Jaakko Kuusisto

VFR-minimeistä ja valokuvista (Oli: Lauantaipäivän viettoa..)

68 viestiä aiheessa

Välillä kun lukee näitä foorumin juttuja, tulee mieleen, että ko. foorumista pitäisi laittaa raportti vetämään laitokselle....vai mikälie hallinto se nykyään onkaan ;D ;D

 

Tiedän, että viestini poistetaan..... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kannattaisi lukea koko ketju läpi, ennen vastaamista.

 

Luettu ja ymmärretty... jos kyseessä oli mielestänne potentiaalinen vaaratilanne, niin eikös silloin ole hyvän tavan mukaista myös tehdä siitä ilmoitus laitokselle, että siitä voi muutkin oppia tulevaisuudessa? (muutenkin kuin tämän kaikkivaltiaan foorumin kautta...). Tämän luulisi ETENKIN laitoksen valtuuttaman tarkastuslentäjän ymmärtävän...vai?

Ja jossei siinä ollut mitään vaara, niin mitä v****a siellä osoitellaan sormella sinne tuomaksen&kumpp. hienosti suorittamalle lennolle..?

 

edit: tämäkin viesti varmaan lähtee, mutta menköön...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ei mulla varmaan mitään uutta ole enää, mutta Tuomaksen asenteen tuntien ja jokusen matkalennon Malmilta (myös Tuomaksen kanssa) lentäneenä, en voi kuin pudistella päätäni  :( Minimeissä saa tunnetusti lentää ja tuon ko. hetken kelin nähneenä nousipa poru turhaa. *huoh...*

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On hyvä, että Sami vastasi tähän ketjuun eikä ole lähdössä foorumilta. Sitä, että Samia on joltain muulta taholta aikaisemmin arvosteltu, en minä voinut tietenkään mitenkään tietää, koska seuraan vain harvoja ketjuja. Toivottavasti suuttumus ajan mittaan menee ohi ja Sami huomaa, että ainakin minä huolestuin aluksi kirjoittelusta ilmenevästä asenteesta, mutta olen myös leppynyt.

 

Mun mielestäni on ihan hyvä että näistä asioista voi puhua, koska vain oikea tieto voi pelastaa niitä ihmishenkiä kun se tilanne tulee eteen. Siihen tiedon levittämiseen on erinomaiset välineet esim. juuri täällä, koska tätä foorumia lukee iso osa suomalaisista yksityislentäjistä. Liian paljon on myös sellaista kyräilyä missä asioista ei vain puhuta ääneen, ja uudet harrastajat kuulevat sitten vain sivusta konkarien legendaa hurjassa kelissä lentämisestä. Olisi ihan oikeasti parempi jos tämmöisiä sää- ja muita asioita voisi täällä käsitellä ihan ilman hermoilua. Siitä aiheesta kuitenkin juttua riittää, säätä ei voi koskaan ymmärtää liikaa.

 

Kyllä tässä kaikki lepytään, eikä sen suhteen ole ongelmaa, nettikeskustelut tuppaavat vain helposti leimahtavan äkkiä, kun jokainen lukee viestin, ja kirjoittaa heti vastauksen kun mielessä hiukan kuohahtaa, se on tämän intternetin ominaisuus, valitettavasti. Jokainen näkee asiat aina omasta vinkkelistään ja väärinymmärrettyjen sanojen selittely on hankalampaa kun ei näe eikä kuule toisen reaktiota heti, että voisi virheen korjata ennenkuin se ehtii kasvaa liian isoksi sopaksi :)

 

Toki olen ihan samaa mieltä että "pilvet 600ft" ei ole mikään matkalentokeli (eikä sitä tosiaan meillä ollutkaan matkalla) - jos se keli ei siitä olisi auennut, lento olisi ilman muuta muuttunut paikallislennoksi laskukierrokseen ja laskuun. Ennen lähtöä vielä briiffasimme toisemme että jos sää ei Degerin ulkopuolella parane, tullaan takaisin motaria pitkin ja odotellaan tunti ja katsotaan uudestaan. Mutta niin ei tarvinut tehdä kuten aiemmin jo mainitsinkin. Turku-Helsinki-välin kelit ovat tulleet tutuksi kyllä, olen itsekin siellä kiertänyt sadekuuroja joita tuppaa pakkautumaan siihen Lohjan nurkille. Tästähän ei nyt tosiaan ollut kyse vaan paikallisesta matalasta pilvilautasta Helsingin edustalla joka ylsi hiukan myös Malmin päälle. Vantaalta kun ajoin kentälle, taivas oli aivan kaunista pohjoiseen päin. Mutta eiköhän tämä puoli tullut jo selväksi :)

 

Kuka keksii seuraavan aiheen? Ehkä tässä, kun opitaan tuntemaan toisiamme paremmin, saadaan vielä nämä rähinätkin vähän vähentymään vuosien mittaan? ;D

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sivusta seuranneena tuntuu siltä että ilmailun vanhat parrat yritti tällä kertaa ampua tykillä kärpästä jota ei edes ollut. Lentoturvallisuus ja sääminimimit on hyvä pitää mielessä mutta ajoitus ei mielestäni osunut kohdalleen. En tunne Tuomasta henk.koht muuten kuin tämän ja erään toisen ilmailufoorumin kautta ja minulle on välittynyt kuva hänestä ilmailijana joka on vastuuntuntoinen ja jolla on asenne kohdallaan. Muutenkin Tuomas keräsi tässä pinnat kotiin koska ei provosoitutut vaikka provosoitiin.

 

Aikalailla kummallista että että kuvien perusteella tuomitaan lento sellaiseksi joka antaa huonon esimerkin uusille lentäjäntaimille.

 

Jaskankin kannattaa miettiä lisääkö noin kärjekäs kirjoittelu arvostusta ilmaijana,lennonopettajana ja tarkastuslentäjänä. Mielestäni tällä kertaa ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen nähnyt kuvat ja minusta niissä ei ollut mitään ihmeelistä. Kärjekäs kirjoittelu saattaa joskus olla paikallaan mutta nyt mielestäni ei. Lentoturvallisuus tuskin tuosta parani.

Ikävää että koit kirjoitukseni solvauksena,sellainen ei ollut tarkoitus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen nähnyt kuvat ja minusta niissä ei ollut mitään ihmeelistä. Kärjekäs kirjoittelu saattaa joskus olla paikallaan mutta nyt mielestäni ei. Lentoturvallisuus tuskin tuosta parani.

Ikävää että koit kirjoitukseni solvauksena,sellainen ei ollut tarkoitus.

 

Mulle riitti nuo lukuisat yllä olevat solvaukset ja  sanan kääntelyt selvässä asiassa.

 

Poistun joukostanne,

tämä ei anna mulle mitään. Sääli

 

Jaska

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulle riitti nuo lukuisat yllä olevat solvaukset ja  sanan kääntelyt selvässä asiassa.

 

Poistun joukostanne,

tämä ei anna mulle mitään. Sääli

 

Jaska

 

Sääli olisi se jos Jaska täältä katoaisi. Välillä rytisee, mutta kokemuksen ääni on ollut ihan piristävä lisä. Muutenkin on mun mielestäni ihan hienoa että täällä on myös kokeneempaa ilmailijaa mukana. Pitäähän jonkun sanoa simulentäjille missä on närhen munat :)

 

Yritetään vaan pitää asiat asioina ja henkilöt henkilöinä niin eiköhän tämä taas tästä..  :-\

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei kaikki.

 

Nyt en enään pysty pitämään suutani...

 

Harmittaa hieman kun jutut alkavat nyt mielestäni menemään faktojen sekö myös tämän foorumin tason ohi.

 

1. Miehet tekivät luultavasti hienon, omasta mielestään turvallisen ja sään plus ennusteen mukaan laillisen VFR-lennon. Laittoivat vieläpä muutaman kuvan tänne. Hienoa !

 

2. Muutama (?) muu halusi varoittaa VFR-minimisäiden vaaroista. Tärkeä ja hyvä juttu.

 

Sen jälkeen on sitten laskettu kuinka monta kertaa joku on käynyt jossain, nähnyt tai kokenut jotain ...

Jos jotain olen oppinut tähän mennessä ilmailussa niin sen, että aina löytyy joku jolla on vielä enemmän tiimaa tietoa ja taitoa. Ja että kannattaa kuunnella (melkein) jokaisen mielipidettä. Ei tietty aina tarvitse sitä uskoa...

 

Lainaten erään vanhan ja (erittäin) kokeneen kapteenin lausetta...

 

Gear up - flaps up - shut up... ( and descent to cruising altitude  ;)

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapio.

 

 

 

Olen olevinani hyvin nuorekas ja seikkailen siksi tälläkin foorumilla, koska täällä OLI kiva olla.

Nyt ei ole enää.

 

Mun vanhimmat kouluttamani oppilaat ovat päässeet jo eläkkeelle Rajalta tai Finnairilta.

Yksikään oppilaani ei ole tappanut itseään lennollaan.

 

Nuo ylitörkeät, minuun kohdistuneet, herjat saavat minut kauhistumaan nykyasenteesta ilmailun turvallisuuden suhteen.

 

Tuomaksen poistetuissa kuvissa näkyi sellaista pilviriekaleitten seassa lentelyä, että joku noviisi ottaa mallia olosuhteista, tietämättä kuvakulmasta mitään. Ajaa umpipilveen ja teloo itsensä.

 

Mulla oli oppilaanani Olliwer Hawkin sukulaispoika, hyvin vahva persoona. Ajoimme Turusta Tampereelle, hänen ehdoillaan. Turku meni lähtömme jälkeen tukkoon ja hän nousi pilvien päälle, kunnes meni pinnalla 45 kahden kerroksen loukkuun ja olimme pilvessä. Silloin hän sekosi pasmoissaan ja olimme muka 5 kertaa Urjalassa. Ohjasin koneen Tampereelle ja tulimme junalla Hesaan.

Junamatkalla hän totesi, ettei muunlainen oppi olis mennyt ehkä perille hänelle.

Hän lensi vielä paljon ja aina muisti tuon töppäyksensä.

 

Että tällaista. mutta  katoan joukostanne.

Teille onni mulle surullista.

Lentäjänä ole oppinut tekemään päätöksiä.

 

Taisi samainen kippari sanoa lähtötsekkauksessa: piippu, prillit ja passi  ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo ylitörkeät, minuun kohdistuneet, herjat saavat minut kauhistumaan nykyasenteesta ilmailun turvallisuuden suhteen.

 

Enemmänkin mun mielestäni ne osoittavat että sähköinen keskustelu on vaikeaa. Sekä nuorille että vanhemmille.

 

Tuomaksen poistetuissa kuvissa näkyi sellaista pilviriekaleitten seassa lentelyä, että joku noviisi ottaa mallia olosuhteista, tietämättä kuvakulmasta mitään. Ajaa umpipilveen ja teloo itsensä.

 

Tästä olen ihan samaa mieltä, noissa kuvissa on se ongelma että niistä helposti näkyy vain osa tilannetta. Se kuva mikä niistä tuli oli kovasti erilainen kuin se keli oikeasti. Jokainen myös näkee kuvissa omat itselleen tärkeät jutut. Toiselle kaunis pilvi voi toiselle olla kipeä muisto ystävästä jota ei enää ole. Olisi pitänyt kertoa heti aluksi säästä enemmän, tai sitten jättää ne kuvat pois mistä tuli kovin yksipuolinen kuva tilanteesta.

 

Toisaalta asiasta tuli metelin seassa ihan hyvää tietoakin taas, siinä mielessä hyvä että tuli puheeksi. Yritetään ensi kerralla vähän rauhallisemmin vaan :)

 

Että tällaista. mutta  katoan joukostanne.

Teille onni mulle surullista.

 

Sanoisin ennemmin että harmi molemmin puolin. Kyllä näitä rähinöitä sietää aina silloin tällöin ihan hyvin, tapellaanhan täällä myös simulaattorilentokoneiden autopilottien käyttötaidoistakin ym turhanpäiväisestä :)

 

Syytä on meillä jokaisella katsoa peiliin kun keskustelu leimahtaa kovaääniseksi.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaakko,

 

Mulla oli oppilaanani xxx:n sukulaispoika, hyvin vahva persoona. Ajoimme Turusta Tampereelle, hänen ehdoillaan. Turku meni lähtömme jälkeen tukkoon ja hän nousi pilvien päälle, kunnes meni pinnalla 45 kahden kerroksen loukkuun ja olimme pilvessä. Silloin hän sekosi pasmoissaan ja olimme muka 5 kertaa Urjalassa. Ohjasin koneen Tampereelle ja tulimme junalla Hesaan.

Junamatkalla hän totesi, ettei muunlainen oppi olis mennyt ehkä perille hänelle.

Hän lensi vielä paljon ja aina muisti tuon töppäyksensä.

 

 

Tällaiset jutut ovat juuri sellaisia jotka "meitä simulentäjiä" opettavat, ilman että kellään menee herneitä nenään. Tosielämän tarinoita, missä "töppäilijän" nimeä ei mainita, kun se nimi ei kuitenkaan auta ketään. Tällaisia lisää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei Jaakko.

 

Ikävä kuulla...

 

Tunnetko tarroja jossa näkyy yksinlentäjän kaputti baanalla ja lentokoulun omistaja lohduttaa lennonopettajaa sanoin "You can´t save them all. But you have to keep trying".

 

Terveisin Suomeen. Hallelujah  ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Että tällaista. mutta  katoan joukostanne.

Sanoisin ennemmin että harmi molemmin puolin.

 

Nykäsen Matin sanoin mulle tuli tästä ihan sellanen bon voyage tunne. Eli kyllä täällä vielä Jaskaakin nähdään. Tää on sen verran addiktoivaa - ja meillähän näitä tymäpäiviä riittää, jolloin forumeille on aikaa. ;D

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas matkustajanäkökulmaa(maksava asiakas)

Jos tämän keskusteluketjun "vittuiluhenki" jatkuu sinne liikennelentämisen ohjaamotyöskentelyyn asti, niin taidan jäädä maahan. Ei ole kovin hyvä ennuste tulevalle ohjaamoyhteistyölle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhojen ilmailupartojen juttuja kannattaa nuorempien kuunnella oppiakseen muttei sentään uskoa kaikkea kritiikittömästi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta tää on ollu tosi hyödyllinen keskustelu. Mielestäni pojilla oli hieno reissu ja uskon, että se oli huolellisesti suunniteltu eikä mitään vaaraa missääkohden ollut. Olis tosi harmi, jos Sami ei tänne enää postaisi kuvia. Niistä olen usein nauttinut, vaikken ole ääneen sitä aiemmin sanonut. Ja harmi olisi myös, jos Jaakko täältä kokonaan poistuu. Kokeneiden lennonopettajien mielipiteitä, kertomuksia ja ohjeita tarvitaan aina.

 

Mutta noita VFR minimejä vieläkin vähän ihmettelen. Miksi ne on säädetty niin alhaiseksi, jos noista säännöistä johtuen on suuri vaara joutua niin huonoon keliin, ettei sieltä enää pääse pois. Siis jos sääntöjen on tarkoitus suojella lentäjiä, niin miksei niihin sitten laiteta kaikkia tyydyttäviä turvamarginaaleja, niin ettei aina tarvitse moittia jos joutuu minimisäähän tai muuten käväsee minimeissä? Vieläkin mainitsen, että tämä on silti ollu todella hyödyllinen keskustelu ainakin omalla kohdalla. Tietenkin olisi mukavampi, jos kukaan ei ketään näissä keskusteluissa loukkaisi. Ehkä meillä suomalaisilla vaan sitten on jostain syystä taipumus lähteä liikkeelle negatiivisesta päästä.

 

Itte olen tuon edellämainitsemani lennon lisäksi lentänyt kaksi kertaa huonossa säässä. Molemmista tuli pyyhkeitä. Ensimmäisellä kerralla käännyin Degeristä takaisin kentälle kun huomasin että idässä menee keli tukoon. Parin päivän päästä sain sitten kuulla siitä kunniani kerholla. Mielestäni se oli hieman huonosti annettua palautetta, koska lähtiessä kaikki sääminimit täyttyivät aivan kunnolla ja käännyin takaisin. Ihmettelin siis miksi mielestäni oikeasta päätöksestä kääntyä takaisin sain kuulla kunniani.

 

Toisella kerralla kierrettiin kaverin kanssa matala pilvialue selkeämmän kautta. Lähtiessä soitettiin toiselle kaverille ja arvioitiin säätä määränpäässä. Päätettiin lähteä, kun säät oli kuitenkin hyvin yli minimien ja varasuunnitelmakin oli tehty sen varalta, ettei päästä sinne minne oli tarkoitus. Taas saatiin pyyhkeitä lennon jälkeen. Tällä kertaa kylläkin enemmän aiheesta ja kuitenkin asiallisesti esitettynä. Näillä halusin sanoa sen, että palaute on aina hyödyllistä, mutta sitä voi antaa monella tavalla. Sitä voi antaa niin, että kuulijan on helppo ottaa sitä vastaan, tai sitten niin, että sitä on vaikea sulattaa.

 

Keskustelu näin tärkeistä aiheista on toki aina hyödyllistä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ymmärrän hyvän ystäväni Jaskan huolen lentäjien hengissä pysymisestä. Niin me ajattelemme jokainen alalla hieman kauemmin olleista. Olet hyvin arvokas palanen tässä foorumin palapelissä. Toivon, ettet suutuspäissäsi lopettaisi. Samaa toivon muillekin "kinaan" osallistuneille vaikken heitä tunnekaan.

 

Haluan tuoda "lusikkani soppaan" tämän keskustelun lentoturvallisuusnäkökulmaan. Ensinnäkin minimit ovat siksi, ettei niitä aliteta. Toiseksi minimit ovat siksi, että lentäjä tietää kuinka huonossa säässä on vielä laillista lentää. Suuri haaste on kouluttaa nuoret lentäjäntaimet tunnistamaan sää sekä omat taitonsa. Sää kun muuttuu matkan varrella. Joku selviää hengissä minimejä huonommassa säässä ja toinen teloo itsensä minimejä paremmassa.

 

Kokemuksen lisäksi kyky osata tehdä päätöksiä on hyvä henkivakuutus. Lentokoulussa ei ole oppiainetta nimeltä "harkintakyvyn opettaminen" tai "päätöksentekokyvyn opettaminen". Nämä äärettömän tärkeät asiat on pystyttävä opettamaan esimerkein muun koulutuksen ohessa. Juuri tämän takia alkeiskoulutuksen aikana Jaskan esittämät näkemykset ovat enemmän kuin paikallaan. Kokemuksen karttuessa ei ole mitenkään väärin lentää minimisäissä, edellyttäen, että osaa HARKITA ja TEHDÄ PÄÄTÖKSIÄ riittävän ajoissa. Paras tapa oppia nämä asiat on se, että matkalennolla koneessa istuu kokemukseltaan vanhempaa (ja asenteiltaan tervepäistä) ja nuorempaa väkeä.

 

Olen kirjoittanut nämä rivit ennenkaikkea vähäisemmän kokemuksen omaaville. Vanhat konnat tietävät nämä asiat muutenkin. Pelkään, että tämän ketjun anti jää muutoin nuoremmille hieman epäselväksi.           

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kovin hämmäsrtyneenä olen seurannut keskustelua. Siinä mielessä hämmästyneenä, että löytyipä suomalaisistakin pirteyttä ja terävyyttäkin, joita voisi olla enemmänkin luettavissa, positiivisessa mielessä.

Lapin matkan kynnyksellä en malta olla sanomatta, että olisiko aikalisän paikka ennekuin lyödään mitään lopullista lukkoon mielipiteissä. Ajan hieman kuluttua saattaa itsekullekin tulla mieleen toisenkinlaisia ajatuksia, kuin ne, jotka on kirjoitettu mahdollisesti mielen kuohuessa.

Toivonkin, että kukaan keskustelijoista ei tee mitään lopullista tekoa; foorumilla on ollut ilo lukea kaikkien teidän juttuja.

 

Mietiskelee Papa; jotakin itsekin kokenut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kulunutta sanontaa lainatakseni Jaska kuuluu niihin vanhoihin ja viisaisiin ... tyhmiä ja vanhoja lentäjiä ei sitten löydykkään.

 

Uskon meidän kaikkien yhtyvän käsitykseen, että turvallisuus on numero yksi lentämisessä.

 

Hyviä lentoreissuja nyt ja jatkossa kaikille

 

t:Marko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samaa toivotan minäkin kaikille.

 

70-luvulla, saatuani lupakirjan, lähdin kieltämättä itsekin lennoille säästä tuskin lainkaan piittaamatta. Ja vastaan tuli vaikeita tilanteita, joista onneksi selvittiin hengissä ja ilman vaurioita koneellekaan. En minäkään muistanut silloin, mitä vanhat parrat, esim. lennonopettajani, hävittäjälentäjä Olli Riekki opetti. Mutta omat ja muiden kokemukset opettivat ajan myötä varovaisemmaksi sään suhteen, niin että tässä vielä ollaan ja kirjoitellaan palstalle.

 

Poistin tästä ketjusta viittaukseni muille tapahtuneisiin onnettomuuksiin, etteivät ne enää häiritsisi kenenkään mielenrauhaa. Mutta kerronpa tässä vielä yhden omista mokistani, koska se on niin tragikoominen:

 

Lähdin äitini ja serkkupoikani kanssa talvella (!) matkalennolle Malmilta Tampereen Härmälään. Sää oli lumituiskua ja pilvikatto

todella alhaalla, mutta lennonjohto sanoi, että mene johdettuna VFR:ränä vaan. En edes tiennyt, mitä johdettu VFR tarkoittaa, eikä radiosuunnistuksesta ollut paljon hajuakaan, mutta niin vain sitä lähdettiin reippaana poikana menemään.

 

Jaa, että miten löysin perille? Junarataa pitkin. Silloin ei rataosuuksia ollut vielä sähköistetty, joten sähköpylväitä ei ollut esteinä, ja tiesin, että Härmälä sijaitsee aivan Tampereen rautatieaseman vieressä, joten varmaankin sinne löytää. Ja löytyi myös.

 

Mutta tässä se tavallaan karmein pointti: Kun näkyi juna tulevan vastaan, piti nostaa hieman korkeutta, ettei tullut nokikkaintörmäystä junan kanssa  :o

 

Tästä voivat kaikki päätellä, millä lentokorkeudella oli pakko siinä säässä lentää. Johdettu VFR ilman koulutusta, huh hah hei ja rommia pullo  :P

 

Antakaapa siis anteeksi, jos jostain nähdystä detaljilauseesta tai parista tulee pari painajaista mieleen ja punainen lamppu syttyy aivoissa ja kontrolli menee, jolloin tulee sanotuksi harkitsemattomia.

 

Parempia kelejä kaikille, hauskoja lentoreissuja ja niistä kirjoitettuja kuvitettuja kertomuksia lisää vain, jos sopii.

 

Ja oppikaa vanhan vaarin munauksista, toisin sanoen ottaen niistä vaarin  8)

 

Sillä lailla pysyy henki ja terveys ja hyvä mieli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mutta tässä se tavallaan karmein pointti: Kun näkyi juna tulevan vastaan, piti nostaa hieman korkeutta, ettei tullut nokikkaintörmäystä junan kanssa  :o

 

Tästä voivat kaikki päätellä, millä lentokorkeudella oli pakko siinä säässä lentää. Johdettu VFR ilman koulutusta, huh hah hei ja rommia pullo  :P

 

 

 

Onkohan aika kullannut muistot, en jaksa uskoa että olisit ihan noin matalalla ronkkinut. Tämä jos mikä ruokkii väärää turvallisuus asennetta. Olisit pitänyt omana tietona koko jutun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, minun mielipiteeni on, että tässä on juuri esimerkki siitä, miten EI pidä tehdä, jos aikoo lentää turvallisesti.

 

Miten sen enää paremmin voisi sanoa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, minun mielipiteeni on, että tässä on juuri esimerkki siitä, miten EI pidä tehdä, jos aikoo lentää turvallisesti.

 

Miten sen enää paremmin voisi sanoa?

 

Ja jos joku lentäjän taimi käyttää poikien valokuvia esikuvina, niin eikö tuota sinun tarinaa voisi yhtä hyvin käyttää? "Jospa mieki lennän tuon rautatien päällä ja väistelen junia, kun Ilkkaki niin teki voorumilla"

 

Sinun tarinasta, vaikkakin oli hyvää viihdettä, jäi semmoinen kuva että sinun piti elvistellä, että olet lentänyt huonoissa säissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja jos joku lentäjän taimi käyttää poikien valokuvia esikuvina, niin eikö tuota sinun tarinaa voisi yhtä hyvin käyttää? "Jospa mieki lennän tuon rautatien päällä ja väistelen junia, kun Ilkkaki niin teki voorumilla"

 

Sinun tarinasta, vaikkakin oli hyvää viihdettä, jäi semmoinen kuva että sinun piti elvistellä, että olet lentänyt huonoissa säissä.

Tuo Nebulan mainos on ihan kauhia, kun siinä lukee "Ylinopeus sallittu!". Jokuhan voi ottaa oppia siitä?

 

Eiköhän Ilkan tarina ollut nyt sellaisessa muodossa, että ei siitä kukaan ota oppia. Se, joka ottaa on sitten niin tyhmä, ettei pitäisi lupakirjaa olla ollenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään