Kalle Virtanen

Uudet lentoyhtiöt Suomessa

7 viestiä aiheessa

Uusia yhtiöitä on todellakin tullut taivaallemme viime aikoina ja mielenkiinnosta haluisinkin tietää, kuinka moni on ko. yhtiöiden siivillä jo lentänyt, tai aikomassa lentää? Ja, mitä mieltä olette olleet kyseisistä yhtiöistä?

Itse lensin muutama viikko takaperin Rovaniemeltä Helsinkiin Flying Finn:in siivillä ja jäi kyllä positiivinen kuva yhtiöistä. Lippuja en itse joutunut maksamaan, joten hintaan en sinänsä kiinnittänyt huomiota. Matka taittui kuitenkin todella sujuvasta ja tietysti nopeasti. Henkilökuntakin tuntui iloiselta ja reippaalta.

Ryanairin kanssa on tullut muuten oltua tekemisissä ja varmasti samankaltainen yhtiö kuin Flying Finn. Halvalla pääsee paikasta A, paikkaan B ja valittamista ei liiemmin ainakaan tuttavilta ole tullut kyseisestä yhtiöistä.

Mutta en muut, mitä mieltä olette näistä?

EDIT: Jos olette lentänyt useammilla kyseisistä yhtiöistä, niin laittakaa se jolla eniten olette menneet, tai valitkaa listasta joku ja kertokaa viestissä muut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse lensin pari-kolme viikkoa sitten Flying Finnillä Helsingistä Rovaniemelle ja ei kyllä ollut mitään valittamista kyydissä. Lento tosin lähti tunnin myöhässä, mutta se ei johtunut FlyFistä vaan hirveästä sumusta, joka oli silloin Helsingissä.

Ensikuussa olisi jälleen tarkoitus käyttää ko. yhtiön palveluja Helsingistä Ivaloon suuntautuvalla lennolla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensikuussa olisi jälleen tarkoitus käyttää ko. yhtiön palveluja Helsingistä Ivaloon suuntautuvalla lennolla...

Arvatenkin halpa hinta on yksi syy Flying Finnin valitsemiseen, mutta tulisikos Ilkka ilman Flying Finniä valittua lentokonekyyti, vai menisikö matka esim. junan kyydissä?

Jos itse joutuisin matkan maksamaan ja olisin pohjoseen tai Ruotsiin lentämässä, niin varmasti ilman kyseisille alueille lentäviä halpalentoyhtiöitä, olisi kulkuneuvo jokin muu kuin lentokone.

Eli, omassa tapauksessa tuo nämä uudet halpalentoyhtiöt uuden erittäin varteen otettavan välineen kulkea paikasta toiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen lento näillä uusilla yhtiöillä on ensi maanantaina Flying Finnillä Oulusta Helsinkiin ja tiistaina takaisin. Valintaperuste oli hinta ja jos liput olisi olleet ns. normaalihintaiset niin olisin kyllä mennyt junalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvatenkin halpa hinta on yksi syy Flying Finnin valitsemiseen, mutta tulisikos Ilkka ilman Flying Finniä valittua lentokonekyyti, vai menisikö matka esim. junan kyydissä?

Jos itse joutuisin matkan maksamaan ja olisin pohjoseen tai Ruotsiin lentämässä, niin varmasti ilman kyseisille alueille lentäviä halpalentoyhtiöitä, olisi kulkuneuvo jokin muu kuin lentokone.

Eli, omassa tapauksessa tuo nämä uudet halpalentoyhtiöt uuden erittäin varteen otettavan välineen kulkea paikasta toiseen.

Kyllä, halpa hintahan se valinnan syy. Mutta jos ei FlyFiä olisi, niin kyllä minä silloinkin lentokoneella lentäisin, StandBy:lla tai sitten Happyhour-hinnoilla.

Junalla tuo matkustaminen ei nimittäin mitään herkkua ole! Ensin Rovaniemelle junalla 10-11 tuntia ja siitä vielä bussilla reilu 4 tuntia!

nimim. "tuota väliä "pari" kertaa matkustamaan joutunut!"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Syyslomalla tuli pöräytettyä tuolla lentävällä suomalaisella hesaan ja takas. Ei voi muuta sanoa, kuin että kähmykerroin oli loistava! ;D ja oli se limpparikin ihan hyvää ::)

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flying Finnillä on tullut lennettyä HEL-OUL ja näillä näkymin FIF:llä

Epsanjan aurinkoon joulun tienoilla ja joskus kun aloitaisivat niin

Soderilla TMP-TLL mutta rahoitus puuttuu...(Ihan mielenkiintoinen reittivalinta tuo TLL)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään