Guest Henkka

TM:ssä taas ilmailujuttua.

8 viestiä aiheessa

MD-11 diggarit! Ja toki kaikki muutkin:

 

TM:n hyvä ote ilmailuun jatkuu.

Viimeinen MD-11, (eli LGG) haettiin Brasiliasta ja artikkeli käsittelee tätä hankintaa kiemuroineen ja yleisimminkin tätä Finskin konetyyppiä, otsikolla: "Osta, pura ja kokoa".

Ainakin itselle oli tässä taas paljon sellaistakin, mitä ei ole tämän foorumin kautta kerrottu, tai voitu kertoa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo oli mukava artikkeli, mutta olisi kiva tietää mikä on Finnairin perimmäinen syy hankkia A340 eikä 8. MD-11.

T&M:ssa sanottiin, että toimitus olisi kestäny niin myöhään, kun oltaisiin saatu seuraava MD-11, mutta seuraavalla sivulla mainittiin että OH-LGG:ssä oli paljon yllättäviä vikoja ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo oli mukava artikkeli, mutta olisi kiva tietää mikä on Finnairin perimmäinen syy hankkia A340 eikä 8. MD-11.

 

Eiköhän se perimmäinen syy ole se, että niitä ei saa oikein mistään, jos saa niin ne ovat aivan pa*skoja ja maksavat aivan liikaa kuntoonsa nähden. Ja jutussahan kerrottiin, että Finnair olisi saanut kahdeksannen MD-11 Varigilta, mutta ei ottanut koska sen toimitusaikataulu ei sopinut Finnairille.

 

Varsin mielenkiintoinen artikkeli :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Eiköhän se perimmäinen syy ole se, että niitä ei saa oikein mistään, jos saa niin ne ovat aivan pa*skoja ja maksavat aivan liikaa kuntoonsa nähden. Ja jutussahan kerrottiin, että Finnair olisi saanut kahdeksannen MD-11 Varigilta, mutta ei ottanut koska sen toimitusaikataulu ei sopinut Finnairille.

 

Varsin mielenkiintoinen artikkeli :)

 

Juuri näin. Ja eikös siinä sanottu jotenkin, että "PP-VQI:n omistaja tarjosi myös kahdeksatta konetta ja ennen VQI:n huoltoa Finnair olisikin sen mielellään ottanut." :-\  Viittaisi siihen, että huollossa löytyneet "pikku-yllätykset" olivat Finairille tarpeeksi ja päädyttiin siirtymään suosiolla jo Airbus-aikakauteen, kun koneitakin löytyi helpommin. Voi olla, että olen väärässäkin, mutta näinkin sen voi käsittää ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri näin. Ja eikös siinä sanottu jotenkin, että "PP-VQI:n omistaja tarjosi myös kahdeksatta konetta ja ennen VQI:n huoltoa Finnair olisikin sen mielellään ottanut." :-\  Viittaisi siihen, että huollossa löytyneet "pikku-yllätykset" olivat Finairille tarpeeksi ja päädyttiin siirtymään suosiolla jo Airbus-aikakauteen, kun koneitakin löytyi helpommin. Voi olla, että olen väärässäkin, mutta näinkin sen voi käsittää ;D

 

Ja toinen syy, voi olla että GG:n kanssa oli pieniä viivästyksiä toimituksen kanssa ja näin ollen eivät viitsineet ottaa sitä, koska jos sovittu päivä menee umpeen ja kone on vielä huollossa, siitä voi tulla ongelmia esim. uusien reittien kanssa. Eli toisinsanoen ei ole konetta millä lentää kys. reitti. Ja muistan jostain kuulleeni, että se ei kuitenkaan olisi ollut aivan 100 varma sen koneen saanti.

 

Tämä meni nyt jo kyllä veikkailuksi, mutta toivotaan airbus toimii yhtä hyvin kun MD-11 :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään