Guest Wildchild

Blue 1 lippujen varaus ja luottokortti

3 viestiä aiheessa

Hei ja hyvää pääsiäistä!

Piti varata siskolle lennot Blue 1:llä Helsingistä Vaasaan, mutta varausta tehdessä ilmeni pieni probleema. Varaustietoja täyttäessä sain semmoisen kuvan, että luottokortti, jolla matkat maksetaan olisi oltava hänellä lähtöselvitystä tehdessä. Onko asia oikeasti näin? :-\ Nimittäin tämä ei ole mitenkään mahdollista koska sisko on tulossa Italiasta Suomessa käymään ja korttia en voi hänelle saada.

Toivottavasti joku Blue 1:llä matkustanut osaa valaista minua  :)

-Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No periaatteessa kyllä juuri näin, eli se kortti on oltava lähtöselvityksessä mukana, koska se toimii tunnisteena niille lipuille. Samalla se luottokortti kai höylätään oikeasti maksuksi lennosta ja se nettimaksu poistuu alta (ainakin lentoyhtiön järjestelmässä, ei välttämättä näy tiliotteellasi). 

Kyse on lähinnä siitä että kaikki luottokorttiyhtiöt kieltävät myyjää myymästä kortille, jollei sitä ole fyysisesti näytetty myyjälle. Täten siis about 99% nettikaupoista itse asiassa rikkoo korttisäännöksiä vastaan, mutta joutuvat sitten epäselvissä tapauksissa myös maksumiehiksi.

Oletin nyt näin että siskosi on tulossa Italiasta Helsinkiin, ja olet buukkaamassa hänelle jatkolentoa Helsingistä Vaasaan, jossa itse majailet. Tällöin kai fiksuinta olisi mennä B1-toimistoon tai lentokentälle Vaasassa näyttämään se luottokortti ja 'maksamaan' se lento, samalla sopien että se varsinainen lippu tulostetaan Helsingissä ulos. Sitten puhelu siskolle että lippu odottaa nimellään SAS/B1 -lipputiskillä Helsingissä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taannoin mennessäni Ouluun yhtymän koneella, ei tiskillä tarvinnut näytellä kuin sitä tulostetta jonka printtasin varauksesta.

Myöskään kesälle varatun reissun varauslapussa ei puhuta mitään luottokortista, printti ja henkilötodistus pyydetään esittämään.

Tiedä sitten...  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään