Mikko Maliniemi

Lufthansan 747:n nokkateline pettänyt Frankfurtissa

19 viestiä aiheessa

Kylläpäs ne on p**koja nuo boeingit. Tarttis varmaan maadoittaa kaikki B:n koneet :'( ;D  ;)

 

Niin on, eivät kestä mitään  :laugh: Aika harvinaisiahan tuommoiset on. Toivottavasti ei ole kellekkään sattunut mitään.

 

Tuli vain mieleen että, minkähänlainen 747:n nokkatelineiden tarkastusrumba alkaa luftalla :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin on, eivät kestä mitään  :laugh: Aika harvinaisiahan tuommoiset on. Toivottavasti ei ole kellekkään sattunut mitään.

 

Tapahtui pushbackin aikana, kone oli valmiina lähtemään Delhin. Matkustajat selvisivät OK. Oliskos pushback-vempele osasyyllinen? Todella harvinainen ellei ainutlaatuinen insidentti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapahtui pushbackin aikana, kone oli valmiina lähtemään Delhin. Matkustajat selvisivät OK. Oliskos pushback-vempele osasyyllinen? Todella harvinainen ellei ainutlaatuinen insidentti

 

Totaalista spekulaatiota minun suunnaltani: Jarrut jumissa paalaskutelineissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli muuten samalla mieleen, ei nyt ehkä ihan aiheesta (liittyy enemmän tuohon germaani -filmiin), mutta onko tämä tuttu?

 

http://www.405themovie.com/download405.asp

 

Katselin tuota yhden MD11 pilotin kanssa vuosi takaperin ja saatiin ihan hyvät naurut pätkästä. Mummo oli ihan symppis  :: :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmettelinkin miksi Jumbon ympärillä oli kymmeniä paloautoja.  Tulin tapahtumahetkellä juuri Lontoosta ja rullailtiin koneen takaa ohi, mutta takaviistosta en huomannut että nokkateline olisi pettänyt.  Pelastuskalustoa oli todellakin uskomaton määrä paikalla!

 

Muutenkin tapahtumarikas lento.  Lontoon päässä myöhästeltiin yli puoli tuntia siitä syystä, että polttoaineenjakelu oli hätäkatkaistu ja saatiin odottaa yli 20 minuuttia, jotta saadaa painetta tankkaukseen.

 

Frankfurttiin laskeuduttaessa koin elämäni parhaat/pahimmat ilmakuopat. Onneksi oli vyöt tiukalla, muuten olisi pää kolissut mukavasti hattuhyllyyn.  Ihmiset heiluivat sivuun, ylös, alas ja lapset itkivät. Hiostavan kuuma ilma ja ukkosta ilmassa antoi aika mukavaa ilmakuoppaa.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta yhtäänmitään tietämättä voisin väittää, että tuon telineen alletaittumisen on aiheuttanut virheelliset työmenetelmät ja ah aina niin ihanat inhimilliset tekijät.Eppäilen vahvasti että koneessa on ollut jokin varsinainen vika.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkaa siinä varmaan jo hiukan maa tärisemään kun jumbon nokkateline pettää ja se rysähtää maahan :o

 

En tiiä oisko se sen kummempaa kuin laskeutuminen :-\, mutta saatatpa olla oikeassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiiä oisko se sen kummempaa kuin laskeutuminen :-\, mutta saatatpa olla oikeassa.

Saattaapi laskeutumisen aikana koneen siipi kannatella osan painosta ja tuossa kun nokkateline romahtaa niin itse uskoisin, että hivenen suurempi tärähdys tulee...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaapi laskeutumisen aikana koneen siipi kannatella osan painosta ja tuossa kun nokkateline romahtaa niin itse uskoisin, että hivenen suurempi tärähdys tulee...

 

Ei nokkatelineellä kovin suurta painoa ole - edes jumbossa. Täälläkin on taidettu joskus nähdä kuvia koneista joista on lastatessa nokkateline noussut ilmaan kun on lastattu liian takapainoiseksi. Ja kun miettii lentoonlähtöä niin korkeusvakaajan pitää jaksaa "painaa" nokkateline ilmaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaapi laskeutumisen aikana koneen siipi kannatella osan painosta ja tuossa kun nokkateline romahtaa niin itse uskoisin, että hivenen suurempi tärähdys tulee...

Kuinkas korkea muuten B747n nokkateline on?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös se niin ollut, että nokkateline ei ole laskeutumisteline ;D

 

Olet Sami aivan oikeassa.

Laskutelineet ovat rungon alla ja nokkateline on rullausta varten.

 

 

Pikku-Cessnassakin nokkateline on rullausta varten, ettei potkuri osuisi maahan ja myös suuntaohjaus säilyisi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään