Mikko J Köykkä

Ottaa päähän, sähköposti siis

14 viestiä aiheessa

Pakko vähän avautua, jos helpottaisi.

Minulla on ollut MTV3:n luukku-sähköpostiosoite siitä lähtien, kun se esiteltiin. Vähintään 2000-luvun alusta. Jossain välissä ne keksivät periä lisämaksua lisätilasta ja POP3-palvelimista. Onneksi meillä on MTV3:n nettiliittymä, joten sain nuo ilman lisämaksua käyttööni. Nykyään MTV3 internet on myyty ja muuttunut GoHome:ksi ja ilmeisesti Song yrittää päästä eroon lopuistakin yhteyksistä maikkariin, kun lähettivät ilmoituksen että pitäisi siirtyä käyttämään GoHomen postia. Eli siis minulla on ollut hyvin toimiva sähköposti melkein seitsemän vuotta, yhtään spämmiä ei ole tullut -ja nyt pitäisi vaihtaa GoHomen postiin vain sen takia etten enää saa tuiki tarpeellista POP3-palvelinta. Tai sitten maksaa 19,90€ vuodessa siitä.

Vielä pahempaa on muilla. Ennen Luukun palvelimilla oli tilaa 100mb, nyt GoHome tarjoaa 50mb tilaa posteille. Mitä Suomen laki tästä sanoo, kun palvelu huononee tilauksen aikaisesta tilasta. Entäpä, jos sähköposti olisi ollut merkittävin syy päätyä MTV3 /GoHomeen?

Ei näin. Ei hyvä, GoHome, ei hyvä MTV3! >:( >:( Näin se kapitalismi jyrää ja pienen kuluttajan lompakosta revitään viimeinenkin ropo ajan myötä. Saattepa nähdä -kohta sanaa ilmainen tahi kohtuullinen ei tunneta. >:(

jo helpotti

edit. Enkä edes yritä peitellä firmojen nimiä. Totuus julki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin se kapitalismi jyrää

Kapitalismia on se, että voit vaihtaa toiseen palveluun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä pääsen GoHomen-asiakkaana vähällä tosta muutoksesta, tietysti täytyy ilmoitella miljuunaan paikkaan uusi osoite, mutta muuten. POP3-systeemi säilyy ...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä pääsen GoHomen-asiakkaana vähällä tosta muutoksesta, tietysti täytyy ilmoitella miljuunaan paikkaan uusi osoite, mutta muuten. POP3-systeemi säilyy ...

Periaatteesta napisen. Kyllähän minäkin tähän uuteen pakosta siirryn, mutta se tarkoittaa samalla pitkäaikaisen postiosoitteeni hylkäämistä. Niille, joilla on ollut luukku+:san webmail käytössä tila pienenee puolella, millä voi olla merkitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli joskus luukku. En tykännyt. On mulla ollut monta muutakin, joista en ole pitänyt. Mm. Hotmail ja Yahoo näitä yleisiä. Nykyään olen googlen gmailin käyttäjä. Olen ollut ihan tyytyväinen kyseiseen ilmnaisohjelmaan, jossa mulla on about 2.5 gigaa postilaatikon koko. (Kyllä, luitte aivan oikein.)  Yksittäinen liitetiedostot saa olla muistaakseni 30 megaa. Viestit tulevat aina samalta lähettäjältä ketjuksi, jossa myös näkyy omat vastausviestit (ellei niitä jälkeenpäin ketjusta poistele, mutta miksi kun tilaa riittää).

Periaatteessa ihanuus on siinä, että toisten lähettämät mailit näkyvät näppäränä ketjuna vähän niin kuin tässä foorumissa. Eli tarkoitan sitä, että kun meilllä täällä foorumilla on noita aiheita satoja joiden alla on sitten pitkiä monien käyttäjien skriivaamia tekstejä, on logiikka vähän sama. Kuvitellaan, että herra M. Meikäläinen kirjoittaa mulle postin. Se ilmestyy gmailini etusivuun, jonka jälkeen kilkkaan viestin auki ja kirjoitan siihen vastauksen, joka jää näkymään itselleni mailiin samalla tavalla kuin tässä foorumissa nyt. Kun M. Meikäläinen vastaa, tulee se saman ensimmäisen viestin alle uusimmaksi (ylimpänä näkyväksi) vastaukseni ja hänen ensimmäisen mailin päälle. Ja muistakin mailaajista alkaa samanlainen looginen ketju.

Suosittelen. Ainoa ongelma on, että vaikka palvelu on ilmainen, siihen ei voi rekistöröityä tuosta noin vain gmailin etusivulta. Tähän tarvitaan jo olemassa olevan jäsenen esittämä kutsu. Jos joku kiinnostui gmailista ja haluaa käyttäjäksi, niin ei muuta kuin privana mulle nykyinen sähköpostiosoite, niin saat kutsun. Olemassaoleva jäsen saa kutsua aina 100 uutta käyttäjää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteesta napisen. Kyllähän minäkin tähän uuteen pakosta siirryn, mutta se tarkoittaa samalla pitkäaikaisen postiosoitteeni hylkäämistä. Niille, joilla on ollut luukku+:san webmail käytössä tila pienenee puolella, millä voi olla merkitystä.

GoHomen asiakkaille on viisi 50 megan postilaatikkoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...Gmail. Suosittelen.

Aivan. Gmail-tunnuksen hankkimisen lisäksi kun vielä liittyy IKI:n jäseneksi ja ohjaa sen kautta kaiken postin uuteen laatikkoon niin loppuu murheet kerralla.

Roskapostiin kannattaa kyllä varautua, koska osoitteiden onkijat ovat nykypäivänä hyvinkin nokkelia. Vaikka itse pitäisi varotoimet korkealla, tieto voi vuotaa viestien vastaanottajan päästä tai operaattorin tietokannasta. Onneksi postiohjelmissa on kehittyneet tunnistimet joiden ansiosta roskapostit ohjautuvat automaattisesti kierrätykseen. Gmailin oma tunnistus pelaa ainakin varsin hyvin. Niin ja gmail toimii tarvittaessa myös suomenkielellä ja tukee POP3:sta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt sitten vaikka tähän ketjuun kun sähköpostiin liittyy:

Olen omasta Hotmailista yrittänyt laittaa postia toiseen, ei-Hotmail osoitteeseen, niin mikähän on kun ei mene perille? On jopa ihan asiallinen viesti. Lopulta laitoin toisesta sähköpostista ja kävi ilmi, ettei vastaanottaja saa muiltakaan Hotmail hemmoilta posteja läpi. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihda Yahoo mail:iin, 1 gigaa vapaata tilaa ja ilmaista. Ja toimii taatusti  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on ihan sama mitä nyt hyvin toimivia palveluita suosittelette; niitten käyttäjät voivat vuosien päästä joutua aivan yhtä ikävään tilanteeseen, kuin Mikko nyt.

Ainoa varmasti toimiva ratkaisu on ostaa oma domain.  Sitten voi vaihtaa palveluntarjoajaa vaikka kuinka monta kertaa, ja silti säilyttää sama vanha osoite.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainoa varmasti toimiva ratkaisu on ostaa oma domain.  Sitten voi vaihtaa palveluntarjoajaa vaikka kuinka monta kertaa, ja silti säilyttää sama vanha osoite.

Ja mielestän paras ratkaisu.. Itselläni on oma domain, 24gb tilaa, 800gb/kk siirtoa, loputtomasti aladomaineja (esim jos omistaa meikäläinen.com niin saa myös sitä kautta vaikka minä.meikäläinen.com) loputtomasti sähköposti osoitteita ja loputtomasti mysqliä. Olen ostanut sen 12kk (5$/kk) ajaksi (marraskuussa ostin), mutta saan jatkuvasti ilmaista lisäaikaa, muistaakseni tällä hetkellä mulla on vielä ens vuoden kesään tilattuna, eli 6kk ilmasta tullu (eli käytännössä se domain on mulla ilmatteeksi), ja jatkuvasti palvelu paranee. Kun ostin sen marraskuussa domainin, se oli 5gb, 500gb/kk, 100 aladomainia ja 100 sähkistä, 10 mysql. Suosittelen siteground

Tuohon 5$ hintaan sisältyy konnon osoite ilman lisämaksua, ei mitään meikäläinen.uber-hosting-buy-now.tk.cke.y

EDIT: ne onkin päivittäny tosta 12gb -> 24gb

Ei tää oo mitään mainostamista, suosittelen vaan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään