Kim Vainionpää

Blue1 myöhästymiset

97 viestiä aiheessa

Oletteko huomanneet, että Blue1 lennot ovat suurimmalta osaltaan myöhässä? Pääsiäisenä Barcelonan lento oli 12 t myöhässä. Samoin Göteborgin lento oli peruutettu. Suurin osa Skandinavian ja Euroopan lennoista oli myöhässä tunnin tällä viikolla. Esim yö 21.4.

01:55 Amsterdam

KF 832

 

02:45

 

 

03:45 Rome

KF 878

 

04:15

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ikävä kyllä olen huomannut, että ovat olleet myöhässä. Taannoin palasin Amsterdamista takaisin Suomeen, ja lento oli myöhässä Arlandalta (AMS-ARL-OUL) lähtiessä. Tekninen vika oli viivästyttänyt aikaisemman koneen tuloa, ja miehistö tuli tästä koneesta tähän ARL-OUL-koneeseen. Taisivat vääntää kuitenkin pilotit hanikat kaakkoon, sillä ei sitä loppupeleissä Oulussa oltu myöhässä kuin ainoastaan 20-30 minuuttia (more or less). Mitähän lie tekivät. Nuo Avrot eivät ole järin nopeita koneita (mutta ihania vehkeitä silti), mutta tavallista nopeammin taisivat kiitää.

 

Lennän taas Amsterdamiin takaisin ensiviikolla. Toivottavasti myöhästymisiä ei tule. Aika paljon olen lentänyt Blue1:lla, ja yleensä ovat ihan aikataulussa. Kyllä tuolla mieluummin lentää kuin Finnairilla tai SAS:lla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haluatko jotenkin argumentoida tuota väitettäsi vai perustuuko se puhtaaseen hintakriittisyyteen? Vaikea keksiä mitään muuta osa-aluetta, missä Blue1 esim. finskin amssin reitillä pesisi...toki jos tykkää lennellä lepakkojen kanssa samaan aikaan keskellä yötä...

 

 

 

Onko se jotenkin väärin jos haluaa lentää Blue 1:lla mielummin, kuin Finnairilla. On se ihme miten tuota finnairila palvotaan. Blue1 on ihan yhtä hyvä jos ei parempi.

 

PS: Haluaisitko itse argumentoida?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko se jotenkin väärin jos haluaa lentää Blue 1:lla mielummin, kuin Finnairilla. On se ihme miten tuota finnairila palvotaan. Blue1 on ihan yhtä hyvä jos ei parempi.

 

Se taitaa johtua siitä, että Finnairin on Suomalainen lentoyhtiö ja pysynyt kauemmin kuin Halppikset...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä blööllä oikein tökkii jatkuvasti näissä aikatauluissa?

 

01:55 Amsterdam

KF 832

10.gif

 

02:59 Paris

KF 824

10.gif

 

Ja edelleen ihmettelen kenelle sopii aikatauluksi saapuminen Pariisista 02:59..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nähtävästi mainintani Blue1:n suosimisesta on herättänyt jonkinlaista keskustelua. Blue1, olkoonkin jonkinlainen LCC, tarjoaa lennoillaan parempaa palvelua kuin esimerkiksi emoyhtiö SAS. Tosin SAS:ia ja Finnairia tuskin voinee verrata, Finnairilla menee hyvin ja SAS:lla vähän huonommin tässä kilpailutilanteessa. Minusta Blue1 pärjää aika hyvin lentoyhtiöksi, joka tarjoaa parempia palveluita kuin flag carrier SAS, halvemmalla hinnalla.

 

Lähinnä preferoin Blue1:ia hintaa saamaani palvelutasoon korreloiden. Finnair ei ole kilpailukykyinen vaihtoehto lyhyillä reiteillä, kuten lyhyet Euroopan lennot, kotimaan pääreitistä Oulu-Helsinki puhumattakaan. Lähinnä haluan päästä paikasta A paikkaan B ilman turhia intohimoja ja intoilematta liikaa lentoyhtiön kotimaasta välittämättä. Ja tietysti mahdollisimman halvalla. Pääasia, että lentoyhtiö saa lentää Euroopan Unionissa ja pystyn maksamaan luottokortilla, jotta saan rahani takaisin jos pulju katoaa ennen matkantekoa alta.

 

Hyvää päivänjatkoa kaikille  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka!

 

No johan on taas kädenvääntöä.

 

Eiköhän kaikilla yhtiöillä ole ne hyvät ja huonot puolensa.

 

No tietysti joku yhtiö myöhästelee enemmän kuin toinen,muutta esim mukava henkilökunta voikin sitten pelastaa koko tilanteen...

 

Olen jäävi sanomaan yhtään mitään Blue1:sta kun viime vuosilta kokemukseni rajautuvat FinnCommiin,Finskiin sekä Thai Airwaysiin(huom.aakkosjärjestyksessä)...Mutta Blue1 pitäisi kyllä kokeilla kesällä kun ei ole Avrollakaan tullut vielä lennettyä.

 

Tietysti tuota kokemuspiiriä rajaa aina se onko johonkin tiettyyn suuntaan menoa vai ei...

 

-Jukka :D

 

Mukavia lentoja ihan kaikille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se taitaa johtua siitä, että Finnairin on Suomalainen lentoyhtiö ja pysynyt kauemmin kuin Halppikset...

 

Mmmm! Ihan tiedoksi vaan. Blue 1 on suomalainen lentoyhtiö.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruotsalaisessa omistuksessa!

 

Niin no onhan Finnairkin osittain islantilaisten omistama.

 

Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no onhan Finnairkin osittain islantilaisten omistama.

 

Mikko

 

Mutta vain pienen osan. Valtiohan omistaa Finnairista muistaakseni n. 57%.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no onhan Finnairkin osittain islantilaisten omistama.

 

Mikko

 

 

Sehän on puoliks suomalainen ja puoliks islantilainen! Mitä sit kun islantilaiset ostavat puolet firmasta? Lennättäkö silti pelkästään Vinnairilla?

 

Nii ja onks SAS Ruotsalainen vai onks se Norjalainen Vai Tanskalainen?

 

Mut eikös, jos suomalainen henkilökunta pyörittää firmaa ni, eikös se silloin ole aika Suomalainen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lainattu Wikipediasta:

 

"Suomen valtio omistaa Finnair Oyj:n osakkeista 57,04 % (10.1.2006). Muut osakkeet jakautuvat vakuutusyhtiöiden, muiden yritysten sekä yksityisten kesken. Ulkomaalaisomistuksessa Finnairin osakkeista on noin 16 %. Finnairin osake on listattu Helsingin pörssissä."

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nii ja onks SAS Ruotsalainen vai onks se Norjalainen Vai Tanskalainen?

 

Mut eikös, jos suomalainen henkilökunta pyörittää firmaa ni, eikös se silloin ole aika Suomalainen?

 

Minulla on sellainen käsitys, että Skandinavian Arilines System (SAS) perustettiin Ruotsissa Skandinavialaiseksi yhtiöksi (Ruotsi,Tanska,Norja) ja omistajia on näistä maista eniten. Suurin kai Ruotsista jokin, valtio kai?

 

 

EDIT: Pekka pistikin oikeaa tietoa tulemaan. Kiitos! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS:lla on sellainenkin riesa, että jokaisella kaukolennolla pitää olla jokaisesta maasta henkilökuntaa.

 

Ei ole tullut koskaa SASilla matkustettua, joten puolityhmä kysymys:

 

Kuulutetaanko matkustamokuulutukset ruotsiksi, tanskaksi ja norjaksi vai ainoastaan yhdellä kielellä?  (+englanniksi luonnollisesti)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruotsalaisessa omistuksessa!

 

Kyllä Nokiaakin pidetään edelleen usein suomalaisena yrityksenä, vaikka taitaa enemmistöomistajat olla amerikkalaisia eläkeyhtiöitä. Miksei siis lentoyhtiöiden kohdalla noudatettaisi samaa periaatetta. Nykyisessä maailmassa, jossa osakkeet vaihtavat omistajaa hiiren napin painalluksella on turhaa liikaa tuijottaa osakkeiden omistajien kansallisuutta. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole tullut koskaa SASilla matkustettua, joten puolityhmä kysymys:

 

Kuulutetaanko matkustamokuulutukset ruotsiksi, tanskaksi ja norjaksi vai ainoastaan yhdellä kielellä?  (+englanniksi luonnollisesti)

 

Englanniksi ja kohdemaan kielellä.

Esim: ORD - ARD englanniksi ja ruotsiksi; ORD - CPH englanniksi ja tanskaksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Englanniksi ja kohdemaan kielellä.

Esim: ORD - ARD englanniksi ja ruotsiksi; ORD - CPH englanniksi ja tanskaksi.

 

Köpis - Zürcih kuulutetaan tanskaksi ja englanniksi.

Tukholma - Zürich ruotsiksi ja englanniksi.

 

Taitaa kuitenkin olla niin, että kuulutetaan pilotin äidinkielellä ja sitten vielä englanniksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SAS:lla on sellainenkin riesa, että jokaisella kaukolennolla pitää olla jokaisesta maasta henkilökuntaa.

 

Ja henkilökunnan pitää vielä olla oikeassa suhteessa: 3/7 ruotsalaisia 2/7 norjalaisia ja 2/7 tanskalaisia. Lisäksi miehistön uusin vaatimus on, että heille pitää varata oma WC-tila, jota matkustajat eivät saa käyttää. Käsittääkseni Airbusien etu-WC on jo nyt yksinomaan miehistön käytössä, sillä etukeittiöön on matkustajilta muutenkin pääsy kielletty, ja se etu-WC sijaitsee juuri ohjaamon takana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1:lla on suomenruottalainen matkustamohenkilökunta, mutta eipä se ole ihmeellistä, onhan omistajatkin ruotsinkielisiä.

Itsehän tykkään matkustaa Blue1:llä ihan siinä missä finskilläkin, ihan yhtä paskoja sämpylöitä on Finnairin koneissa, ellei peräti huonompia  ;)

 

Mitä myöhästymisiin tulee, Avro tuli ja meni Rovaniemeltä ihan ajallaan, mutta MD-90:t tulee ja lähtee ihan jatkuvasti myöhässä, ainakin siltä tuntuu, tiedä sitten mikä on tähän syynä  :P Ja lainakoneiden lainamiehistö ei oikein tunnu osaavan erinäisiä käytäntöjä Rovaniemellä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja henkilökunnan pitää vielä olla oikeassa suhteessa: 3/7 ruotsalaisia 2/7 norjalaisia ja 2/7 tanskalaisia.

 

Näitä kiintiöitä kun lennätellään kaupunkien välillä, majoitetaan ja suunnitellaan niin siinähän sitä rahaa saa palamaan.

 

SAS:n piikki arsessahan on pitkään ollut nämä eri maiden liitot ja vanhat jäänteet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni Airbusien etu-WC on jo nyt yksinomaan miehistön käytössä, sillä etukeittiöön on matkustajilta muutenkin pääsy kielletty, ja se etu-WC sijaitsee juuri ohjaamon takana.

 

Onko tälläistä käytäntöä Finnairilla? Eikö muka etu-galleyhyn pääse lennon aikana, nehän laittavat verhot siihen. Itse olen kuitenkin siellä vessassa käynyt ja lomalennoillakin 757 koneessa kävin myös. Putkahdan sinne aina verhon välistä, eikä henkilökunta sano mitään. Ainakin etu-galleyn baari oli mulla Kreetalta tullessa kovassa käytössä. Kokoajan piti hakee vettä, kun oli sairas ja yskitti. Mutta eivät sanoneet mitään, vaikka vesitörpön hainkin joka 10 minuutti. Apuva olenkohan rikkonut ilmailulakeja :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1:lla on suomenruottalainen matkustamohenkilökunta, mutta eipä se ole ihmeellistä, onhan omistajatkin ruotsinkielisiä. 

 

 

Tä? Mun mielest ne on kyll ihan suomalaisia.  Saattaa siel muutama "suomenruotsalainenkin" olla! 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään