Antti Lehtilä

Auton rekisterikilvistä..

12 viestiä aiheessa

Terve!

On tossa mieltä kaivertanut, että minkä maalainen mahtaa olla tuohon naapurin parkkeerattu auto. Rekisterikilpi on sellainen EU ja tunnuksena E. Voisiko joku auttaa miestä mäessä ja kertoa mikä se on, kun mulla ei vaan sytytä?  :-[

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerrankin tiesin jotain...

Mutta olisi hyvä osata kirjoittaakin. ;D Sehän on espanjalainen. :-[:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EU-kilpien maatunnukset ovat seuraavat:

D - Saksa

NL - Hollanti

B - Belgia

L - Luxemburg

F - Ranska

I - Italia

DK - Tanska

GB - Iso-Britannia

IRL - Irlanti

GR - Kreikka

E - Espanja

P - Portugali

FIN - Suomi

S - Ruotsi

A - Itävalta

EST - Viro

LV - Latvia

LT - Liettua

PL - Puola

CZ - Tshekki

SK - Slovakia

H - Unkari

SL - Slovenia

CY - Kypros

M - Malta

Minä olen muuten ajanut yhtä Espanjaankin rekisteröityä autoa. Se oli vihreä Fiat, jota käytin yhden viikon ajan kyseiselle kuningaskunnalle kuuluvalla Lanzaroten saarella. Siinä oli EU-kilpi, jossa oli Espanjan kansallisuustunnus E.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EU-kilpien maatunnukset ovat seuraavat:

E - Espanja

No mä kun mietin, että toihan voisi olla epsanja, mutta toisaalta jos Epsanja on Spain, niin minkä takia alkaisi E:llä..

No tietämättömät ovat rekisterikilpien tiet  :P

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mä kun mietin, että toihan voisi olla epsanja, mutta toisaalta jos Epsanja on Spain, niin minkä takia alkaisi E:llä..

España? Arvostavat omaa kieltään kuin ranskalaiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mä kun mietin, että toihan voisi olla Espanja, mutta toisaalta jos Espanja on Spain, niin minkä takia alkaisi E:llä..

Espanja on espanjaksi España ja tuo sana äännetään Espanja. Hyvin usein muutenkin espanjan kielessä S:llä alkavaa kahden konsonantin yhdistelmää edeltää E, joka ei välttämättä esiinny muissa kielissä. Esimerkiksi stereofoninen on espanjaksi estereofónico (maskuliininen muoto) tai estereofónica (feminiininen muoto). Ja siitä johdettu substantiivi stereot on espanjaksi los estereos.

Sitä paitsi olihan Suomenkin kansallisuustunnus aikamoinen kummallisuus ulkomaalaisille ennen vanhaan (ennen EU:n aikaa) kun se oli SF. Nimi nimittäin alkaa F:llä useimmissa muissa kielissä paitsi suomessa, jossa se alkaa S:llä, ja onhan niitä muitakin sellaisia kieliä, joissa Suomea tarkoittava sana alkaa jollain muulla kuin F:llä, esimerkiksi koreaksi Suomi on Pinland.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään