Guest masi

Sotilasarvosi?

179 viestiä aiheessa

Vääpeleitä ja sotilasmestareita ei muuten näy nykyään enää juurikaan. Ensimmäistä kertaa näin vääpelin (spolle) viime viikolla kun meidän yksikössä oli palohälytys ja se oli ekana paikalla.

Ja missä everstiluutnantti eversti ja kenraalit? Niitähän on täällä varmasti mustanaan ;D

No joo mutta oma sotilasarvoni on tällä hetkellä tykkimies ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vääpeleitä ja sotilasmestareita ei muuten näy nykyään enää juurikaan. Ensimmäistä kertaa näin vääpelin (spolle) viime viikolla kun meidän yksikössä oli palohälytys ja se oli ekana paikalla.

Ja missä everstiluutnantti eversti ja kenraalit? Niitähän on täällä varmasti mustanaan ;D

No joo mutta oma sotilasarvoni on tällä hetkellä tykkimies ;D

Sotilasammattihenkilöstöstä löytyy Vääpeleitä.

Sotilasmestarit ovat saaneet "alennuksen" luutnanteiksi

Kyllähän niitä sotilasmestareitakin vielä löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kajaanissako olet? Eikait vaan se vääpeli ollut nimeltään Mulari (tai vastaava)? Meidän aikaan PU:na hääräsi aika monesti sotilasmestari Mulari, erittäin v****mainen/pikkumainen mies. Sellainen lyhyt ja paksu kaljuuntuva äijä...

Ja takaisin aiheeseen. Itse olen sissijägsteri (8kk). Tosin ilman 5 viikon kotihoitoa olisin alikessu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahasti loppui kesken tuo asteikko, joten en voinut ruksata. Olen kommodori.

Taitaapi olla korkein arvo joka täältä foorumilta löytyy.

Itse olen toivon mukaan joskus alikessu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pahasti loppui kesken tuo asteikko, joten en voinut ruksata. Olen kommodori.

Melkein kuin se vanhan hyvän ajan kotitietokone... Eikun se olikin Commodore ;D

Tuo vastaa vissiin suunnilleen Everstiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerrottaas tähän väliin typerä vitsi: Alikessun tervetuliaispuhe uusille aloikkaille:Minulla oli pienenä mopo joka oli aina hajalla.Nyt minulla on paljon mopoja ja olen varma että myös ne tulevat hajoamaan. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkein kuin se vanhan hyvän ajan kotitietokone... Eikun se olikin Commodore ;D

Joo, poikani hommasi kännykkääni logoksi Commodore pelikoneen logon, sopii minulle hyvin.

Tuo vastaa vissiin suunnilleen Everstiä?

No niinhän se taitaa olla. Tämä arvoasia on tietty aika epäoleellinen juttu sinänsä mutta vastasin kyselyyn kun kysyttiin. Tämä nyt on vaan mun ammatti ja jämät tulee siinä mukana, eikä sen kummempaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heitetääs törkeästi Off-topic kysymys että onko näille jotka ovat alikessuja tai korkeampia että samaan varuskuntaan onkin tullut alokkaaksi joku vanha tuttu josta ei ole niin hirveästi tykännyt?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heitetääs törkeästi Off-topic kysymys että onko näille jotka ovat alikessuja tai korkeampia että samaan varuskuntaan onkin tullut alokkaaksi joku vanha tuttu josta ei ole niin hirveästi tykännyt?

Ei mutta yksi vanha hyvä tuttu tuli joka ei sen jälkeen hirveesti tykännyt ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mitään sellaista, olin vaan oma itteni. Perinteisessä komppanian alokkaiden äänestyksessä minut valittiin vittumaisimmaksi ryhmänjohtajaksi, minut joka olin gona-kuski ja aina komennuksilla :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heittäydyn nyt mistään tietämättömäksi, joten kysyisin..

Jos haluan pyrkiä suomen "Eliitti" ryhmään :D sotilaspuolella niin minne sitten pyrin? Onko Laskuvarjojääkärit kova sana?

Itse toivoisin Suomeen palkka-armeijaa...saisi vähän paremman koulutuksen, tosin en sano että nykyisessäkään koulutuksessa olisi mitään vikaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heittäydyn nyt mistään tietämättömäksi, joten kysyisin..

Jos haluan pyrkiä suomen "Eliitti" ryhmään :D sotilaspuolella niin minne sitten pyrin? Onko Laskuvarjojääkärit kova sana?

Fyysisesti varmaan raskaimmat ovat juuri LJK ja sitten sukeltajat... Mutta eipä varmaan kuitenkaan sen eliitimpää kuin muutkaan aselajit...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluan pyrkiä suomen "Eliitti" ryhmään sotilaspuolella niin minne sitten pyrin?

Tietenkin Ilmavoimiin eli johonkin seuraavista:

IlmaSK, IlmavTK ja IlmavVK.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietenkin Ilmavoimiin eli johonkin seuraavista:

IlmaSK, IlmavTK ja IlmavVK.

Jos nyt suomensin oikein niin IlmavSK merkkaa Ilmavoimien Soittokuntaa(?) Onko se sinusta Elitti ryhmän hommia? ;D Itse ajattelin enemmän ryhtyä tälläiseksi suomen Ramboksi.. :D

No en kyllä tiedä onko minusta Ramboksi, mutta on tässä vielä aikaakin..reenata.

EDIT: Suomennos hoidettiin sitten Googlella, että laitan sen piikkiin jos meni väärin.. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään