Joni Rantala

Torninosturin purku

63 viestiä aiheessa

Heippa hei,nyt olisi sellaisia kuvia mitä ei ihan joka päivä näe.

Nosturimme odottaa purkuaan.

[ attachment removed ]

Itse "purkaja" on saapunut.

[ attachment removed ]

Vaijeria.

[ attachment removed ]

"Kana" ja roput.

[ attachment removed ]

Vielä nousee parveke laatta.

[ attachment removed ]

Vasta painot ovat jo poissa ja ajo vaijeri myös.

[ attachment removed ]

Sitten lähtee puomi.

[ attachment removed ]

Vähän korkeemmalta.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Oma työmaani alhaalla.

[ attachment removed ]

Ja näin.

[ attachment removed ]

Hyvin tulloo.

[ attachment removed ]

Orvon näköinen.

[ attachment removed ]

Ja perän vuoro.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Hytti ja torni perässä.

[ attachment removed ]

hyttiä tarkemmin.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Loppu runko.

[ attachment removed ]

Ja uusi paikka nosturille.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Kiskot.Pääty stopparit on sentään paikalla.

[ attachment removed ]

sieltä se tuli ja tonne se meni.

[ attachment removed ]

Ajo vaijerin moottori.

[ attachment removed ]

Ja pikku hiljaa taas kasassa.

[ attachment removed ]

Ja lopuksi "kissa+kana".

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eka kertaa näen nyt ainakin kuvina miten tuo tapahtuu. Monasti olen miettiny, et minkälaiset hermot mahtaa moisen nosturin "kuskilla" olla :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, hieno kuvasarja! Tästä tulikin mieleen eräs keskustelu kaverin kanssa joitakin kuukausia sitten, jossa mietittiin, miten torninosturi mahdetaan koota? Voisiko asiantuntija(t) selventää tätä seikkaa? Nostetaanko palasia ylös tuollaisella pienemmällä nosturilla? Entäs liittäminen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kantee huomioida myös se (mikä ei kuvissa näy), että kasauksen / purkamisen aikana nosturin rakenteita myöten kiikkuu ja kävelee kasaajat / purkajat raskaiden työkalujen kanssa kaikissa sääolosuhteissa. Muistampa yhden nosturin purkutyön päivänä, jolloin satoi koko purkutyön ajan  alijäähtynyttä vettä. Kaikki nosturin teräsrakenteet olivat aivan jääkaljamalla. Pojat vaan käveli puomilla ja vikoivat vain sitä, että sade kastelee vaatteet. Kovahermoisia äijiä !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaunis kuvasarja. Ja itse arvostan aina noita korkeanpaikan duunareita (en tarkoita pilvenpiirtäjän konttorirottia ;D )

Näköjään nosturin saa alas joko toisella nosturilla, tai hervantalaisittain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli vihdoin käytyä sielä ylhäällä,pääsin myös kokeilemaan miten kone toimii.Tuli nostettua yksi nosto talon katolta toisen työmaan monttuun.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mukavat kuvat! Ainoa mikä niissä ärsyttää on firman logo tuolla nosturin peräpäässä. Sitä ei millään viitsisi saada muistutusta palkanmaksajasta näin kesäloman aikana...  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mukavat kuvat! Ainoa mikä niissä ärsyttää on firman logo tuolla nosturin peräpäässä. Sitä ei millään viitsisi saada muistutusta palkanmaksajasta näin kesäloman aikana...  ???

Kukahan se sinullekkin on lomakorvaukset maksanut. Kannattais antaa logolle arvoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kukahan se sinullekkin on lomakorvaukset maksanut. Kannattais antaa logolle arvoa.

Kyllä se on niin että se, ettei lomalla kustakaan työpaikalle päin ja oman työn arvostaminen ovat kaksi eri asiaa.

Mielenkiintoiset kuvat!

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne lomakorvaukset se logonhaltija varmasti jättäisi mielellään maksamatta, jos voisi, joten ehkä se arvostus siltä osin kannattaa suunnata ammattiyhdistysliikkeiden suuntaan ;)

On se aika hurjan näköistä tuolla ylhäällä, vaikka valokuvassa korkeus ei sillä lailla tunnukaan kuin livenä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne lomakorvaukset se logonhaltija varmasti jättäisi mielellään maksamatta, jos voisi, joten ehkä se arvostus siltä osin kannattaa suunnata ammattiyhdistysliikkeiden suuntaan ;)

On se aika hurjan näköistä tuolla ylhäällä, vaikka valokuvassa korkeus ei sillä lailla tunnukaan kuin livenä.

Noo, ei se ammattiyhdistysliikekkään maksa kuin sen, mikä on aivan pakko. Minä ainakin annan arvoa sille, että minulla on työpaikka. Tästä maasta löytyy aivan liian pitkä jono ukkoja ja akkoja joilla sitä ei ole.

Mutta nuihin kuviin. Harvapa tuolta pääsee maailmaa katselemaan, joten mielenkiintoiset on kuvat. Joskus maaliman alussa nuissa ei ollut mitään rajakatkasijoita eikä ylikuormavaroittimia, joten kuljettajan täytyi arvioida kaikki kokemuksen tuoman perstuntuman mukaan.

Kerroppas Joni, kuinka paljon tuo kone huojui nostosuoritteen aikana ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se vähän huojui vaikka ei tuullut juuri lainkaan.huojumiseen tietenkin vaikuttaa paljon rungon pituus,kuorman paino ja tietysti itse tuuli.Innostuin tästä kuskin hommasta niin paljon että ajattelin mennä ihan nosturikuljetta kurssille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se on niin että se, ettei lomalla kustakaan työpaikalle päin ja oman työn arvostaminen ovat kaksi eri asiaa.

Mielenkiintoiset kuvat!

//T

"No en ainakaan kuse tähän suuntaan" on ollu aina vastaukseni, ja tulee olemaan kun töissä kysytään mitä meinaan tehdä kesälomalla. Olkoot sitten siivoja tai Herra Isoherra :thmbup:

Mutta se kesäloma meni jo..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan selvyyden vuoksi, minä arvostan työtäni ja työpaikkaani, joskus jopa jollakin perverssillä tavalla pidän siitä. Olin lähes koko 90-luvun enemmän tai vähemmän työttömänä joten sen vuoksi nykyistä olotilaa (vakituinen työ -> vakituiset tulot) osaa arvostaa. Mattihan on täysin oikeassa siinä että työlle ja työpaikalle pitää antaa arvoa, usein sen huomaa vasta sitten kun työpaikkaa ei enää ole.

Olen kuitenkin sen verran periaatteen mies että firmaan päin ei olla kallellaan. Kesäloma on omaa aikaa, ja silloin kaikki työstä muistuttavat asiat ovat pahasta. Olen taas 14.8. alkaen (lähes) täydellä sydämellä sorvin ääressä.

Täytyy muuten omassa tapauksessani sanoa että oman firman logolta ei oikein voi välttyä missään, siihen törmää aina ja kaikkialla, joten siitä ei osaa oikein ottaa stressiä. Tuo alkuperäinen maininta olikin ihan pelkästään humoristinen heitto, pitäisi vissiin opetella käyttämään noita hymiöitä...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se vähän huojui vaikka ei tuullut juuri lainkaan.huojumiseen tietenkin vaikuttaa paljon rungon pituus,kuorman paino ja tietysti itse tuuli.Innostuin tästä kuskin hommasta niin paljon että ajattelin mennä ihan nosturikuljetta kurssille.

Menestystä kurssille. Katohan, että pää kestää ;)

Minulla ei taitais kestää, myönnän :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy muuten omassa tapauksessani sanoa että oman firman logolta ei oikein voi välttyä missään, siihen törmää aina ja kaikkialla, joten siitä ei osaa oikein ottaa stressiä. Tuo alkuperäinen maininta olikin ihan pelkästään humoristinen heitto, pitäisi vissiin opetella käyttämään noita hymiöitä...  ;)

Kyllähän tuo YIT tulee vastaan joka paikassa. Tiedätkö muuten mistä tuo lyhenne tulee ?

Pannaanpa sitten tuo alkuperäinen maininta sinne huumorin piikkiin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo YIT tulee vastaan joka paikassa. Tiedätkö muuten mistä tuo lyhenne tulee ?

Pannaanpa sitten tuo alkuperäinen maininta sinne huumorin piikkiin ;D

YIT=Yritys ilman työkaluja ;D No ei sentään.Oikeesti se on Yleinen Insinööri Toimisto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienot ja mielenkiintoset kuvat. "Hyvin tulloo" kohdalla kuului *reps* ;D

Anyways, oli minulla asiaakin. Nimittäin korkeiden paikkojen duunareista. Sain kunnian tutustua aikanaan erään ystäväni puolisoon joka oli ammatiltaan juuri tuollaisen härpäkkeen kuljettaja. Täytyy sanoa että arvostan kavereita jotka tuota hommaa tekevät, varsinkin ku noissa vehkeissä ei ole hissiä  :o. Aatelkaa nyt kun menet duuniin helmikuisena aamuna kun sataa räntää vaakasuoraan ja valosta ei ole tietoakaan. Muutenkin olet melkein pommiin nukkunut ja väsyttää niin pirusti. Sitten alat KIIPEEMÄÄN tikkaita toimistoosi koko päiväksi. Hattua nostaisin jos sellaisen omistaisin.

Mitä sitten tulee korkealla paikalla työskentelevistä ihmisistä niin tuli mieleen palkkapolitiikka. Ajatellaanpa:

Korkealla nosturissa työsketelevä tekee tämän tuttavani mukaan hieman yli 3000euroa kuukaudessa, mitä en epäile yhtään. Mielestäni se on vähintään kohtuullinen korvaus.

Sitten mennään hieman ylemmäs, "pilvenpiirtäjän" yläosiin jossa johtoporras tekee työtä. Kuukausiansio pyörinee 5000euron ja taivaan välillä.

Kun taas mennään VIELÄ ylemmäs matkustajakoneen ohjaamoon, vasemmalle istuimelle, alkaa palkkataso olemaan hyvällä kokemuksella jopa parempaa kuin pilvenpiirjässä istuvalla keskijohtajalla.

Korkeampi duunipaikka taitaa merkitä korkeampaa liksaa.

Eikä nyt sitten tartuta siihen että lentäjien alkupalkka on jossakin 2000euron kokoluokassa. Pidetään illusiota himmeistä liksoista niille jotka ei tiedä ;)

Tällaisia aatoksiapaatoksia tänään.

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään