Antton Rintala

RC-pilotteja? apua kaivattais..

44 viestiä aiheessa

ajattelin tilata tässä piakkoin http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=1/406 tuolta lennokin, jotta olisi kesälomalle vähän näperreltävää kun aihekkin kiinnostaa. kuten huomaatte olen aloittelija tässä lajissa eli joku voisi kertoa pari käytännön vinkkiä..

Rakentaahan kannattaa ohjeiden ja rahatilanteen mukaan.. mutta kannattaako kuinka tuota runkoa koota kuinka, ennen kuin saa moottorin ja radiot hommattua vai saako ne vielä kokoamisen jälkeen kiinni (ei tässä vaiheessa vielä päällystetty)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ajattelin tilata tässä piakkoin http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=1/406 tuolta lennokin, jotta olisi kesälomalle vähän näperreltävää kun aihekkin kiinnostaa. kuten huomaatte olen aloittelija tässä lajissa eli joku voisi kertoa pari käytännön vinkkiä..

Rakentaahan kannattaa ohjeiden ja rahatilanteen mukaan.. mutta kannattaako kuinka tuota runkoa koota kuinka, ennen kuin saa moottorin ja radiot hommattua vai saako ne vielä kokoamisen jälkeen kiinni (ei tässä vaiheessa vielä päällystetty)?

Parahin Antton, oletko aloittelija rakentamisessa vai lennättämisessä? Tuo Cup on upea, komee ja mahtava, mutta riittävätkö taitosi rakentaa ja lennättää  sitä?

Oletko lennättänyt aikaisemmin mitään? Jos et, niin suosittelen vielä erittäin kevyen vehkeen hankkimista. Vaikka Slow Stick. Liian nopea ja painava sisätiloihin(jalkapallohalli poislukien) mutta oivallinen oppimispeli rauhallisille keleille. Jos osaat jo lennättää niin siirryn takavasemmalle ja vaikenen... ;D

Kurikasta ei ole kamala matka EP:n keskukseen eli Seinäjoelle. Siellä on todella aktiivinen RC-kerho, heillä on omat isot tilat ja oma kenttä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Jos nyt välttämättä haluat Piper Cupin ensimmäiseksi koneeksesi niin suosittelen Kyoshon pakettia. Huomattavasti helpompi lentää, ja tulee paketissa lähes valmiina.  :)

Itselläni RC-lennätys on jäänyt kokonaan tältä talvelta, mutta nyt kun lennätyspaikat ovat kuivia voisi DC-3:sen hinata ulos hangaarista.  ;)

http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=1/321

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on Ferias-lennokki aloittelukoneena, se on hyvä aloittelulennokki, onnistuin tosin lentämään sen 200 neliömetrin alueella siihen ainoaan mahdolliseen tolpaan mikä siellä sijaitsi  :-[;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen tuon tilalle (malli hyvä mutta rakennettava) http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=1/410

Senioritaa jos et pilaa ylitehokkaalla moottorilla... tai moottorityypilla (ASP,SC, muu kiinanrauta) niin saat erinomaisen koneen aloitteluun.

Kone lentää OIKEASTI, eikä moottorilla vedätettynä kuten esim. pico-jotain.

Olen joskus vuonna 92 tehnyt tuon SIGin piperin, enkä voi suositella sitä aloittelijalle. Koneessa on pitkä siipi ja tasapohjainen siipiprofiili, siitä johtuen siivekejarrutus on huomattava. Kone lentää kyllä hienosti, mutta aloittelijalle saattaa olla tuossa sivuperäsimen käytössä liikaa tekemistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai seniorita? Tuntuu olevan Grand old lady. Tuolla minä aloitin...1982 :o ja se on edelleen tallella! (Mun poika sitä katsoo himoiten, täytynee antaa se hänelle)

Jestas, vielä vaan tuotannossa, on se hyvä, se vaan on HYVÄ ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen joskus vuonna 92 tehnyt tuon SIGin piperin, enkä voi suositella sitä aloittelijalle. Koneessa on pitkä siipi ja tasapohjainen siipiprofiili, siitä johtuen siivekejarrutus on huomattava. Kone lentää kyllä hienosti, mutta aloittelijalle saattaa olla tuossa sivuperäsimen käytössä liikaa tekemistä.

Samaten tuollainen SIGin Cup löytyy, ei sitä aloittelijalle voi suositella. Sarja on todellinen tikkupalapeli ja rakentaminen vaatii kokemusta ja aikaa. Myöskin lennättäminen ei ole hitaudesta huolimatta mitään helppoa vaan vaatii sivuperäsintä siivekkeiden tueksi niinkuin jo todettiin. Mallikone, ei mikään traineri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Jos nyt välttämättä haluat Piper Cupin ensimmäiseksi koneeksesi niin suosittelen Kyoshon pakettia. Huomattavasti helpompi lentää, ja tulee paketissa lähes valmiina.  :)

Minulla on tuo sama ensikoneena, ja voin vain kehua kannattavaksi. Oikein hyvä harjoitus kone. Aluksi ajattelin itsekkin ostaa sellaisen palsa koottavan, mutta ensilennolla tuolla valmiilla paketilla selkeni, että miksi ei kannattanut ostaa kasattavaa palsa konetta.

Nimim. 3 runko menossa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

selevä, itsekkin päätin hommata jonkun valmiin paketin kunhan rahat saan kokoon..

olisiko joitain muita hyviä aloituspaketteja kuin tuo piper j3 cub? en oikein pidä tuon paketin versiosta... jotenkin niin laiskan näköinen ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

entäs, kuinka saako esim. siiven vaihdettua jos se katkeaa

EDIT. kauanko tuon akku kestää norm kesä kelissä +20 celsiuksen lämmössä ja kuinkahan iso tuo radion kantama on (eikös sen pysty vaihtamaan tarpeen tullen isompaankin)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Itselläni RC-lennätys on jäänyt kokonaan tältä talvelta, mutta nyt kun lennätyspaikat ovat kuivia voisi DC-3:sen hinata ulos hangaarista.  ;)

mistäs olet DC-3:sen hankkinut vai oletko rakentanut itse.. suunnitelmissa olisi että kun olisi jotenkin oppinut lentämään, rakentaisi/kokoaisi itse jonkun 2moottorisen koneen.. esim. nyt vaikka tuo dc-3

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mistäs olet DC-3:sen hankkinut vai oletko rakentanut itse.. suunnitelmissa olisi että kun olisi jotenkin oppinut lentämään, rakentaisi/kokoaisi itse jonkun 2moottorisen koneen.. esim. nyt vaikka tuo dc-3

GWS:n valmistama DC-3 jonka olen itse teipannut Airveteranin väreihin.

[ attachment removed ]

Nyt tuolla hyllyssä odottaisi kasaamistaan hawk. Jos vaikka saisi sen kesäksi lentämään.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tuolla hyllyssä odottaisi kasaamistaan hawk. Jos vaikka saisi sen kesäksi lentämään.  ;)

tarkoitatko sitä suihkuharjoituskonetta?

SItten vielä kysymys.. voiko rc-lennokkia  lennättää missä vain (jos on tasaista) vai vaikkuttavatko esim. ohi ajavat autot (niissä autoradio) koneen ohjattavuuteen.. tai onko siinä jotain maanomistajan lupajuttuja ja kuinka lähellä taloa lennättää.. jos joku viitsisi kirjata nämä kaikki tänne..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos rc-lentokonetta rupeaa rakentamaan, on työ laserintarkkaa. Itselleni ihanteellisessa tapauksessa kaikki rakennettaisiin itse 8). Tuo Cub ei taida tulla paketissa, jossa siipi pikaliimataan toiseen, ja eikun lentoon...Yleisin rakennusmareiaali on Balsa - Kevyttä puuta, helppo hioa ja muutenkin käsitellä, että siltä osalta hyvä juttu. Ei tarvitse metallisorvia rakentaakseen rc-lentokoneen! :) Itse kuitenkin kannattaisin, Antton, että ostat valmiiksi rakennetun lentokoneen.

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos rc-lentokonetta rupeaa rakentamaan, on työ laserintarkkaa. Itselleni ihanteellisessa tapauksessa kaikki rakennettaisiin itse 8). Tuo Cub ei taida tulla paketissa, jossa siipi pikaliimataan toiseen, ja eikun lentoon...Yleisin rakennusmareiaali on Balsa - Kevyttä puuta, helppo hioa ja muutenkin käsitellä, että siltä osalta hyvä juttu. Ei tarvitse metallisorvia rakentaakseen rc-lentokoneen! :) Itse kuitenkin kannattaisin, Antton, että ostat valmiiksi rakennetun lentokoneen.

Keke

Taipuisin Keijon kannalle myös; On vähän...inha tunne kun kone mihin on käyttänyt useita tunteja tulee harjoitteluvaiheessa ketoon...

Kun lennätystaidot ovat kehittyneet voi hommata jonkun lentävän legendan. Sitähän voi vaikka rakentaa samanaikaisesti kun opettelee lennättämisen taitoja sillä alkeiskoneella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälainen on 20e kopteri ? ei taida maksaa tuota uutena  :laugh:

Heh, kyllä se Nong Khain (Thaimaa) markkinoilla maksoi uutena sen 1050 thb (~20 eur), en varmaan olis kalliimpaa ostanutkaan.  ;D

Heräteostos viime helmikuulta. Jouduin vielä tullessa EFHKlla tulliin, ja läpivalaisivat laukut. Kyselivät kiivaasti onko piraatti-CDeitä, DVDeitä tai laittomia (kulmakerroin-) lääkkeitä, ilmekään ei värähtänyt vaikka laukussa siis tosiaan RC-helikopteri  :o:P

Ja ihan mikään lasten pikkukopteri tuo ei ole, fuselage 60cm pitkä ja pääroottorin halkaisija 50cm. Parit testilennot bangkokissa menivät tuollakin niin pahasti pöpelikköön että lisää harjoitusta tarveis kyllä...

Tuossa vielä pari kuvaa ja faktaa:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=6031103955&category=123847&ssPageName=mem_guide:1&rd=1

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oletko itse tehnyt rungon vai ostanut jonkun rakennus-paketin.. sellanen kiinnostais jos ostais ton valmiin Cub:n ja sitte lentelis sillä kesän ja ehkä vielä seuraavaakin kesää mutta talvella pääsis rakentelemaan jotakin.. (lennätys jää varmaan vähemmälle)

onko jotain muita hyviä verkkokauppoja kuin tuo AtalaRC?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään