Guest jalaiho

PPL-koulutus lähimpänä Oulua?

15 viestiä aiheessa

Hei,

Juuri liityin foorumin jäseneksi, keskustelua olen kuitenkin seurannut jonkun aikaa täällä, simupuolella kauemmankin. Kolmenkympin kriisiä kärsiessä olen jo pidemmän aikaa lentämisestä haaveillut, ja nyt on astetta vakavampi harkinta ollut päällä. Vaihtoehtoina joko purjelentokurssi tai PPL-koulutus, ja vaaka kallistuu PPL:n. Eli mikä olisi helpoin tapa Oululaiselle suorittaa tuo koulutus? Ja löytyykö jostain listaa kerhoista ja firmoista jotka järjestävät koulutusta? Google oli kovasti käytössä, mutta ei listaa löytynyt.

ps. Käytin foorumin hakua, mutta en onnistunut ilmeisesti keskimään sopivia hakusanoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve !

Oulussa voi kerhon puitteissa suorittaa PPL:n (itsellä menossa). Teoriat suoritetaan talven aikana viikonloppuisin ja sitten keväällä aloitellaan lento-osuutta. Laitappa vaikka viestiä jos kiinnostaa, niin voin laittaa yhteystietoja kouluttajiin.

Johan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten voi kysäistä vaikka Patria Pilot Trainingin etäopiskeluteoriapakettia ja kysyä omasta kerhosta onko mahdollista suorittaa lennot heillä opettajan kanssa ja käydä teoriat itse etäopiskeluna..Ei mene ihan kokonaista vuotta siihen ja voi opiskella silloin kun pystyy/aikaa on..Ja ainakin täällä Jyväskylässä sellainen on mahdollista. Täälläkin normaalisti sellainen järjestely, että talvella teoriat ja kesällä lennot(ja aikaa menee n.6kk-12kk).

Jos kiinnostaa niin pistä privaattiviestiä, itse olen harkinnut asiaa  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meneekö siinä koulutuksessa tosissaan noin kauan? Meillä oli Joensuussa sellaista, että ei ollu mitään kursseja erikseen vaan pysty aloittamaan koulutuksen ihan milloin vain ja pysty suorittamaan lupakirjan min. 3kk, tietokonepohjaiset, pitkälti itseopiskeltavat teoriat  :P

(en vaan tiedä enää onnistuuko moinen)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meneekö siinä koulutuksessa tosissaan noin kauan? Meillä oli Joensuussa sellaista, että ei ollu mitään kursseja erikseen vaan pysty aloittamaan koulutuksen ihan milloin vain ja pysty suorittamaan lupakirjan min. 3kk, tietokonepohjaiset, pitkälti itseopiskeltavat teoriat  :P

CPC (Cessna Pilot Center) systeemiä varmaan ovat käyttäneet. Nykyään taitaa olla vaan niin, että kerholla ei enää omaa PPL-koulutusta ole, vaan palvelut "ostetaan ulkopuolisilta" tarvittaessa. Ja sitä myötä hinta on pompsahtanut about kuudesta tonnista kymmeneen  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

CPC (Cessna Pilot Center) systeemiä varmaan ovat käyttäneet. Nykyään taitaa olla vaan niin, että kerholla ei enää omaa PPL-koulutusta ole, vaan palvelut "ostetaan ulkopuolisilta" tarvittaessa. Ja sitä myötä hinta on pompsahtanut about kuudesta tonnista kymmeneen  :-\

Höh, se olikin halvin PPL-kurssi mitä tiesin  :-\ Tainnu silloinen opettaja jättää jo noi hommelit (sori offtopic)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli mikä olisi helpoin tapa Oululaiselle suorittaa tuo koulutus? Ja löytyykö jostain listaa kerhoista ja firmoista jotka järjestävät koulutusta?

Oulussa voi kerhon puitteissa suorittaa PPL:n (itsellä menossa). Teoriat suoritetaan talven aikana viikonloppuisin ja sitten keväällä aloitellaan lento-osuutta. Laitappa vaikka viestiä jos kiinnostaa, niin voin laittaa yhteystietoja kouluttajiin.

Itsekin selvittelin tuota asiaa lähinnä Oulun ilmailupäivillä tammikuussa, kun suurinpiirtein oikeat henkilöt olivat siellä paikan päällä. Teoriakurssi järjestetään siis (kerhopohjalla) ilmeisesti kerran vuodessa ja seuraava alkaa alustavasti tulevana syksynä ilmeisesti lokakuun alussa. Ehtona järjestymiselle oli, että 6 kipaletta innokkaita oppilaita ottaa osaa. Koulutuksen toteutuspaikan mainitsivat tuolla ilmailupäivillä todennäköisesti olevan joku Oulun yliopiston luokka. Lieneekö sielä nytkin, Johan? (vai ehtikö se jo loppuakin)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin selvittelin tuota asiaa lähinnä Oulun ilmailupäivillä tammikuussa, kun suurinpiirtein oikeat henkilöt olivat siellä paikan päällä. Teoriakurssi järjestetään siis (kerhopohjalla) ilmeisesti kerran vuodessa ja seuraava alkaa alustavasti tulevana syksynä ilmeisesti lokakuun alussa. Ehtona järjestymiselle oli, että 6 kipaletta innokkaita oppilaita ottaa osaa. Koulutuksen toteutuspaikan mainitsivat tuolla ilmailupäivillä todennäköisesti olevan joku Oulun yliopiston luokka. Lieneekö sielä nytkin, Johan? (vai ehtikö se jo loppuakin)

En tiedä missä pitivät tänä vuonna, edellinen kurssi oli yliopistolla.

Johan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kaikille vastanneille, auttoi asiaa eteenpäin. Pitää selvitellä asiaa enemmän taas kun on aikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kaikille vastanneille, auttoi asiaa eteenpäin. Pitää selvitellä asiaa enemmän taas kun on aikaa.

Jos itse lentämisestä haluat infoa tarkemmin tai kurssista muuten niin laita privameiliä niin voin lennonopettajan näkökulmasta kertoilla miten Oulussa koulutetaan PPL:ää. Käytännössä joka vuosi on about 5 kaveria ajanut lupakirjan. Parhaimpina vuosina jopa 10.

T: Perttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse koin että tuo viikonloppuina suoritettava teoriakoulutus oli hyvä vaikka kestikin sitten pidempään. Siinä oli aina viikko aikaa sulatella sitä tietoa, lueskellä itse lisää ja soitella ja piinata kouluttajaa asioista jotka jäi epäselviksi ennen kuin siirryttiin seuraavaan aiheeseen.

Johan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys,

Nostetaampas tässä ensitöiksi vanhaa ketjua esille. Itselläkin olisi tarkoitus opiskella PPL tässä lähiaikoina, mutta hieman heikosti on löytynyt tietoa Oulun kerhojen toiminnasta. Elikkäs onko Oulun suunnalla syksyn/talven aikana kursseja suunnitteilla?

-Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Oulussa järjestetään alkaen ens kuun lopulla yhdistetyt PPL ja mopu teoriat. Järjestäjänä on Oulun Moottori-liitäjät r.y. ja "veturina" ompi Jarmo Hintikka. Paikkana toimii melko varmasti Oulun Yliopisto kuten edellisinäkin vuosina.

www.oml.fi ja sieltä kohdasta koulutustoiminta löytyy Jarmon yhteystiedot.

Marko Jokinen

OIK:n sivuilta voi etsiä käsiinsä koulutuspäällikön numeron ja kysellä purjelentoteorioista. Nykyisen koul.päällikön mukaan purjelentoteoriat ovat todennäköisesti ensi kesänä lento-osan yhteydessä.

Hei,

Juuri liityin foorumin jäseneksi, keskustelua olen kuitenkin seurannut jonkun aikaa täällä, simupuolella kauemmankin. Kolmenkympin kriisiä kärsiessä olen jo pidemmän aikaa lentämisestä haaveillut, ja nyt on astetta vakavampi harkinta ollut päällä. Vaihtoehtoina joko purjelentokurssi tai PPL-koulutus, ja vaaka kallistuu PPL:n. Eli mikä olisi helpoin tapa Oululaiselle suorittaa tuo koulutus? Ja löytyykö jostain listaa kerhoista ja firmoista jotka järjestävät koulutusta? Google oli kovasti käytössä, mutta ei listaa löytynyt.

ps. Käytin foorumin hakua, mutta en onnistunut ilmeisesti keskimään sopivia hakusanoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään