Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Kuvien "kehittäminen" vaati oman aikansa, mutta tässä vihdoinkin kuvakertomus vajaan kolmen viikon takaiselta paluulennoltani Kiinan Shanghaista. Jouduimme odottamaan käynnistyslupaa portilla kymmenen minuuttia lennonjohtajan mukaan samalla reitillä olevan hitaamman koneen vuoksi. "Onkohan A340?" oli lentäjien kommentti [ attachment removed / expired ] MD-11:n kattopaneeli. [ attachment removed / expired ] Pushbackin jälkeen käynnistellään moottoreita. [ attachment removed / expired ] Vasemmassa kaarrossa pari minuuttia lentoonlähdön jälkeen. [ attachment removed / expired ] Lentäjien välipalalaatikko. [ attachment removed / expired ] Sitten väliin muutama kuva matkustamon puolelta. Kanaa ja riisiä lounaaksi. [ attachment removed / expired ] Siperiassa oli vielä paljon lunta. [ attachment removed / expired ] Päivälliseksi naudanlihaa ja perunamuusia. [ attachment removed / expired ] MD-11:n turistiluokassa on käytävillä olevat kuvaputkinäytöt korvattu LCD-näytöillä. Airliners.netin screenereille tämä kuva oli "bad motive", jetphotos.netissä 24 h suosituin kuva! [ attachment removed / expired ] Ohjaussuunnalla 219 astetta lentopinnalla 390 kohti EFHK:ta. [ attachment removed / expired ] ACARS-laite sijaitsee ohjaamon keskikonsolissa. [ attachment removed / expired ] Sadekuurossa kiitotien 22L finaalissa. Etualalla näkyy Tuusulan moottoritie ja sen takana lähestymislinjan oikealla puolella kaikille EFHK:n spottereille tuttu Lemminkäisen kallio. Saimme aluksi kiitotieksi 22R:n, jolle laskeutuminen olisi merkinnyt 400 kilon ylimääräistä polttoaineen kulutusta rullauksen aikana. Kaikkiaan kerosiinia kului lennolla aika tarkalleen 80 tonnia. [ attachment removed / expired ] Näkymä 22L:n high speed exitiltä terminaalin suuntaan. [ attachment removed / expired ] THY:n Airbus A320 parkissa ulkostandilla. [ attachment removed / expired ] Kapteenin paperityöt lennon jälkeen. [ attachment removed / expired ] Lopuksi kiitokset Jyrkille ja Simolle ikimuistoisesta lennosta! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Hienot kuvat! Oliko se sitten A340? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 1, 2006 Oliko se sitten A340? Ei selvinnyt ainakaan minulle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Moi Harri, Mukava kuvakertomus . Tuo on aina spesiaalia päästä tuonne konttorin puolelle. Minkälaista on muuten Kiinalainen ATC ? Kun itse kävin Shanghaissa niin turhaan yritin kammertaa itteäni SAS:n A340:sen konttoriin, joten jäi se ATC:kin kuulematta... Tero Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Asialliset kuvat Harrilta, aina mielenkiintosia nämä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Tärkein Harri puuttuu: mikä kone? Taitaapi olla LGE MD-11:n turistiluokassa on käytävillä olevat kuvaputkinäytöt korvattu LCD-näytöillä. Joista osa toimii ja osa ei. Homma on vielä kesken, pääasiassa business-luokkien puolella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Moi Harri, Mukava kuvakertomus . Tuo on aina spesiaalia päästä tuonne konttorin puolelle. Minkälaista on muuten Kiinalainen ATC ? Kun itse kävin Shanghaissa niin turhaan yritin kammertaa itteäni SAS:n A340:sen konttoriin, joten jäi se ATC:kin kuulematta... Tero Stellan Hilmerbyn sivuilta löytyy SAS:in ohjaamosta nauhoitettuja ATC pätkiä. Joukossa näyttäisi olevan myös Kiinassa nauhoitettuja pätkiä. http://www.hilmerby.com/ -->FOM-->Recordings Mikko Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Minkälaista on muuten Kiinalainen ATC ? Eipä siitä mitään erityistä jäänyt mieleen. Ainakin tällä kerralla ihan ymmärrettävää englantia puhuivat. Kiinassa käytetään metrisiä korkeuksia, mikä sinänsä ei ollut yllätys. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Tärkein Harri puuttuu: mikä kone? Taitaapi olla LGE Joista osa toimii ja osa ei. Homma on vielä kesken, pääasiassa business-luokkien puolella. LGE oli koneena. En kyllä huomannut siinä yhtään toimimatonta näyttöä, menomatkalla LGF:ssä oli yksi näyttö pimeänä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 MD-11:n turistiluokassa on käytävillä olevat kuvaputkinäytöt korvattu LCD-näytöillä. Airliners.netin screenereille tämä kuva oli "bad motive", jetphotos.netissä 24 h suosituin kuva! Eivät tainneet arvatakkaan siellä A.netin päässä, että toisella vastaavalla sivustolla kuvasta tuleekin heti suosittu Mukavan erilaisia kuvia ja eipä tuota kannata jäädä harmittelemaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Lentäjien välipalalaatikko. [ attachment removed / expired ] 5 tölkkiä kolaa täydellisestä nörttipaketista puuttuu vain pizza. Ei varmaan tullut nälkä tuolla reissulla matkustaja-aterioiden päälle tulee vielä lentäjien safkat. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 täydellisestä nörttipaketista puuttuu vain pizza. Ja kokonaisuuden täydentävä Airbus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 LGE oli koneena. En kyllä huomannut siinä yhtään toimimatonta näyttöä, menomatkalla LGF:ssä oli yksi näyttö pimeänä. Tiistaiaamuna LGE:ssä Bangkokista tullessa 21 rivin seinässä oikeanpuoleinen oli out of order. Sitten on esim. LGD jossa turvademokin esitetään manuualisesti kun ruutuja niin paljon pimeänä. Tai itseasiassa businessluokan joidenkin ruutujen sisällä ei ole kuin pahvilevy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Ei varmaan tullut nälkä tuolla reissulla matkustaja-aterioiden päälle tulee vielä lentäjien safkat. Ei tarvinnut käydä lentäjien laatikolla, kyllä kahdella lämpimällä aterialla ihan hyvin pärjäsi 9,5 tunnin lennon. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 On muuten sillälailla, että Shanghain reitiltä poistuu toinen lämmin safka A340:n tulon myötä. Kolminelikybäsessä ei pystytä cateraamaan kahta lämmintä safkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 On muuten sillälailla, että Shanghain reitiltä poistuu toinen lämmin safka A340:n tulon myötä. Kolminelikybäsessä ei pystytä cateraamaan kahta lämmintä safkaa. Tietääkö kukaan tulevasta 350 konesta, et pystytäänkö? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Mistäs sitä vielä tiedetään pystyykö koko A350 lentämään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Mistäs sitä vielä tiedetään pystyykö koko A350 lentämään. sama tilanne on myös 787:ssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 2, 2006 Mistäs sitä vielä tiedetään pystyykö koko A350 lentämään. Mutta jos sitten pystyisi, niin mitä luulisitte? Oma veikkaukseni on että ei . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 3, 2006 Harri, asialliset kuvat jälleen kerran kiitos ! T: Mika Edit: Mikä oli korkein lentopinta matkallasi? (MD11 tietoa kaipaava). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 3, 2006 MD-11:n turistiluokassa on käytävillä olevat kuvaputkinäytöt korvattu LCD-näytöillä. Airliners.netin screenereille tämä kuva oli "bad motive", jetphotos.netissä 24 h suosituin kuva! Hieman myöhään tulee, mutta kyllä minäkin olisin tuon kuvan Bad motiveksi pistänyt. Ymmärrän toki miksi tuo kuva kiinnostaa monia, mutta ei mielestäni esim.a.nettiin kuulu mitään lentokoneiden VC kuvia ja muuta vastaavaa. Sitten itse kuvakertomuksesta sen verran vain, että hyvä ja mielenkiintoinen oli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 3, 2006 Mikä oli korkein lentopinta matkallasi? (MD11 tietoa kaipaava). Valitettavasti en pysty täysin varmaa vastausta tuohon antamaan, koska en ollut koko lentoa ohjaamossa ja turistiluokan puolella airshown näyttöä pystyi seuraamaan vain hyvin lyhyen aikaa elokuvien välissä. Minulla ei kuitenkaan ole mieli- eikä muistikuvaa, että olisimme tulleet jossakin vaiheessa alaspäin ennen tuota näytön kuvaa, jossa ollaan lentopinnalla 390, eli se lienee ollut korkein lentopinta. Tosin Venäjän puolellahan lennetään metrisillä korkeuksilla joten käytetty korkeus on hieman saattanut poiketa tuosta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 Mukavia kuvia , aina nämä ne 90 asteen sivukuvat voittaa. Erityisesti tuo mittarikuva lentopintoineen ja sijanteineen pisti miettimään että aika korkealla vielä oltiin noinkin lähellä (äkkiä laskien hiukka yli 100NM) EFHK:ta. Voi tietysti olla ja varmaan onkin omaa luuloa että oltaisiin jossain 150NM päässä lähdetty jo alaspäin. Tietävämmät valaiskoon mieluusti asiaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla