Guest elzu89

Helsinki-Pietari-Helsinki

16 viestiä aiheessa

Noniin  :P eli pisti vähän mietityttämään tuo lento (en muista päivämäärää. Tässä kuussa kuitenkin)

 

Innoissani odottelin että pääsee pietariin. Istuskelin koneessa turvavyö visusti kiinni, ja ODOTIN pehmeää lentoa.

 

Kone rullaili kiitotielle ja päästiin lentämään. Ei menomatkalla mitään hankaluuksia, paitsi että lähtö oli nopea, ja lennon puolessavälissä kuulutettiin että " olemme 30min etuajassa". 4 päivän kuluttua kun olin lähdössä takaisin helsinkiin: Finnairi rullasi kiitoradalle pulkovon kentällä noin 2 kertaa nopeammin kuin yleensä, eikä tullut edes 'turvaohjeita' :D katsoin pikku ruutua tuolien yläpuolella, josta näkyi kamerakuvaa koneen etuosasta. kone ei edes hidastanut kun pääsimme kiitoradan alkuun, vaan kameran näyttäessä ruohoa edessämme, pisti lentäjä kaasun pohjaan :P

 

"lentoisäntä" matkustamossa ei edes mennyt istumaan nousun ajaksi, vaan seisoi nousun ajan penkeistä kiinni pitäen. Kun lentoa oli kulunut noin 30min., turvavyövalo ei palanut, mutta nokka työnnettiin kovin jyrkästi maata päin. 2 minuuttia kun kone oli syöksynyt maatapäin, tuli kuulutus että olemme laskeutumassa. Kone heilui puolelta toiselle, ja laskeutui vinossa yhdellä renkaalla kiitoradalle. sitten kun kone oli saatu 'suoristettua', pistettiin jarrut 'pohjaan', niin että jouduin ottamaan tukea edessä olevasta penkistä.

 

Eli 'ei niin tasaista' lentoa pietarinreissulla :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

. Kone heilui puolelta toiselle, ja laskeutui vinossa yhdellä renkaalla kiitoradalle. sitten kun kone oli saatu 'suoristettua', pistettiin jarrut 'pohjaan', niin että jouduin ottamaan tukea edessä olevasta penkistä.

 

Ottamatta kantaa sen enempää "vauhdikkaaseen" tarinaan, mutta tuo loppu taitaa kertoa kovasta tuulesta ja turbulenssista? Ja normaalista sivutuuliaskusta? Joskus asiat vaikuttavat siellä matkustamossa hurjemmilta kuin ovat...

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ottamatta kantaa sen enempää "vauhdikkaaseen" tarinaan, mutta tuo loppu taitaa kertoa kovasta tuulesta ja turbulenssista? Ja normaalista sivutuuliaskusta? Joskus asiat vaikuttavat siellä matkustamossa hurjemmilta kuin ovat...

Juha.

 

Aivan, mutta luulin että yleensä jos on noin vaikean tuntuinen lasku, niin vedetään kone takaisin ylös ja yritetään laskua uudestaan.  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aivan, mutta luulin että yleensä jos on noin vaikean tuntuinen lasku, niin vedetään kone takaisin ylös ja yritetään laskua uudestaan.  ???

 

Onneksi siellä tikun ja penkin välissä ei luulla, vaan tiedetään mitä tehdään  ;D

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onneksi siellä tikun ja penkin välissä ei luulla, vaan tiedetään mitä tehdään  ;D

Juha.

 

;D heh. niin. jos siellä luultaisiin, olisi tuossa laskeutumisessa voinut käydä toisin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertokaapa oikeasti proseduurit tietävät onko mahdollista että Finnairin koneessa ei ennen nousukiitoa käydä läpi "turvaohjeita" tai että matkustamohenkilökuntaan kuuluva henkilö ei istu omalla paikallaan turvavöissä nousun aikana ?

 

Eipä ole koskaan osunut kohdalleni tällaista mitä alusta luin niin uteliaisuuttani haluaisin tietää mitkä ovat "säännöt".

 

- ? -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo aika uskomattomalta kuulostaa. Arvelisin, että turvaohjeiden näyttämättä jättäminen olisi no-go, mutta kertokoot asiasta oikeasti tietävät miten on...

Juha.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos paluulennolla olikin Aeroflot? :P

 

;D vaikka en tiedäkään keskitasoa paremmin oikeista koneista (enemmän simuilen), niin kyllä silti Aeroflotin ja Finnairin erotan toisistaan. ;)

 

 

 

 

 

Kyllähän tuo aika uskomattomalta kuulostaa. Arvelisin, että turvaohjeiden näyttämättä jättäminen olisi no-go, mutta kertokoot asiasta oikeasti tietävät miten on...

Juha.

 

Samaa minäkin ihmettelin  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ota kantaa tuon jutun paikkaansapitävyyteen, mutta pikkasen täytyy kyllä ihmetellä tuota "ei Finnairilla koskaan ikinä missään voida tehdä mitään vastoin määräyksiä"-asennetta. Miksi ihmiset automaattisesti aina olettavat, että Finnairin henkilökunta on täydellistä eikä koskaan gonahda ja jätä jotain hommaa hoitamatta tai tekee sen vain vähän sinnepäin?? Tavallisia ihmisiä siinäkin firmassa on töissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikella kunnioituksella ja jokusen lennon kokemuksella, en voi mitenkään uskoa tuon tarinan paikkansapitävyyttä, kun kerran noin hyvin muistat nuo detailit, niin muistanet tarkistusten jälkeen myös päivämäärän ja ajan, koska tuon väität tapahtuneen?

 

Jutunkerronnassa ei ole toki mitään pahaa, kun vain muistaa vetää rajan oikeaan paikkaan.

 

 

 

 

 

Luin lentolipusta: LED AY 0165 V 02MAYVTRSPE7

                            HEL AY 0166 V 05MAYVTRSPE7

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:o Kyllä se turvademo on must, kuulostaa siltä, että ohjaamosta ei tieto livahtanut lähestyvästä noususta matkustamoväjelle, tai matkustamossa ei muistettu. Edellistä "teoriaa" tukee myös se, jos hlökunta ei ollut vöissä nousun ajan....

 

Moukkuisuus ja sivutuulilaskut on aika normaalia. Ja kuten joku sanoi, tapahtuu erheitä ihan joka virmassa.... Paitti tietty äfäsnordikissa... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tossa on kyllä kolme päivää oloaikaa, eikä 4 kun sanoit alussa. ;)

 

5-2=3, mutta Elias on ollut paikalla päivät toisesta viidenteen, jolloin mukaan mahtuu päivämäärät 2.5., 3.5., 4.5. ja 5.5.  Eli kolme yötä ja neljä päivää  ;)

 

MikkO

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

5-2=3, mutta Elias on ollut paikalla päivät toisesta viidenteen, jolloin mukaan mahtuu päivämäärät 2.5., 3.5., 4.5. ja 5.5.  Eli kolme yötä ja neljä päivää  ;)

 

MikkO

 

Nerokasta!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No johan meininkiä... Jos Elias sanoo, että on käynyt matkalla ja sanoo, että näin on tapahtunut niin miksi pitää ruveta epäilemään....? Jos joku sanoo, että lensin Ouluun 20minuuttiin ja taivaalta satoi pa*kaa, niin kyllä minä ainakin uskon, jos on hieman todisteita, kuten Eliaksella:

 

cut on:

Luin lentolipusta: LED AY 0165 V 02MAYVTRSPE7

                            HEL AY 0166 V 05MAYVTRSPE7

cut off:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään