Guest niko korpela

Puolan Ilmavoimat EFHK:lla 30.05.06

18 viestiä aiheessa

Elikkäs tälläinen Puolan Ilmavoimien Tu-154M saapui tänään 1540, käynnin syystä ei ole sen enempää tietoa, mutta tässä alkuun muutama pokkariräpsy taas kerran...!

[ attachment removed / expired ]

Ja tähän lopuksi vielä otos tuosta "Etelä-Helsinkiläisestä" Cargoletistä, kun oli niin sopivasti siinä hollilla!

Tälläisiä näin alkuun, paikalla oli kyllä muitakin kuvaajia (Harrin tunnistin...) joten laittakaahan omianne jatkoksi jos haluatte, ja Lehtisen Pekalle kiitos turinatuokiosta, aina mukavaa tutustua foorumilaisiin aivan "livenä" pelipaikalla :)

Ja kommentteja perinteiseen tapaan kaivataan ja vastaanotetaan, kiitos!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä nuo laadussa häviä järkkärikuville yhtään, joten turha sitä "pokkaria" on hävetä. Säästyy rahat :)

(nyt tietty alkaa kauhea vinkuna siitä miten ihan ehdottomasti huomaa eron ja L-sarjan piirtoa ei kertakaikk... mutta sehän ei oikeasti kiinnosta ketään.. :) Hyvät ja tarkat kuvat, ja kiintoisa kone. Kiitos :))

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä muutama kuva lisää. Kyse oli Puolan pääministerin pikavierailusta Helsinkiin.

Kun kone laskeutui 22L:lle klo 15.40 oli valo suoraan edestä.

Toinen porrasautoista jäi harmittavasti koneen taakse pilaamaan taustaa juuri ennen kuin konetta alettiin työntää.

Vähiten epäterävä rullauskuva. 800 ASA, 160 mm, 1/10 s. Kello oli muutamaa minuuttia vaille yksitoista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iltapäivän uskomattoman tylsä aurinko teki sen taas... :-\

Ei muuten ikinä uskois, että kello on vähän vaille 23 tossa Harrin viimisessä kuvassa.  ???

Nikolta muuten parhaat kuvat mitä koskaan, johtuu varmaan siitä, että tuo masiina oli paikallaan, niin pokkarikin on mielissään kun ei tarvitse liikkuvaa kohdetta vastaan taistella.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuomakselle ja Samille kiitos kommenteista, kyllähän sillä pokkarilla tosiaan on helpompi noita plattakuvia räpsiä, ja ehkäpä tuota on itsekin tullut paremmin opittua noita kuvaamisen ja kamerankäytön perusjuttuja, ja tuon pokkarikameran säätöjä, mutta siitä lähdetään, että tästä jatketaan...!

Tokihan mieli tekis järkkäriä, mutta taidanpa miettiä vielä...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt harmittaa...! Taas olin väärässä paikassa kun Tupolev oli EFHK :lla (olin tiilikasalla).  :'(

No sitten viimeistään Bulgarian reissula Tupolevejä bongaamaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuomakselle ja Samille kiitos kommenteista, kyllähän sillä pokkarilla tosiaan on helpompi noita plattakuvia räpsiä, ja ehkäpä tuota on itsekin tullut paremmin opittua noita kuvaamisen ja kamerankäytön perusjuttuja, ja tuon pokkarikameran säätöjä, mutta siitä lähdetään, että tästä jatketaan...!

Tokihan mieli tekis järkkäriä, mutta taidanpa miettiä vielä...?

Niin no ihan miten tuntuu. Ite ainakin koin, että pokkarilla jäi joka kerta hampaan koloon jotain. Joten aika pian Fuji aikana aloin keräämään rahotusta järkkäriin ja kyllähän se kannatti sitten. Jos susta Niko tuntuu, että oot jotenkuten perillä noista säädöistä olosuhteiden mukaan niin mikäs siinä pokkaria hankkimaan, koskaan ei liikaa osaa, oli sitten järkkäri ollu kauan tai viikon. Tekemällä oppii.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt harmittaa...! Taas olin väärässä paikassa kun Tupolev oli EFHK :lla (olin tiilikasalla).  :'(

No sitten viimeistään Bulgarian reissula Tupolevejä bongaamaan...

No joo ei tota kai oikeen listallakaan ollu. Ainakaan itse en sitä sieltä löytänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo ei tota kai oikeen listallakaan ollu. Ainakaan itse en sitä sieltä löytänyt.

Nii, ei sitä listassa kerrottukaan.

Mutta kyllä se sittenkin taisi filmille (siis kortille) tallettua:              (Ei siistuo SAS:n kone vaan tuolla ympyrän sisällä oleva) 

[ attachment removed / expired ]  :D  ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se siellä oli. PLF102 koodilla.  Mutta tuli listoille vasta puolenpäivän aikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se siellä oli. PLF102 koodilla.  Mutta tuli listoille vasta puolenpäivän aikaan.

Taisin katsoa aikataulutlistat liian aikaseen... sen takia ei löytynytkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sorry vaan, tuli listoille 30pvä klo 010040, eli yöllä, reilusti ennen itse saapumista. Itse ETA tuli kylläkin aika viimetingassa joka oli täysin sama kun koneen STA, että olis siinä ollut reilusti yli 12h aikaa se sieltä bongata. Koneen lähtö tosin näkyi Finavian sivuilla vain hetkisen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin no ihan miten tuntuu. Ite ainakin koin, että pokkarilla jäi joka kerta hampaan koloon jotain. Joten aika pian Fuji aikana aloin keräämään rahotusta järkkäriin ja kyllähän se kannatti sitten. Jos susta Niko tuntuu, että oot jotenkuten perillä noista säädöistä olosuhteiden mukaan niin mikäs siinä pokkaria hankkimaan, koskaan ei liikaa osaa, oli sitten järkkäri ollu kauan tai viikon. Tekemällä oppii.  :)

Pokkaria hankkimaan?????, mulla on jo sellainen ;D, ok näppihäiriö siellä päässä, mieli tekis sellaista Olympus E-300 Järkkärikittiä, kahdella lasilla toinen 28-55mm? ja toinen 70-150mm, hinta reilusti alle tonnin, voittanut Digikuvalehden yms. testejä, mutta tekisikö tuollaisella mitään, kenelläkään mitään kokemuksia...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa kun aikaisemmin kuviani on kehuttu, niin heittäkääpä kommenttia tähän tämäniltaiseen, eli mitä voisi vielä hieroa ja onko tässä nyt sellainen oikeaoppinen sideshotti, josta on kädenvääntöä täällä käyty, eli tälläisen kävin cargolta bongailemassa tänä iltana...!

Joten kommenttia kiitos...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sanon, että valo vähän väärästä suunnasta, tötterö edessä, ovi auki, ja lisäksi "ei täysin" sivusta kuvattu, niin olenko sielläpäinkään?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos sanon, että valo vähän väärästä suunnasta, tötterö edessä, ovi auki, ja lisäksi "ei täysin" sivusta kuvattu, niin olenko sielläpäinkään?  ;)

"Tuolla asenteella teistä tulisi täydellinen A-Net screeneri"  ;), tässä kevennystä omalta osaltani loppuiltaan, mutta odotellanpa että "Pro:t" pääsevät täällä kommentoimaan... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Tuolla asenteella teistä tulisi täydellinen A-Net screeneri"  ;), tässä kevennystä omalta osaltani loppuiltaan, mutta odotellanpa että "Pro:t" pääsevät täällä kommentoimaan... ;D

Lainausmerkit onkin ihan paikallaan ;)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan ok, tosin rajaisin itse turhaa asfalttia pois tuosta...tuommoisenaan ainakin jp.netissä vois helposti tulla rejectiä siitä notta ei oo centered...itseasiassa varmaan jo itsekkin antaisin semmosen rejectin. Tuo asfaltti ei tuo tuohon mitään lisää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla