Guest masi

Sotilasarvosi?

179 viestiä aiheessa

Kävitkö siis Taivallahden vain Santahaminan kasarmilla?Taivallahdessahan toimi autokomppania ja Santiksessa SPol-komppania...

Kaksi eri paikkaa ja erilaista meininkiä.

Nyt en osaa sanoa kun, mutta siinä keskustassa se oli. Vietiin potilasta Tilkkaan ja meidän ambulanssiin tuli teknistä vikaa. Saatiin sitten käsky viedä se Kaartin pataljoonan korjaamolle tarkastusta varten. Ei se sinne kuitenkaan "kelvannu" vaan länsiväylän varteen merkkikorjaamolle lähdettiin sitten... ;)

Tuolla tervehtimisellä tarkoitan sitä, että ainakin meillä Keuruulla ja muissakin vierailemissani yksiköissä Sotilaskotia tervehdittiin ovelta niin tullessa kuin lähtiessäkin. No, mehän nykästiin lippaan tietysti siellä kaartissakin, mutta saatiin osaksi vain omituisia katseita ja hymyilyä... ;D

Mutta ei meillä kapiaiset ilman lakkia kulkenu myöskään KOSKAAN....en muista ainakaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolla tervehtimisellä tarkoitan sitä, että ainakin meillä Keuruulla ja muissakin vierailemissani yksiköissä Sotilaskotia tervehdittiin ovelta niin tullessa kuin lähtiessäkin. No, mehän nykästiin lippaan tietysti siellä kaartissakin, mutta saatiin osaksi vain omituisia katseita ja hymyilyä... ;D

Aika jännä tapa. Ivalon RJK:ssa on tapana vetää lippaan presidentin kuvan kohdalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt en osaa sanoa kun, mutta siinä keskustassa se oli. Vietiin potilasta Tilkkaan ja meidän ambulanssiin tuli teknistä vikaa. Saatiin sitten käsky viedä se Kaartin pataljoonan korjaamolle tarkastusta varten. Ei se sinne kuitenkaan "kelvannu" vaan länsiväylän varteen merkkikorjaamolle lähdettiin sitten... ;)

Eli siis Taivallahden kasarmilla kävitte, Mechelininkadun varressa. Täytyy kyllä myöntää, että siellä oli jo silloin, kun minä kävin intin, aika paljon rennompi meininki kuin Santahaminassa. Mutta toisaalta eihän siinä mitään vikaa ole, jos varusmiehen silmin asiaa katselee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään se sitten tapahtui..taas! Kertauskutsu :-*

Pääsee gona taas ryynäämään! aiheena on aalto 2004 sotaharjoitus... KAIKKI mukaan hajoamaan!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaverilla oli pari kuvaa Eritrealaisesta Mi-17:sta. Sen kummemmista lentolaitteista en ole kuullut.

Onhan Eritrealla sellaisia maailman mittakaavassa erittäinkin eksoottisia koneita, kuin Valmet L-90TP RediGo :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääsee gona taas ryynäämään! aiheena on aalto 2004 sotaharjoitus... KAIKKI mukaan hajoamaan!

Tulossa ollaan, voit bongata minut ottamasta aurinkoa erään erikoisen veneen kannelta... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän itsekin sinne Eritreaan vois lähtee (sanajärjestys on nyt kyllä outo). Mulla on kehittämiskeskustelujen perusteella 2005 tällähetkellä ulkomaille lähtö - Kosovoon taikka sitten jonnekin muualle - Eritrea voipi olla melko eksoottinen paikka -> ehkä turhan turvaton kuitenkin :P

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä auennut. Tosin minä en tuota tietoa enää niin tarvitsekaan ;) Mulla oli kyllä varsin onnistunut sotilasura. Minä kun kävin armeijan opiskelujen ja työelämän välissä, ja päätavoite oli päästä 8 kuukaudella, toinen tavoite välttää korpraalin natsatkin, ettei tarvitse mennä kertaamaan niin paljon. Molemmat onnistui, tosin oli tuuriakin mukana. Muuten olin kyllä hemmetin hyvä tykkimies. Sotilaspelleilyyn en tosin kauheasti panostanut :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuommoisia oli koristeena Heikkilän kasarmillakin, mutta tue lienee jostain muualta. Veikkaan Helsingin seutua, mutta tarkemmin en osaa päätellä ;D

Onneksi olkoon, palkitsen sinut karmalla vaikka vastauksessa olikin lievää epätarkkuutta mutta kun muitakaan vastauksia ei tullut. :D Kuvassa oleva ilmatorjuntatykki sijaitsee Myllykalliolla Lauttasaaressa Helsingissä sodanaikaisen ilmatorjuntapaikan muistona.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinasin aloittaa uuden palstan, mutta löytyikin vanhoista. Näin itsepäisyyspäivän kunniaksi.

Täällä res. korpraali, ylensivät Vekaralla (EK/KouP) muutama päivä ennen kotiuttamista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jääkäri, ei mikään sotamies (sotimisesta tiedän tuskin mitään...  :'(). Sibelius on säveltänyt meikäläiselle marssinkin.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmmm... Hankala kysymys. Sotilasarvoni on viime aikoina seilannut välillä yliluutnantti - majuri. Ilmeisesti yliluutnantti juuri nyt. :P

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wanha wänskähän mie :) ...Tikkakosken sinisiä mannekiineja vv. -76-77

Tosin 90-luvulla olin yhden täydennyskurssin "majurina", mutta se ei ollut sotaväen hommia.

ILOISTA ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ!

valtiolippu.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään