Guest heiska91

Connect Radeon 9600:n asetukset FS9:ssä

13 viestiä aiheessa

Eli just tilasin Connect Radeon 9600 näytönohjaimen ja kysyn nyt että minkälaiset asetukset kannattaa pistää että saan kaiken tehon irti uudesta näyttiksestä, eli onko ehdotuksia? (Jos jollain on sama näytönohjain niin voisitteko ottaa FS:n sieltä asetuksista shotteja että nään mitkä asetukset teillä on)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä se on vähän niin, että sellaisia optimaalisia säätöjä ei oikein ole. Jossain voi pitää asetukset täysillä, toisessa paikassa taas pitää vähän löysätä. Eiköhän se ihan kokeilemalla selviä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tuo Radeon on sitä keskiluokkaa. Eli ei ihan parhaimpia asetuksia kannata pitää, jos koneessa ei ole sitten hyvä prossu ja keskusmuistia 512MB.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No on tota keskusmuistii toi 512 mutta toi prossu on vähä huonompi......(Intel Celeron 2,4ghz)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kannattaa säätää niitä asetuksia sitten miten itestään tuntuu paremmalta ;) Celeron ei ole oikein kannattava prossu pelien suhteen. Ostat siihen sitten jossain vaiheessa Pentium 4 2.6ghz...Sit luultavasti pelit pyörii paremmin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli just tilasin Connect Radeon 9600 näytönohjaimen ja kysyn nyt että minkälaiset asetukset kannattaa pistää että saan kaiken tehon irti uudesta näyttiksestä, eli onko ehdotuksia? (Jos jollain on sama näytönohjain niin voisitteko ottaa FS:n sieltä asetuksista shotteja että nään mitkä asetukset teillä on)

-Jos käyttää logiikkaa että joka kolmas Radeon menee takuuvaihtoon alta 3kk, niin on mahdollista 1/1, että se 50% asetuksilla kestäisi yhtäjaksoista päivittäiskäyttöä n. vuoden. Jos haluaa pitää kortin ikuisesti, niin kannattaa räjäyttää kortti max. asetuksilla viim. joka 11 kk. Koska eikö uudella tuotteella ole aina vuoden takuu. Jos tuo kaava toimii käytännössä, niin korttihan on viileähermoisella simuloijilla todella edullinen ja takaa ikuisen työllisyyden orjia käyttävillä valmistusmailla. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Jos käyttää logiikkaa että joka kolmas Radeon menee takuuvaihtoon alta 3kk, niin on mahdollista 1/1, että se 50% asetuksilla kestäisi yhtäjaksoista päivittäiskäyttöä n. vuoden. Jos haluaa pitää kortin ikuisesti, niin kannattaa räjäyttää kortti max. asetuksilla viim. joka 11 kk. Koska eikö uudella tuotteella ole aina vuoden takuu. Jos tuo kaava toimii käytännössä, niin korttihan on viileähermoisella simuloijilla todella edullinen ja takaa ikuisen työllisyyden orjia käyttävillä valmistusmailla. ;D

Minä olen asentanut n. 30kpl radeon 9600, 9700 ja 9800 korttia, sekä Club että Sapphire, suurin osa niistä ollut käytössä yli tuon 3kk eikä yksikään ole vielä hajonnut....että se tuosta logiikasta :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska eikö uudella tuotteella ole aina vuoden takuu.

Ei ainakaan takuuvaihdettuun tuotteeseen saa muuta kuin sen takuun mitä siinä alkuperäisessä tuotteessa on jäljellä. Eli takuuaika ei ala aina alusta, jos rikkoutunut tuote vaihdetaan uuteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen asentanut n. 30kpl radeon 9600, 9700 ja 9800 korttia, sekä Club että Sapphire, suurin osa niistä ollut käytössä yli tuon 3kk eikä yksikään ole vielä hajonnut....että se tuosta logiikasta :P

Eikös esim. juuri Club 3D vaihtanut jo mainostusten alussa huonon laadun takia komponentin valmistajia susien takia, ja nimensä suojelemiseksi..Kuitenkaan esim. myyjien jorinoiden mukaan takuuvaihtovirrat eivät juurikaan kaventuneet alkuperäisistä koskista..Ts.Hinta/ laatusuhdehan ei ole sama kuin hinta/ tehosuhde..Tuo takuu koukero oli tietysti herja, mutta kaveri väitti sen toimivan käytännössä päivän näyttisten kanssa suurinpiirtein noin. Eli koska kamaa ei pidetä hyllyssä kovin kauaa uusien mallien takia, niin vajaan vuoden päästä oli käynyt niin, että pommin lauettua ei näyttistä enää pidetty hyllyssä, saatikka muistettiin mallia, joten myyjällä on velvollisuus korvata tuote vastaavalla tuotteella, joka tarkoittaa tuon kohdalla uudempaa versiota samasta kortista ja jolloin välirahaa ei voida vaatia + käyttämätöntä tuotetta ei saa myydä vajaalla takuulla. Jy nou. Porsaanreikä, joka toimii kuulemma ainakin Pro 9600 kohdalla hyvin. Onko sillä käytännössä merkitystä, muuta kuin rahallinen + käyttöiän väkinäinen pidennys, niin sitä ei tiedä itse Erkkikään..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se riippuu asenteesta, kokemuksista ja lompakosta. Minä hinnoittelisin sen harmin, ajan ja vaivan, mikä takuuvaihtoon menee, noin 200 euroon. Eli jos semmoinen näyttökortti kohdalle sattuu, niin saakelin kallis kortti tuli siitä. Mutta kun toistaiseksi ei ole ollut mitään syytä lakata ostamasta Gainwardia, niin ongelma on hypoteettinen. Yhdessäkään niistä ei ole koskaan ollut pienintäkään ongelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No se riippuu asenteesta, kokemuksista ja lompakosta. Minä hinnoittelisin sen harmin, ajan ja vaivan, mikä takuuvaihtoon menee, noin 200 euroon. Eli jos semmoinen näyttökortti kohdalle sattuu, niin saakelin kallis kortti tuli siitä. Mutta kun toistaiseksi ei ole ollut mitään syytä lakata ostamasta Gainwardia, niin ongelma on hypoteettinen. Yhdessäkään niistä ei ole koskaan ollut pienintäkään ongelmaa.

-Joo ja tuon oikean asenteen löytäminen on joskus vaikeaa, koska se vaatii puolueetonta näkemystä pointista, sekä kokonaisnäkemystä Ko. tuotteesta ja joka valitettavan usein painottuu suurimpiin mahdollisiin tehoihin mahdollisimman halvalla. Omasta kokemukseen nojautuen hinta laatusuhde on ollut paras vanhemmilla korttimalleilla ja joka jatkuvasti tähän päivään saakka on laskenut varmaan kaikkien tietämästä syystä. GF:n ja Atin sota markkinoista ei kuitenkaan nyt vertailuissa niin hirveän dramaattisia eroja ole tuottanut näyttisten varsinaisen työn tuloksissa, toisin kuin kannattajaryhmien keskinäisissä todisteluissa, mutta aina se halpa hinta toiseen nähden innostaa. Myös klassikoksi muodostunut kadonneen Framen metsästys harrastus on kasvanut mitä yhä enemmän vertaillaan laatuna näyttisten välillä. Myös itseni myönnän teholuokassaan edullisimman näyttiksen metsästäjäksi, mutta ehkä se lamppu kuitenkin nyt vasta syttyy, mitä enemmän porukan juttuja seurailee, mene ja tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mjoo, kuten sanottu, riippuu monesta. Mulle se ei niin kympin päälle ole se hinta, enkä ainakaan halvinta luokassaan osta koskaan. Mutta en toisaalta myöskään maksa älyttömiä uusimmista malleista. Järkevä kompromissi on minun valinta :-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään