Perttu Karivalo

Mestari kuvaaja on poissa

191 viestiä aiheessa

Osanotot Lassin omaisille.

Ei tätä voi vielä edes ymmärtää. Vielä viikonloppuna soiteltiin ja suunniteltiin tulevia kuvauksia. Kun Perttu iltapäivällä kertoi tapahtuneesta, tuntui, että maailma pysähtyy siihen paikkaan. Eikä se nyt ole edes vielä lähtenyt oikein pyörimäänkään uudelleen. Vaikka en Lassia ehtinyt tuntea, kuin reilun pari vuotta, on vaikea ajatella, miten paljon olen jäänyt kaikesta oppimastani, hienoista hetkistä ja lukuisista nauruista ja ystävyydestä Lassille velkaa. Ja niin paljon jäi sanomatta, tekemättä ja kokematta. Lassin poismeno jättää suomalaiseen ja koko maailman ilmakuvaussarkaan, ei kun maailmaan ylipäätään, sellaisen aukon, että sitä ei moni tiedä. Tämä kertoo paljon siitä, millainen ihminen Lassi oli. Aina kaikille avoin ja hyväntuulinen. Hän ei arastellut jakaa omaa tietouttaan meille aloitteleville kuvaajille. Kuten Terokin sanoi, häntä kannustavampaa kaveria on vaikea löytää...

Kiitos Lassi kaikesta!

Mikko

Seuraavaa pokaa odotellessa,

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei voi muuta sanoa kuin, että... Sanattomaksi vetää minutkin Lassin poismeno. Vaikka en kerennyt Lassia tuntemaan muuta kuin yhden nopean tapaamisen verran Malmilta ja tätä foorumia seuratessa niin voin yhtyä muihin sureviin ja todeta, että Suomi ja suomalainen ilmailu menetti suuren miehen.

Haluaisinkin esittää Lassin perheelle surunvalitteluni ja toivon heille jaksamista surun keskellä.

:'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi hitsin hitsi. Nuori mieskin vielä, valitettavasti en itse ikinä päässyt tapaamaan Lassia mutta sen tiedon pohjalta, minkä olen täältä ja muualta saanut niin erittäin mukava ja kyvykäs persoona on nyt poistunut joukostamme. Osaanottoni Lassin perheelle :-/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:'( :(

"Lähetääkö kuvvaamaa?"

Nämä sanat tulevat mieleen kun Lassia ajattelee. Plus kaikki se elämä, mikä siihen tilaan liittyi, missä Lassi kulloinkin oli.

Aina valmis toimintaan, eikä himmaillut tunteitaan.

Syvä osanottoni Lassin perheelle ja omaisille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osanottoni  :'(

Lassia en ikinä tavannut, mutta hänen kuvansa ja juttunsa ovat jääneet mieleeni.

Voimia perheelle ja omaisille

-Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan osaa. :( :'(

Alusta lähtien, kun olen kuvia katsellut, niin tämän miehen kuvat ovat olleet mallikkaita ja ensiluokkaisia. En nyt keksi mitään sanottavaa, hiljaiseksi vetää.

PS. Tiedoissakin lukee: Viimeksi paikalla:  Tänään kello 07:59:13  :'( :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovin hiljaiseksi vetää...  :( En itse Lassia tuntenut, mutta kuten tästä ketjusta käy ilmi, oli varmasti hieno mies.

Osanottoni. :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh.... Voihan.... Ikävä kyllä en itsekkään Lassia tuntenut, mutta kaikki ne kerrat, mitkä olen viettänyt hekotellen hänen jutuilleen. Harmi vain, että ihminen ei elä maan päällä ikuisuuksia.  :'(

Itseltäni myös osanottoni perheelle, omaisille ja muille Lassin ystäville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osanottoni myös minulta. En itsekään Lassia tuntenut, mutta olisi kyllä ollut hienoa tavata hänet. Myös todella mahtavia kuvia oli Lassilla.

Kokemuksia ja muistoja Lassilla oli kuitenkin varmasti ilmailusta enemmän kuin monella 100v kuvaajalla. Tuntuu että Suomen ilmailuvalokuvaajissa on nyt suuri aukko, joka ei tule koskaan täyttymään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...R.I.P.

...Kaikella kunnioituksella vaikka en häntä tuntenutkaan...

Ensin en tajunnut/uskonut koko uutista...

Viggen Veijo on poissa...

-Jukka :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yllättävä ja ikävä muistutus elämän arvaamattomuudesta.  Lassin kanssa tuli oltua juttusillä joskus oman kuvausuran alkupuolella ja järjestelipä hän joskus yhdellä ensinmäisistä Miamin matkoistani meikäläisen Tower Airin jumbon yläkertaankin (ja tietysti käymään ohjaamossa).

Lassi on nyt mennyt, mutta hänen aikaansaannoksensa jäävät lähtemättömästi osaksi ilmailun historiaa.  Kaikkein hienointa on, että on hänen varmasti mittavat kuva-arkistonsa jäävät myös osaaviin käsiin.

Osanottoni omaisille. Tällaiset hetket saavat taas omat murheet tuntumaan merkityksettömiltä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lassi Tolvasen kirjoituksista mm. tällä foorumilla kuulsi läpi niin hieno elämänasenne, että joskus ihan kateeksi kävi. Näin äkillinen poismeno on kyllä todella järkyttävää ja haluankin esittää osanottoni hänen omaisilleen ja ystävilleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan osaa Lassin poismenon johdosta.

Vanhempana olin aistivinani, että hänellä.......... en osaa sitä sanoiksi pukea. Ehkä hän itsekin vaistosi...

Nyt hän kuvaa koneeni toisesta perspektiivistä, etuoikeutettujen kulmasta.

Hiljaseksi veti uutinen ja mielen apeaksi, vaikka hänellä ei ole nyt huolta ja hätää.

Meille jäi ikävä kaveria,,,,,,ihmistä.

Näkemiin Lassi, pidä taivasfilmi valmiina kamerassasi, me tulemme luoksesi, kukin ajallamme

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

uutinen kyllä tuntui uskomattomalta. eipä sitä tiedä, milloin vuoro sattuu kohdalle...

lassi muistetaan aina hyväntahtoisista ja huumorintajuisista kommenteistaan. jotain jää puuttumaan nyt täältä.

ensimmäisen kunnollisen kameran oston jälkeen osallistuin räyskälässä järjestettävään ilmailukuvauskurssille. lassi oli siellä vierailevana esitelmöitsijänä. mukaansatempaavan ja mielenkiintoisen esitelmän järjestikin meille keltanokille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohoh... Onpas uskomaton ja ikävä uutinen :'(. Itsekkään en Lassia tuntenut muuta kuin tämän foorumin kautta... Hänen kuviaan olen aina ihaillut ja auliisti hän meille kaikille oppeja antoi ilmailukuvaamisen saralta... Nyt on kyllä tyhjä olo...

Osanottoni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osanottoni. Ilmailumies, joka jää elämään loistavien kuviensa kautta vielä pitkään...

Oli surullinen uutinen, ja tämä riittää osaltani tältä päivältä foorumilla.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämäpä tuli puun takaa.

Muutaman sanan joskus Lassin kanssa olen vaihtanut ja päällimmäiseksi jäi erittäin positiivinen kuva mukavasta ja kannustavasta ihmisestä.

Osanottoni kaikille Lassin lähimmäisille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään