Mikko J Köykkä

Kokemuksia kuvapankeista

97 viestiä aiheessa

Jees PD70X ominaisuudet ovat kohdallaan.. nopeus ja virrankulutus lähinnä tärkeimmät, mutta luotettavuus ei ihan 100%, mulle ja sit yhdelle kaverille on käynyt molemmille kerran niin että laite on lopettanut kesken kaiken ottamasta uutta dataa sisään, tulee vain eri error koodeja... (12 ja 14) ja lopuksi ei ole auttanut mikään muu kuin kovalevyn formatointi... no positiivista tässäkin oli se että yhtään jo levylle saatua kuvaa ei mennyt hukkaan... meillä oli molemmissa laitteissa wanha firmis ja on nyt päivitetty, mutta kokemusta ei ole vielä paljolti tän hässäkän jälkeen...

yleisesti ottaen tää PD70X on ainoa laite jota tällä hetkellä harkitsisin, mutta luotto meni tähänkin vermeeseen  :P ei oo kivaa jos olet viikon spottaus reissulla toisellapuolen maailmaa ja kovalevy tilttaa... mutta aika monessa taskukovalevyssä on jotain vikaa... täydellistä ei ole tullut vielä vastaan, luulin jo että tää on, mutta toi tiltti  >:(

hmm... jos on lähdössä johonkin jossa kuvaa tosi paljon niin varustaisin laukkuni PD70X:llä ja irtonaisella varakovalevyllä ( vaihtoehtoisesti voi ostaa matkan varrelta) siltä varalta että laite saa levyn sekaisin...

www.maitolaituri.tv myy kans tätä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees PD70X ominaisuudet ovat kohdallaan.. nopeus ja virrankulutus lähinnä tärkeimmät, mutta luotettavuus ei ihan 100%, mulle ja sit yhdelle kaverille on käynyt molemmille kerran niin että laite on lopettanut kesken kaiken ottamasta uutta dataa sisään, tulee vain eri error koodeja... (12 ja 14) ja lopuksi ei ole auttanut mikään muu kuin kovalevyn formatointi... no positiivista tässäkin oli se että yhtään jo levylle saatua kuvaa ei mennyt hukkaan... meillä oli molemmissa laitteissa wanha firmis ja on nyt päivitetty, mutta kokemusta ei ole vielä paljolti tän hässäkän jälkeen...

Täältä löytyy kolmas, jolle on käynyt juuri samalla tavalla. Tosin kyllä se rupeaa ottamaan dataa jälleen vastaan, kun pari kymmentä kertaa yrittää ;D Ja sama juttu, vihdoin sain tuossa jokunen viikko takaperin vehkeen firmiksen päivitettyä ja kovalevyn formatoitua (en joutunut formatoimaan noiden toimintahäiriöiden takia), ja muutama kortillinen on tullut tyhjennettyä nyt ilman ongelmia...

yleisesti ottaen tää PD70X on ainoa laite jota tällä hetkellä harkitsisin, mutta luotto meni tähänkin vermeeseen  :P ei oo kivaa jos olet viikon spottaus reissulla toisellapuolen maailmaa ja kovalevy tilttaa... mutta aika monessa taskukovalevyssä on jotain vikaa... täydellistä ei ole tullut vielä vastaan, luulin jo että tää on, mutta toi tiltti  >:(

Itse luotan laitteeseen taas ihan normaalisti. Meinasi usko horjua, mutta nyt se on taas palautunut :) Henk. koht. voin suositella...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin kyllä se rupeaa ottamaan dataa jälleen vastaan, kun pari kymmentä kertaa yrittää ;D

;D ;D Ai, hyvä tietää, itse jaksoin yrittää vain kymmenkunta kertaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kommenteista. Vahvistaa entisestään halua ko. vehkeeseen. Jostain nurkissa pyörivästä romuläppäristähän voisi nyysiä tuohon toisen levyn... ???

Sain myös tarjouksen tästä. Saisin satasella (rapiat kaksi sataa on jo aika kova sijoitus :(). Osaako kukaan kertoa tuosta enempää? Se ei taida kuitenkaan olla säästön arvoinen: tukee ilman virittelyjä vain kahta korttia, akkukesto on lyhyt, 60min intergroidulla akulla (mikä sekin on miinus, standardipatteri tai edes irroitettava on parempi) eikä tuo kerro koska siirto on valmis (tai no kertoo, mutta kyseessä voi olla myös virran loppuminen).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös PD70X ole se tuote mikä vedettiin eka markkinoilta pois, kun kuvia hukkui matkan varrelle ja luotettavuus oli huono. Sitten joku firma päätti tehdä muutaman firmware päivityksen ja nyt se on ollut markkinoilla sen pari vuotta. Muistaakseni tuosta oli juttua että paljon käytettyjä pattereita ei kannata käyttää vaikka tietäisi niiden kestävän kortin latauksen verran. Tällöin saattaa juuri erroreita tulla ja joutua pahimmillaan formatointiin. Näin muistelisin lukeneeni kun itsekin etsin kuvapankkia. Nykyisellään taitaa kuitenkin olla todella luotettava laite.

Nopeus on tosiaan tuolla PD70X:llä uskomatonta luokkaa. Silloin ADEXin aikoihin Mikolla meni se pari minuuttia 1GB:n kortin tyhjentämiseen, kun minulla menee Vosonicin X-Drive II:n kanssa 6min 512mb:n latailuun ja tietysti sitten joku 14min 1GB:n kanssa. Ei minua kuitenkaan haittaa, harvemmin 6-15 minuuttiin kuvaa toisen kortin täyteen. Joskus tietysti alkaa mietityttämään kun laite on 12min rouskuttanut vieressä että onkohan ne kuvat tosiaan siellä, mutta ei tuo ole vielä kertaakaan pettänyt.

Kyllä sitä siis oppii hitaammankin laitteen kanssa elämään. Ainoa miinus noiden hitaiden kanssa on se, että kun ei sitä laitetta kovin paljoa viitsi kuskata latauksen aikana, niin on pysyttävä suunnilleen paikallaan. Ei kovalevyt tykkää hyvää jos kirjoittelun aikana laite heittelee voltteja ja kierteitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös PD70X ole se tuote mikä vedettiin eka markkinoilta pois, kun kuvia hukkui matkan varrelle ja luotettavuus oli huono. Sitten joku firma päätti tehdä muutaman firmware päivityksen ja nyt se on ollut markkinoilla sen pari vuotta. Muistaakseni tuosta oli juttua että paljon käytettyjä pattereita ei kannata käyttää vaikka tietäisi niiden kestävän kortin latauksen verran. Tällöin saattaa juuri erroreita tulla ja joutua pahimmillaan formatointiin. Näin muistelisin lukeneeni kun itsekin etsin kuvapankkia. Nykyisellään taitaa kuitenkin olla todella luotettava laite.

Se oli edeltävä malli PD7X. Myin omani lähes heti ADEXin jälkeen, kun tuo PD70X tuli markkinoille (Vieläkö se Esalla on?). Itselläni ei kuitenkaan sen PD7X:n kanssa ollut koskaan mitään ongelmia. En nyt muista, onko kumpaakaan mallia varsinaisesti koskaan edes vedetty pois markkinoilta. Mun mielestä ei. Muistelen, että se oli niin, että parin maan edustajat tekivät temppujaan ja varsinainen emofirma hermostui sitten näihin ja syntyi riita, jonka seurauksena nämä muutaman maan edustajat sitten lopettivat laitteen toimittamisen. Itse tehdas on kuitenkin koko ajan myynyt laitetta ja sieltä itsekin sen (tai molemmat) suoraan ostin...

Erot PD7X:ään on parempi nopeus, vähän erilainen "käyttöliittymä", reguloitu virran syöttö (ehkä se tärkein nopeuden lisäksi). Lisää eroista/parannuksista täältä: http://www.compactdrive.com/product_info.php?cPath=22&products_id=31&model=improve_pd70x

Nopeus on tosiaan tuolla PD70X:llä uskomatonta luokkaa. Silloin ADEXin aikoihin Mikolla meni se pari minuuttia 1GB:n kortin tyhjentämiseen, kun minulla menee Vosonicin X-Drive II:n kanssa 6min 512mb:n latailuun ja tietysti sitten joku 14min 1GB:n kanssa. Ei minua kuitenkaan haittaa, harvemmin 6-15 minuuttiin kuvaa toisen kortin täyteen. Joskus tietysti alkaa mietityttämään kun laite on 12min rouskuttanut vieressä että onkohan ne kuvat tosiaan siellä, mutta ei tuo ole vielä kertaakaan pettänyt.

Meni sitä siihen aikaan kauemmin. About tupla-aika nykyiseen. Just kokeilin tuossa varsin uudella 2Gb Extreme III kortilla, niin PD70X siirtää täyden kortin ajassa 3.35. Eli tuleeko siitä nyt sitten vähän reilu 9MB/s siirtonopeus? Ei aivan luvattua 16MB/s, mutta ei pahakaan mun mielestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs tämä? http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=19215 Ei olisi pahan hintainen ainakaan...

Ei todellakaan ole, mutta saatavuus on aika kehno 2-5 viikkoa. Jos menee se 5 viikkoa, ei ehdi Hollantiin mukaan.

Ai ei vai? Tuohan on aivan sikahinta nätisti paketoidusta paskasta :P Oikeasti, en tiedä tuosta laitteesta sen kummemmin, mutta jo kaksi "ominaisuuksissa" mainittua seikkaa riittää siihen, että en tuota laitetta ottaisi, vaikka saisin ilmaiseksi. Ensimmäinen on tuo surkea 2.5MB/s siirtonopeus. Ja toinen on sisäinen akku, minkä käsitän niin, että tuohon ei voi vaihtaa akkua. Jos sulta reissun päällä loppuu akusta virta, niin siinäpä sitten olet ihmeissäsi, kunnes pääset johonkin sisätiloihin lataamaan akkua. Eli pudottaisi pohjan koko kuvapankki-idealta. Eikä tuossa puhuta edes mitään virrankulutuksesta. Pahimmat esimerkit on niitä, että yhdellä latauksella siirrät pari-kolme kortillista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on pixo instant disk. http://www.topshot.fi/product_info.php?pid=962&sid=8d7c5d6ee59bcb038e3235dd8aa08f11

Pieni, menee kameralaukkuu näppärästi. Lukee lähes kaikki kortit, mikä oli minulle tarvittava ominaisuus. Reisussa kun yleensä kulkee järkkäri ja olympuksen pokkari mukana.  Xd korttille vähemmän vaihtoehtoja.

Tosin vaihtoehto muiden joukossa.

Pitääkö tuo "Kopioi 2 Gt:n SD-kortin sisällön jopa viidesti yhdellä latauksella" paikkansa? Eli 5 kortillista (=10GB)? Koskeekos sama myös CF:iä?? Jos pitää paikkansa, niin ei ole kyllä häävi tuokaan  :-[

Ps. CompactDrive lukee myös xD:tä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täältä löytyy kolmas, jolle on käynyt juuri samalla tavalla. Tosin kyllä se rupeaa ottamaan dataa jälleen vastaan, kun pari kymmentä kertaa yrittää ;D Ja sama juttu, vihdoin sain tuossa jokunen viikko takaperin vehkeen firmiksen päivitettyä ja kovalevyn formatoitua (en joutunut formatoimaan noiden toimintahäiriöiden takia), ja muutama kortillinen on tullut tyhjennettyä nyt ilman ongelmia...

Mulla on sitten ollut ilmeisesti tuuria tai liian vähän kortin tyhjennyksiä, mutta vielä ei ole ollut tuollaista ongelmaa PD70X:n kanssa. Hankin laitteen viime kesänä, joten tuskin siinä ainakaan uusin firmware on. Pitää kyllä päivittää se firmware, jos sillä saisi väistettyä noi murheet  jatkossakin. Akkujen kesto ja datan siirtonopeus tuossa laitteessa on kyllä loistavia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro.

No mulle riittää tuo 10Gb:n verran ihan mainiosti, ottaa toisen akun mukaan jos ei riitä.  ;)

ja saahan tohon autolaturin jos haluaa. Noh mullehan on loppujen lopuksi ihan sama mitä kukin käyttää. En lähde väittelmään kumpi on parempi, lähinnä tarjosin vaan vaihtoehtoa.  :-[

Itse olen varsin tyytyväinen tuohon laitteeseen. Tosin sillä ei pysty kuin laittamaan datat talteen. Ilman tietokonetta ei pysty edes formatoimaan.

btw. Paljonko compactdrive siirtää yhdellä latauksella.

edit. äh unohtakaa siirto kysymys, sehän luki tuolla maitolaiturin sivuilla.  :-[

// Valtteri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

btw. Paljonko compactdrive siirtää yhdellä latauksella.

Sveitsissä näytöksessä siirsin 35Gb tavaraa yksillä akuilla. Joskaan ne eihän vielä olleet edes tyhjät, mutta pelasin varman päälle, kun oli tietty toiset (ja kolmannetkin) akut mukana. Valmistaja lupailee jopa 50Gb siirtokykyä yksillä akuilla, mutta en ihan niin huimaan lukemaan kuitenkaan usko. Mutta yli 40Gb menee varmasti kevyesti, jos akut vaan on hyvässä kunnossa. Niin ja tuo siis toimii neljällä AA-akulla tai tarvittaessa hätävarana vaikka 1.5V sormiparistoilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitkän aikaan mietin mistä tämä elektroni.fi on tuttu. Nyt välähti. Sehän on ex-akiban äijien uusi kauppa. Ei millään pahalla mutta turhan paljon kuullut negatiivista eli itse ainakin kierrän kauempaa.

http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=24234

juttua myös täällä

http://murobbs.muropaketti.com/thread.jsp?forum=29&thread=414980

Edit:

Niin ja tuo siis toimii neljällä AA-akulla tai tarvittaessa hätävarana vaikka 1.5V sormiparistoilla...

Eikös nuo AA akutkin ole 1,5V "paristoja"  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitkän aikaan mietin mistä tämä elektroni.fi on tuttu. Nyt välähti. Sehän on ex-akiban äijien uusi kauppa. Ei millään pahalla mutta turhan paljon kuullut negatiivista eli itse ainakin kierrän kauempaa.

http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=24234

juttua myös täällä

http://murobbs.muropaketti.com/thread.jsp?forum=29&thread=414980

Edit:

Eikös nuo AA akutkin ole 1,5V "paristoja"  :P

Eivät! ne ovat 1,2V akkuja  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eivät! ne ovat 1,2V akkuja  ;)

Jep. Useimmitenhan nuo toimivat vaihtoehtona ihan hyvin, mutta joissain laitteissa tuo 0.3V per kenno saattaa olla ratkaiseva ero. Neljällä kennolla 6V vs 4.8V.. Joku laite saattaa esim. luulla että patterit on loppu vaikka akut olisivat lähes täydet - koska jännite on "laskenut" yli 1.2 volttia.. Muistelen että jossain digipokkarissa oli noin että se kyllä toimi ihan hyvin noilla akuilla, mutta patterimittari näytti aina vajaata.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se oli edeltävä malli PD7X. Myin omani lähes heti ADEXin jälkeen, kun tuo PD70X tuli markkinoille (Vieläkö se Esalla on?).

Vielähän tuo PD7X minulta löytyy. Meikäläisen tarpeisiin aivan riittävä, ja ongelmiakaan ei toistaiseksi ole ollut. Isomman kapasiteetin omaavat akut täytyy tosin tuohon hommata ennen Kauhavan juhannusjuhlia.

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulin juuri spottaus reissulta ja ainakin tän reissun PD70X taas pelasi aivan ok... nyt tyhjensin 1Gb kortin 24 kertaa ja akut näyttää edelleen täyttä... ennätykseni on 44 kertaa 1700mAh akuilla mutta tosiaan eihän sillä enää ole merkitystä kun "rajan" yli on päästy... ja rajahan menee siinä että pärjää yhden kuvauspäivän kentällä. Mulla se raja on noin 15Gb joskaan kovin usein  ei saa kuvata olosuhteissa jossa raja tulee vastaan  ;)

Aikaisemmin käytin Mindstore merkkistä taskukovalevyä joka imi aika nopeasti sekin wanhaksi laitteeksi. eli noin 6min/1Gb. mutta repullinen sai olla akkuja eli 2x6kpl (vert. pd70x 4kpl) että pärjäsi päivän... no mitä sillä on väliä onko 12 tai 4 akkua repussa, no se että kun tulee illalla hotellille niin olis kiva kun pääsis nukkumaan eikä tarttis olla kello soimassa 2h välein että vaihda akut laturiin!!! ja sama pätee Canonin akkuihin, sellanen laturi on hyvä mihin saa kaksi akkua yhtä aikaa niin saa nukkua  ::)

(ja sitä paitsi kamerareppu painaa ilman laturi/akku hässäköitäkin enmmän kuin lentokoneen matkustamoon saisi viedä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Auttakaapa miestä mäessä... Mistähän tuota kehuttua  PD70X pankkia lähtiisi hankkimaan? Onko Suomessa muita myyjiä kuin Maitolaituri? Ongelmana on se, että jätin kuvapankin hankkimisen viime tippaan  :-[. Maitolaiturilla http://www.maitolaituri.tv/index.php?cPath=2_6 toimitusajat ovat viikoista kuukausiin. Ja reisuun pitäisi lähteä kolmen viikon päästä...

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Auttakaapa miestä mäessä... Mistähän tuota kehuttua  PD70X pankkia lähtiisi hankkimaan? Onko Suomessa muita myyjiä kuin Maitolaituri? Ongelmana on se, että jätin kuvapankin hankkimisen viime tippaan  :-[. Maitolaiturilla http://www.maitolaituri.tv/index.php?cPath=2_6 toimitusajat ovat viikoista kuukausiin. Ja reisuun pitäisi lähteä kolmen viikon päästä...

Juha.

Kysäise täältä kun näyttää olevan varastossa http://www.elektroni.fi/?product=6824

Edit: Ai niin tuo on ex-Akiba  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään