF-25 Falke (SSIK)

 

Kyydissä ja ehkä jonkin verran ohjaimissakin:

 

Antonov An-2, Lennuklubi

Arrow IV, yksityinen

Warrior II, yksityinen

Diamond DA40-180, yksityinen

Rockwell Commander 112 (yksityinen)

Cessna 208 Grand Caravan, SLK

Socata Rallye Club (Soffco)

Beech 35 Debonair (FLK)

Schweizer 269 (Copter Action)

Jak-52 (yksityinen, Ruotsi/Barkarby)

Grumman American AA-5B Tiger

 

Etupäässä kyydissä:

 

DHC Twin Otter OH-SLK (SLK)

Embraer Bandeirante (Finnwings)

DC-3 OH-LCH (Airveteran)

DC-3 OH-LCK (Aero Oy)

Super Caravelle (Finnair)

707 (Pan Am, Varig)

DC-8-62 (Finnair), DC-8-50 series (Swissair), DC-8-50 series(?) (CP Air)

DC-9, 15-51 series: Finnair, Swissair, Eastern, Air Canada, Allegheny Airlines

DC-10-30 Finnair, DC-10 Western

B-727 early series; Eastern, LH, Trans Australian Airlines

B-737 early series, somewhere in America

B-757, Finnair, Air Finland

B-747 classic, United, LH, Pan Am, KLM

Lockheed L-1011 TriStar, Eastern

BAC 1-11, Swissair

Convair CV990, Swissair

Fokker Friendship, Balair

Tupolev TU-134, Interflug

Ilyushin IL-62 LOT, CSA

Muokattu: , käyttäjä: Ilkka Mäkelä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Itse puikoissa:

 

C-150 (RV-Aviation, BF-Lento)...

 

Kyydissä ja ehkä jonkin verran ohjaimissakin:

 

Antonov An-2, Lennuklubi...

 

Etupäässä kyydissä:

 

DHC Twin Otter OH-SLK (SLK)....

 

 

Ilkalla on hyvä jaottelu (puikoissa, kyydissä...).  :thmbup:

 

Ihan kiva olisi tietää, onko oltu kyydissä vai ihan ohjaimissa. Itse asiassa tämä ketju olisi pitänyt otsikoida alunperinkin toisin, kun tuo otsikko nyt voi tarkoittaa molempia. Vaikkakin alkuperäisessä tekstissä mainitaankin "matkustettua".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentopäiväkirjoista löytyy:

Purjekoneet:

Alexander Schleicher: Ka-2b, Ka-6 CR, ASK-21, ASH-25 E:llä ja ilman (eli kotiinpaluumoottorilla ja ilman)

Centrair 201B Marianne (Cambrai, Ranska)

Dolce Gabbana: DG-300, DG-500 trainer, DG-500 MB (itsestarttaava)

Eiri-Avion: PIK-20D

Grob: Grob 103 Twin II Acro ja ei-Acro, Astir CS

Lemke-Schneider: LS 1-f, LS-4, LS-6c  (15 m ja 17,5 m siivellä), LS-8

PZL-Bielsko (selkeesti entinen Szybowcowy Zakład Doświadczalny): SZD-50-3 Puchacz, SZD-55, PW-5

Schempp-Hirth: Discus b (wingleteillä ja ilman), Discus 2 b, Ventus b  (15 m ja16,6 m siivellä, jättöreunajarruilla), Ventus c  17,5 m (Schempp-Hirth-jarruilla), Ventus 2c  18 m, Duo Discus, Janus b

 

Moottorikoneet (ulkomailla kokeiltuihin vehkeisiin on www-linkit, jos vaikka kiinnostaa):

Avions Mudry CAP10C, Headcorn, Kent, UK, www.tigerclub.co.uk

Bellanca 7ECA Citabria

Boeing A75N1 Stearman, Leesburg, Florida, www.flytailwheel.com (muuttanut Georgiaan ei kun takaisin Floridaan*)

Boeing N2S-3 Stearman (laivastoversio), Columbia, California, www.letsgofly.com

DeHavilland DH 82a Tiger Moth Headcorn, Kent, UK, www.tigerclub.co.uk

Cessna 150M (kannuspyörä), Reno Stead, Nevada, www.aerobaticcompany.com

Cessna 172P

North American SNJ-6 (laivaston versio Texanista), Kissimmee, Florida, www.warbirdadventures.com

North American TF-51 Mustang, Kissimmee, Florida, www.stallion51.com

Piper J-3 Cub, Leesburg, Florida, www.flytailwheel.com (muuttanut Winter Haven Airportiin, Floridassa sekin)

Piper PA-18-95 Super Cub, Headcorn, Kent, UK, www.tigerclub.co.uk

Piper PA-38-112 Tomahawk (OH-PTA, -PTB, -PTC)

Pitts S-2B, Reno Stead, Nevada, www.aerobaticcompany.com

Robin DR-400-180R, Santa Cilia de Jaca, Espanja, www.aerodromojaca.com

Rollason D31 Turbulent, Headcorn, Kent, UK, www.tigerclub.co.uk

 

 

Kyydissä oltu ja melkein kaikkia vähän ohjattukin:

ASK-13, L-13 Blanik, Rans Coyote, Grob-109, Samburo tai SF-25 Falke, PIK-15 Hinu, Cessna 140 suksilla, Piper PA-28-181 Archer II, Piper PA-28R Cherokee Arrow,  Beech Debonair, Diamond DA-40, Hughes 500. Ihan pentuna kyydissä istutuista ei muista tyyppiä. Lisäksi  kuumailmapallolla on lennetty joitain kertoja.

 

Matkustajakoneet

Observoitu: ATR-72, Saab 340A, Saab 2000, Avro RJ85 ja RJ100, MD-90, Embraer 190.

Simuloitu motion päällä: DC-10 (Finnair), MD-80 (Finnair), ATR72 (Finnair ja ATR Toulouse)

Matkustettu ainakin tämmöisillä:

Airbus: A300, A319, A320, 321, A340-300, -600

Avions de Transport Régional: ATR72 (vanhat -200 mallit)

BAe Jetstream, BAe 146-200, -300, BAe 146 Avro RJ85, RJ100

Boeing 737, 747, 757, 767, MD-90

Bombardier Q400, CRJ200, CRJ900

Embraer 145, 170, 175, 190

Fokker 50, 70, 100

McDonnell Douglas, DC-6B, DC-9, MD -11, -82, -83,- 87.

SAAB 340, 2000

 

T. Sami

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus A300-B4

Airbus A310

Airbus A319

Airbus A320

Airbus A321

Airbus A330-200

Airbus A340-300

Airbus A380

 

Avro RJ85

 

Boeing 737-300

Boeing 737-400

Boeing 737-500

Boeing 737-700

Boeing 737-800

Boeing 747-400

Boeing 757-200

Boeing 777-200ER

Boeing 777-300ER

 

Cessna 152

 

Douglas DC-8-51

Douglas DC-8-61

Douglas DC-8-62

 

Embraer ERJ-170

 

Fokker F50

Fokker F70

 

McDonnell Douglas DC-9-10

McDonnell Douglas DC-9-40

McDonnell Douglas DC-9-50

McDonnell Douglas DC-10-30

McDonnell Douglas MD-82

McDonnell Douglas MD-83

McDonnell Douglas MD-87

McDonnell Douglas MD-90

McDonnell Douglas MD-11

 

SAAB 340

Sudaviation SE-210 Caravelle

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oma lyhyt listani päivitettynä

 

DC-10,  Finnair

ATR72,  Karair

MD-87,  Finnair

DC-9,  Finnair

B757,  El Al

B747,  El Al

A320-200,  Lufthansa

A340-300,  Lufthansa

B747-400,  Lufthansa

DC-3, Airveteran

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika lyhkänen lista mutta tässä näitä

 

Airbus A319   Finnair

Airbus A320   Finnair

Airbus A321   Finnair

 

 

ATR72    Finncomm

ATR42    Finncomm

 

 

DC-10   Finnair

MD-11   Finnair

MD-83

 

Boeing 727

Boeing 737-400 ( en muista yhtiötä )

Boeing 747-200 Northwest

Boeing 747-400 KLM

Boeing 757-200 Icelandair

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No tehdäänpä oma vaatimaton lista tänne myös.

 

A300B4

A319

A320

A340

 

ATR-42-200

ATR-72-200

 

AW139

 

B727

B737

B757

 

DC-3

DC-9-41

DC-9-51

DC-10-30

 

ERJ-170

ERJ-190

 

F50

 

MD-11

MD-82

MD-83

MD-90

 

Mi-8

 

PA-32

 

SAAB-340

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Boeing A75N1 Stearman, Leesburg, Florida, www.flytailwheel.com (muuttanut Georgiaan ei kun takaisin Floridaan*)

 

* Preston Aviationin viesti 5.1.2010: "We are relocating to Winter Haven Airport in Winter Haven, Florida.  We hope to be operating by the end of January if not sooner.  There are grass strips nearby available for training too".

 

 

Mainittakoon tähän hieman tuoreempana tietona, ettei Preston Aviation onnistunut toiveissaan. Kävin Winter Havenissa noin viikkoa ennen kuun loppua, mutta firma ei ollut sinne asettunut. Treffasin hallin varjossa erään mekaanikon, joka tunsi kyllä tapauksen ja kertoi herran käyneen paikan päällä lähinnä kyselemässä hallipaikkaa, mutta oli ilmeisesti pitänyt sitä turhan arvokkaana. Sillä haavaa mielikuva oli se, että tulossa ovat, mutta ajankohtaa eivät tienne itsekään, vaikka veppisivu onkin päivitetty. No, kyseinen päivä olisikin ollut liian tuulinen eikä Texan sinällään ollut heikko esitys Stearmanin korvaajaksi  :P (Oma listani päivittyy aika ajoin edelleen ketjun sivulla viisi)

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oispa tullut pidettyä tarkempaa kirjaa, mutta jotakuinkin näin....

 

DC-8 Finnair

DC-9 Finnair

MD82/83 Finnair SAS Adria Airways

DC-10 Finnair

MD-11 Finnair

 

SAAB-340 Finnaviation

 

ATR-72 Finnair

ATR-42 FinnComm

 

Avro RJ85 Blue1

Avro RJ100 Brussel Airlines

 

A300 Thai

A319 Finnair SilkAir

A320 Finnair TAP Jetstar AirAsia Bangkok Arways Tiger Airways

A321 Finnair

A332 Emirates Etihad

A333 Asiana Thai

A343 Finnair SWISS

A380 Singapore Airlines

 

Boeing 717 Bangkok Airways

Boeing 737? SAS KLM Malev Czeck Airlines AirUK Ryanair FlyMe AirAsia Malaysia Airlines

Boeing 752 Finnair TUIfly British Airways

Boeing 772 Cathay Pacific

Boeing 773 Emirates Etihad

Boeing 744 British Airways Cathay Pacific

 

Embraer-190 Finnair

 

Agusta Westland AW139 Copterline

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika vaatimaton lista, mutta muistaapahan ulkoa. :)

 

Airbus A321 Lufthansa

Avro RJ85 Blue1

 

Boeing 747-400 Lufthansa

 

Dash 8 South African Airways

 

Saab 2000 Air botnia

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään