Jere Tolonen

Istumapaikkagallup

39 viestiä aiheessa

Ikkunapaikka aina.

American oli taas eilen sotkenut Frankfurt-Chicago etukateisvaraukseni ja paikalta 11J heittivat 36G eli keskiriville. Tuskaa kun ei nae ulos kunnolla matkan aikana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ikkunapaikka mahdollisimman edessä päivällä. Pimeällä käytäväpaikka.

Icelandairilla on myös sellainen systeemi että saa varata itselle paikan lippua ostettaessa. Se kyllä toimii ja yleensä olen saanut vaihdettua ikävän paikan parempaan itse lähtöselvityksessä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se on (etenkin A321) siinä mottien kohall. Siinä on hyvä näkymä siivelle, mutta ei paljoa melua, se mottien melu kuuluu pahimmillaan siinä hieman siiven takana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Icelandairilla on myös sellainen systeemi että saa varata itselle paikan lippua ostettaessa. Se kyllä toimii ja yleensä olen saanut vaihdettua ikävän paikan parempaan itse lähtöselvityksessä.  :)

Icelandairilla? Eikos tuollainen systeemi ole aika monella muullakin yhtiolla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

*M8x mahd. edessä metelin takia

Paitsi ko. kone ei ole hiljaisin ihan edessä...jossain rivin 10 paikkeilla on omien empiiristen kokeilujen mukaan hiljaisinta...ei ilmavirta edestä aiheuta melua mutta mottien mölytkään ei kuulu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on tiedossa kesäkuussa lomalento Turkkiin Pegasuksella. Netistähän saa varata paikan lennolle etukäteen, mutta se maksaa.

Niin miten tuo loppujen paikkojen jako menee eli, jos menen lähtöpäivänä ensimmäisenä checkaamaan itseni lennolle niin saanko itse valita paikkani vai arpooko ne sen paikan ihan summan mutikassa? Siis voinko vaikuttaa paikkaani maksamatta mitään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK, voi hyvinkin olla, sulla on selkeästi ko. konetyypistä syvällisempää tietoa, mä en ole ihan noin tarkasti mittaillut desibelejä :)

Ei mulla oo sen syvällisempää tietoa mut jotain vajaa 200 lentoa on ko. härvelissä tullu istuttua...ja täysin fiilispohjalta havaittua juttua. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun nyt unohtu, niin laitan 2 vaihtoehtoa lisää. Sori, mutta en pysty vaihatamaan niin, että voi vaihtaa uuden äänen. Jos modet vois pistää sellaisen :-[.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse istuisin mieluiten takaosassa, koska se on hiljaisempi kuin etuosa (minun mielestä :)), kun ei oteta tätä md-80 sarjaa + muita, jossa motit takana.

Erikoinen "väite"  ??? Itse olen kyllä sitä mieltä, että etuosa on todellakin hiljaisempi paikka...busseissa pakomelu kuuluu todellakin paljon enemmän tuonne taakse kuin mitä suhinat tuolla edessä. Makuasia tietenkin. Mädärissähän etupenkki on melkein äänetön. Ja senkin vähäisen suhinan saa pois noise cancelling-kuulokkeilla. 

Itse istun yleensä edessä (busineksessä, mun liput pitää olla aina täysin muutoskelpoisia, harva huomaa, että business discount on yleensä saman hintainen kuin economy flex ;)) ja ikkunapaikalla (se on mun matkustusprofiiliissa, joten matkatoimisto varaa sen automaattisesti). Joissakin busseissa on kivasti edessä kolmesta penkistä tehty kaksi ja puoli, siihen puolikkaaseen saa kivasti kasattua romuja...

ps. Ai niin tuosta hinnoittelusta...menin viime marraskuussa Oulu-San Jose-Oulu, economy flex kaikille lennoille oli jotain 4000e (!!!) ja business discount 2490e...missähän luokassa menin ;)

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Icelandairilla? Eikos tuollainen systeemi ole aika monella muullakin yhtiolla?

Niin siksihän sanoinkin että myös... vai olisko pitänyt muotoilla lause uudelleen vaikka näin: myös Icelandairilla on sellainen systeemi?

Mainitsin sen koska kertomuksien mukaan nämä eivät kaikilla (tai kaikilla yhtiöillä) toimi, minulla on tästä kuitenkin hyviä kokemuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään