Juha Ritaranta

Itäkoneita Moskovan Vnukovossa

19 viestiä aiheessa

Kun kerran itänaapurin lentokoneiden kuvista täällä tykätään, niin laitetaan lisää. Seuravia kuvia yhdistää paitsi sekuliainen laatu niin myös se, että ne on kaikki otettu tänä vuonna Vnukovossa.

 

Ensin ajo-ohjeet Vnukovoon: Moskovan keskustasta lähdetään Leninin Valtakatua, ajetaan suoraan reilu 30km ja Tu-104 CCCP-L5412:n kohdalla käännytään oikealle. Ykkösteminaali on kohta vasemmalla. Kuvasta vaan olisi ehkä tullut parempi, jos olisi pysäyttänyt kulkupelin ja avannut ikkunan...

[ attachment removed / expired ]

 

Armavian A319 EK-32011

[ attachment removed / expired ]

 

Vihreä Tu-154, luultavasti isomman huollon jälkeisellä koelennolla

[ attachment removed / expired ]

 

Mikä piru se tämä on? Siis Tu-134, mutta tunnus MSN-60142? Tunnistaako joku peräsimessä olevan merkin? Itsellä ei ole aavistustakaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Kosmos-lentoyhtiön An-12 RA-12957 pikku huollossa

[ attachment removed / expired ]

 

Muutama JAk-42, ensin Kuban Airlinesin RA-42336

[ attachment removed / expired ]

 

Alanyan RA-42340

[ attachment removed / expired ]

 

Yak Servicen RA-42344

[ attachment removed / expired ]

 

Aero Rentin RA-42365

[ attachment removed / expired ]

 

Karatin RA-42413

[ attachment removed / expired ]

 

Venäjän hätätilanneministeriön tjsp RA-42441

[ attachment removed / expired ]

 

Poletin An-24RV RA-46676 nousee vaikka potkurit ei edes pyöri...

[ attachment removed / expired ]

 

...samoin kuin UTAirin An-24B RA-47271

[ attachment removed / expired ]

 

Muutama Tu-134, ensin RA-65099

[ attachment removed / expired ]

 

Pulkovon RA-65112

[ attachment removed / expired ]

 

Rossijan RA-65555

[ attachment removed / expired ]

 

Aero Rentin RA-65557

[ attachment removed / expired ]

 

RA-65604

[ attachment removed / expired ]

 

RA-65721

[ attachment removed / expired ]

 

UTAirin RA-65755

[ attachment removed / expired ]

 

Meridian Air Companyn RA-65917

[ attachment removed / expired ]

 

Jamalin RA-65919

[ attachment removed / expired ]

 

RA-65928

[ attachment removed / expired ]

 

RA-65941

[ attachment removed / expired ]

 

Rossijan Tu-154 RA-85645

[ attachment removed / expired ]

 

Vladivostok Airin 154 RA-85710

[ attachment removed / expired ]

 

UTAirin RA-85789

[ attachment removed / expired ]

 

Saman firman RA-85820

[ attachment removed / expired ]

 

Atlant Soyuzin Il-86 RA-86125, joku parkkeerannut autonsa huonosti...

[ attachment removed / expired ]

 

...ja tässä joku Falconinsa, Atlant Soyuzin Il-86 RA-86139

[ attachment removed / expired ]

 

Jokunen Jak-40, ensin RA-87966

[ attachment removed / expired ]

 

Rossijan RA-87971

[ attachment removed / expired ]

 

UR-88310

[ attachment removed / expired ]

 

UR-ETG

[ attachment removed / expired ]

 

Sat Airlinesin Tu-134 UN-65551

[ attachment removed / expired ]

 

Gazpromavian Jak-42 RA-42452

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtava setti! Jotenkin kuvittelin että Tu-134:t alkavat olla historiaa jo, mutta niitähän on kuin muurahaisia!  Noi Tupolevit ovat muutenkin häijyn näköisiä koneita alaspäin roikkuvine siipineen.

 

Pistä ihmeessä vielä lisää jos löytyy :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä piru se tämä on? Siis Tu-134, mutta tunnus MSN-60142? Tunnistaako joku peräsimessä olevan merkin? Itsellä ei ole aavistustakaan.

[

 

Näyttäisi olevan Hemus Airin logo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo Tupolevit on kyllä klassisen kauniita varsinkin Tu-134 on äärimmäisen sulavalinjainen kaunotar. Tuolla lasinokassa ei taida olla enää ketään miehistönjäsentä vai onko sillä vielä jotain käyttöä venäjän tutkimattomilla takamailla navigointimielessä? :-\ 8)

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itärautaa katselee aina mielellään, on mukavaa vaihtelua!

 

Tuli mieleen, että mistäs nuo An-24:n B ja RV -variaatiot oikein erottaa parhaiten toisistaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kahteen edelliseen kysymykseen vastaan, että enpä tiedä onko siellä Putolevin lasinokassa ketään, mutta melkein veikkaisin, että on. Tuskinpa ison maan menetelmät muuttuu kovinkaan noeasti. Olihan suomalaisissa laivoissakin vielä muutama vuosi sitten radiosähköttäjä, vaikkei kukaan kai moneen vuoteen ollut enää sähkötellytkään.

 

An-24B:n ja RV:n meikäläinen erottaa tektistä koneen nokassa, joku ehkä osaa kertoa mitä eroa niillä oikeasti on?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olipa noista jopa kaksi itsellä kuvattuna ;D

 

Joo, komeita koneita, lisää vaan 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvaa settiä Juha...Domodedovollakin saa ihan kivoja nousukuvia mutta näköjään Vnukovolta näkee vielä paremmin.:)

 

 

Hauskaa kun Avsim.ru foorumeita katselee siellä tälläiset kuvat tulevat nimikkeellä Peruskauraa  :D

 

Jotain perus settiä kun HK:lta avsim.ru:hun joskus laittaa, ovat kaikki ihan innoissaan "Kun ei tarvi nähdä niitä tylsiä Tupolevejä kokoajan.."  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

An-24B:n ja RV:n meikäläinen erottaa tektistä koneen nokassa, joku ehkä osaa kertoa mitä eroa niillä oikeasti on?

En nyt pääse tarkistamaan kirjallisuudesta, mutta muistaakseni AN-24B oli suunniteltu matkustajaversioksi ja -24R rahtikoneeksi. Tuo V tarkoittaa IIRC tehokkaampia moottoreita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt pääse tarkistamaan kirjallisuudesta, mutta muistaakseni AN-24B oli suunniteltu matkustajaversioksi ja -24R rahtikoneeksi. Tuo V tarkoittaa IIRC tehokkaampia moottoreita.

 

Sori etten heti sitä hokannut, RV on tietysti RahtiVersio!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno setti! Tuo Tu-134 on kyllä hieno mutta jotenkin pitkähkön ja kapean näköinen. Vai tekeekö kuvakilma kepposia?

e. siis tässä kuvassa:

Muutama Tu-134, ensin RA-65099

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä piru se tämä on? Siis Tu-134, mutta tunnus MSN-60142? Tunnistaako joku peräsimessä olevan merkin? Itsellä ei ole aavistustakaan.

 

MSN-60142 taitaa olla koneen valmistusnumero ja kyseessä entinen Hemus Airin LZ-TUH, jonka c/n oli juuri tuo 60142. Sitä ennen se oli CSA:n OK-HFM, joka oli tuttu vieras Helsingissäkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo Tupolevit on kyllä klassisen kauniita varsinkin Tu-134 on äärimmäisen sulavalinjainen kaunotar. Tuolla lasinokassa ei taida olla enää ketään miehistönjäsentä vai onko sillä vielä jotain käyttöä venäjän tutkimattomilla takamailla navigointimielessä? :-\ 8)

 

Kai

 

Kyllä siellä nokalla monesti mies on. Pienillä kentillä nuita 134:sia näkee lähemmin ja siellä makaa ukko juoden teetä tms.

 

Osasta tuo nokka on maalattu umpeen, ajanevatko silloin korvakuulolla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jes, näitä lisää, näihin ei kyllästy koskaan, pikku vinkkinä kotoisalle EFHK:llemme saattaa ensi aamuyöstä ilmestyä myös hiukan harvinaisempaa itärautaa erään Tupolevin merkeissä, sen enempää en salaisuuden verhoa avaa...!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla