Kirjoitettu Toukokuu 31, 2006 Morjens! Laitanpa tällaisen pienen pläjäyksen kuvia Oulusta ja yhden Ahmosuolta SE-DMF [ attachment removed / expired ] OH-LBO [ attachment removed / expired ] OH-LXE [ attachment removed / expired ] OH-WIN [ attachment removed / expired ] OH-CBX, tää kuva on mun suosikki 8) [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Hienot kuvat! Ei ilmeisesti ole ilmat oikein suosinut? Kuitenkin tuossa viimeisessä on tunnelmaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Säästä huolimatta ihan hienot kuvat! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Upeeta jälkeä, vaikka keli on mitä on (siis oli mitä oli). Mutta onhan Henrillä Ällä, joten kyllähän laadunkin pitäisi olla sen mukaista. Ja ehkä se 20D:kin hitusen vaikuttaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Mutta onhan Henrillä Ällä, joten kyllähän laadunkin pitäisi olla sen mukaista. Ja ehkä se 20D:kin hitusen vaikuttaa. Niin, ja taitava kaveri ottaa vastaavat kuvat millä kalustolla vaan. Vaikkapa pokkarilla, jos tarve vaatii Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Niin, ja taitava kaveri ottaa vastaavat kuvat millä kalustolla vaan. Vaikkapa pokkarilla, jos tarve vaatii Mä kiikutan sulle huomenna Ixuksen, niin voit näyttää mulle miten taitava kuvaaja saa pokkarilla hyvää jälkeä aikaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Mutta onhan Henrillä Ällä, Ai on vai? Hienot kuvat tosiaan.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Mä kiikutan sulle huomenna Ixuksen, niin voit näyttää mulle miten taitava kuvaaja saa pokkarilla hyvää jälkeä aikaan. EHHE HE, hyvä vitsi... A) Sehän on Canoni. Hyi, pois se minusta B) Hölmökin ymmärtää, että nuo kuvat kiitotielle ei onnistu, kuin pidemmän polttovälin omaavalla kameralla... C) Eipä silti, kyllä varmaan esim. tuo Falcon on sen verran lähellä, että jopa Ixuksella ottaisi vastaavan, ja itseasiassa paremmankin kuvan... Niin, ja yhtään Henrin kuvia väheksymättä. Henri on nuoresta iästään huolimatta mennyt aika kivasti eteenpäin, kun muistelee hänen alkupään kuviaan. Se on jopa harvinaista herkkua jos verrataan moneen muuhun tännekin kuviaan postaavaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Upeeta jälkeä, vaikka keli on mitä on (siis oli mitä oli). Mutta onhan Henrillä Ällä, joten kyllähän laadunkin pitäisi olla sen mukaista. Ja ehkä se 20D:kin hitusen vaikuttaa. Niin, ällähän on aivan loistava putki! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Mä kiikutan sulle huomenna Ixuksen, niin voit näyttää mulle miten taitava kuvaaja saa pokkarilla hyvää jälkeä aikaan. En hauku itseäni taitavaksi, mutta kyllä pokkarillakin saa kohtuu hyvää jälkeä aikaan: mm. http://www.airliners.net/open.file/0990970/L/ & http://www.airliners.net/open.file/0928993/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Niin, ja yhtään Henrin kuvia väheksymättä. Henri on nuoresta iästään huolimatta mennyt aika kivasti eteenpäin, kun muistelee hänen alkupään kuviaan. Se on jopa harvinaista herkkua jos verrataan moneen muuhun tännekin kuviaan postaavaan... Kiitoksia, monet ovat sanoneet samaa mun kuvaustaidoista. Sanottaisko että helpoin tapa oppia on vain kuvata, kuvata ja enemmän kuvata.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 En hauku itseäni taitavaksi, mutta kyllä pokkarillakin saa kohtuu hyvää jälkeä aikaan: mm. Jep. Kyllä minäkin tälläisenä aloittelijana saan ihan kelpokuvaa lähellä ja paikallaan olevista koneista, esim. tämä ja tämä. Heti, kun kone liikkuu vähän rivakammin esim. liikennekoneet, niin siinä ei pokkarin tarkennus ja muut systeemit pysy perässä. Tämä taitaa olla parhain täydessä vauhdissa olleesta koneesta otettu kuva. Mutta kyllä minä vielä jonain päivänä otan parempia kuvia kuin Mikko. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Niin, ja yhtään Henrin kuvia väheksymättä. Henri on nuoresta iästään huolimatta mennyt aika kivasti eteenpäin, kun muistelee hänen alkupään kuviaan. Se on jopa harvinaista herkkua jos verrataan moneen muuhun tännekin kuviaan postaavaan... Joo-o, mää tässä odotan innolla mimmosia kuvia Henriltä tulee ku alkaa olla saman verran ikää kuin itsellä ja melkein 10v kuvausta takana.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 No kun näin kehutaan niin annetaanpa kehuja myös #ilmailuvalokuvaus-irckanavan käyttäjille jotka ovat antaneet _tärkeitä_ neuvoja mulle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Jep. Kyllä minäkin tälläisenä aloittelijana saan ihan kelpokuvaa lähellä ja paikallaan olevista koneista, esim. tämä ja tämä. Heti, kun kone liikkuu vähän rivakammin esim. liikennekoneet, niin siinä ei pokkarin tarkennus ja muut systeemit pysy perässä. Tämä taitaa olla parhain täydessä vauhdissa olleesta koneesta otettu kuva. Miksi todistella jos kuvat puhuvat puolesta? Mutta kyllä minä vielä jonain päivänä otan parempia kuvia kuin Mikko. Oikea asenne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Jep. Kyllä minäkin tälläisenä aloittelijana saan ihan kelpokuvaa lähellä ja paikallaan olevista koneista, esim. tämä ja tämä. Heti, kun kone liikkuu vähän rivakammin esim. liikennekoneet, niin siinä ei pokkarin tarkennus ja muut systeemit pysy perässä. Tämä taitaa olla parhain täydessä vauhdissa olleesta koneesta otettu kuva. Kyllä netti on pullollaan esimerkkejä siitä, että pokkarilla saa ihan hyvää jälkeä liikkuvasta koneesta. Ei se tarvitse, kuin harjoitusta ja taas harjoitusta. Tässä pari pikaisesti etsittyä esimerkkiä: http://www.airliners.net/open.file/0680708/L/ http://www.airliners.net/open.file/0667833/L/ http://www.airliners.net/open.file/0619899/L/ Muilta pokkareilla kuvaavilta löytyy vielä parempilaatuistakin tavaraa... Itse ostin järkkärin sen takia, että sillä itse kuvien ottaminen on helpompaa ja nopeampaa. En sen takia, ettei minulle pokkarilaatu olisi riittänyt... Mutta kyllä minä vielä jonain päivänä otan parempia kuvia kuin Mikko. Huoh, mikä perkeleen ihmemies minä olen, johon sinun aina pitää vertailla? Alkaa ottamaan pannuun... Sitä en epäile yhtään, ettetkö ottaisi parempia kuvia. Siihen nyt ei paljon tarvita. Harjoitus tekee mestaajan. Itse en oikein jaksa enää käydä niin ahkeraan kuvaamassa, kuin ennen, ja se alkaa näkymään... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Itse en oikein jaksa enää käydä niin ahkeraan kuvaamassa, kuin ennen, ja se alkaa näkymään... Se muuten alkaa näkymään yllättävän nopeasti. Vähän aikaa menee totutellessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 En sen takia, ettei minulle pokkarilaatu olisi riittänyt... Myönnä nyt, että olit vähän myös laadun perässä Itselläni samat syyt muuten, mutta onhan se pokkarin laatu onneton, jos kelit ei suosi. Itse ainakin siirryin pokkarista järkkäriin juuri sen takia, että saisi kelistä riippumatta käyttökelpoista tavaraa ja sitten olihan se nopeus myös tärkeä. Olen edelleen sitä mieltä, että olen parhaat kuvani ottanut pokkarilla. Jotenkin tuntuu myös siltä, että en saa tuota pokkarikuvaani omalta ykköslistalta pois. No pitää vain opetella, niin ehkä joskus Henri on todellakin nuori ja hyvä kuvaaja. Parasta on tietysti se, että kaverilla on asenne kunnossa tai ainakin minä olen saanut sen kuvan ettei kehuista huolimatta pidä itseään minään parhaana kuvaajana. Toisin sanoen ei ole tullut sokeaksi kuvilleen ja pistää esille huonoja kuvia mitä luulee hyviksi. Noita muka pro-kuvaajiahan on jo maailma täynnä, osalla se ongelma tuntuu tulevan jo ekan kameran myötä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Huoh, mikä perkeleen ihmemies minä olen, johon sinun aina pitää vertailla? Sulla taitaa olla epävirallinen puolijumalan rooli foorumilla. Esahan on jo faarao... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Jahas, kehuja tulee.. Kerronpa tässä oman syyn järkkärin hankintaan kun muutkin sanovat.. elikkä ostin ton järkkärin täältä käytettynä koska olin vihastunut aika pahasti tohon pokkarin hitauteen + kuvanlaatuun.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Myönnä nyt, että olit vähän myös laadun perässä No juu, sanotaan nyt näin, että enää en vaihtaisi järkkäriä tietenkään pois. Ei sitä käy kiistäminen, etteikö laatu olisi pääsääntöisesti parempaa järkkärillä, mutta ihmeen paljon täälläkin nähdään sitä, että tietyt järkkärimiehet eivät pääse hienoilla vehkeillään lähellekkään sitä laatua, mitä joku toinen ottaa pokkarilla. Kuitenkin suurin syy minulle järkkärin ostoon oli se, että se onnistuneiden kuvien mahdollisuus on järkkärillä suurempi. Pokkarilla piti se yksi laukaus osua just nappiin, kun järkkärillä voi repiä sarjaa, ja sinne väliin se hyväkin kuva suuremmalla todennäköisyydellä napsahtaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Huoh, mikä perkeleen ihmemies minä olen, johon sinun aina pitää vertailla? Ai että aina? Tää tais olla kuule ensimmäinen kerta. EDIT: tämä unohtui: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Millä kameralla, Ilkka noi sun kuvat on otettu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Millä kameralla, Ilkka noi sun kuvat on otettu? PowerShot G3:lla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Laitanpa pari kuvaa eiliseltä, upea valo oli finskin lähdön aikaan OH-SAU ja pilvinen taivas, tässä vaiheessa ei vielä näyttänyt hyvältä... [ attachment removed / expired ] ..mutta kun OH-LZF lähti niin arska alkoi paistamaan 8) [ attachment removed / expired ] Käsitteleminen hieman hakusessa, mutta kaippa noi jottai perussettiä on Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla