Guest Aaltonen

Myyrmannin Foto yks, uusi, halpa 75-300 IS USM

9 viestiä aiheessa

Tosiaan jos ketään kiinnostaa, niin Myyrmannin Fotoykkösessä (sen Rayn pelihallin vieressä 1 kerroksessa) oli hyllyssä paketissa Canonin EF 75-300 IS USM putkelo alle 300euron, käyttämätön. Jos ketään siis kiinnostaa, pisti vaan silmään, että hinta ois kohtuullinen ja takuutki ois voimassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun muuten tänään kysyit että mistä ostin sen pokkarin, niin samaisesta kaupasta jonka mainitsit, lähti tuo Olympuksen pokkari hintaan 250 e, ja ovh oli kuitenkin 499 e, eli kuvaajaystävällinen kauppa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun muuten tänään kysyit että mistä ostin sen pokkarin, niin samaisesta kaupasta jonka mainitsit, lähti tuo Olympuksen pokkari hintaan 250 e, ja ovh oli kuitenkin 499 e, eli kuvaajaystävällinen kauppa?

Näistä ovh hinnoista tuli mieleen.

Monen työnantaja saa paikkakunnan eri liikkeistä "alennuksia" niin myös omani. Oltiin markka-aikana menossa Vianorilta ostamaan isä ukolle kesärenkaita. No oikeat renkaat löytyi ja mentiin laskemaan alennuksia tiskille. Minä fiksuna en tietenkään sanonut alennuksista mitään. Myyjä: "Se on sitten 1900mk alle vaihdettuna" "Mites nuo alennukset kun olen firmassa X töissä ja pitäis saada 20% alennusta" Myyjä alkoi laskemaan. "Firmasi alennuksilla hinta on 2050mk" Just joo vai  sellaiset "alennukset"  "No en minä taida sittenkään ottaa niitä alennuksia"  ;D

Ovh hinnathan ei koskaan ole niitä myyntihintoja. Oletko verrannut pokkarin hintaa verkkokauppojen hintoihin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taaskaan liity itse aiheeseen, mutta nämä opiskelija- , joukkue-, yms. alennukset on kyllä ihan turhia.

Vaikka olisi millaiset alennukset etukäteen luvassa jollain kortilla, sopimuksella, tms. sattumalta ne on jo laskettu

mukaan siihen lopulliseen hintaan, vaikkei niistä ole mitään maininnutkaan aikaisemmin. Ärsyttää kaikki liikkeet

joista tietää että hintalappuun on vain laitattu jokin hinta, mutta todellinen hinta selviää kysymällä.

Tämä seikka hankaloittaa hintavertailunkin tekemistä. Vaikka joskus voisi saada lähikaupasta jonkin tuotteen halvimmalla, tilaan

sen mielummin netistä, koska siellä hinnat ovat todellisia, eikä tarvitse alkaa juttelemaan myyjän kanssa alennusten

selvittämiseksi, eikä alkaa valehtelemaan että "Ne lupas tossa naapurissa sen tähän hintaan, mitäs se teillä maksaa?"

Ja sellainenkin juttu vielä, että mun mielestä nykyisin näiden "lähikauppojen" myyjätkin ovat todella asiantuntemattomia.

Joskus vielä hyvä palvelu ja myyjiltä saadut tiedot ja mielipiteet olivat syynä siihen että oli valmis maksamaan vähän enemmän.

Etenkään elektroniikkalaitteista myyjät eivät paljoa ymmärrä. Välillä kuulee jopa selviä valheita. Usein tulee mieleen että sääliksi

käy niitä jotka ko. myyjän juttujen perusteella aikovat häneltä jotain ostaa, eivätkä tajua että kaveri puhuu puutaheinää.

Ainut seikka miksi näissä liikkessä kuitenkin tulee käytyä, on että niissä pääsee hypistelemään laitteita. Sitä ei (vielä) nettikaupassa

voi tehdä.

Esimerkkejäkin löytyisi pilvin pimein, viimeisin tänään kun olin kattelemassa kiintolevyllisiä mp3-soittimia. Kysyin että pystyykö tähän

siirtämään kuvia suoraan kamerasta. "No miksei, tässäkin on toi usb-liitäntä."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joops no mutta lähinnä nyt aattelin, jos joku tarttee suhteellisen edulliseen hintaan tollasta putkea, että tuolta vois löytyä sellanen hintaansa nähden erinomanen putkelo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joops no mutta lähinnä nyt aattelin, jos joku tarttee suhteellisen edulliseen hintaan tollasta putkea, että tuolta vois löytyä sellanen hintaansa nähden erinomanen putkelo.

Juu, ei toi mun juttu liittynyt oikeastaan mitenkään sun alkuperäiseen viestiin. Toinen Sami mainitsi noista

alennuksista ja siitä innostuneena päädyin vaan tilittämään omia kokemuksiani, ihan yleisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kyseinen liike nimeltään Myyrfoto? En löytänyt myyrmannin sivuilta muuta fotoliikettä (jos ei tunninkuvaa lasketa), ja soitin sinne. Sanoivat, että kyseessä ei ole IS -putki vaan ihan "tavallinen".

Tietysti onhan se voinut mennäkin jo sieltä...

[EDIT] jo varmaankin kyseessä on tuo Myyrfoto, kun ei Myyrmannissa ole Fotoykköstä, soitin heillekin juuri...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jååå olin kattovinani, että oli IS no joo..... ei ois taas pitäny taaskaan avata suutaan tän asian tiimoilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään