Guest mave

Ilmailuopiston kurssi -06

331 viestiä aiheessa

Elikkä olisiko kenelläkään täällä tietoa/kokemuksia milloin yleensä ilmailuopiston lentäjäkurssit alkavat. www.suomenilmailuopisto.fi ilmoittaa että seuraava kurssi on suunniteltu alkavan kesällä 2006. Pitäisi tietää kesätöiden takia vähän tarkempi ajankohta, koska odottelen lääkärintarkastusajankohtaa, ja pääsy ilmailuopistoon on mahdollinen  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa toisessa ketjussahan tästä on jo keskusteltu, ja meitä foorumin käyttäjiä näyttää olevan useampia tässä samassa tilanteessa. Kukaanhan ei ole mitään tuosta mahdollisesta alkamisajankohdasta kertonut, joten tuskinpa tuo selviää millään tapaa ennen sitä seuraavaa kirjettä opistolta. Haastatteluissa puhuttiin siitä, että kursseja tulee neljä, joista ensimmäinen alkaisi kesällä ja toinen mahdollisesti syksyllä. Seuraavat kaksi vuonna 2007. Tuolloin ainakin minulle sanottiin, että kurssit on täytetty pääsääntöisesti ikäjärjestyksessä eli vanhimmat pyritään saamaan ensimmäisille kursseille. Ideana tässä on se, että heille tulisi mahdollisimman pitkä virkaikä.

Tuskinpa tässä on muuta vaihtoehtoa kuin elää vielä sen mukaan, että ei ole päässyt sisään ja hakea töitä ja suunnitella elämää ihan normaalisti. Näin ainakin itse teen. Sitten jos sattuu käymään tuuri ja pääsee sisään, niin sitten voi tehdä uudet suunnitelmat. Eli kaipa se kirje tulee joskus huhtikuussa, jossa sitten kerrotaan joko hyväksymisestä tai hylkäämisestä. Ei muuta kuin odottelemaan.

Viime haussa muuten ainakin myöhemmillä kurssilla alottavalle henkilölle tuli ensimmäisessä kirjessä vaan tieto hyväksymisestä. Kurssin alkamisajankohta luvattiin ilmoittaa myöhemmin. Eli vaikka hyväksymistieto tulisikin, saattaa kurssin alun ajankohta siltikin olla tuntematon. Ehkä ensimmäiselle kurssille menevät saavat tiedon nopeammin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset, soitin opistolle kyllä, eivät tienneet vielä, kuulemma "lähiaikoina" odotellaan pätöksiä. Mutta kai sitä pitää elämää eteenpäin suunnitella ihan normaalisti. Kurssille pääseminen on sitten mukavaa "bonusta"  ::)

Olen itse melko nuori hakijoiden yleiseen keski-ikään nähden, joten saattaa olla sitten niin, että jos onni potkii, niin myöhemmille kursseille olisi pääsy... kiitos Pekka Lehtinen, tiedoistasi oli paljon apua, ja hyviä kevään jatkoja kaikille...  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, soittelin kans lääkärintarkastuskutsun jälkeen opistolle ja kyselin, että minkä mukaan ne meitä suunnittelee jakavansa kursseille. Ei ollu mitään tietoa siinä kohtaa. Ei myöskään osannu sanoa, pystyykö siihen itse vaikuttamaan.

Itse olen myös varmasti nuorimpia hakijoita, joten kyllä kai tämä elämä kohtalaisen normaalina tuonne 2007 puolelle ainaki jatkuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin päätin itsekin. Nyt on sitten 3 kuukaudeksi hyvä kesätyöpaikka tiedossa  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ihan lähiaikoina, tyyliin ensi viikolla, niitä päätöksiä ei tule koska kaikki ei ole vielä käyny lääkärintarkastuksessa. Soitin perjantaina opistolle ja ne ei vielä tiennyt että milloin lääkärintarkastukset jatkuu. Ne arveli että se menee ens kuun puoleenväliin. 

Veikkaisin että päätökset tulee vasta toukokuun puolella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöinen sähköposti ilmailuopistolta eilen kun olin kysellyt kurssin alkamista/lääkärintarkastusta

"Hei

En ole saanut lääkärintarkastusten aikataulua enkä osaa sanoa jatkostakaan muuta kuin, että kurssit on yleensä alkanut keväällä ja syksyllä. Tällä hetkellä vain odotellaan, että saadaan valintaryhmältä jotain tietoa. Ilmoitan kyllä heti kun tiedän jotain."

Eli lääkärintarkastukset ovat ilmeisesti jääneet kesken johtuen Tilkan hässäkästä, joten opisto ei ole pystynyt päättämään vielä oikein mistään aikatauluista. Tämä on oma käsitykseni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun kysyin lääkärintarkastuksen yhteydessä Ilmailulääketieteen Keskuksen ylilääkäriltä josko hän muistaa milloin lääkärintarkastukset ovat ohi, niin hän muisteli että vasta Pääsiäisen jälkeisellä viikolla. Joten saattaa mennä toukokuun puolelle tuo kirjeiden saapuminen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli soitto ilmailuopistolta, omalta kohdaltani PPL-kurssi alkaa Malmilla 18.4, joten aika lyhyellä varoitusajalla ilmoitus näyttää tulevan...

Et kuulemma ollut ainoa  :)

:captain: <--- tommonen sitten muutaman vuoden päästä. Onnittelut läpäisseille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli soitto ilmailuopistolta, omalta kohdaltani PPL-kurssi alkaa Malmilla 18.4, joten aika lyhyellä varoitusajalla ilmoitus näyttää tulevan...

Meistä tuli sitten kurssikavereita!  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voe vitsi. Ootte te kyl aika onnekkaita. :) Pääsisinpä itekin 2008 tai 2010 kurssille.  :-\ Onnee vaan teille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnea teille sisäänpäässeille!

Itse vielä odottelen että tulis tieto siitä milloin menen siihen lääkärintarkastuksessa  :-\

Aika jännää että osalle tulee tieto kurssille pääsystä kun osa vielä odottelee lääkärintarkastukseen pääsyä  ???

Ehkä se johtuu siitä kun porukkaa otetaan porrastetusti sisään niin hakijat myös käy testeissä porrastetusti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieno homma kaverit!

Onnea kaikille sisään päässeille, minäkin odottelen vielä tietoa lääkärintarkastuksesta, jos ei sitten ole niin, että kaikki tähän mennessä käyneet ovat päässeet ja jämät jätetty loppuun  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi olkoon teille kurssille hyväksytyille! Kertokaa ihmeessä oliko tämä ensimmäinen yrityksenne ja heti tärppäsi, vai onko takana jo useampi yritys?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään