Kirjoitettu Toukokuu 19, 2006 Terve, heitänpä vaihtelun vuoksi muutaman (29) kuvan reissulta Tampere-Tukholma-Istanbul. Osa kuvista on otettu MD:n optisesti huonon ikkunan läpi, joten pehmeitä ovat. Paluumatka Wienin kautta Fokker-100:lla, siitä sitten toisessa ketjussa ehkä. Tuolta Turkinmaalta lähinnä keräsin eri yhtiöiden koneita, eipä noita siinä ohi rullatessa kerinnyt edes tunnistamaan kaikkia, joten apuja saa antaa. Rahmi M Koc museosta löytyi muutama liikennöintiväline, itse asiassa kaikkia maan yltä ja veden pinnan alta polkupyöristä höyrykoneisiin. Eipä muuta tällä kertaa. Pahoittelen foorumin yleisen tason alittavia kuvia. - chrisse Avrokuljetus Tampereelta [ attachment removed ] Avron tekniikkaa [ attachment removed ] Arlanda taakse jää [ attachment removed ] Tuntemattomaksi jäänyt kenttä ehkä Ukrainassa ? [ attachment removed ] Finaalissa Ataturk Internationalille [ attachment removed ] Osuuko radalle ? [ attachment removed ] Ohi meni ... se olikin se toinen. [ attachment removed ] Onurair [ attachment removed ] Atlasjet [ attachment removed ] SunExpress [ attachment removed ] Atyrau Airways [ attachment removed ] Freebird [ attachment removed ] MNG Cargo [ attachment removed ] Cargo Kuzu yms. [ attachment removed ] TNT [ attachment removed ] ? [ attachment removed ] Corendon [ attachment removed ] Museorautaa, DC-3 ja takana Dornier do28 D-2 Skyservant [ attachment removed ] Starfighter portinvartijana [ attachment removed ] Pitts SC-1 [ attachment removed ] Nostalgiaa [ attachment removed ] Nostalgiaa 2 [ attachment removed ] Tätä satamaa vartioi Cobra [ attachment removed ] Uutta A340? ja vanhaa [ attachment removed ] Dornier Skyservant STOL [ attachment removed ] Dornier Skyservant STOL ja S338, alunperin amerikkalainen sukellusvene. [ attachment removed ] Sisältä pimeästä löytyi Bellanca ja F-5:n nokkaosa [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2006 Tuo tunnistamaton on EX-214 eli Kirgistanin rekisterissä.... Kiva nähdä vanhaa kunnon itärautaakin , tuo Atyrau Airwaysin kone on TU134-A3 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2006 Kyssäri: Mikä koneyksilö edelläolevista on käynyt Tampereella? Ja löytyyköhän kenenkään albumista kuvia kyseiseltä vierailulta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2006 Kyssäri: Mikä koneyksilö edelläolevista on käynyt Tampereella? Ja löytyyköhän kenenkään albumista kuvia kyseiseltä vierailulta? Avro ;D ; Jos arvata täytyy niin joko Onur tai TNT 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2006 MNG Cargo Tuli tässä koneella istuessa ahaa-elämys, että eikö Kar-Airin/Finnairin dieselbussit menneet turkkilaislle rahtikoneiksi. Eli onko tässä kuvassa entinen Suomi-kone? Äh, ei jaksa alkaa tutkimaan, kertokoon joku joka jaksaa Juha. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 19, 2006 Tuli tässä koneella istuessa ahaa-elämys, että eikö Kar-Airin/Finnairin dieselbussit menneet turkkilaislle rahtikoneiksi. Eli onko tässä kuvassa entinen Suomi-kone? Äh, ei jaksa alkaa tutkimaan, kertokoon joku joka jaksaa Juha. Jos kaima yrittää ... . OH-LAA on nykyisin TC-MNY ja MNG Cargon kone Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2006 Osa kuvista on otettu MD:n optisesti huonon ikkunan läpi, joten pehmeitä ovat. Heh, kehitysehdotusta SAS:ille että osassa ikkunoista olisi punainen rengas ympärillä ja L-sarjan ikkuna //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2006 Puuttuvista, eikä niitä ilmeisesti ole koskaan ollutkaan kuvan mukaan, lämmitysjärjestelmän lämmönvaihtimista tuli mieleen etteihän tuo "DC-3" olisikin Lisunov? Toisaalta Lisunov Turkissa kuulostaisi oudolta, mutta onhan täälläkin mm An-2... Janne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2006 Puuttuvista, eikä niitä ilmeisesti ole koskaan ollutkaan kuvan mukaan, lämmitysjärjestelmän lämmönvaihtimista tuli mieleen etteihän tuo "DC-3" olisikin Lisunov? Toisaalta Lisunov Turkissa kuulostaisi oudolta, mutta onhan täälläkin mm An-2... Janne Moottorisuojukset ovat DC-3:n ja Lisunovissa oli matkustajaovi toisella puolella runkoa, joten veikkaanpa "kolmosta". edit: Taitaa olla tämä sama kone, DC-3 se on tai oikeammin C-47...: Nokka on samanlainen "suippo" ja tuo ilmanottoaukkokin ohjaamon takana kyljessä on sama. Nostalgic teksti on kyllä vaihtunut runkoon. Koneen maalaus on samanlainen. Ja sijainniksi mainitaan Istanbul Ataturk Airport. http://www.airliners.net/open.file?id=003778 Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2006 Kiitoksia foorumilaisille valaisevista lisätiedoista! Kaikkia koneita/yhtiöitä ei amatööri ohikiitävinä hetkinä pysty millään tunnistamaan, onneksi monissa koneissa tuo tyyppi on merkitty selvästi. Tässä muuten linkki tuon museon sivuille kiinnostuneita varten: www.rmk-museum.org.tr/english/index.html On kyllä ehdottomasti käymisen arvoinen paikka, jos Istanbulissa vierailette. Valitettavasti oma aikani oli kovin rajallinen ja myöhään illalla, joten osa museosta ja koneista oli jo suljettu. DC-3.n ovet menivät nenän edessä kiinni ... -chrisse Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2006 Vinkkiä lisää, Kun kone oli Tampereella käymässä, se ikuistettiin Ilmailu-lehden kanteen yhdessä 2 muun samanlaisen koneen kanssa.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2006 Vinkkiä lisää, Kun kone oli Tampereella käymässä, se ikuistettiin Ilmailu-lehden kanteen yhdessä 2 muun samanlaisen koneen kanssa.. Pitts SC-1 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 20, 2006 Hehe, tuota flapsien astelukumittaria tms (?) on itse tullut aina katsottua ihan paineissa, kenttä alkaa lähestyä ja miettii, "pr*le eikö toi tauno osaa laskee flapseja hä?". Kyllä ne siitä sitten aikanaan laski. Hyvät kuvat muuten // aleksi Laippojen astemittarihan se on, keltaiseen viivaan kelkassa verrataan. In case of ohjaamon mittari rikki. Eihän ARVO:lla ajella laipat ulkona, tullaan täysiä "pärsse auki" ja lopuksi vähän laippaa. Kohta joku kysyy, miksi noi kanootit heiluu kauheasti alhaalla ollessaan? Olkaa huoletta niiden kuuluukin heilua. EDIT: Jukkis pärhene ei ole pyyhkinyt vauhtiraitoja... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Hyvä Juha!! Pittsiä tarkoitin. En ole kyllä pomminvarma että oliko kyseessä nimenomaan sama kone, väriyhdistelmä ainakin Pitäisi penkoa 70-luvun Ilmailu-lehdet läpi (kansi oli valkoinen, 3 Pittsiä ja taustalla näkyy Tampereen keskusta) asian varmistamiseksi mutta kolmen koneen "Rothmans Pitts" ryhmä teki vierailun Tampereelle 197- jotain? Juttu on jäänyt mieleen koska kuvasarjat koneista olivat mielestäni varsin "Lassimaisia" :'( Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2006 Ei ainakaan tuo Pitts-yksilö aikanaan käynyt Tampereella, sillä Härmälän näytöksessä Rothmansin taitolentoryhmällä oli käytössään kaksipaikkaiset Pitts S-2:t. Näytöksen päivämäärä oli 3.5.1975, lähteenä Seppo Uolamon mielenkiintoinen, mutta virheitä täynnä oleva kirja "Härmälä Tampereen lentokenttä". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 28, 2006 Ok. käsi nousee virheen merkiksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla