Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Tuli tänään käytyä illalla kentän suunnalla ja kentällä parkissa oli Cessna 208B Grand Caravan, jonka omistaja näyttäisi olevan Cessna Aircraft Company. Itse ainakin päättelisin että tuo kone on esittelynä mahd. ostajalle. Toki voi olla matkalla jonnekin muualle, mutta miksi jäisi silloin pidemmäksi ajaksi? [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Ettei olisi esim. siirtolennolla Venäjälle tjsp? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Toivottavasti pysyy tuolla vielä torstainakin että pääsen kuvaan sen. (voi kyllä olla aikas epätodennäköistä, mutta ainahan saa toivoa) Tuo nokkakuva saa koneen näyttämään muhkealta, komea vekotin on 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 22, 2006 Ettei olisi esim. siirtolennolla Venäjälle tjsp? Toki tuokin on mahdollinen, mutta sitähän tuossa mietin että eikö tuollainen kone voisi kuitenkin jatkaa matkaa lähes heti. Mitä nyt pikaisena yhteenvetona tein muiden netistä löytyvien kuvien ja tuon omistajan perusteella, niin kone on juuri esittelykone eli ei myyntiin kappale. Voihan se toki olla menossa esittelylennolle Venäjälle tai... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2006 Onko Cessna 208B Grand Caravan suurin tuotannossa oleva yksimoottorinen ja yksitasoinen kone vai kuuluuko "titteli" Pilatus PC-12? Mahtavan näköinen kone... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2006 Aika tasoissa näyttäisivät olevan MTOW:n perusteella. C208B + payload extender kit = MTOW 9062 lbs. Sama, mutta vielä lisää modifioituna = MTOW 10100 lbs. PC-12 vakioversio = MTOW 9920 lbs. Näin nopeasti netistä etsittyinä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2006 Jos en nyt väärin selvitystä kuullut niin Jyväskylään lähti. Olisiko siis jotenkin Konekorhosen kanssa tekemisissä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2006 MOI! Eikös toi "kuhmu" koneen alla ole polttoainesäiliö tms. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2006 MOI! Eikös toi "kuhmu" koneen alla ole polttoainesäiliö tms. Rahtitila siellä on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2006 Juu, taitaa olla juuri tuo "Payload extender kit" se koneen alla oleva rahtilaatikkosysteemi, jossen nyt ole (taas?) väärässä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2006 Sehän se, gargo-boksi siellä köllöttää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2006 Tällaisen kuvasin Malmilla huhtikuun lopussa, heitti pienen lenkin ja palasi sinne Kone-Korhosen hallin eteen. Olisiko näillä Cessnoilla jotain tekemistä toistensa kanssa... [ attachment removed / expired ] Oho, tulipa kökkö kuva, mutta saa siitä selvää... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 23, 2006 Juu, taitaa olla juuri tuo "Payload extender kit" se koneen alla oleva rahtilaatikkosysteemi, jossen nyt ole (taas?) väärässä. Ei ole. Se on vaan rahtitila. antaa lisää volyymia tavaroille matkustajakoneessa. Rahtiversiossahan noita harvoin näkee. (esim siinä EFHK:lle lentävässä ruotsalaisessa) "Payload extender kit" on kokoelma pieniä aerodynaamisia parannuksia ja muistaakseni myös vahvikkeita kriittisiin paikkoihin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 24, 2006 Joo, väärässä oltiin taas. Oikeampi ulkomaankielinen termi tuolle taitaa olla "cargo pod". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla