Guest tomppa82

Jonnin joutavaa lätinää...

21 viestiä aiheessa

tere..

Viestäjä on nyt lähiaikoina aika kovasti alettu sensuroimaan. Onhan täällä paljon jonninjoutavaa lätinää. Kyllähän se alkaa porukkaa nyppiä kun täällä on jokapäivä samat kysymykset ja vastaukset on myös sen mukasia. Pari esimerkki kysymystä: Tuleeko sieltä mitään tänään klo16-21. Milloin cargoluksi tulee seuraavan kerran jne...

Mutta sitä en ymmärrä miksi viestejä pitää poistaa/seusuroida eihän täällä kait ole ollut mitään solvaus viestejä tai rasistisia herjoja. Luulis nyt että jokainen saa ilmasta mitä mieltä sattuu olemaan jostakin asiasta muuten kiina meininkiä. Vai onko modet eri mieltä asiasta?

Tää alkaa muistuttaa pikku hiljaa jotakin hel..tin mtv3 tvtv sättiä. joojoo. Mutta jos tehtäis tästä foorumista tvtv sätti tyylinen että kaikki viestit mitä tulee menee modejen kautta. Kysellään valvojilta "valvoja hei miks mun viesti taas sensuroitiin?" Paljon on viive? Mitä viestin lähettiminen maksaa?

-tommi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perustuuko tuo väitteesi "kovasti sensuroimaan" yhtään mihinkään...?

Tuolla konespottaus-alueella on ollut tuollaista aivan turhaa mussutusta viime päivinä jonkun verran, puolin ja toisin, ja siinä yhteyssä on tietysti viestejäkin poistettu, ei siinä mitään ihmeellistä. Koska tuollainen turha väittely ja suunsoitto ei tänne kuulu kuitenkaan. Mutta jotain myös tuolle pitäisi tehdä tulevaisuutta varten (tarkoitan tätä kyselyä...), totta. Ei ole kivaa jos 5 eri henkilöä kysyy kaikki vuorollaan, että "koska se kone xx tulee", kun asian voisi itsekin selvittää. Mutta ei sekään ole oikein, että aletaan suoraan vit**illa ja haukkua päin naamaa niille, jotka tätä kysyvät. Tai alkaa heittää tuollaista teutoni-piilovittuilua, jos joku ei ole samalla osaamistasolla kuin itse. Naurettavaa..

Sen sijaan, että keskityttäisiin tuollaiseen uusien tulokkaiden piilokettuiluun ja lannistamiseen heti alkuunsa, niin kai asian vähän fiksumminkin voisi hoitaa.

Myös foorumin ketjujen jaottelua voisi ja pitää parantaa. Eli käytännössä esimerkiksi joku ketju tuonne spottausalueen alkuun, jossa kerrotaan jotain perusasioita ja muuta, ettei jokaisen tarvitse asiaa erikseen kysellä. Tuo kun on uusin alue, niin tuommoista ei ole ehditty tehdä, ja olisi kiva jos joku tuon koostamisessa voisi auttaa..

Mutta heitelkääpä ehdotuksia?

Lisäys: Samaten esim. ilmailuvalokuvat -alue voisi keskittyä niiden "valmiiden" tuotosten esittelemiseen, ei kuvauksen opetteluun ("parannusehdotuksia??" -ketut) ... ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kommentoi sen enempää kommenttiasi, jokainenhan voi tietysti itse ennen viestin lähetystä miettiä mitä kirjoittaa ja mitä lähettää..., kyllähän se joskus kieltämättä "hatuttaa" ladata ketju josssa paljon kuvia ja sitten uusin vastaus on "hienot kuvat", no itsekin kyllä syyllistynyt tuollaiseen, joten jokainen voi varmaan miettiä itsessään viestejänsä, ja tämänkin viestin voisi mielestäni turhuudessaan poistaa... :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutt onhan tässä foorumissa myös tuo haku nappi sitä siellä saattaa joskus löytääkkin jotakin. Sunhan se puro pitäis tietää että perustuuko toi mun väite mihinkään kun olet mode kait sentään tiedät mitä viestejä täältä lähtee pois  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutt onhan tässä foorumissa myös tuo haku nappi sitä siellä saattaa joskus löytääkkin jotakin. Sunhan se puro pitäis tietää että perustuuko toi mun väite mihinkään kun olet mode kait sentään tiedät mitä viestejä täältä lähtee pois

Meinasin vaan, että esimerkiksi 4 viestin poisto tuskin on mitään "kovaa sensurointia", niin kuin väität ...  :P  (tuokin luku nyt ihan hatusta heitetty)

Mutta kerropas nyt sitten sinäkin, että millä tavalla homma saadaan toimivaksi?  Kun ei tuo "käytä hakua" oikein aina riitä .. kun ei silläkään aina löydä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen viestien alanurkassa on se report to moderator-linkki jota kannattaa käyttää jos turhanpäiväiset viestit alkavat niin kovasti kaivertaa mieltä. Aloittelijoille vittuilu on täysin tarpeetonta ja lisää kohinan määrää suhteessa asiakeskusteluun entisestään. Puhumattakaan siitä että se nyt vaan on melkoisen pissapäistä puuhaa potentiaalisia tulevia harrastajanalkuja kohtaan.

Viestäjä on nyt lähiaikoina aika kovasti alettu sensuroimaan.

Viestien poistomäärissä ei ole tapahtunut merkittävää nousua lähiaikoina (tai pidemmälläkään aikavälillä). Moderaattorit tekevät pientä siivousta jatkuvasti, välillä sattuu enemmän, välillä vähemmän mutta mitään linjamuutoksia ei kyllä ole tapahtunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoin nyt ihan tilastoistakin asian, tässä ensin linkki viime kuun tilastoihin: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,52480.0.html

Ja tässä kuussa suomenkielisiltä foorumeilta moderaattorit ovat poistaneet yhteensä 122 viestiä. Näistä tuolta konespottaus-alueelta (sis. alafoorumi spottailupaikat) oli yhteensä 22 kappaletta.

Tuo kokonaismäärä on tosiaan samassa tasossa (12 kpl vähemmän itseasiassa) kuin viime kuun vastaavana aikana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä en tiedä miten homma saadaa toimimaan. Jos alta 2 sekuntin ettimisellä ei löydä kaitpa sitä sitten voi kysyä  ;D  nyt tuli faktat kehiin  :D Eli kaikki turhat viestit poistoon vai mikä teillä oli sen linja ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vai mikä teillä oli sen linja ?

Meidän linja on just se, minkä parhaaksi katsomme. Siihen viestisi poistonoottiin kirjoitin mielestäni varsin selkeästi, mistä oli kyse. Jos sinusta se teutonipelleily, mitä yritit siinä viestissäsi viljellä, on hauskaa, niin sitten on. Se ei kuitenkaan kuulu tänne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä en tiedä miten homma saadaa toimimaan. Jos alta 2 sekuntin ettimisellä ei löydä kaitpa sitä sitten voi kysyä  nyt tuli faktat kehiin  Eli kaikki turhat viestit poistoon vai mikä teillä oli sen linja ?

Eikun ihan oikeasti. En nyt ihan lämpimikseen vain kysynyt ideoita foorumin parantamiseen. Koskee tietysti kaikkia muitakin.  ;)

Tuosta viestien poistamisesta ei ole tarkempaa infoa tilastoitu, että miksi viesti on poistettu. Syitä on varmaan kymmeniä, ihan alkaen niistä perusasioista, eli esim: samasta asiasta puhuttu jo (uutisalueella aika usein), viestissä ei sisältöä ("hyviä kuvia jee!!!11!!"), off-topikkia (kuitenkin joku yksittäinen viesti, eli ei tarvetta jakaa omaksi aiheekseen)  ..yms.  Tuota on aika hankala parilla lauseella alkaa selvittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Seuraan muutamaa nettifoorumia ja voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että tätä moderoidaan kyllä kaikista parhaiten. Keskustelun taso on suurimmaksi osaksi korkea, muutamaa pikkupoikkeusta lukuunottamatta ja muutenkin onnistunutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

täällä on jokapäivä samat kysymykset ja vastaukset on myös sen mukasia. Pari esimerkki kysymystä: Milloin cargoluksi tulee seuraavan kerran jne...

Etis mulle kaikki ne tämän vuoden viestit, joissa on ollut tietoa Cargoluxin aikatauluista. Mä vähän luulen että jonkun pitäis pitää vähän lomaa FSN/FF:sta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tällä foorumilla on erittäin korkea taso ja siitä iso kiitos modeille joista minä en keksi valitettavaa

Tuolta lähtevät/saapuvat palstalta sen verran, että ne kysymykset, että mitä tänään tulee silloin ja silloin on mielestäni täysin turhia, koska jokainen voi itse vaivautua ilmailulaitoksen(pitääkö nykyisin sanoa finavia?) sivuille ja katsoa mitä tulee. Mutta se on mielestäni hyvä kun joku ilmoittaa että tänään tulee siihen aikaan  Cargolux, An-124 tai muuta mielenkiintoista, koska juuri näiden ilmoitusten takia voin hilata peffani tuonne kentän laitaan katsomaan noita koneita mitä en muuten näkisi koska en jaksa joka päivä vaivautua katsomaan noita lähtevät/saapuvat listoja

Samaan malliin on mielestäni hyvä jatkaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

koska en jaksa joka päivä vaivautua katsomaan noita lähtevät/saapuvat listoja

No siinä ei mene varmaan edes minuuttia kun vilkaisee nopeasti listat läpi. Aika äkkiä oppii mikä on normaali lento ja mikä ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joskus kieltämättä "hatuttaa" ladata ketju josssa paljon kuvia ja sitten uusin vastaus on "hienot kuvat"

Eikös se kuitenkin ole muistaakseni niin että tässä tapauksessa kun vaan vierittää alaspäin niin ne uusimmat tekstit on siellä näkyvissä vaikka niitä yläosan kuvia ei vielä näykään. Eli aika pian sen "turhan" viestin on käynyt katsomassa.

Muuten tähän aiheeseen ei voi muuta sanoa että kuin aika asiallisia on viestit 99.5%:sti mielestäni. Onhan silloin tällöin sellaisia puolityhmiä kysymyksiä, joihin pitäisi vastaus löytyä aika helposti googlettamalla tai tosiaan ihan ex. IL:n aikatauluista tai yhtiöiden sivuilta. Ei sen kysyjän mielestä ehkä se kysymys ole niin tyhmä.Ja kun täältä yleensä saa sen vastauksen jopa helpommin ja siihen vielä bonuksena voi tulla lisätietoa aiheesta ja vähän vierestäkin, niin ei se minua ainakaan haittaa. Jos joku kysyisi mikä on OH-466:n kilpailutunnus, niin en tiedä mistä sen löytäisin , mutta kun tuon nyt satun tietämään ulkoa, niin kertoisin sen hänelle mieluusti enkä kuttuilisi siitä kuinka joku kysyy päivänselvää asiaa(minulle,mutta ei hänelle).

Kertokaa nyt joku minulle , mitä on nuo teutoni-jutut joita olen nähnyt mutta en ymmärrä vieläkään ja nyt vasta uskallan kaiken uhallakin täällä kysymään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tällä foorumilla on erittäin korkea taso ja siitä iso kiitos modeille joista minä en keksi valitettavaa

Mutta kolme vuotta sitten taso oli ihan eri sarjaa kuin nykyään. En tiedä oonko ite kasvanut vai keski-ikä pienentynyt mutta esim. Lentosimut-palstalla on nykyään niin mielettömästi lähes kaikille itsestään selviä theardeja. Tuntuu kuin jokainen (syyllistän taas alaikäisiä :)) kirjottaisi aina jonkun uuden oppimansa asian uuteen theardiin. Asiaa alueella tuntuu olevan nykyään todella vähän ja käyttäjäkunta on muuttunut aika merkittävästi, ainakin kirjoitettujen viestien perusteella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en vieläkään ymmärrä minkä takia porukka nostaa kauhean metelin ns.turhista viesteistä. Jos 20 eri tyyppiä kirjoittaa peräkkäin, että milloin Cargolux tulee, niin mitä se muita haittaa. Modet varmaan karsii nuo viestit aika sukkelaan ja sitten siitä selaimesta löytyy edellinen nappi, sitten voi palkista rullata noiden viestien ohi tai jos alkaa oikein pahasti nyppimään niin painaa sitä raksia yläreunassa. Helppoa vai mitä?

Kaikki eivät ole taitavia netin käyttäjiä ja eivätkä välttämättä tiedä, että IL:n sivuilla on ne saapuvat/lähtevät ennenkuin ekan kerran kuulevat. Itse en ainakaan muista, että yksi ja sama henkilö olisi jatkuvasti kysellyt koska se ja se tulee.

Mielestäni vikaa on enemmän niissä keitä tyhmät viestit haittaa kun niissä ketkä tyhmiä kyselevät. Menkää vaikka kadulle ulos, niin voi huomata, että vähintään 50% ihmisistä on sellaisia joihin ei halua toista kertaa törmätä ja loput niitä kenen kanssa voisi tulla toimeen. Samaa voi siis odottaa täälläkin. Ei sille mitään voi että maailma on mikä on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selvähän se on että mitä enemmän itse osaa ja tietää, sitä suurempi osa keskustelusta on omasta näkökulmasta aloittelijakamaa. Minä luulen että joidenkin vanhojen partojen kokema tason lasku menee enimmäkseen tämän harhan piikkiin.

Muuten, jos foorumille kaipaa enemmän syvällistä asiantuntemusta vaativaa keskustelua ja älyllistä debattia, paras ja ainoa keino on aloittaa sitä itseä kiinnostavaa keskustelua itse :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selvähän se on että mitä enemmän itse osaa ja tietää, sitä suurempi osa keskustelusta on omasta näkökulmasta aloittelijakamaa. Minä luulen että joidenkin vanhojen partojen kokema tason lasku menee enimmäkseen tämän harhan piikkiin.

Muuten, jos foorumille kaipaa enemmän syvällistä asiantuntemusta vaativaa keskustelua ja älyllistä debattia, paras ja ainoa keino on aloittaa sitä itseä kiinnostavaa keskustelua itse :).

Totta se on että ei sitä aluksi tiennyt mistä niitä freewarekoneita saa :P. Kuitenkin olisi ehkä miellyttävämpää jos keskustelu keskittyisi ongelmien ratkomiseen eikä pelkästään kysymyksiin jotka voisi itse selvittää pienellä etsimisellä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä foorumilla yksi elämän elinehto on toimiva moderointi. Ja se toimii. Sillä kaikki keskustelualueet on pidetty toimivina.

Kiitos siitä modeille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään