Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Tervetuloa voorumille Tuisku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Joo, tervetuloa vaan Pertti! Mukava nähdä teitä pitkän linjan kuvaajia myös täällä (ehkä myös kuvia? ) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Tervetuloa voorumille Tuisku Kiitos Tuisku. Oli pakko oikaista hiukan tätä terassijuttua kun se alkoi olla paikoitellen vähän "mutu" pohjalla . Onhan täällä näköjään paljon muitakin vanhoja tuttuja vuosien varrelta. Ne jotka eivät minua tunne, niin kerrottakoon, että olen ns. vanhan koulun spotteri joka on aloittanut homman toukokuussa -69 Härmälän "ilmailumontun" äärellä. Kalustona oli tuolloin isän vanha Yashica D (6x6). Helsingin seudulla olen spottaillut vuodesta -75 ja kuvia on kertynyt tähän mennessä noin 134000. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Joo, tervetuloa vaan Pertti! Mukava nähdä teitä pitkän linjan kuvaajia myös täällä (ehkä myös kuvia? ) Kiitos Mikko Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Auttaisikohan tässä asiassa vinkua tuonne lentokentän johtoon päin, saataisiinko sen verta melua pidettyä että asiaa edes harkittaisiin? Joku addressi tms.? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Berliinin Tegelin kentän terminaali on kuusikulmainen rakennus. Koko katto on yksi yhtenäinen terassi, jonka kokonaispituus on puolen kilometrin luokkaa. Käynti on turvatarkastuksen (metallinilmaisinportti ja tavaroille käsitarkastus) kautta, pääsymaksu aikuisilta on kaksi euroa. Kiitoradalle 08R/26L riittää digillä 200 mm putki. Koska terminaali on radan eteläpuolella, niin myötävalo vallitsee käytännössä koko päivän (terassi suljetaan klo 18.00). [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 26, 2009 EFHK lentoaseman tiedotuslehti nro 10 (13.11.2009) kirjoittaa seuraavasti: "Kattoterassi ehkä myös terminaaliin. Finavia yrittää löytää paikan koneiden katselulle myös terminaalista. Sopivan katselualueen etsiminen on käynnissä, mutta toteuttamismahdollisuuksista ei ole tietoa. Reijo Tasasen mukaan hanke on haasteellinen. - Alueen pitäisi sijaita julkisella puolella, mutta näköalan airsidelle. Uuden parvekkeen rakentaminen olemassa olevaan terminaaliin on sitä paitsi kallista puuhaa, kun EU:n turvamääräyksiäkin pitää noudattaa." Näinköhän vielä tässä elämässä pääsisin takaisin kattoterassille koneita kuvaamaan..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 26, 2009 No jos nyt ensin saisivat sen katriinantien katoksen valmiiksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 26, 2009 ...kun EU:n turvamääräyksiäkin pitää noudattaa." Eihän tuohon voi sanoa Tasaselle kuin että housuissas on EU:n turvamääräykset. Nimim. "Vyöt pois myös kaikilta koneiden katselijoiltakin" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 26, 2009 Mitkähän ne katseluterasseihin liittyvät EU:n turvamääräykset oikein ovat, koska jopa yhden maan sisällä eri kentillä on täysin erilaiset käytännöt: - Düsseldorfissa terassille mentäessä ei ole turvatarkastusta, mutta terassilla kiertelevät vartijat ja sitä valvotaan videokameroin. Terassilla ei ole pleksejä tai verkkoaitaa. - Hampurissa terassille mentäessä ei ole turvatarkastusta, mutta terassilla on verkkoaita. - Berliinin Tegelissä terassille kuljetaan turvatarkastuksen läpi, mutta nesteitä saa kuljettaa mukanaan. - Frankfurtissa terassille kuljetaan turvatarkastuksen läpi eikä nesteitä saa kuljettaa mukanaan. EDIT: Luin kokonaan läpi tämän aikanaan itse aloittamani (kuva)viestiketjun. Tällainen viesti löytyi yli kolmen ja puolen vuoden takaa: Olen hiukan tuota asiaa setvinyt ja kyllä se tuohon malliin meneepi Koko juttu lähtee liikenteeseen, niin kuin arvata saattaa, ei Hesa-Vantaan intoilusta vaan siitä, että USA on ilmoittanut, ettei enää jonkun aikarajan jälkeen vastaanota ilma-aluksia, jotka ovat lähteneet lentoasemalta missä tuota määräystä ei noudateta. Euroopassa se sitten tietenkin annettiin EY-määräyksenä, ettei lentoasemille jäisi valinnan mahdollisuuksia. ps. Kun seuraavan kerran ICAO kokoontuu sääntöjään päivittämään, olen kyl melko varma, että tuo sinne kirjautuu Mitään ei kuitenkaan liene tapahtunut, koska USA edelleen vastaanottaa ilma-aluksia kaikilta em. neljältä saksalaiskentältä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 26, 2012 Finavian Facebook: Hyviä uutisia ilmailun ystäville! Helsinki-Vantaan lentoasemalle rakennetaan lähiaikoina katselutasanne lentokoneiden bongaamista varten. Lisätietoja luvassa myöhemmin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla