Renee Jaasson

Erikoinen lentoonlähtö? (Ei ole.)

11 viestiä aiheessa

Minä en huomaa mitään hirmuisen ihmeellistä noissa kummassakaan kuvassa. Ensimmäisessä kuvassa ohjain näyttäisi minun silmään ihan normaalilta. Kuva on otettu vähän yläviistosta, mikä voisi helposti tuoda kuvan, että sauva on munissa. Mutta ei kait se ole. Ja jos sauva on vähän kallistettuna niin ei kait sekään mitään ihmeellistä ole. Sitä konettahan ohjataan eikä pidetä vain näön vuoksi kiinni siitä sauvasta. Sitten nuo kaasut. En tiedä tuosta konetyypistä juuri mitään, mutta ehkä siinä ei ole moottoreiden synkronisointia tai se on rikki tms. Eli moottori pyörivät vähän erilaisilla tehoilla kaasuvuvin ollessa samassa asennossa, jolloin vipuja joutuu pitämään vähän eri asennoissa. Ainakin moottoreiden näyttöjen viisarit on samoissa paikoissa.

 

Jälkimmäisessä kuvassahan ei ole keinohorisontin mukaan kallistusta mitenkään ihmeellisen paljon (?).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ehkä siinä ei ole moottoreiden synkronisointia tai se on rikki tms. Eli moottori pyörivät vähän erilaisilla tehoilla kaasuvuvin ollessa samassa asennossa, jolloin vipuja joutuu pitämään vähän eri asennoissa. Ainakin moottoreiden näyttöjen viisarit on samoissa paikoissa.

Totta, mutta onhan tuo konetyyppi kovin vanha eikä ole ehkä parhaassa mahdolisessa kunnossa.

On muuten lastissa tuo kone, katsokaapa V2:ta ja vielä käytti koko kiitotien

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä tuossa minunkaan mielestä mitään kummaa ole. Vai onko se sitten riittävä syy omituisuuteen että kone on vanha, pilotit ovat mustia ja kone on syvimmässä Afrikassa? Ei ainakaan omasta mielestäni.

 

Kaasuvipujen asentoja voisi kommentoida joku tuon kaltaisilla tyypeillä lentänyt, itse olen täysi noviisi. Mutta ainakin joissain fimeistä olen havainnut että vanhoissa koneissa pilotti ja/tai FE asettaa tehovivut siten että kaikkiin moottoreihin tulee samansuuruinen haluttu teho lentoonlähtöä varten. Tuolloin vivut saattavat olla hiukan eri paikoissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli moottori pyörivät vähän erilaisilla tehoilla kaasuvuvin ollessa samassa asennossa, jolloin vipuja joutuu pitämään vähän eri asennoissa. Ainakin moottoreiden näyttöjen viisarit on samoissa paikoissa.

 

Tästähän taitaa olla kyse, koska kun tutkii sitä viisi päivää aikaisempaa kuvaa, niin siinä kaasuvivut on suhtkoht suorassa, mutta mittarit näyttävät eri lukemia:

 

Sama kone viisi päivää aikaisemmin:

 

http://www.airliners.net/open.file/1013371/M/

 

 

Juu, ainoa vehje, jolla olen edes hetken lentänyt on oma Mitsubishi Lancer 1.5, jonka renkaat irtosivat hetkeksi tiestä, kun kaahasin nyppylän yli...  :( Näytti vain aluksi erikoiselta, että käytetään kovinta tehoasetusta oikeanpuoleisessa moottorissa ja sitten "vastaohjataan" oikealle. Olen vasta saanut selville mitä "crab" tarkoittaa, joten ajattelin, että tässä on joku uusi manööveri  :-[

 

Vai onko se sitten riittävä syy omituisuuteen että kone on vanha, pilotit ovat mustia ja kone on syvimmässä Afrikassa? Ei ainakaan omasta mielestäni.

 

Ei minunkaan mielestäni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta taas tuossa toisessa kuvassa missä kahvat ovat kokonaan kaakossa mittarit ovat samoilla kohdin kuin taas tuossa ensimmäisessä nuosukuvassa eivät.

 

Eikö ole mahdollista että käytävät eri tehoja moottoreissa jotta saisivat paremman tuulikorjauskulman?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Itse konetta lentäneenä en näe kuvassa oikeastaan mitään ihmeellistä muutakuin että voisi olla syytä trimmata moottorit, jotta ei olisi noin suuria eroja kaasuvipujen asennossa. Maksimi muistaakseen on yksi kaasuvivun leveys joten kuvassa ykkös ja kolmos moottori ei pysy enää rajoissa verrattuna toisiinsa.

 

JH

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään