Jari Kähkönen

Uusi digiboksi hankinnassa, ehdotuksia?

14 viestiä aiheessa

Pitäisi hommailla kaapeliverkkoon uusi digiboksi, kovalevyllinen, kaksi viritintä. En tarvitse kaikkia Topfieldin kikkakolmos-gurunippelihommeleita, ihan perustoiminnot riittävät, kunhan olisi vain mahdollisimman hiljainen ja ei kaatuilis kovin usein. Ehdotuksia?

-kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on kokemusta vain Handan 6000:sta. Siinä ei kyllä ole esiintynyt usein julkisuudessa kerrottuja ongelmia teksteissä, teksti-TV:ssä, ajastamisessa jne. Olen ollut tyytyväinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on kokemusta vain Handan 6000:sta. Siinä ei kyllä ole esiintynyt usein julkisuudessa kerrottuja ongelmia teksteissä, teksti-TV:ssä, ajastamisessa jne. Olen ollut tyytyväinen.

Jep, lueskelen just dvdplazan juttuja ja handania siellä ei ole paljon kehuttu. Esim. 7700:n threadi on vaatimattomat 36 sivua...eikä se ole ylistystä. Olivat näköjään laittaneet 7700:een 6000:n firmiksiä ja oli toimineet paremmin  :-\ Jatketaan lukemista...

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nelisen kuukautta ollut käytössä FinnSat FSC7200PVR, ei ole kaatunut kertaakaan, tallennukset kaikki onnistunut, on hiljainen, ei tekstitys ongelmia. Yhden kerran on hukannut kanavien suosikkilistat, ei mitään tietoa miksi, ja tuo kyllä otti pattiin, mutta muuten olen ihan tyytyväinen. 160Gt, 2 viritintä, onnistuu tallennus kahdelta kanavalta ja samaan aikaan vaikka toistonsiirto kolmannelta, kunhan tuo kolmas kuuluu samaan nippuun jomman kumman tallennettavan kanssa. Pienenä miinuksena vain sadan sivun teksti-tv muisti.

Tallenteen siirtoa tietokoneelle koitin kerran, siirto oli sika hidas, eikä ainakaan silloin ollut sellaisia ohjelmia tyrkyllä, joilla olisi saanut kunnolla toimivaa tuosta tallennusmuodosta aikaiseksi....joka tapauksessa siirto on niin hidas etten minä ole edes toista kertaa viitsinyt yrittää, enkä yritä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pienenä miinuksena vain sadan sivun teksti-tv muisti.

No jaa, eipä tuota varsinaisesti miinukseksi voi sanoa. Digiboxien "super teksti-TV" on jo alusta asti niin tuhoon tuomitun kömpelö viritys, että ei mitään rajaa. Jos katsoo teksti-TV:tä, niin katsoo sitten analogipuolelta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos katsoo teksti-TV:tä, niin katsoo sitten analogipuolelta...

Juu, en katto, töllössä huima kolmen sivun muisti ;D:P Tosin en minä ole huomannut mitään ihmeellisempää eroa digi/analogipuolen teksti-tv:ssä :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, en katto, töllössä huima kolmen sivun muisti ;D:P Tosin en minä ole huomannut mitään ihmeellisempää eroa digi/analogipuolen teksti-tv:ssä :-\

no älä mitään, mulla on kahden sivun muisti ;D

Jos vaan signaali ei ole täydellinen, niin se digin teksti-TV on tautinen bugipesä. Vähänkään huonommalla signaalilla ei löydy sivuja (pomppii yli) tai sitten kun löytyy sivu, puuttuvien kirjainten ja rivien määrä on uskomaton. Lisäksi tuo digin teksti-TV tuntuu sekoittavan sivuja luvattoman paljon. Tietyllä tutulla sivunumerolla saattaa tulla ihan joku muu sivu jne. Ja lisäksi ainakin tuolla mun Topfieldillä (kaapelin kautta), tai kotona/mökillä Nokian ja Finluxin boxeilla se teksti-TV on törkeän hidas. Jopa tuo mun 15 vuotta vanha Finluxin töllön teksti-TV on nopeampi (tosin tämä nopeushan ei taida olla telkkukohtaista, vaan sama nopeus kaikille analogitöllöille)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Digillähän on se oma digitaalinen MHP-superteksti-TV:nsä. Siis ainakin teoriassa. Käytännössä sen tukea ei noihin vehkeisiin olla mitenkään silmittömästi tyrkytetty. Teksti-TV:n informaatio on alkujaan kuva-alueen ulkopuolelle jäävissä analogisissa juovissa, mutta kyllä se DVB:ssa on sentään koodattu lähetteeseen MPEGin ulkopuolelle. Sieltä nuo virittimet osaavat jopa itse valita näytettäväksi oikean kielisen tekstityksen satelliittikanavilla, joiden tekstitykset tulevat sen kautta. Mutta sen vähän mitä varsinaisia teksti-TV-sivuja joskus katson, niin käytän kyllä sitä kapulaa, joka sattuu lähempänä olemaan, telkkarin tai PVR.n. Ei ole kumpikaan niin paljon parempi, että viitsisi sen takia vaivaa nähdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, eihän niitä kikkakolmos-gurunippelihommeleita ole pakko käyttää ;D

Naulan kantaan, Esa! Mistä syystä sitten on tullut jo nyt tehtyä jotain ihmegooglauksia "tap applications"... :-[

Eli lyhyesti, onko jotain mitä ehdottomasti kannattaa laittaa...? Laitoin Mar 15 firmiksen heti kehiin.

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

itseltä löytyy finluxin 620 kovolla

ihan mukava peli toistaseks, jumittanu ei oo ikinä saati muutakaan vikaa.

on tullut jopa otettu siitä kovo irti ja siirtämällä nauhoitukset tietokoneeseen.

mukavinta oli kun siinä ei edes ollut "warranty void if removed" tarraa kannessa kiinni  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli lyhyesti, onko jotain mitä ehdottomasti kannattaa laittaa...? Laitoin Mar 15 firmiksen heti kehiin.

JAG's EPG TAP. Parantaa EPG-ajastamista aivan huikeasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään