Jani Nissi

AMD vai Intel?

25 viestiä aiheessa

Moi

Olisi tässä oman koneen osto kesällä edessä ja nyt pitäisi tietää, että kumman merkin prossun sitä koneeseensa ottaisi. Toivon, että pystytte auttamaan minua tässä perin mutkikkaassa valinnassa. :) Olisi mukava, jos perustelisitte myös valintaanne.

Intel vai AMD?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan osaa, aloitit sodan.. ;D

En perustele, mutta AMD. Personal preference. AMD & ATI.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan osaa, aloitit sodan.. ;D

En perustele, mutta AMD. Personal preference. AMD & ATI.

Samma här... Intteli menee hätätapauksessa, mutta nVidiaan en koska  ;D

AMD Inside, Intel Outside > Intel Inside, Idiot Outside  ;)

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alkaa vaikuttaa siltä, että tuo AMD tulee tänne. ;D

Vielä sellainen pointti, että minulla on tuo AMD Athlon 64 X2 4200+ ollut jo noin kuukauden ajan, eipä ongelmia.. Tietysti vähän vaikea sanoa, koska en Intelin vastaavaan ole päässyt vertaamaan(hiukan huonompaan ehkä kylläkin), mutta jos noista tosiaan pitää valita niin AMD se on ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköpä ne molemmat nykyään toimi. Itselläni on kokemusta AMD:stä vain yhden kaverin koneen prossuasennuksesta, kun taas Intelin vehkeillä olen tehnyt ylläpitänyt ehkä satakunta konetta, joten aika hintelästi on vertailupohjaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä oikeastaan ainoa merkittävä ero on lämmöt, AMD käy viileämpänä kuin Intel....jokin aika sitten tuokin oli toisin päin. Omassa koneessa on monen Intel-vuoden jälkeen AMD, ja todennäköisesti seuraavassakin päivityksessä pysyn AMD:ssä. Töissä tosin jatkan edelleen Intel-Intel linjalla, siellä kun riittää mopommat prosessorit niin ei tartte tapella jäähdytysten kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinaako tämä sitä, että pitää joku ATI:n näytönohjain(kin) hommata? ??? ;D

Kyl kyl 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaapi ottaa AMD, paitsi jos aikeissa on irrottaa tuuletin kesken käytön ;D AMD on parempi. ATIin en enään ikinä koske lähinnä paskan softan vuoksi, Asuksen 7800GT + 7800GT SLIllä ollut kuukauden, erittäin tyytyväinen frameihin: Simussa hesassa (Helsinki & Espoo & EFHK & Malmi asennettu & LDS767 & 16x Anisotrooppinen ja 8xS AA) framet parhaimmillaan 70, huonoimmillaan 27 (pyörittää EFHKlla kuvakulmaa ympäri konetta)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköpä ne mahda tehossa kulkea aivan tasapäin. Jos toinen on nopeampi nyt, niin viikon päästä on toinen. Tai sitten toisen saa yhdellä testillä nopeammaksi, toisen toisella.

Kai AMD:lläkin on jo joku speedsteppingiä vastaava tekniikka, mikä estää prossua kärähtämästä jäähdytyksen pettäessä? AMD:t ovat kyllä joskus olleet aikamoisia palopesäkkeitä, mutta luulisi, että ne ovat sen jo ehtineet kopioida, kun Intelillä on ollut se jo vuosia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköpä ne mahda tehossa kulkea aivan tasapäin. Jos toinen on nopeampi nyt, niin viikon päästä on toinen. Tai sitten toisen saa yhdellä testillä nopeammaksi, toisen toisella.

Kai AMD:lläkin on jo joku speedsteppingiä vastaava tekniikka, mikä estää prossua kärähtämästä jäähdytyksen pettäessä? AMD:t ovat kyllä joskus olleet aikamoisia palopesäkkeitä, mutta luulisi, että ne ovat sen jo ehtineet kopioida, kun Intelillä on ollut se jo vuosia.

Taitaapi vaan liian kuumana vetää virrat pois..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovasti tuntuvat väittävän esim. muropaketissa, että AMD olisi pelikäyttöön parempi kuin Intel. Tiedä sitten. Itse käytän AMD:tä ja ATI:a. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovasti tuntuvat väittävän esim. muropaketissa, että AMD olisi pelikäyttöön parempi kuin Intel. Tiedä sitten. Itse käytän AMD:tä ja ATI:a. :P

Vielä ,mutta odottakaa ,kun Intel julkaisee kaksikantaprosessorin tässä kohta puolin. On uumoiltu ,että Intel menee nyt vuorostaan johtoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh tällä hetkella on AMD, mutta loppuen loppuks sanoisin että prossu on vaan osa kokpanosta.  Onko siiten AMD vai Intel ei ole mikä väli, jos sinulla on hyvin härkitu kokonpano se toimi ja jos ei se tääs ei toimi...  Molemat valmistajat teke sen verran latukasta työtä että jos osa valtitse munnon prossu merkista ei ole väli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niimpä, kuka tykkää mistäkin. Intelillä on jotain parempaa mitä AMD:llä ei ja taas toisin päin. Saas nähdä kun syksyllä uudet  mallit AMD:stä tulee markkinoille, että miten se kehitysprosessi niistä lähtee etenemään. Tällästä se tulee olemaan aina Intelin ja AMD:n välillä kuitenkin. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ollu AMD:n prossuja vuodesta 94 asti. Nyt vasta ostin ensimmäisen Intel-koneen, tässä on 1,83 Ghz Core Duo...ja varsin tyytyväinen olen ollut. Ironista sinänsä, intel-kone eikä ole edes PC(jos siis nyt puhutaan IBM PC yhteensopivista koneista ja sen jälkeläisistä vaikka onhan tämäkin "pc") ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täältäkin löytyy AMD koska Intellissä on enemmän ongelmia.......

Mulla on Intelin prosessoreitä ollut käytössä yli 20 vuotta, koneita tällä hetkellä viitisenkymmentä eikä ikinä ainuttakaan prosessorista johtuvaa ongelmaa, joten eipä tuo nyt kauhean hyvä perustelu ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Intelin uudet Core 2 prosessorit ovat testeissä hakanneet AMD:n mennen tullen laskentatehoissa ja peli/sovellustesteissä, lisäksi tehonkulutus ja lämmöntuotto on pienempi...eli tällä hetkellä paras valinta prossuksi on Core 2 Extreme X6800, hyvänä kakkosena lompakolle ystävällisempi Core 2 Duo E6700.

Linkki Muropaketin artikkeliin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään