Kim Vainionpää

Blue1 myöhästymiset

97 viestiä aiheessa

Tä? Mun mielest ne on kyll ihan suomalaisia.  Saattaa siel muutama "suomenruotsalainenkin" olla! 

Niin no, yleistin kyllä nyt aika pahasti, itseni kohdalle on sattunut aina näin vaikkakin olen jo ehtinyt lentää monta kertaa siniykkösen siivin  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Blue1:n pääsiäisen supermyöhästymisestä juttua tämän päivän Iltalehdessä.

 

Aika tylyä luettavaa... Tosin Iltalehden mielenkiinto myöhästymistä kohtaan olisi tod.näköisesti kahden palstamillin luokkaa, ellei ko. toimittaja olisi ollut itse lennolla  ::). Ja kolumnissa tehdään Blue1:sta jälleen halpalentoyhtiö...

Lennetäänkö tuota Barceloonaan MD-90 koneella? Ei varaosia, ei hallia mihin kone mahtuisi, ei käy kateeksi Blue1:n tekniikkaa.

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ja kolumnissa tehdään Blue1:sta jälleen halpalentoyhtiö...

 

Niin, halpalentoyhtiötähän KF jo muistuttaa tarjoilujen suhteen mutta ei voi sanoa SAS:n halpalentoyhtiö koska SAS on sitä itseään ollut jo pari vuotta P-luokkansa kanssa.

 

(Blue1 on SAS:n halpalentoyhtiö!)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Blue1:n pääsiäisen supermyöhästymisestä juttua tämän päivän Iltalehdessä.

 

Lainaus jutusta: " Tiivisteet on löydetty Oslosta. EU-määräysten takia ne tuodaan Kööpenhaminan kautta Helsinkiin..." Mitä, häh? Onko tuo hatusta vedetty selitys vai totuus?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa samanlaiselta pelleilyltä kuin Sterlingin lentojen peruminen... >:( Se Tampereelta mualimalle lentävä halpalentoyhtiö on ihan toista luokkaa, sanon mä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa samanlaiselta pelleilyltä kuin Sterlingin lentojen peruminen... >:( Se Tampereelta mualimalle lentävä halpalentoyhtiö on ihan toista luokkaa, sanon mä.

 

Millä lailla pelleilyltä? Kerro toki jotain perusteluja väitteeseesi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sterling perui lennot, eikä tiedottanut niistä asiakkailleen millään tavoin. Kaikki piti hoitaa itse, eikä yritys hoitanut asiaa saati asiakassuhteitaan ollenkaan. Nyt vaikuttaisi samalta Blue1:n suhteen, jos asiakaspalvelijatkin sanoutuvat irti asiakaspalvelusta lentokentällä. Kyllä sen verran pitäisi olla "munaa" asiakaspalvelijalla ottaa ohjat omiin käsiinsä, "empoweroitua" ja tehdä parhaansa asiakkaan eteen. Mutta mehän elämmekin Suomessa, jossa ei tunnetusti ole kilpailua, eikä siis paljoakaan väliä millä lentoyhtiöllä mennään kun ei ole hirveästi vaihtoehtoja. Ei täällä siis tarvita asiakaspalvelua... prkl.

 

Tällaiset fiilikset näin päällimmäisenä. Jos se, että lento lähtee vuorokauden myöhässä, ja matkustajia vain roikotetaan aina muutama tunti kerrallaan odottamaan, ei ole "pelleilyä", niin mikä sitten? En aio kyllä näillä näkymin edes harkita lentämistä Blue1:n MD-90-koneilla, mikäli luotettavuus on tätä luokkaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MD-90 on hyvä kone.

 

Tekniset viat eivät aina ole helppoja lampunvaihtoja, vaikeaa teknistä vikaa korjataan ja tutkitaan niin kauan kun sitä ei enää ole. Vasta sen jälkeen kone on lentokelpoinen. Safety comes first. Muusta en tiedä.....  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En aio kyllä näillä näkymin edes harkita lentämistä Blue1:n MD-90-koneilla, mikäli luotettavuus on tätä luokkaa.

Tokihan lennosta vastasi Nordic Airways mutta asiakkaan suuntaan tietenkin vastuu on BLUE1:n.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tokihan lennosta vastasi Nordic Airways mutta asiakkaan suuntaan tietenkin vastuu on BLUE1:n.

 

 

Minkäslaisilla häristimillä tämä Nordic Airways tämän lennon kuljetti?, matkustamohenkilökunta ainakin oli melko eksoottista alkuperää, vaikka emoilla Blue 1 pinssi jakuissaan olikin, itse en lennolla olut mutta muuten asiaa sivusta hiukan bongaillut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sterling perui lennot, eikä tiedottanut niistä asiakkailleen millään tavoin. Kaikki piti hoitaa itse, eikä yritys hoitanut asiaa saati asiakassuhteitaan ollenkaan. Nyt vaikuttaisi samalta Blue1:n suhteen..

 

No tiedottihan. Muutama tiiviste uupui, ja ruokalippuja ja hotellimajoitusta tarjottiin. Eikä ne asiakaspalvelussa mekaanikoiksi muutu. Ne kertovat just sen mitä ylempi informoi. Se on vähän sama kun meet sunnuntaina ostamaan sunnuntaimakkaraa, mutta kun sitä on saatavilla vasta maanantaina. Koska EU kieltää vanhentuneen tuotteen myynnin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta miettikääpä Blue1:n virkailijoiden tuskaa kyseisenä päivänä, iso lauma kitiseviä ja urputtavia turisteja...... :o ´Juuri Sinua syytetään siitä, mihin ei ole osaa eikä arpaa

Voi sitä v******sen määrää  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta miettikääpä Blue1:n virkailijoiden tuskaa kyseisenä päivänä, iso lauma kitiseviä ja urputtavia turisteja...... :o ´Juuri Sinua syytetään siitä, mihin ei ole osaa eikä arpaa

Voi sitä v******sen määrää  :P

 

Ammatinvalintakysymys. Jos ei pää kestä niin on väärällä alalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ammatinvalintakysymys. Jos ei pää kestä niin on väärällä alalla.

Sitähän tässä mietin että miten voi hermot moista kestää, ja vähän huumorillakin tuon kirjoitin  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vasabladetissa on tämänpäiväinen artikkeli, jossa selitetään, että Blue1:llä on tällä hetkellä liian vähän henkilökuntaa, jne...

 

 

Artikkelin mukaan Blue1 on keskellä suurta muutosta laajentumisen seurauksena, kun uutta henkilöstöä rekrytoidaan ja vanhaa koulutetaan. Ilmankos Blue1:n Avro olikin tänään Turussa tekemässä läpilaskuja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivän ilkeily: ABC.. Air Botnia => Blue One => Cancel Airways?

 

Ja vähän asiaakin: Kaikki pisteet Bluen fiksulle matkustamohenkilöstölle ainakin omasta puolestani... Ja se ainoa ohjaamohenkilöstön jäsen jonka tunnen on myös ok tyyppi...

 

 

Janne

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paljon on ongelmia emoyhtiö SAS:lla jos minulta kysytään. Jatkan aiempien viestieni mukaisesti Blue1-ylistyslauluani. - Tein tuossa taannoin 26. päivän aamulennolle check-innin netissä ja valitsin omat istumapaikkani. Blue1:n Avrolle tämä onnistui mainiosti, ja kone lensi ajallaan Tukholmaan ilman ongelmia. Tukholmassa taas odotti mitä mielenkiintoisin episodi. Jossain vaiheessa tyypillisesti reittiä lentävä B737 oltiin vaihdettu potkurihöyrystimeen, ja istumajärjestys tietysti meni uusiksi. Puhumattakaan siitä, että edessä oli epätavallisen pitkä bussikuljetus Arlandalla pitkin ja poikin plattaa.

 

Sanomattakin selvää, että kone oli täynnä ja tunnelma tiivis - tai no - missäpä lentokoneessa ei olisi. Paitsi ehkä Virginin A380:ssa. Lentokin oli sitten noin 30 minuuttia pidempi kaiken lisäksi. En paljon hurrannut kun kyyti jenkkihärvelin sijasta oli pörisevä potkuri, ja aikaakin kului, lisättynä lentokenttäkuljetuksien huonolla organisoinnilla, ja miinusta bussin säilykepurkkitunnelmasta. Varmasti Tukholmasta Amsterdamiin lentäviä toimitusjohtajapukumiehiä rasitti rantautua ihoetäisyydelle tavallisesta kansasta kun täysi kone tungettiin yhteen haitaribussiin.

 

Blue1: Thumbs up. SAS, noh. Voisivat edes yrittää. Tosin juttelin matkalla erään bisnesmatkalaisen kanssa, ja hän yhtyi arvioihini SAS:n palvelusta lyhyillä Euroopan lennoilla. Nuo mannertenväliset ovatkin sitten jo eri juttu. Mutta en ihan joka viikko A340:lla lennäkään.

 

Plussa: potkurikone oli suhteellisen hiljainen, vaikka odotin jotain muuta - ja tuli taas lisättyä yksi lentokone "koeajettujen" listalle

 

- Raine

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lauantai-amun saldoa Blöö Ykköseltä.

Meneeköhän kaikki nyt niinkun on suunniteltu kun joka päivälle tulee peruutuksia tai rankkoja myöhästymisiä.

Hieman amatöörimäinen kuva muodostuu Blue Ykkösen toiminnasta. Miksi reittejä pitää haalia jos niitä ei pystytä hoitamaan.

 

 

08:00 Dublin

KF 571

Gate 31D 10:20

 

10:05 Zurich

KF 703

7.gif

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lauantai-amun saldoa Blöö Ykköseltä.

Meneeköhän kaikki nyt niinkun on suunniteltu kun joka päivälle tulee peruutuksia tai rankkoja myöhästymisiä.

Hieman amatöörimäinen kuva muodostuu Blue Ykkösen toiminnasta. Miksi reittejä pitää haalia jos niitä ei pystytä hoitamaan.

 

 

08:00 Dublin

KF 571

Gate 31D 10:20

 

10:05 Zurich

KF 703

7.gif

 

No jos esim kone menee rikki niin harvemmin on laittaa varakonetta. Siinä ei ole mitään amatöörimaisyyttä. Mistäs sä tiiät miks toi on peruttu. Eiks kaikki yhtiöt peru lentojaan silloin tällöin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Eiks kaikki yhtiöt peru lentojaan silloin tällöin.

 

Peruu kait.

Mutta kun se on jokapäiväistä niin silloin on joku ongelma mikä kannattaisi hoitaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Peruu kait.

Mutta kun se on jokapäiväistä niin silloin on joku ongelma mikä kannattaisi hoitaa.

 

No ei se nyt ihan jokapäiväistä ole. Mutta Ilmaluala on vähän semmosta. Finnairilla taas esimerkiksi on yleensä mahdollista laittaa varakone rikkinäisen tilalle. Koska heillä on niin monta konetta. 

 

Kyllä noi ongelmat yleensä hoidetaankin!! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lauantai-amun saldoa Blöö Ykköseltä.

Meneeköhän kaikki nyt niinkun on suunniteltu kun joka päivälle tulee peruutuksia tai rankkoja myöhästymisiä.

Hieman amatöörimäinen kuva muodostuu Blue Ykkösen toiminnasta. Miksi reittejä pitää haalia jos niitä ei pystytä hoitamaan.

 

 

08:00 Dublin

KF 571

Gate 31D 10:20

 

Tuon lennon tuli lentämään SAS:n 737 LN-RRO.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli Blööllä on "omat" koneet kanveesissa?

 

Toinen MD-90 lähti kyllä aamulla ilmaan, ilmeisesti Ateenaan. Zürichin reittiä muistaakseni lennetään viikonloppuisin Avrolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään