Kai Asplund

Finnairin Super Caravelle OH-LSG on myynnissä

165 viestiä aiheessa

Hetken aikaa jo pelkäsin tämän Caravelle hankkeen olevan haudattu :(, mutta sitten aviation shopin sivuilta löytyi uutta tietoa.  ::) Sivuilla kerrottiin selvitystyön olevan käynnissä koneen sotkuisista omistussuhteista ja veloista, jotta selviää kenelle rahaa pitäisi tarjota. Toivon, että tämä hanke nytkähtää nopeasti liikkeelle ja kone saadaan Suomeen arvoiselleen paikalle museoon.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo vanhempi väritys istuu ainakin meikäläisen silmään paremmin. En tiedä, mutta jotenkin nämä nyky-Finnairin värit eivät ole "miun maun mukkaan".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä, Finnairin nykyinen väritys ei ole minustakaan hyvä. Nuo vanhat väritykset käyttöön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa alkukuusta hieman kokeilin...

 

Nuo näyttävät enemmän kuin hyviltä .... saas nähdä saameko koskaan Finnairin koneita retroina?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskallan epäillä  :( Mutta toivon että retrokoneita tulisi Finnairille . Olisihan se myös kiva että Finnair osallistuisi tähän Caravellen pelastus operaatioon jollain lailla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve !!

 

Huoh ! Tuli sitten käytyä N'Djilin kentällä kuvaamassa tuota. Juttua hieman aiemmin "Ilmailukuvat"-threadissa.

 

Oli tosiaan pimeää, ennen kuin päästiin N'Djilin kentälle - valitettavasti. Tuo Caravelle on aivan toisessa päässä kenttää, kuin mihin meillä on pääsy. Käveltiin pimeässä aidan vierustaa heinikossa (nähtiin 2 käärmettä matkalla :P) lentokentän keskipaikkeille, missä on normaali matkustajaterminaali. Siitä läpi muina miehinä vartijoiden ohi. Ihmeen hyvin toimii agenttikirjoissa mainittu menetelmä "Näytä siltä, kuin sinulla olisi äärimmäisen tärkeä tehtävä suoritettavana". Kuljettiin kolmen portin ja vartiopisteen läpi, joista pääsi kävelemään näyttämällä EUFORin korttia. Yhdessä paikassa jouduimme lahjomaan vartijan tupakkiaskilla.

 

Vihdoin kone (tai ainakin luulen niin) löytyi. Alueella ei ollut valitettavasti minkäänlaista valaistusta, ja oli pilkkopimeää. Koneen vieressä istui kolme vartijaa, joille selitimme kovasti Suomesta ja museokoneesta (Suomeksi - tietysti), ja yritimme näyttää tärkeältä. Koneen kuvaaminen ulkoapäin ei oikein onnistunut, mutta pääsimme koneeseen sisälle !

 

Siispä kubvaamaan. Valoja ei taskulampun lisäski ollut, muttä räiskin sinne tänne, ja kaveri otti videokuvaa koko ajan. Alla saalista. Kone vaikuttaa yllättävän hyväkuntoiselta noin päällisin puolin, joten entistäminen ei välttämättä olisi mahdoton urakka. Voisiko joku Ilmailumuseosta laittaa minulle mailiosoiteen, johon lähettää koko kuvapaketin. Ennen joulukuun alkua se ei kuitenkaan onnistu, sillä täällä ollaan satelliittimodeemilla kiinni netissä.

 

Arttu

 

EDIT// Ai niin... Jouduin lahjomaan noita koneen vieressä olevia vartijoita 10 USD:lla. Toivottavasti sillä pääsee joskus ilmailumuseoon käymään Suomessa, ettei ihan hukkaan mennyt... :P

 

 

 

img_0574.jpg.6727cc90223425b138bb6abd60ee45db.jpg

 

 

 

 

img_0578.jpg.9d7036464ceeeebf72b4695296ac18d7.jpg

 

 

p> 

 

img_0580.jpg.3fce7c374bf5396b2c763abdd147c2d6.jpg

 

 

p> 

 

img_0585.jpg.63b6b80f2c4477bb62354ee8fd5bb5fb.jpg

 

 

p> 

 

img_0593.jpg.400d3b7198ade7a6bff2da471a246adf.jpg

 

 

p> 

 

img_0612.jpg.977eeb51c8fb7e523f420d2ab8b78245.jpg

 

 

>img_0576.jpg.f2d9c69c584cebb83fde27a3bb588c6b.jpg>img_0579.jpg.ed5b4045739c7379a0092a15c41cb162.jpg>img_0583.jpg.d7559884499fa43fce83253f257a0134.jpg>img_0591.jpg.921a1afe7a57255dba646ca60ce09978.jpg>img_0603.jpg.a7f858baba1577d95a7a8cb62b9f7c78.jpg>img_0614.jpg.c3378f765589019236b38bca228f07de.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kaivatuista kuvista :thmbup:. Olen pitkään jo pohtinut, missä kunnossa tuo konevanhus lepää Kongossa. Eipä tuo kunto nyt järin hyvältä näyttänyt.

Nyt enää kiinnostaa missä mallissa tuo koneen pelastushanke on?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskomattomat kuvat  :o kiitos  :thmbup:

Olisko sinulla ulkokuvaaa jossa näkyy rekisteri tai ohjaamokuvaaa missä tuo rekisterikilpi ei jäisi laskutelinevivun alle?

 

EDIT// Ai niin... Jouduin lahjomaan noita koneen vieressä olevia vartijoita 10 USD:lla. Toivottavasti sillä pääsee joskus ilmailumuseoon käymään Suomessa, ettei ihan hukkaan mennyt... :P

 

Laittele privaa kun palailet takaisin kotimaan kamaralle, katsotaan mitä pystytään järjestämään  :P

Juha.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos valittaisiin vuoden foorumilainen , ehdokkaita taitaisi olla tasan yksi. Noitten kuvien ottaminen on kyllä IMHO vuoden ilmailuteko  ainakin foorumin puitteissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos valittaisiin vuoden foorumilainen , ehdokkaita taitaisi olla tasan yksi. Noitten kuvien ottaminen on kyllä IMHO vuoden ilmailuteko  ainakin foorumin puitteissa.

Näin on! :thmbup:

 

Kiitos Arttu, että otit vinkistäni vaarin ja teit sen! UPEAA!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos valittaisiin vuoden foorumilainen , ehdokkaita taitaisi olla tasan yksi. Noitten kuvien ottaminen on kyllä IMHO vuoden ilmailuteko  ainakin foorumin puitteissa.

 

Kannatetaan!

 

Lisäksi kysymys ylläpidolle, onko mahdollista saada nuo Artun kuvat säilymään foorumilla pysyvästi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve

 

Ei valitettavasti näyttäisi olevan sellaista kuvaa, jossa tuo rekkarilaatta näkyisi, mutta kahdesta eri kulmasta otetuista kuvista näkee, että tuossa lukee 9Q-CPI.

 

Arttu

 

Uskomattomat kuvat  :o kiitos  :thmbup:

Olisko sinulla ulkokuvaaa jossa näkyy rekisteri tai ohjaamokuvaaa missä tuo rekisterikilpi ei jäisi laskutelinevivun alle?

 

Laittele privaa kun palailet takaisin kotimaan kamaralle, katsotaan mitä pystytään järjestämään  :P

Juha.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ah... Laitetaanpa vielä yksi kuva tänne. Taistelijatoverini Rolf Hellstenin ottama, olosuhteisiin nähden varsin oiva kuva, jossa näkyy koko ohjaamo.

 

Arttu

 

ohjaamo.jpg.87a308df89de89cddada5024f2224b8e.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Muuten, ne joilla on John Weggin Caravelle: The complete Story -kirja, niin siihen on tullut korjauksia/täydennyksiä sisältävä PDF.

 

-Esa

 

PDF:n ekasta kohdasta käy ilmi mielenkintoinen lisätieto: "Page 17

July 2005 Waltair retires Type 10 B3 N° 169; last Caravelle in service in the world."

 

No 169 on nimenomaan ex-LSG. Yksi lisäsyy pelastaa koneharvinaisuus!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään