Jani Salo

Pikakuvakkeet katosivat (oikea alareuna) + Avast ongelmaa

8 viestiä aiheessa

moi

Installoin tuossa vähän aikaa sitten uuden Nero 7 poltto-ohjelman. Jostain kumman syystä sitten uudelleen käynnistyksen yhteydessä oikeaan alakulmaan ei latautuneet pikakuvakkeet. Ainoastaan volume control kuvake latautui siihen  :P

Minnekköhän ne viisi muuta pikakuvaketta olisivat voineet hävitä ? Itse en niitä ollut muuttanut pois eli tuo Nero 7 installointi ne jotenkin on hävittänyt.

Ilmeisesti se ei kuitenkaan haittaa ohjelmien toimintaa jos ne pikakuvakkeet ovat pois tuolta oikeasta alakulmasta ?

Tilanne nyt:

[ attachment removed ]

Tilanne eilen ennen Nero 7 installointia: (kuvassa kuvakkeet Volume Controllille, Zone Alarmille, Avastille ja ADSL motulle.)

[ attachment removed ]

Neuvoja ?

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti se ei kuitenkaan haittaa ohjelmien toimintaa jos ne pikakuvakkeet ovat pois tuolta oikeasta alakulmasta ?

Tämä näyttäisi ainakin siltä, että kyseiset ohjelmat eivät enää käynnisty automaattisesti -> eivät ole käynnissä. Tarkista kuitenkin tehtävienhallinnasta(control-alt-delete -> prosessit), ovatko ne auki. Itselläni on molemmat ZoneAlarm ja Avast! Antivirus, joten jos ne ovat käynnissä, tehtävienhallinnasta pitäisi löytyä ainakin zlclient.exe (ZoneAlarm) sekä mm. ashDisp.exe ja ashServ.exe (avast!).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin Zone Alarm ja Avast näyttävät olevan toiminnassa taustalla. Prosesseissa on aktiivisina zlclient.exe, ashMailSv.exe, ashServ.exe, ashWebSv.exe ja aswUpdSv.exe. ashDisp.exe:ä ei näytä löytyvän  :P Ihmettelen vaan että mikä siinä Nero7 installoinnissa olisi hävittänyt nuo kuvakkeet ja minne ne ovat kadonneet. Ohjelmat tosin näyttävät olevan päällä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kävästä support foorumilla kyselemässä/ilmottamassa tuosta ongelmasta. Eiköhän ne jotain sielä keksi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa kävästä support foorumilla kyselemässä/ilmottamassa tuosta ongelmasta. Eiköhän ne jotain sielä keksi :)

juu näin teen

nyt tuli jo toinen ongelm lisää:  :P

Eli aina nyt kun käynnistän koneen niin pukkaa tälläistä erroria:

[ attachment removed ]

Olen kuitenkin installoinut avastin uudestaan ja C:Program FilesAlwil SoftwareAvast4 hakemistosta nuo kaksi tiedostoa löytyvät.

[ attachment removed ]

Helvatan Nero, nyt olen tässä nelisen tuntia yrittänyt säätää konetta toimimaan  >:(

Ja tuo Avast ongelma alkoi heti kun olin Nero7:n installoinut.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mikäs olis syy?

Olin siirtänyt vanhan ashDisp.exe:n omaan startup kansioon josta se sitten oli sen käynnistänyt aina kun windows käynnistyi. Tätä ei ollut avast huomannut kun olin sen deletoinut. Nyt kun poistin tuon avastin ashdisp.exe:n sieltä startup kansiosta niin windows ei enään herjannut käynnistyessä.

Vieläkään en osaa sanoa että miksi Nero7 hävitti nuo kuvakkeet oikeasta alakulmasta. Olen nyt uudelleen installoinneilla saanut suuren osan takaisin. Ihme homma.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään