Perttu Karivalo

Mestari kuvaaja on poissa

191 viestiä aiheessa

Harmoin huomaan tipan tulevan linssiin, mutta tänään kävi niin. Lassi oli todella merkittävä henkilö niin minulle, kuin monelle muullekin. Parhaiten muistan hänet hauskoista jutuista, hyvästä huumorista ja kaiken kaikkiaan loistavista ilmailukuvista. Olen aina ajatellut hänen olevan nuorekas, siksi tämä tuli täytenä kaameana yllätyksenä.

Tosiaan tuosta "viimeksi paikalla"-tiedosta voidaan päätellä, että hän oli todellinen ilmailumies, ja ilmailu oli varmasti hänen ajatuksissaan viimeiseen saakka.

Rest in peace Lassi, ja paljon jaksamista omaisille ja muille tutuille..

Syvimmät osanottoni :(

T. Lauri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä!

Tuntuu epätodelliselle, että Lassi on poissa.

Ei oikein osaa uskoa. En millään.

Vaikka asuttiin melkein naapureina, en Lassia ikinä ole tavannut, muuten kuin tämän foorumin kautta.

Aamukymmen maissa olin vauvaa ulkoiluttamassa, kun meni ambulanssi ohi Munkkivuoreen ja hetken päästä toinen. Manailin, että nytkö tyttö herää. Nyt mietin, oliko kiire Lassin luo.

Tuntuu kurjalle.

Nyt meni olo hiljaiseksi. Osanottoni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No huh huh.....nyt täytyy sanoa että tulipa tosissaankin yllätyksenä... käsittämätöntä... :'(

Vain kerran olen hänet henk. koht. tavannut, mutta sitäkin enemmän hänen kuviaan katsellut ja ihaillut. Me kaikki jotka tätä harrastetaan ollaan paljon velkaa Lassille, sellaista pioneerityötä hän minusta on tämän ilmailuvalokuvauksen eteen tehnyt.

Lämpimät osanottoni Lassin perheelle ja läheisille.

...ei tätä tajua...  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä!

Tuntuu epätodelliselle, että Lassi on poissa.

Ei oikein osaa uskoa. En millään.

Vaikka asuttiin melkein naapureina, en Lassia ikinä ole tavannut, muuten kuin tämän foorumin kautta.

Aamukymmen maissa olin vauvaa ulkoiluttamassa, kun meni ambulanssi ohi Munkkivuoreen ja hetken päästä toinen. Manailin, että nytkö tyttö herää. Nyt mietin, oliko kiire Lassin luo.

Tuntuu kurjalle.

Nyt meni olo hiljaiseksi. Osanottoni.

Olivatkos nuo ambulanssit 1100 jälkeen liikenteessä. Olin poikani asunnolla kastelemassa kaloja ja ruokkimassa kukkia silloin.

Olikos se siihen aikaan. Olin Rakuunantiellä silloin.???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ei tässä oikeen sanoja löydä. En Lassia tuntenut, mutta foorumilla tuli Lassin juttuja luettua, katseltua hänen toinen toistaan hienompia kuvia.

Osanottoni omaisille, jaksamista ja voimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmailuvalokuvaus-sanasta tuli aina ensimmäisenä mieleen Lassin nimi.. Vaikka en Lassia henk.koht. tuntenut niin silti tämä uutinen pysäytti kuin perheenjäsen olisi poissa. Osanottoni niin Lassin perheelle kuin muille läheisille.

:'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan osaa omaisten ja läheisten kavereiden suruun.

Lassin tapasin joskus EFHK:lla ja mieleen jäivät reippaat ja ronskit jutut. Ei voi ihminen arvata hetkeään milloin lähdön aika tulee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko myöntää, että on aika epätodellinen fiilis. En ikinä kaveria tavannut ole, mutta silti on ollut miehestä aina todella hyvä kuva ja hän on aina tuntunut tosi mukavalta ihmiseltä näin viestien perusteella. Osanottoni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öhh, en uskonut koskaan että ihmisen, jota en ole koskaa tavannut, jonka kanssa en ole koskaan jutellut ja jonka viestejä olen lukenut foorumilla vain muutaman voi aiheuttaa itsellenikin näin inhottavan olon. En siis tuntenut Lassia koskaan ja hän oli minulle yhtä tuntematon ihminen kuin Jussi Rautialta, mutta hän oli itseasiassa ainoa henkilö johon olen erityisesti kiinnittänyt foorumilla huomioni positiivisessa mielessä ja hän itseasiassa oli myös ainoa jonka tunnistin kunnolla foorumilla. Parhaiten mieleen jäivät Lassin hävittäjähehkutukset, joita hän laittoi mukaan lähes jokaiseen viestiinsä.

Siispä, vaikken Lassia tuntenutkaan niin suren poismenoa tavalla tai toisella.  :'(

Osanottoni myös kaikille jotka Lassin tuntivat.

Ps. Toivottavasti tuolla ylhäällä on paljon hävittäjiä Lassia odottamassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olivatkos nuo ambulanssit 1100 jälkeen liikenteessä. Olin poikani asunnolla kastelemassa kaloja ja ruokkimassa kukkia silloin.

Olin Pohjolan pääkonttorin paikkeilla. Tyttö heräsi heti kymmenen aikoihin, ehkä siihen jälkimmäiseen sireeniin. Se tuli keskustasta päin Munkkivuoreen. Ensimmäinen Haagasta, noin viisi minuuttia aiemmin.

Myöhemmästä ei ole tietoa. Ja ehkei tämäkään liittynyt siihen. Mutta kävi mielessä nyt jälkikäteen, vain että Lassinko luo ne olivatkin menossa.

Kuvailin vielä ensimmäisen sattuessa kevätkuvia "Pohjolan puistossa" ja otin ekasta sireenistä kuvan "arkistoon" lennossa, kun oli kamera kädessä. En taida purkaa kortilta, kun tuli ehkä liian raskasta sisältöä mulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samanlaisia hämmentäviä, tyhjiä tuntemuksia täälläkin...

Lähinnä vain foorumin ja muutamien kuvien perusteella pinttyi Lassin nimi päähän. Poislähtö tuli niin odottamattomasti, ja aiheutti kyllä ajatuksien juoksua päässä... Lassi jäi mieleeni erittäin positiivisesti hyvin erilaisena rohkeana ihmisenä, joka nautti toden teolla elämästään.

Syvimmät osanotot Lassin perheelle, sukulaisille ja ystäville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Henri. Eipäs siellä muita ambulansseja liikkunutkaan, siihen aikaan.

Taisimme kumpikin olla lähellä, voimatta auttaa. Ammattimiehet/naiset siellä työnsä hoitivat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osanottoni Lassin läheisille.

Tapasin Lassin viimeksi pari viikkoa sitten. Silloin(kin) hän puhui voimakkaasti meidän lentokonekuvaajien puolesta.

Pari vuotta sitten oltiin palaamassa Ilmavoiminen lehdistöpäivästä. Fokkerin matkustamossa pyörittelin kädessäni edellisenä talvena ottamaani Airbus-kuvaa. Lassi nappasi kuvan itselleen  "näytähän...". "Hyvä kuva!". Lämmitti mieltä silloin, ja lämmittää edelleen.

Happy Landings Viggen-Veijo!

Juha. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lämpimät osanottoni kaikille Lassin omaisille ja ystäville. Hiljaiseksi tämä surullinen uutinen kyllä vetää...  :'( Yksi ilmailuvalokuvausharrastuksen ehdoton esikuva ja roolimalli on poissa. Lainatakseni Lassin omia sanoja...

Oikea asenne ja pirun hienot kuvat!

Aamu-antti

Lassin viesteistä välittynyttä mahtavaa iloa ja kannustavaa asennetta ei ikinä ole liikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin oli todella tyhjä olo kun ensimmäistä kertaa luin tätä ketjua. Vaikka en koskaan Lassia tuntenutkaan, niin miehen työ tuli tutuksi tämän foorumin välityksellä. Osanottoni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todella surullista. Ei vain sen takia, että Lassi oli loistava ilmailukuvaaja, vaan myös sen takia, että Lassi oli perheellinen mies parhaassa iässä.

Aivan mahtava persoona, ja ilmailukuvauksen saralla Lassi ymmärsi kaikkien näiden vuosien jälkeen vielä todellisen fiilistelyn päälle. Lassi jaksoi aina yrittää ajaa spottereiden asioita ja kannustaa nuoria/aloittelevia kuvaajia, eikä vain kävellyt nokka pystyssä ohi jos kamera ei maksa vähintään 2000€.

Valitettavasti jäin Lassille yhden oluen velkaa, enkä koskaan sitä pysty maksamaan. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osanottoni Lassin läheisille.

Monen erilaisen koneen kanssa tuli lennettyä osastoa Lassin istuessa takanani; Junkers, Gauntlet ja monta muuta hienoa kuvauskohdetta. Tänä keväänä ehdimme taltioida enää C140:n, mutta suunnitelmia oli vaikka kuinka kesäksi. Ne lennot jäävät nyt lentämättä ja hienot kuvat ottamatta. Lassilla oli uskomaton kyky saada kuviin se jokin...

Onneksi Lassi ehti saada keväällä yhden lentotavoitteistaan täytettyä; keikan Hornetilla ja vielä Blue Angels:n kyydissä. Lassi pääsi lentämään kovaa sekä korkealla, että pinnoissa. Lennolta taltioitua videota yhdessä ihmeteltiin.

Elämä on arvaamatonta...

Ismo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elämä on todellakin arvaamatonta.

En ehtinyt tavata Lassia koskaan, mutta muutaman kerran hänen kanssaan puhelimessa juttelin tuon C140:n kuvauksiin liittyvistä asioista. Siitä on vain puolisentoista kuukautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään