Jani Salo

Miten blokata adbrite.com teksti mainokset ? (nyt toimii!)

41 viestiä aiheessa

Moi

Tietyillä sivuilla on alkanut ärsyttämään adbrite.com tekstipohjaiset mainokset joita ei meinaa millään saada blokattua Firefoxin AdBlockilla  :P

Tässä esimerkki:

[ attachment removed ]

Mainokset yleensä alkavat tyyliiin: http://click.adbrite.com/ etc.

Olen nuo rivit laittanut wildcardeineen adblockiin mutta aina vaan nuo adbriten mainokset näkyvät selaimessa.

Nuo ovat ilmeisesti teksti mainoksia jonka takia adblock ei niitä blokkaa ? Vai onko niitten Adbrite teksti mainoksien blokkaukseen joku kikka kuutonen ?

Alkaa vähitellen kypsyttämään joka tuutista tulevat mainokset  >:( pitäisi kai muuttaa Kuubaan  ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietyillä sivuilla on alkanut ärsyttämään adbrite.com tekstipohjaiset mainokset joita ei meinaa millään saada blokattua Firefoxin AdBlockilla  :P

Taidanpa arvata "tietyn" sivusi tuosta kuvasta. Minä en ainakaan saa mitään mainoksia tuolta, joten

tuohon otsikkosi kysymykseen voisi vastata vaikka että käyttämällä IE7:aa Firefoxin sijaan.  ;)

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taidanpa arvata "tietyn" sivusi tuosta kuvasta. Minä en ainakaan saa mitään mainoksia tuolta, joten

tuohon otsikkosi kysymykseen voisi vastata vaikka että käyttämällä IE7:aa Firefoxin sijaan.  ;)

- Ville -

Ilmoittaudun myös IE7:n puolesta liputtajaksi. Tällä hetkellä paras selain, vaikka vasta beta-vaiheessa, heheh.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selainta en mene Firefoxista vaihtamaan eli pitäisi olla jokin kikka millä nuo adbrite mainokset psytyy blokkaamaan Firefoxilla.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vitsi? ???

Ei, vaan aivan täyttä totta. Kokeilkaahan itse. Tosin siinä on semmoinen huono puoli, että FS:n kneeboard ja moni muukin siinä ohjelmassa lakkaa toimimasta, koko simu kaatuu jos avaa jonkin selainta vaativan toiminnon... :/ Toivottavasti saavat sen toimivuuden pian korjattua. Siksi vaihdoin sitten tähän Operaan... Ihan kelpohan tämäkin, kun hieman totuttelee. Tuohon nörttien überhössöttämään, "elämää suurempaan" Firefoxiin ei ole paluuta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun Firefoxista on kyse, niin...

Kysymys Firefoxiin liittyen:

Kun selailen esim. keskustelualuetta ja siellä olevia aiheita, niin palatessani jostakin aiheesta firefox siirtää sivun aina ylälaitaan, eikä sille kohdalle jossa olin viimeksi. IE sen sijaan jää kohtaan jossa viimeksi olin. Katselin asetukset läpi, muttei mikään tuntunut viittaavan tähän ongelmaan? Onko siis mahdollista säätää mistään tätä ominaisuutta?

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun Firefoxista on kyse, niin...

Kysymys Firefoxiin liittyen:

Kun selailen esim. keskustelualuetta ja siellä olevia aiheita, niin palatessani jostakin aiheesta firefox siirtää sivun aina ylälaitaan, eikä sille kohdalle jossa olin viimeksi. IE sen sijaan jää kohtaan jossa viimeksi olin. Katselin asetukset läpi, muttei mikään tuntunut viittaavan tähän ongelmaan? Onko siis mahdollista säätää mistään tätä ominaisuutta?

Ihan täysi veikkaus, mutta kenties selaimesi päivittää sivun, kun klikkaat edellinen toisinkuin IE, joka palautuu ilman päivitystä. Kokeile katsoa selaimen asetuksista onko siellä joku tuollainen toiminto päällä. Täysi veikkaus, mutta toivottavasti auttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei löydy sellaista asetusta. Pahalta näytää...

Edit: Addoneja löytyy pilvin pimein, muttei hajuakaan mikä niistä voisi auttaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen nuo rivit laittanut wildcardeineen adblockiin mutta aina vaan nuo adbriten mainokset näkyvät selaimessa.

Nuo ovat ilmeisesti teksti mainoksia jonka takia adblock ei niitä blokkaa ? Vai onko niitten Adbrite teksti mainoksien blokkaukseen joku kikka kuutonen ?

Alkaa vähitellen kypsyttämään joka tuutista tulevat mainokset  >:( pitäisi kai muuttaa Kuubaan  ;D

Jani

Mulla ainakin nuo mainokset asettuivat kun laitoin vain http://3.adbrite.com osoitteen tuo blokattaviin, ilman mitään wildcarteja.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakin nuo mainokset asettuivat kun laitoin vain http://3.adbrite.com osoitteen tuo blokattaviin, ilman mitään wildcarteja.

Hannu

Kiitoksia ! Tuohan tepsi hyvin. Nyt ei enään adbrite häiritse. (Mainokset on pirun keksintö...)

Jos olisi karmanappi niin sitä painaisin  ;D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei, vaan aivan täyttä totta. Kokeilkaahan itse. Tosin siinä on semmoinen huono puoli, että FS:n kneeboard ja moni muukin siinä ohjelmassa lakkaa toimimasta, koko simu kaatuu jos avaa jonkin selainta vaativan toiminnon... :/ Toivottavasti saavat sen toimivuuden pian korjattua. Siksi vaihdoin sitten tähän Operaan... Ihan kelpohan tämäkin, kun hieman totuttelee. Tuohon nörttien überhössöttämään, "elämää suurempaan" Firefoxiin ei ole paluuta.

Onhan se muuten ihan kelpo selain mutta IE kun tuppaa olemaan varsinainen paraatiovi erinäisille syöpäläisille ja muille ei-toivotuille asioille tietokonemaailmassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan se muuten ihan kelpo selain mutta IE kun tuppaa olemaan varsinainen paraatiovi erinäisille syöpäläisille ja muille ei-toivotuille asioille tietokonemaailmassa.

Juuri tämänkin takia käytän IE:tä vain ja ainoastaan pakon edestä esim. windows päivityksissä tms. Yleensä jos IE:stä löytyy jokin tietoturva-aukko kestää aikansa ennenkuin siihen tulee korjaus pätsi. Tästä tietoturva-aukostakin yleensä sitten kuulee vasta uutisissa ja silloin saattaa olla liian myöhäistä ja pöpö on päässyt koneelle.

Olen tykännyt käyttää Firefoxia ja se on nyt minun ensisijainen webselain, toisena sitten Opera ja vasta viimeisenä vaihtoehtona Internet Explorer. Muutenkin olen tykännyt Firefoxin käyttäjäystävällisyydestä, laajennettavuudesta ja teemoista etc.

Vaikka IE7 joskus tulee ihan virallisesti ulos niin pysyn kuitenkin Firefox käyttäjänä.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri tämänkin takia käytän IE:tä vain ja ainoastaan pakon edestä esim. windows päivityksissä tms. Yleensä jos IE:stä löytyy jokin tietoturva-aukko kestää aikansa ennenkuin siihen tulee korjaus pätsi. Tästä tietoturva-aukostakin yleensä sitten kuulee vasta uutisissa ja silloin saattaa olla liian myöhäistä ja pöpö on päässyt koneelle.

Se nyt on ihan turha harhaluulo, että Firefoxista ei reikiä löydy. Toistaiseksi vaan IE:llä on niin paljon enemmän käyttäjiä, kuin muilla selaimilla, että virustehtailijat eivät vielä ole suuremmin kehdanneet nähdä vaivaa. Mutta sano mun sanoneen, että sekin päivä koittaa, kun jostain Firefoxin reiästä pamahtaa. Siinäpä sitten ollaan ihmeissään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se nyt on ihan turha harhaluulo, että Firefoxista ei reikiä löydy. Toistaiseksi vaan IE:llä on niin paljon enemmän käyttäjiä, kuin muilla selaimilla, että virustehtailijat eivät vielä ole suuremmin kehdanneet nähdä vaivaa. Mutta sano mun sanoneen, että sekin päivä koittaa, kun jostain Firefoxin reiästä pamahtaa. Siinäpä sitten ollaan ihmeissään...

Ja ihan sama juttu Operassa, Macissa ja Linuxissakin. sainkohan tällä kommentilla kaikken vihat päälleni ??? Viruksia tulee, kun käyttäjät lisääntyy. Tällä hetkellä tulikettu on kuitenkin minulle paras, vaikken IE7:kaa ole kokeillut. Paras, koska siihen saa viriteltyä helpoiten kaikken maailman näppäriä lisäpalikoita. Opera on liian raskas ja sen tabisysteemi on nykyään todella kömpelö. IE:stä ei puhutakkaan. Firefox lähtee vaihtoon jos joskus tulevaisuudessa tarvetta ilmenee.

Offtopiccus maximus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi Firefox ei voisi olla kokonaisuudessaan paremmin koodattu kuin IE?

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi Firefox ei voisi olla kokonaisuudessaan paremmin koodattu kuin IE?

Ei kait kukaan mitään semmoista sanonut? Sanoin vain, että ihan turha kuvitella, etteikö Firefoxistakin löydy reikiä, jos niitä lähdetään etsimään. Voihan se olla paremmin koodattu, mutta idioottivarmaa ei ole olemassakaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kait kukaan mitään semmoista sanonut? Sanoin vain, että ihan turha kuvitella, etteikö Firefoxistakin löydy reikiä, jos niitä lähdetään etsimään. Voihan se olla paremmin koodattu, mutta idioottivarmaa ei ole olemassakaan...

Lähinnä tarkoitinkin että vaikka se olisi yhtä suosittu kuin IE, niin se voisi silti olla turvallisempi kuin IE. Ja onhan Firefoxistakin jo löytynyt aukkoja, mutta käsittääkseni ei niin vakavia kuin IE:stä ja ainakin Firefox päivittyy nopeammin, mutta kuten sanoit, idioottivarmaa ei ole olemassakaan.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se nyt on ihan turha harhaluulo, että Firefoxista ei reikiä löydy.

Juuri tänään ääneen mietin irkissä tätä.

Eilen tuli IE:hen kasa turvapäivityksiä. Tänään tuli Firefoxiin tietoturvapäivitys. Samaten tänään Opera päivitettiin samasta syystä........

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

se on varmaa että IE:tä en käytä muuhun kuin Windows päivityksien hakemiseen  :P

Sen jälkeen kun itse törmäsin sivuun, joka ei toiminut Firefoxilla, en taas ole sitä pahemmin käyttänyt. Mielipiteitä on monia.

Tuo IE7 on mielestäni tosi hyvä vaikka onkin vielä beta. Siinä on täysiin uusittu käyttöliittymä (ei valikkoa ollenkaan, ellei sitä halua), joka toimii todella hyvin ja lisäksi esimerkiksi tabit toimivat helpommin kuin Firefoxissa. Tuossa uudessa IE:ssä on muuten turvallisuuttakin ajatellen mielenkiintoisena uutuutena phishing filter, joka pyrkii paljastamaan tietojasi urkkivat sivut.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen jälkeen kun itse törmäsin sivuun, joka ei toiminut Firefoxilla, en taas ole sitä pahemmin käyttänyt. Mielipiteitä on monia.

Kaikki oikeintehdyt sivut toimivat oikein oikeilla selaimilla, joihin Firefox kuuluu.

Melkoisella varmuudella sanon että jos sivu ei Gecko-selaimella toimi, sivu on virheellisesti tehty.

Tai sitten on käytetty jotakin tekniikkaa joka ei ole W3C -hyväksyttyä = sivu on väärin tehty.

IE7:sta on turha puhua yhtään mitään kunnes se on valmis, ja  siihen voi mennä vielä vuosia.

Sitä on nyt väkerretty sellaiset 5 vuotta, laitetaan 2 vuotta lisää niin ehkä jo sitten... :P

Minä käytän nyt Epiphanyä, se on nopea ja kevyt ja yksinkertainen (Gecko), mutta

uusi Opera 9 content-blokkereineen ja widgetteineen (widgetit on turhia, mutta hienoja) tuleekin sitten räjäyttämään pankin, paljon ennen IE7:aa. ;)

edit:

kiitos kakusta FSN! ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Molemmistahan löytyy reikiä mutta kriittisten reikien paikkaus tapahtuu Firefoxin osalla parhaimmillaan muutamassa päivässä, kun taas MS mietiskelee ensin sen 3kk ja sitten ehkä julkaisee korjaustiedoston.

E: Onnea Raimo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki oikeintehdyt sivut toimivat oikein oikeilla selaimilla, joihin Firefox kuuluu.

Tämän tyyppiset kommentit ovat mielestäni aika tarpeettomia.  Mitähän väärää IE:ssä mahtaa olla, paitsi ilmeisesti valmistaja joidenkin mielestä.  >:(

IE7:sta on turha puhua yhtään mitään kunnes se on valmis, ja  siihen voi mennä vielä vuosia.

Sitä on nyt väkerretty sellaiset 5 vuotta, laitetaan 2 vuotta lisää niin ehkä jo sitten... :P

Miten niin siitä on turha puhua, kun minäkin käyttelen täyttä päätä sen beetaa ja kirjoitin mielipiteeni siitä ihan omasta kokemuksesta?  ???

Sanon vielä uudelleen, että minusta tuossa IE7:ssa on parempi käytettävyys kuin esimerkiksi Firefoxissa. Annanpa yhden esimerkin.

IE7:ssa tabeja on harvinaisen yksinkertaista käyttää, mutta Firefoxissa en ole edelleenkään keksinyt miten saan tyhjän tabin käyttöön

(en tarkoita jonkin linkin avaamista omassa tabissa vaan sitä että saan uuden tyhjän tabin). Toki on myönnettävä, että IE:ssä on

joitain pieniä ongelmia, mutta sehän onkin beeta.

Minä käytän nyt Epiphanyä, se on nopea ja kevyt ja yksinkertainen (Gecko), mutta

Gecko = ??

IE7:kin on nopea ja yksinkertainen, sen saa täältä kuka tahansa testattavaksi.

Minusta ei ole erityisen fiksua mollata jotain softaa tietämättä siitä mitään.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään