Guest Jufernaut

Matti Vanhanen on kiireinen mies

20 viestiä aiheessa

Ja Masahan tarvitsee Cessnaansta myös löpöä ja lentäjän :)

 

Eli lennelkööt jeteillänsä, kun ei se Suomen talous tuohon romahda

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa muistaa, että Pääministerin aikatauluihin ei välttämättä sovi normaalit reittilennot aina ja sitten matkan aikanakin saattaa olla neuvotteluja joko puhelimessa tai koneen sohvalla. Eihän normaalilla Finskin lennolla pysty puhumaan tärkeitä asioita ilman, että muut kuulee niitä.

 

Iltalehti ei oikein tuo tollaisia asioita ikinä esille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltalehti ei oikein tuo tollaisia asioita ikinä esille.

 

Eivätkä myöskään maininneet montako ihmistä koneessa oli Vanhasen mukana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Öh...Cessna 172:n ehkä..?

 

[*] Standard Equipment Skyhawk 172R: $172,500

 

Eli about viisi-kuusi ilmojen toyota corollaa irtoaisi. Käytettyjen markkinoilla lienee mielenkiintoisempiakin hankintoja tuollaisella budjetilla..

 

//Tuomas

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[*] Standard Equipment Skyhawk 172R: $172,500

 

Eli about viisi-kuusi ilmojen toyota corollaa irtoaisi. Käytettyjen markkinoilla lienee mielenkiintoisempiakin hankintoja tuollaisella budjetilla..

 

//Tuomas

 

 

 

 

Totta juu. Mutta asiaahan se ei muuta, melko vähäisistä rahoista puhutaan, jos kolmessa vuodessa on reilu 800.000 euroa laitettu pääministerin liikkumiseen. Tuolla maksaisi siltä ajalta parin pilotin palkkakulut, noin suunnilleen. Eli ei ihan vielä kannattane omaa jettiä hankkia, se oli minun pointtini. Pääministeritason pikkusuihkaria ei alle 10 miljoonan euron saa edes käytettynä, jos pysytään edelleen tuotannossa olevissa laitteissa. Uusista nyt puhumattakaan.

 

Erikoinen muuten IL:n kanta, otsikossa muistaakseni sanottiin jotenkin niin, että "Vanhanen törsäsi 883.000 euroa yksityiskoneisiin". Mielenkiintoinen sanavalinta tuo "törsääminen".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voiskohan joku ajatella tätä siltä kannalta että miksi Jet Flite on olemassa ? Tai miksi ei ois jos Matilla ois se oma Kessna ...

 

- t -

 

Huom. Ei hymiöitä tms. hörhötyksiä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voiskohan joku ajatella tätä siltä kannalta että miksi Jet Flite on olemassa ? Tai miksi ei ois jos Matilla ois se oma Kessna ...

 

- t -

 

Huom. Ei hymiöitä tms. hörhötyksiä

 

...jos......Matilla olis oma Cessna-Piper, olisi se Jetfliten luvissa ja saman yhtiön pilottien operoimana.

Lopputulos olis Valtiolle kalliimpi ratkaisu..

 

Matti kun  lentää parikymmentä lentoa vuodessa ja lopun ajan löisivät omat pilotit pokeria hallin nurkilla ja koneesta valuis aikavalvonnan takia käyttöaikaa hukkaan. Se olis todellista törsäystä.

 

Taitaa Ilta-aviisin toimittajalla lyödä tietotaito setsuuria.

 

Toimittajan unelmana olis otsikko: Matti saatettiin tänään Brysselin matkalle. Hän lähti reippaasti kävellen kohti Pietaria, josta matka jatkuu Viron, Liettuan ja Latvian kautta Brysseliin. Odotamme hänen saapuvan Brysseliin kolmen kuukauden kuluttua.

Tää ei olis törsäystä,,,,kö?

 

Hei haloo, osta Iltis, mukana Naistenlehti,,,,,,,, ;

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toimittajan unelmana olis otsikko: Matti saatettiin tänään Brysselin matkalle. Hän lähti reippaasti kävellen kohti Pietaria, josta matka jatkuu Viron, Liettuan ja Latvian kautta Brysseliin. Odotamme hänen saapuvan Brysseliin kolmen kuukauden kuluttua.

 

Ainakin siitä pystyisi repäisemään otsikoita Kekkosen ajan tyyliin. UKK kiipesi palmuun ja teki näyttävästi kaikkea muutakin sellaista, joka vaatii hyväå kuntoa.  Ja perässähiihtäjät pyrkivät samaan:

 

"Turun kaduilla on nähty vuosisatojen kuluessa monenlaisia koikkelehtijoita alastonta Armas Puolimatkaa myöten. Lauantaiaamuna 2. heinäkuuta 1960 siellä esiintyi yksi ainutlaatuisuus: 26-vuotias historian maisteri lähti baskeri päässä kävelemään jalkapatikassa Turusta kohti Kainuuta, Paltamon Melalahtea. 750 kilometriä jalkaisin vajaassa kahdessa viikossa!"

 

"Tuleva poliittisen historian professori, ulkoministeriön virkamies ja ulkoministeri Keijo Korhonen otti siinä ensimmäisiä askeleitaan kekkoslaisuuden tiellä"

 

-Lauantaiseura: Tamminiemen pesänjakajat.  Kekkonen lähtee - kuka tulee? (1981)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voiskohan joku ajatella tätä siltä kannalta että miksi Jet Flite on olemassa ? Tai miksi ei ois jos Matilla ois se oma Kessna ...

 

- t -

 

Huom. Ei hymiöitä tms. hörhötyksiä

 

Edelleen totean, että tuskin Matin lentämisillä olisi vaikutusta JF:n olemassaoloon. Vaikkka en kyseisen firman nykytilannetta ja lentojen jakautumaa tunnekaan, uskoisin, että vajaa miljoona euroa kolmelle vuodelle ei paljoa hetkauta. Varmaan ns hyvä asiakas, josta kannattaa pitää kiinni, mutta tuskin suurin. Jetflite oli olemassa vuosikausia ennenkuin valtio sitä käytti ensimmäiseenkään lentoon. Niin, paitsi tietty Maanmittaushallitus kartoituslentoihin ja Ilmailuhallitus lähestymislaitteiden kalibrointilentoihin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mä en kyllä hyväksy Vanhasen yksityiskoneen käyttöä. Ymmärrän sen silloin

jos pitää mennä juuri esim. Kuwaitiin, jolloin Finnairilla ei pääse lähellekään,

mutta jos Berliiniinkään mennessä ei Finnairin vuorot sovi, niin jo on ihme.

 

Näitä työsuhde-etuja vois miettiä joskus niin että mitä jos työntekijä saisikin

vuodessa jonkun könttäsumman, josta pitäisi sitten itse maksaa kaikki kulut ja

loput saisi pitää itse? (vrt. pk-yritykset) Eiköhän alkaisi löytyä muitakin siirtymisvaihtoehtoja

kuin yksityiskone.

 

Kyllä mua hävettäis käyttää normaalin työmiehen vuoden palkka päivässä sen takia

että Finnairin kone olisi lähteny juuri kesken mun ruokatunnin, eikä se nyt oikein sopinu.

 

Ei niitä ilmaisia lounaita (vrt. paperimiehen palkka) taida olla vieläkään keksitty.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Brittein saarilla kinastellaan siitä, että ministerit käyttävät RAF:n koneita "ilmaisina taksilentoina".

 

Tony Blair mm. 670 kertaa RAF:n kyydissä pääministerinä ollessaan, lasku RAF:lle niistä (oletettavasti etupäässä polttoaineina?) 1,2 miljoonaa puntaa.

 

Tosin RAF:llä on sellaista kuljetuskalustoa, mitä Suomen ilmavoimilta ei löydy, ainakaan ennenkuin uudet CASAt tulevat Suomeen.

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/politics/4900580.stm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin RAF:llä on sellaista kuljetuskalustoa, mitä Suomen ilmavoimilta ei löydy, ainakaan ennenkuin uudet CASAt tulevat Suomeen.

 

Ja siitäkin huolimatta Britanniassa on jo pidemmän aikaa keskusteltu pitäisikö RAF:n ostaa erityinen "Blair Force One". RAF:n Queen's Flight kun lentää vain BAe 146:lla, ja isommat RAF:n koneet (Nimrod, E-3, VC-10, L1011, Hercules, Galaxy) ovat sen verran kovassa sotilaskäytössä että niitä ei pääministerille liikene. Tosin niistä käsittääkseni vain VC-10 olisi ylipäänsä mahdollinen Blairin käyttöön. En nyt ihan satavarma ole, mutta sellainen mielikuva minulla on että jo ensi vuoden budjetissa saattaisi olla määräraha VIP-koneen ostamiseen, lähinnä kyseeseen kai tulisi A319CJ, ainakin niin kauan kun BAE on Airbusissa osakkaana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä mua hävettäis käyttää normaalin työmiehen vuoden palkka päivässä sen takia

että Finnairin kone olisi lähteny juuri kesken mun ruokatunnin, eikä se nyt oikein sopinu.

 

Ja mua taas hävettäs haaskata aikaa isompien summien edestä lentokentillä notkumiseen, kun olisin voinut suomen kansalle tuottaa paljon paremmalla hyötysuhteella lentäessäni yksityiskoneella. Katsos näiden asioiden ymmärtämiseen vaaditaan tietty perusymmärrys elinkeinoelämästä ja muista sen tyylisistä jutuista. Sitten ymmärrät miksi noita isoja herroja kannattaa ajeluttaa yksityiskoneilla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsos näiden asioiden ymmärtämiseen vaaditaan tietty perusymmärrys elinkeinoelämästä ja muista sen tyylisistä jutuista. Sitten ymmärrät miksi noita isoja herroja kannattaa ajeluttaa yksityiskoneilla...

 

Oho, olipas isällinen kommentti. Ehkä ei silti vielä tuollaisenaan täysin vakuuttanut.

 

Tiedän kyllä että ei asia ole niin yksinkertainen. Joskus kirjoiteltiin lehdissä siitäkin että

esim. Jorma Ollilaa ei kannata missään odotuttaa, koska hänellä on niin suuri tuntipalkka,

että kalleinkin siirtymismuoto tulee halvemmaksi.

 

Nuokin Vanhasen käyttämät rahat on pieniä pennosia verrattuna sellasten päätösten

vaikutuksiin, joissa hän on osallisena. Jotenkin olen vaan epäluuloinen koko politiikka

kohtaan koska myös väärinkäytöksiä on tullut ilmi niin paljon. Enkä suostu uskomaan että

jokainen Vanhasen lentokentällä tuhraama tunti toisi Suomelle suuremmat tappiot mitä

yksityiskoneella lento.

 

Se on vaan se maalaisjärki mikä joskus väkisin puskee läpi. Oon kyllä huomannut että jos

sitä alkaa nykyisin käyttämään, tekee vaan itelleen turhaa stressiä ja turhautumista. 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään