Guest Xilex81

Lempiruokasi

65 viestiä aiheessa

Pastat on yleensä ottaen laskenu hyvin (kanapasta, lohipasta, makkarapasta...), mutta kyllähä vanha kunnon läskisoossi on myös hyvää, äippäliinin tekemänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nigiri zushi  ;)

Näin on. Lisäksi maistuu maki-zushi ja sashimi.

Nykyään useimmiten tulee mentyä all-you-can-eat sushi paikkoihin kuten Todai (www.todai.com) ja O-Nami www.o-nami.com.

Tosin näissä käytettävä riisi ja kala on ei laadullisesti pärjää "oikeille" sushibaareille. Tosin näissä saattaa lasku helposti hivuta lähelle kipurajaa - mutta onhan kunnon sushi sen arvoista.  8)

Työpaikan lähellä on myös nk. liukuhihnasushipaikka, jossa hihnalta otetaan halutut annokset. Ulos mennessä lasketaan lautaset ja hinta määräytyy niiden mukaan.

Hyvänä kakkosena sushin jälkeen tulee thairuoka. Kunnon Panang-curry, jossa on riittävästi potkua helpottaa kummasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, nigiri on tosi hyvä, kun vaan riisin saa juuri sopivaksi. Maki on hiukan anteeksiantavaisempi, kun nori pitää sen koossa. En ole sushibaareissa käynyt, mutta teen noita itse aina silloin tällöin. Kunnon sushikokki ei varmasti minun tekeleitäni kelpuuttaisi, mutta maistuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kunnon tuuman paksu marmorinen ja mediumiksi kypsytetty härän (lehmän...) sisäfilepihvi konjakki- tai punaviinikastikkeella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin näissä käytettävä riisi ja kala on ei laadullisesti pärjää "oikeille" sushibaareille.

Kala pitää olla "tuore"

mutta onhan kunnon sushi sen arvoista.  8)

Kyllä  :thmbup:

Työpaikan lähellä on myös nk. liukuhihnasushipaikka, jossa hihnalta otetaan halutut annokset. Ulos mennessä lasketaan lautaset ja hinta määräytyy niiden mukaan.

Japanissa tämä olla normaali "Pika" ruokailu ravintola ;).

Hyvänä kakkosena sushin jälkeen tulee thairuoka. Kunnon Panang-curry, jossa on riittävästi potkua helpottaa kummasti.

Mikäli pitää voimakas mausteruoka...Sinä maistaa Vietnam ruoka ;)

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, nigiri on tosi hyvä, kun vaan riisin saa juuri sopivaksi.

Suomessa riisi olla erilainen kun Aasia. Suomalainen riisi huono laatu  :(

En ole sushibaareissa käynyt, mutta teen noita itse aina silloin tällöin.

Minä valmistaa myös itse ;) Helsinki alue olla kauppa ja saada ostaa paljon eri Aasialainen ruoka. Mikäli Sinä käydä Helsinki....Minä suosittaa ravintola Kabuki ja teeburu ryoori sukiyaki  ;).

Kunnon sushikokki ei varmasti minun tekeleitäni kelpuuttaisi, mutta maistuvat.

:laugh: Minusta tärkeä olla kun itse pitää tämä ruoka maku ;). Aito Japanilainen kokki olla erittäin "Vaativa" ja pitää tärkeänä ruoka materiaali olla tuore.

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä taitaa lempiruoka mennä pippuripihvin puoleen, vierelle reilusti valkosipulilla maustetut röstiperunat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pippuripihvi brassihärän sisäfileestä kermakastikkeella, ranskalaiset ja juomana Cabernet Sauvignon Gato Negro from Chile  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohoh! Maitoon keitettynä? Kiisselillä?

Oma ohje, älä kerro kellekkään: 7dl maitoa, 3dl vettä ja 2dl puuroriisiä :thmbup:

Ja on HYVÄÄ! Eli normaali riisipuuro.

Nimim. 1 L riisipuuroa päivälliseksi/iltapalaksi :laugh:

Edit: ei sitä riisipuuroa saa kiisselillä pilata. Reilu voisilmä, ja a'vot!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nami nami, ravut osaa olla sitten hyviä!

Hyi h*lvete!

Parasta on Lidlistä saatava kreikkalainen muhennos. Sisältää mm.kebablihaa ja riisiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyi h*lvete!

Parasta on Lidlistä saatava kreikkalainen muhennos. Sisältää mm.kebablihaa ja riisiä.

^^

Don't feed the trolls.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään