Kim Vainionpää

Blue1 myöhästymiset

97 viestiä aiheessa

:o

No nyt tuli paukkuja tekstiin!!! Kiitos kommentista, eipä jäänyt epäselväksi...

 

PS Koskas nähdään ensimmäinen Blue1:n kone Star Alliance -väreissä?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olipa mielenkiintoista seurata tätä keskustelua. Täsmällisyys on toiseksi tärkein elementti prioriteettilistallamme turvallisuuden jälkeen. Kolmantena löytyy sitten palveluketju. Ymmärrämme oikein hyvin että asiakasta harmittaa kun kone on myöhässä, meitäkin harmittaa, mutta kuten aina, safety first. Eräs kirjoittaja kysyy pitääkö Blue1 asiakkaitaan idiootteina. No ei taatusti pidä, päinvastoin, olen vakuuttunut että asiakkaillamme on sama prioriteettijärjestys kun meillä, eli turvallissuus, täsmällisyys ja palvelu.

 

Mielenkiintoisia täsmällisyystilastoja löytyy mm. www.eraa.org/statistics sivuilta. Näkyy mm että Euroopan alueellisten yhtiöiden on-time within 60 minuuttia oli 97 % viime vuonna.

 

terkkuja

Tom/Blue1

 

 

Kiva nähä että "isommatkin" johtajat lukee tätä eniten Suomen ilmailua koskevaa keskustelupalstaa.

 

Ne ysikymppiset vaan eivät taho pysyä aikataulussa...miksi ? Onkohan aikataulut laadittu liian tiukoiksi ? Ne sentään toimii teknisesti  "normaalisti".

 

Avrot on rikki koko ajan , se on kai ollut tiedossa jo ostettaessa niitä , vai ? Vai pitäisikö tätä lähes päivittäistä myöhästely- / peruutuspeliä tutkia siltä kantilta että pitäisi olla yksi kone lisää varakoneena jotta kaikki lennot voitaisiin operoida teknisistä murheista huolimatta.

 

Se että SAS:n tai Ilmailulaitoksen virkailijat matkustajapalvelun puolella saavat päivittäin haukut moneen kertaan ei kuulu sinne teidän toimistoihinne mutta varmasti vaikuttaa tulevaisuuteen matkustajien uskottavuuden suhteen. Ajatelkaa joskus niitäkin ihmisiä jotka tällaisesta leikistä oikeasti kärsivät eikä vaan niitä kärsiviä matkustajia.

 

Täällä missä puhutaan asioista eikä vaan lueta iltalehdestä en ihmettele yhtään kuinka monta prosenttia Blue1:n matkustajamäärät kasvaa mutta missään ei koskaan puhuta montako prosenttia lentokoneiden lukumäärä kasvaa samana ajanjaksona !!!

 

-- HuH ja terveisiä ... v..uttaa toi leikki vaikka kallistahan se on sekin --

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, olen 180 pitkä ja painan 80 kiloa, en tiedä olenko nyt iso vai pieni, mutta voihan sitä aina vetää johtopäätöksiä, niin kuin esimerkiksi että Avrot ovat rikki koko ajan. Vuonna 98, 6 % Blue1:n suunnitelluista lennoista lennettiin, se siitä sitten.

 

Ajattelemme kyllä myöskin niitä virkailijoita, joihin olen itse kuulunut,  jotka saavat edellisen kirjoittajan mielestä päivittäin haukut moneen kertaan.  Haukut kuuluvat kyllä toimistoomme asti niin kuin myös kehut. Kehujakin saamme, niin me kuin virkalijatkin. Asiakaspalvelu on antoisaa työtä, mutta vaativaa sellaista ja SGS:llä meillä on ihmisiä jotka osaavat hommansa.

 

Loppusinettiä en oikein ymmärrä, ehkä olen tyhmä, mutta "Täällä missä puhutaan asioista eikä vaan lueta iltalehdestä en ihmettele yhtään kuinka monta prosenttia Blue1:n matkustajamäärät kasvaa mutta missään ei koskaan puhuta montako prosenttia lentokoneiden lukumäärä kasvaa samana ajanjaksona !!!"

 

Joka tapauksessa Blue1:n laivasto kasvaa tänä vuonna kolmella MD-90-koneella. Penkkien lukumäärä nousee noin 50 % noin 1500 ja ASK noin 70%.

 

"-- HuH ja terveisiä ... v..uttaa... toi leikki vaikka kallistahan se on sekin -- "

 

Tuohon ilmaisuun en ota kantaa.

 

terveisin

Tom/Blue1

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista sinänsä ettei alalla kovin aktiivisesti seurata saapumistäsmällisyyttä. Ns viralliset säännöllisyystilastothan kertoo lähtötäsmällisyydestä, kun taas matkustajalle on tärkeämpää pääseekö hän perille luvattuun aikaan mennessä. Jotkut niitäkin vissiin julkaisee, mutta taitaapi olla aika paljon harvinaisempaa.

 

Noita tilastoja kun katselee niin Blue1:n lähtötäsmällisyys on tämän vuoden alussa ollut keskimääräistä parempi kuin Finnairilla, mutta miten mahtaa olla jos vertaa saapumistilastoja? Tosin myöhäinen saapuminen vaikuttaa useimmiten myös lähtöönkin... Noh, who knows...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve!

 

Itse en ole vielä Blue1:lla lentänyt mihinkään,mutta pitänee ottaa kesän ohjelmistoon...

 

Kiitosta vaan Tomille asiallisista vastauksistasi ja tsemppiä.Asiakaspalveluammattihan ei tunnetusti ole niitä kaikkein helpoimpia juttuja.Haasteita riittää,joka hetki... ;)

 

Itse arvostan kyllä tuon safety1 prioriteetin aika korkealle...

 

-Jukka :D

 

Pitää alkaa katselemaan Blue1:n aikatauluja!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

KF 278 myöhässä tunnin lennolla Rovaniemi-Helsinki-Vantaa. Mm. alkuperäinen kone (MD-90, OH-BLU) tuli 55 min myöhässä Rovaniemeen ja vanhat matkustajat ulos kävellen toisen portin kautta ja sisään uudet samalla tavalla. Lennolla kone sai kiinni n. 15 min, mutta "tullisyiden" takia parkkerasi T2:lle ja bussi vei matkustajat T1:een.

 

Alunperin lähtö 16:15 ja perillä 17:30, nyt lähtö n. 17:15 ja perillä 18:30.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haluaisin tietää OH-BLC:n "aikataulussaan pysymisprosentin" sen jälkeen kun kone on lentänyt kaupallisia lentoja.

 

- ei toimi ei -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Barcelonassa tulee lähes vuorokausi odottelua.

 

Barcelona (BCN), Barcelona, Espanja - - 10:40

Barcelona (BCN), Barcelona, Espanja 21:00 NEXT INFO WILL BE AT

Barcelona (BCN), Barcelona, Espanja 6:00 ESTIMATED TIME OF DEPARTURE

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olipa mielenkiintoista seurata tätä keskustelua. Täsmällisyys on toiseksi tärkein elementti prioriteettilistallamme turvallisuuden jälkeen. Kolmantena löytyy sitten palveluketju. Ymmärrämme oikein hyvin että asiakasta harmittaa kun kone on myöhässä, meitäkin harmittaa, mutta kuten aina, safety first. Eräs kirjoittaja kysyy pitääkö Blue1 asiakkaitaan idiootteina. No ei taatusti pidä, päinvastoin, olen vakuuttunut että asiakkaillamme on sama prioriteettijärjestys kun meillä, eli turvallissuus, täsmällisyys ja palvelu.

 

Mielenkiintoisia täsmällisyystilastoja löytyy mm. www.eraa.org/statistics sivuilta. Näkyy mm että Euroopan alueellisten yhtiöiden on-time within 60 minuuttia oli 97 % viime vuonna.

 

terkkuja

Tom/Blue1

 

Terve Tom,

 

olipas mielenkiintoinen juttu Kalevassa tänään noista myöhästymisistä. Onneksi rehellisesti kerroitte, miten asian laita on. Itse (kultakortit molemmissa kotimaisissa) lensin teillä viimeksi 31.10-1.11 ja silloin se tärkeämpi (aamukone OUL-HEL) oli tarkasti ajoissa, jopa hieman etuajassa HELlissä (mutta bussikuljetus mrrr). Paluulento 1.11 oli toista tuntia myöhässä, mutta kun muistaa sen kelin ja muidenkin myöhästymiset, en pidä sitä pahana. Mulle on aina nuo aamukoneet Oulusta tärkeämpiä, koska yleensä HELlissä (tai missä sitten pääteasema onkin) odottaa joku möötti tai joku muu, mihin pitää päästä ajoissa.

 

Teiltä tuli vähän aikaa sitten kysely, mihin annoin aika lujasti palautettu juuri tuosta aikataulussa pysymisestä ja totesin, että en uskalla lentää teillä, koska nuo aamukoneet on olleet järkiään myöhässä.  Mutta koska periaatteessa en hyväksy kilpailijan *sikahintoja*, lennän mielummin teillä. Ongelmaksi on kuitenkin muodostunut se, että varsinkin nopeilla varauksilla en saa teille millään paikkoja aamu- tai paluulentoihin!! Matkatoimisto myy minulle ei-oota jotenkin minun on pakko sitten valita se toinen.

 

Mutta kokeillaans miten aikataulut pitää, ensi viikon tiistaina on reissu joten testiä kehiin!  ;) Lennän paljon (http://www.kahmy.com/flightblog.html) ja valitsen itse reittini ja kuljettajani, turvallisuuden lisäksi arvostan juuri tuota täsmällisyyttä. Joskus valitin että teidän myslipatukka-aamupala on tosi karu naapurin sämpylöihin verrattuna (ja vaihtelin tästä ja parista muustakin asiasta maileja erään teidän henkilönne kanssa (Kimmo P) mutta mailit alkoivat pomppailla takas, joten arvelisin, ettei ole enään teillä. Harmi, meillä oli hyvät keskustelut)) enkä pitänyt Cafe1-tarjoiluun menemistä todellakaan oikeana ratkaisuna, mutta nyt olen toista mieltä. Valikoima on hyvä ja kun firma maksaa sen, en valita ;D

 

Terveisin,

 

-Kähmy

 

ps. Ja onhan teillä paremmat kissat  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

enkä pitänyt Cafe1-tarjoiluun menemistä todellakaan oikeana ratkaisuna, mutta nyt olen toista mieltä. Valikoima on hyvä ja kun firma maksaa sen, en valita ;D

ps. Ja onhan teillä paremmat kissat  :thmbup:

 

Itse ajattelin tuosta Cafe1:stä samoin, mutta toisaalta muutaman kerran jälkeen sen kanssa on oppinut elämään.

Eilen viimeksi HEL-OUL-HEL välin Blue1:llä lensin, ja tuohon kissajuttuun on kyllä pakko yhtyä, jotenkin säännöstään Blue1:llä on ollut huomattavasti mukavampi palvelu kuin sillä suuremmalla kotimaisella.

Ja Blue lentää sentäs mädärillä, josta toinen :thmbup::)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

enkä pitänyt Cafe1-tarjoiluun menemistä todellakaan oikeana ratkaisuna, mutta nyt olen toista mieltä. Valikoima on hyvä ja kun firma maksaa sen, en valita ;D

 

No, itse olen täysin päinvastaista mieltä, minusta Cafe1-tarjoiluun meneminen oli ja on edelleen väärä ratkaisu. Kotimaan lennoille varmasti OK, mutta ulkomaan reiteillä jotain pitäisi kuulua jo hintaankin. Onneksi 'pakolliset' HEL-ARN ovat sentään Eco Flexissä, joten niillä tarjoilua vielä on, mutta mikäli varaus muille reiteille olisi menossa 'normaaliin' turistiluokkaan, niin valitsen jo ihan periaatteesta sellaisen yhtiön, jolla on vielä palvelu tarjolla. Se toinen, isompi kotimainen, on alkanut houkuttelemaan entistä enemmän. Saapi nähdä, uusiutuuko Eurobonus Goldini enää tällä seurantajaksolla  :-\

 

Henkilökunnasta sinänsä olen kyllä muiden vastaajien kanssa samaa mieltä, eli  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielummin minä ainakin maksan siitä sen 5-10e että saa jossain määrin hyvää syötävää ja juotavaa jos lento on halvempi...meinaan nuo Cafe1:n sapuskat kyllä pesee aika 100-0 sen mitä Finnair tarjoilee kotimaan legeillä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielummin minä ainakin maksan siitä sen 5-10e että saa jossain määrin hyvää syötävää ja juotavaa jos lento on halvempi...meinaan nuo Cafe1:n sapuskat kyllä pesee aika 100-0 sen mitä Finnair tarjoilee kotimaan legeillä...

 

Varsinkin sen "toisen" ilta/iltapäivälennot...siellähän saa kokonaista kaksi fazer-suklaapalasta, ei rahallakaan mitään muuta kuin boozaa...Itse arvostan ihan samaa kuin De-odorantti, usein tuun hirveällä kiireellä kentälle, eikä noi fazut silloin paljon naurata...

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kokeillaans miten aikataulut pitää, ensi viikon tiistaina on reissu joten testiä kehiin!  ;) Lennän paljon (http://ps. Ja onhan teillä paremmat kissat  :thmbup:

 

Kone saapui Ouluun tiistaina 8:05 juuri aikataulun mukaan, 8:20 me alettiin jo käynnistelemään ja 8:25 kone oli liikkeellä. Hyvä alku! Paluu meni samoin, 5min ennen aikataulun mukaista lähtöä ovet kiinni ja kohti Oulua jossa hieman etuajassa. Kerrassaan mainio esitys!  :thmbup:

 

Ja mainiot kissat  8)

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jättekiva myöhästyä jatkolennolta se kriittinen 5 minuuttia  :P

 

Eli Blue1:n 17.30 vuoro Arlandasta tänään myöhässä noin 1h 20 min renkaanvaihdon takia. Transfer-tiskillä ei tietenkään ketään, eikä kukaan SAS/Blue1-henkilöistä tiedä mistään mitään. Onneksi Flylappeenrannan check-in-tiski palvelee, iso kiitos sinne.

 

Onpahan nyt ainakin pari tuntia aikaa kehittää itseään taas EFHK:lla  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näissä myöhästymisissä kannattaa ajatella vaihtoyhteyksiä. Itse skippaan kaikki lennot, joissa Helsingistä vaihtokentälle lähtevän ja saapuvan osuuden hoitaa Blue1. Ei voi ottaa riskiä ja myöhästyä esim. Kööpenhaminassa Singapore Airlinesin lennolta. Liputukseen valitsen AY:n + jatkolennon, laukutkin selvitetään perille asti Helsingissä, jos eri allianssien lennot on samalla lipulla.  Toinen vaihtoehto on lennot esim Frankfurtin kautta. Mutta KF:ää tarjotaan aika monessa hakukoneessa - ei kiitos.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone saapui Ouluun tiistaina 8:05 juuri aikataulun mukaan, 8:20 me alettiin jo käynnistelemään ja 8:25 kone oli liikkeellä. Hyvä alku! Paluu meni samoin, 5min ennen aikataulun mukaista lähtöä ovet kiinni ja kohti Oulua jossa hieman etuajassa. Kerrassaan mainio esitys!  :thmbup:

 

Ja mainiot kissat  8)

 

-Kähmy

 

Entäs kissakuvat... MOUUUR!

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään