Guest mave

Ilmailuopiston kurssi -06

331 viestiä aiheessa

"Virallinen" kirje on saapunut! Kovin vähäpätöisen näköinen kapistus, odotin jotain kivoja esitteitä ja sälää. Sain vain kopiokoneella otetun lappusen, jossa onniteltiin sisäänpääsyn johdosta ja ilmoitettiin että koulu alkaa keväällä 2007, huhti- toukokuun aikana, kunhan sopimukset Malmin lentokoulun (kummankohan niistä) kanssa saadaan tehtyä. Tuli heti turvallisempi olo, nyt vaan odotellaan vajaa vuosi  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama homma, meistä sitten tulee kurssikavereita, huhti-toukokuu -07 ja tarkemmat tiedot joskus, mutta siihenhän on jo tottunut  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama täällä. Kurssi alkaa keväällä huhti-toukokuussa. On jo kämppä irtisanottuna, mutta täytyy etsiä sitten toinen vielä vähäksi aikaa Jyväskylästä  ;) No onneksi en vielä ole työmaalla puhunut asiasta sen enempää, että työ vielä jatkuu tuonne kevääseen asti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys, kirje tuli minullekkin ja aloitus on syksy 2006 (elo-syyskuu). Sitä mietin, että minkä ikäistä porukkaa sinne on nyt päässyt, kerta ikä järjestyksessä ottavat ja itsellä ikää 21 ja en pidä kuitenkaan itseäni kovinkaan vanhana ;D. Mutta tervehdys kaikille jotka ovat samalle kurssille tulossa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys, kirje tuli minullekkin ja aloitus on syksy 2006 (elo-syyskuu). Sitä mietin, että minkä ikäistä porukkaa sinne on nyt päässyt, kerta ikä järjestyksessä ottavat ja itsellä ikää 21 ja en pidä kuitenkaan itseäni kovinkaan vanhana ;D. Mutta tervehdys kaikille jotka ovat samalle kurssille tulossa!

Ei se ilmeisesti ihan täysin ikäjärjestyksessä mene.. Esim. Teemu Alanen näyttäisi käyttäjäprofiilin mukaan olevan 22v, ja hän aloittaa keväällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ja sen verran tiedän, että tuolla jo alkaneella kurssillakin on ainakin yksi vm. -84. Tiedä sitten minkä logiikan mukaan meitä on jaettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin pitivät omallakin kohdallani opiston lupaukset paikkansa, joten

syksyn -06 kurssilla nähdään. Ikähaarukkaa näyttää kurssille ihan kivasti kertyvän

itselläni ikävuosia jo 27 ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jesh, huhti-touko 2007 meikällä kanssa. Loistavaa tietenkin että pääsi sisälle mutta toivoin, että olisin päässyt jo syksyn kurssille -> Ikää kohta mittarissa 25v...tukka lähtee ja rystylyönnissä ei ole enää voimaa  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees jees, tänään toi posti kirjeen jossa kerrottiin kurssin alkavan omaltaosaltani vasta syksyllä 2007 :-\. Mieli olis kyllä tehny aloittaa jo aijemmin, mut mikäs teet. Kun soitin opistolle ( joskus pari viikkoa sitten) ja kysyin millä perusteella loput kurssit valitaan, niin sanoivat että arpomalla :P. Ei tainnu arpaonni minua taaskaan suosia, mut pääasia että kurssilla ollaan. Itse olen vasta 21 ja Kuopiosta, niin liekköhän ketään muita Kuopion seudulta aloittamassa sillon syksyllä 2007 (elo-syyskuussa)?!?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei kaverit kaverit, te ootte jo päässeet sinne mikä on monen tämän foorumin jäsänen"märkäuni". Älkää nyt enään valittakko jos kurssi alkaa vasta vuoden päästä ;). Kyllä sitä kerkee lentää sitte sen jälkeen iha yllin kyllin 8). Itse en ainakaan valita siinä vaiheessa, jos posti tuo myöntävän vastauksen pääsyyni SIO:hon, vaikka alkaisikin vasta 1-1,5vuoden päästä ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman vallitsevasta aiheesta poiketen kysyisin, että mitä tuohon 10 000€:n sisältyy? Tuolla sivuilla nyt olikin mainittu, että ei laukkuja ja laseja yms, mutta siis tuleeko tuon lisäksi muita kuluja esimerkiksi lentämisestä, laskeutumismaksut yms?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo itsekkin olisin kovin kiinnostunut tietämään, sisältyykö tuohon kurssimaksuun sitten kaikki lentotunnit ja muut maksut. Olen kyllä saanut sen kuvan, että kurssimaksuun sisältyy koko koulutus (lukuun ottamatta tietysti henkilökohtaisia tarvikkeita). Onkohan kurssimaksu vielä tuo 10000€ ja koskahan se pitää maksaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan ilmottelevat kun rahaa haluavat  ::) Muistaakseni jostain katoin, että olis ollut 2000e tuo PPL/NF-homma tai sitten eka vuosi tms. ja sitten 8000 lopuksi... eli 2 erässä. Korjatkaa viisaammat

Sellaisen käsityksen itsekin sain, että muut kuuluu hintaan paitsi henk. koht tavarat

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan ilmottelevat kun rahaa haluavat  ::) Muistaakseni jostain katoin, että olis ollut 2000e tuo PPL/NF-homma tai sitten eka vuosi tms. ja sitten 8000 lopuksi... eli 2 erässä. Korjatkaa viisaammat

Sellaisen käsityksen itsekin sain, että muut kuuluu hintaan paitsi henk. koht tavarat

No näinhän sen pitäisi mennä. Eli PPL/NF (Malmin aika) tekee 2000€ ja loput 8000€. 2000 maksetaan PPL-vaiheen loppuun mennessä ja 8000 maksetaan kolmessa erässä Porin aikana.

Ihan tarkasti en tiedä mitä tuohon summaan sisältyy, mutta kyllä sen käsittääkseni pitäisi käsittää kaikki tarpeellinen. Medikaalin joutui maksamaan itse (siis lunastuksen), mutta oppilaslupakirjaa taas ei. Laskeutumismaksujen yms. lentotoimintaan liittyvien maksujen uskoisin vahvasti kuuluvan koulutukseen. Headsetit saatiin Patrialta tuliteränä, mutta ne palautetaan kun vaihe päättyy. Kartat saatiin ilmeisestikin omaksi kuin myös oppimateriaalit, lentopäiväkirjat, plotteri ja kakkara. Porin osalta ei ole vielä tässä vaiheessa aavistustakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morje!

Eilen tuli se odotettu kirje  ;D Itselläni kurssi alkaa syksyllä -07 ja ikää on 22v. Oulun seudulta oon, mut nyt asun Kuopiossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kurssimaksuun sisältyy luonnollisesti kaikki lennot. Opiskelu ja lennonsuunnittelu materiaalin saa pääosin omaksi. Lentohaalarit ja kirjat ovat yleensä kuitilla. Porissa opisto myös tähän asti ainakin on tarjonnut tuoreimmalle kurssille majoituksen. Vanhin opistolla asuva kurssi muuttaa alta pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mietiskelin vähän jos olen vanhin joka on päässyt ilmailuopistoon. Olen 29 vuotias ja aloitan syksyllä 2006.    ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mietiskelin vähän jos olen vanhin joka on päässyt ilmailuopistoon. Olen 29 vuotias ja aloitan syksyllä 2006.    ;D

Ensiksikin moikka vaan tuleva kurssikaveri,

Ihan ei tuo ikäs taida vanhimmaksi SIO:n päässeeksi riittää. Tuonne tämän syksyn kurssille

tulee myös yli kolmekymppisiä. Itsekin taidan kaksseiskana tuntea siellä oloni nuoreksi  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään