Guest Bumerangi

BF-Lento.com?

19 viestiä aiheessa

Onko tämä yhtiö toiminnassa kun huomasin tuon Ammattilentäjälinjan jonne minäkin kävisin?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä näytä olevan tolla ja mun laittamalla sivulla mitään eroa.... ???

 

EDIT: Noh, laitetaan tähän samaan: Eli, jos tuolla suorittaa liikennelentäjän koulutuksen, niin onko sitämyöten valmis lentoyhtiön palvelukseen? (Tietysti tyyppikoulutus siinä välissä)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä näytä olevan tolla ja mun laittamalla sivulla mitään eroa.... ???

 

No on siinä se ero, että toisella sanotaan, että on päivitetty 2005 ja toisella, että on päivitetty 2002 :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanoo "päivitetty 6.10.2005"

 

Joten aika mukava että on vielä pystyssä että tuolla ei tarvitse huom!

 

YO tutkinto tai vastaava ennen ATPL mutta tämä ei ole edelletys.

 

Hurraa!

 

Kaikki joilla on PPL esim. Mikko Maliniemellä ainakin signature kuvan mukaan ja mik.fi sivun mukaan on? Saanko kutsua sinua Mikoksi sinutellen?

 

No kumminkin niin miten tuo Ylioppilas tutkinto helpottaa koulutusta (opiskelu mielessä) ja yli-päätänsä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BF-Lennon aloitti Mark Baker Malmilla vuonna 1969, ja firma on edelleen toiminnassa.

 

Vielä 90-luvun puolella siellä, siis Malmilla, BF-Lento koulutti ansiolentäjän lupakirjatasolle ja 2-moottorikoulutustakin, jonka itse sain siellä.

 

Nykyisin BF-Lento saa ilmeisesti kouluttaa vain PPL-tasolle eli yksityislentäjän lupakirjan tasolle asti, ja sen jälkeen hankitaan Suomessa BF-Lennon koneilla täyteen 100 tuntia lentokokemusta ilma-aluksen päällikkönä, mutta sen pitemmälle BF-Lennon koneilla ei edetä.

 

Siksi on järjestetty tämä jatkokoulutusmahdollisuus norjalaisen koulutusorganisaation kanssa, jolla on opetusluvat liikennelentäjän opintolinjaa varten. Teoriat etäopiskeluna Suomesta käsin, mutta ansiolentokoulutukseen liittyvät lento-osuudet jne Norjassa.

 

Tästä on palstalla kirjoitettu muistaakseni ennenkin, ne jotka muistavat paremmin, linkittäköön niihin aikaisempiin ketjuihin.

 

Ja soittamalla/kysymällä saat lisätietoa siitä, onko ammattilentäjän opintolinja tällä hetkellä ajankohtainen tai mahdollinen BF-Lennon kautta.

 

Työllistymismahdollisuuksista tämän yhdistetyn kurssin jälkeen en osaa sanoa mitään varmaa.

 

Molemmat linkit menevät käytännössä samoille sivuille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelin ensiksi tuota sivua näkemättä, että tuo koulutus liittyy jotenkin Battle Fieldiin.. ;D

 

Mutta: Tuon liikennelentäjän kurssin hinta ei tunnu ollenkaan pahalta? Mitä nyt n. 60000 Eur, mutta eikös se ole paljon kalliimpikin jossain? (Esim. Porissa)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajattelin ensiksi tuota sivua näkemättä, että tuo koulutus liittyy jotenkin Battle Fieldiin.. ;D

 

Mutta: Tuon liikennelentäjän kurssin hinta ei tunnu ollenkaan pahalta? Mitä nyt n. 60000 Eur, mutta eikös se ole paljon kalliimpikin jossain? (Esim. Porissa)

 

esim porissa maksaa 10 000 :P

 

 

Mutta halvempi kuitenkin kun Patria tai Salpauslento

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki joilla on PPL esim. Mikko Maliniemellä ainakin signature kuvan mukaan ja mik.fi sivun mukaan on? Saanko kutsua sinua Mikoksi sinutellen?

 

Saapi toki sinutella. "Tuttujahan" täällä kaikki ollaan keskenämme. Mutta ei mulla silti lupakirjaa ole (vielä) ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep! jos tuo 3 vuoden päästä on ajankohtanen heheh.

 

Aika jännä oli että luki että jos norjassa ei pääse koetta läpi voi olla suorittamatta koetta ja jatkaa opintoa toisella kentällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sinne kouluun mistä BF-lento on nuo ATPL-distance learning teoriat ostanut, on koulu johon on pääsykoe. Ja sitten jos sitä ei läpäise, niin sitten sinne pienemmälle kentälle.

Mutta saman asian ajaa jos käyt PPL:n esim. kerhossa ja otat omatoimisesti vaikkapa samasta koulusta(norjalaisesta) joko etä-ATPL teoriat tai sitten modulaarikoulutuksena frozen ATPL:n asti. Säästät rahaa tällätavoin jonkunverran.

Kerroinko tarpeeksi epäselvästi? :P:laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BF-Lennon aloitti Mark Baker Malmilla vuonna 1969, ja firma on edelleen toiminnassa.

 

Vielä 90-luvun puolella siellä, siis Malmilla, BF-Lento koulutti ansiolentäjän lupakirjatasolle ja 2-moottorikoulutustakin, jonka itse sain siellä.

 

Nykyisin BF-Lento saa ilmeisesti kouluttaa vain PPL-tasolle eli yksityislentäjän lupakirjan tasolle asti, ja sen jälkeen hankitaan Suomessa BF-Lennon koneilla täyteen 100 tuntia lentokokemusta ilma-aluksen päällikkönä, mutta sen pitemmälle BF-Lennon koneilla ei edetä.

 

Siksi on järjestetty tämä jatkokoulutusmahdollisuus norjalaisen koulutusorganisaation kanssa, jolla on opetusluvat liikennelentäjän opintolinjaa varten. Teoriat etäopiskeluna Suomesta käsin, mutta ansiolentokoulutukseen liittyvät lento-osuudet jne Norjassa.

 

Tästä on palstalla kirjoitettu muistaakseni ennenkin, ne jotka muistavat paremmin, linkittäköön niihin aikaisempiin ketjuihin.

 

Ja soittamalla/kysymällä saat lisätietoa siitä, onko ammattilentäjän opintolinja tällä hetkellä ajankohtainen tai mahdollinen BF-Lennon kautta.

 

Työllistymismahdollisuuksista tämän yhdistetyn kurssin jälkeen en osaa sanoa mitään varmaa.

 

Molemmat linkit menevät käytännössä samoille sivuille.

Paljonko Ilkka silloin maksoi nuo opinnot??Jos suhteuttaa nykypäivän rahanarvoon!?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa soittaa ja kysyä.

 

Yksi mahdollisuus on suorittaa BF:llä PPL- kurssi ja siirtyä sen jälkeen erääseen Etelä-Eurooppalaiseen kouluun ja suorittaa siellä CPL, IR, ME ja ATPL teoriat. Kokonaishinta majoituksineen on jossain 50 000 euron kieppeillä.

 

 

-Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun kerran kysyttiin, niin yritetään vastata:

 

Muistan noilta ajoilta vain yksityislentäjän lupakirjan hinnan eli nykyisen PPL:n, ennen alv:n tuloa lentokoulutustoimintaan se maksoi etukäteen maksettuna noin 20000 markkaa, eli mitä se nyt on euroissa, noin 3300 euroa.

 

Alv:n mukaantulon jälkeen kurssin hinta nousi noin sen 22 %, koska lentokoululla ei ole paljonkaan alv-vähennyskelpoista vähennettävää, ja JAR-sääntöjen mukana taisi tulla vaatimuksiin lisää lentotunteja ja lisää hintaa päälle.

 

Minulla on kyllä kellarissa vanha senaikainen BF-Lennon hinnasto, jossa on kaikki mahdollinen koulutus mainittuna, mutta en nyt tähän hätään jaksa kellariin raahautua, kun kuitenkin ajat ja hinnat ovat muuttuneet, hinnat ehkäpä noin tuplaantuneet (karkea arvio)

 

Monimoottorikoulutuksesta muistan senverran, että Aztecin (silloin halvin Malmin 2-moottorikone) vuokrahinta oli 1300 markkaa/tunti, monimoottoriluokkakelpuutuskoulutukseen (mikä vaaditaan ensimmäistä 2-moottorikonetyypiä opetellessa) meni keskimäärin 10 lentotuntia opettajan kanssa @ 1300 mk/h, tähän sitten opettajan tuntipalkka päälle, plus erillinen monimoottoriteoriakurssi RL Tradingissä 800 mk, plus tarkastuslento noin yksi tunti, plus tarkastuslentäjän kohtuullinen palkkio,

joten tästä voi ynnäillä mitä se tuli maksamaan.

 

Toiselle monimoottorikonetyypille tarvittavaan koulutukseen (Navajo) meni sitten jo vähemmän aikaa, noin 5 tuntia lentoja opettajan kanssa @1900 mk/h plus taas uusi tarkastuslento.

 

Mittarilentokoulutusta en koskaan itselleni ottanut, joten sen hintaa en muista, mutta kaipa se piti ensin suorittaa 1-moottorisille ja taas uudestaan monimoottorisille. Myöskään ansiolentäjän lupakirjaa minulla ei ollut, joten en muista sen hintaa. Kaikki nämä nivoutuvat tavallaan yhteen niin, että asioita ei osaa helposti selittää ymmärrettävästi  :P

 

Valitan, etten tämän paremmin pysty vertailemaan hintoja silloin/nyt, mutta todellisuus kuitenkin on se, että nykyisin mennään nykyisllä hinnoilla tai sitten ei lainkaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Monimoottoriselle turbiinikoneellehan ei nykymaailmassa tarvita erillistä luokkakelpuutusta, vaan homma hoituu tyyppikelpparilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään