Guest kliio

Club 3D Radeon 9600 Pro 256mb ajurit?

26 viestiä aiheessa

Terve,

Eli semmonen ongelma on, että imuroin Catalyst 3.7 ajurit ja asensin ne ilman ongelmia. Rebootin jälkeen windowsin desktopista ei saa mitään selvää! Mustaa ja ihme grafiikkavirheitä ruutu täynnä. Semmosta pientä pikseliä näkyy siellä täällä... Mikä ihme vaivaa?

Pakko asentaa SAFE MODEn kautta alkuperäset 3.2 ja sillon toimii muuten melko hyvin, mutta heittää FS9:stä ulos 5-10min välein.

Onko jollakin joku hieno idea, mikä vaivaa kun ei uusia ajureita voi asentaa?

Ja johtuuko toi simulaattorista potkiminen näytönohjaimen ajureista vai jostain muusta?

Epox 8K9A

512mb DDR PC2700

Athlon 2400xp

Club 3d radeon 9600 pro 256

Win XP Pro

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nehän on ne 3.7 vanhat ajurit jotka ilmesty vuonna 1 ja 2. Minkäs takia et hae 4.1 catalystejä atin sivulta. Ei mitään 3.7 tueta enää :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voi sika.. Ei toiminu yhtään paremmin.

Sama musta ruutu ja pikseliä..

Mikä voi olla vikana?? Nyt taas 3.2 alla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Outoa...

Biossista löytyy toi nopeus, mutta sitä ei voi muuttaa... weird?

No Control Panelista ohjaimen asetuksista muutin sen 4x.

Saa nähä mitä nyt tapahtuu, kun asennan 4.1 ajurit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos otat bios valikosta "load bios defaults". Sen jälkeen pitäisi pystyä säätämään AGP nopeutta. Itselläni oli jonkin aikaa sitten ongelmia oman radeonin kanssa, ja ongelma juuri oli tuo liiallinen agp väylän nopeus. Muutaman viikon jälkeen kokeilin nostaa agp nopeutta ja se sitten toimi normaalisti 8X. Näyttää noissa näyttiksissä olevan ainakin jossain sellainen "Sisäänajo" systeemi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok! Kiitos.

Katotaan uusiks :)

Alkaa pikkuhiljaa nyppii tää säätäminen..

EDIT: Harmi, mut ei pysty vieläkään muuttamaan AGP nopeutta.

Täytyy ettii uudempi BIOS tms. Karman arvosia neuvoja kuitenkin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok! Kiitos.

Katotaan uusiks :)

Alkaa pikkuhiljaa nyppii tää säätäminen..

Vielä sitä utelsin, että oletko poistanut koneelta aikaisemmat ajurit. Esim jos sinulla oli joku nvidian (tai joku muu valmistaja) kortti niin poistiko ajurit ennen uuden kortin asentamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BINGO!!!

:D Siinäpä on se ongelma ilmeisesti :). Jos saisit ne entiset ajuri tiedot kadotettuu sieltä windowsin rekisteristä ja ajuri filut kovolta, niin saattaisi vaikka ruveta toimimaan se sinun kortti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos on entinen kortti ollut nvidian, niin koitappas ettii windows etsi työkalulla kaikki NV (nvdisp yms) alkuset tiedostot. sen jälkeen poistat ne :)

EDIT: Sitten Käynnistä -> Suorita -> Regedit. Sieltä etsit local machine -> Software käyt läpi ja jos löytyy Nvidia nimi tjsp. Poistat sen. Sitten käyt vielä muuten läpi rekisterin ja katot onko Nvidia nimiä siellä. Kaikki siihen viittaavat poistat rekisteristä.

EDITTIÄ vielä: Eli toinen ja helpoin vaihtoehto on asentaa winukka uusiks ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, nyt on kaikki NV alkuset tiedostot poistettu :)

Ja RegCleanerilla tutkittu rekisteri, nyt pitäis radeonin ajurit toimia??

Windowssia en jaksa asentaa uusiks ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipä toiminu.. voivoivoivoi.

On se ihme ettei BIOSsista voi vaihtaa AGP nopeutta,vaikka on uusin BIOS.

Nyt saa jäädä räpeltäminen, ei jaksa enää...

Kiitos kuitenki Toni! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa yrittää kuitenkin vielä jossain vaiheessa, Kyllä nyt epoxit yleensä kun ovat laadukkaita, niin pitäs saada säädettyy agp nopeus. Itselläni on Epoxin EP-8KRA2+ :) Että hyvä on emo sullakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös ne ajurit löydy Wintoosa\System32\DRIVERS kansiosta, en kyllä menisi yksitellen poistamaan. Rekisterissä on tietysti tiedot, mutta jättääkö tämä XP muuallekin asetustietoja ym. vastaavaa Documents and Settings kansioon lähinnä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs ne ajurit/asennustiedot siellä Documents and settings kansiossa tekis :). Niin että itse olen poistanut nvidian detojen jämiä aikaisemmin kertomalla tavalla. Ja kyllä on winukka toiminut hyvin sen jälkeenkin ei ole komplikaatioita ollut. ;)

EDIT: Ja sehän on hyvin käyttis kohtaista mistä niitä ajureita löytyy ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm. Eipä ole koskaan minun silmään sattunut, vaikka sieltäkin olen etsinyt Näyttökortin ajureihin viittaavia tiedostoja. Ois kyllä kiva tietää missä siellä niitä ois niin pääsis niistäkin sitten eroon. (Näytä piilotiedostot ominaisuus on päällä Kansion asetuksissa, silti ei löydy).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Driver Cleaner 2:lla taitaa saada haluamansa ajurit pois koneelta...

Mutta ei mun näytönohjain toimi kuitenkaan uudemmilla ajureilla, eli sama ongelma edelleen.

Jos jollain vielä jotain ideoita millä sais kortin toimimaan kunnolla, niin kertokaa ihmeessä! ;)

Onkohan kortissa vikaa vai mun koneessa? Pitäisköhän kysyy kaupasta voiko vaihtaa toiseen korttiin....? Suostuukohan ne vaihtamaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuskin se kortissa vikaa on. Sinne windowsiin nyt on vaan jäänyt entisen kortin ajurin jämiä sekottamaan konetta. Varmin keino saada se kortti pelittämään uusilla ajureilla, on asentaa esim windows uudelleen koneelle. ;)

PS: Jos sie pistät sen takuuvaihtoon, ja nehän yleensä testaa siellä firmassa sitten jos siinä on mitään vikaa. Jos ei ole niin joudut maksamaan huoltokäsittelymaksun ja sitten postitusmaksun, kun sama kortti tulee bumerangina takasin HUOM! jos olet tilannut sen netin kautta. Liikkeestä suoraan ostetusta joudut maksamaan vaan huoltokulut, jos ei kortissa ole mitään vikana. Eli kannattaa vaan asentaa se windows uusiks.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs ne ajurit/asennustiedot siellä Documents and settings kansiossa tekis :). Niin että itse olen poistanut nvidian detojen jämiä aikaisemmin kertomalla tavalla. Ja kyllä on winukka toiminut hyvin sen jälkeenkin ei ole komplikaatioita ollut. ;)

EDIT: Ja sehän on hyvin käyttis kohtaista mistä niitä ajureita löytyy ;)

Niin, minä vaan ajattelin kun XP:stähän tässä nyt puhutaan. Eikö ? Ja sehän heitää jonnekin sitä tietoa. Esim. Asensin äskettäin fs2002:n uusiksi. Siis ensin poistin kaikki ja oikein vielä. Siivosin rekisterit ja tuhosin käsin ne kansiot mitä resurssien hallintaan oli jäänyt.

Asensin uudestaa ja kas kummaa, siellä oli simussa kaikki asetukset täsmälleen samanlaisina mitä ne olivat ennen poistoa.

Rauta ei taatusti muista mitään, mikäli se ei jemmaa sitä tietoa jonnekin. Sitä mie vaa aattelin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään