Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 OH-ACN Dakota vähän eri kuvakulmasta kuin yleensä.. Tämä selittää oudohkot kuvakulmat.. Viimeksi tämä mies lensi SAS Flight Academyn simulla. Tänään tuli "downgrade" ;D CTL kaartaa loppuosalle Antonov odottaa edelleen moottoriaan.. Projekti etenee edelleen.. Odotus Mike. Jaska koululennolla oppilaan kanssa.. Livola nousee taivaalle Trike pudotti hyppääjän //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 Hienoja kuvia, jätkät päässeet 'follow me' auton kyytiin tuli kotijoukoilta idea niin vähän tuota DC-3:n kuvaa muokattua pikkuisen 'vanhemmaksi' (toivottavasti Tuomas ei pahastu) http://www.helikopterit.info/dc-3.jpg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 No mutta Tuomas, mitäs peliä tämä on? Lavat seisoo 8) EDIT: ja ettei kukaan vääräleuka pääse louskauttamaan leukojaan pois paikoiltaan, kerrottakoon, että Tuomakselle vain heitin herjaa. Hän kyllä olisi halutessaan saanut niihin lapoihin liikettä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 No mutta Tuomas, mitäs peliä tämä on? Lavat seisoo 8) Tästä pitikin kysyä... miten ne lavat saa pyörimään? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 Tästä pitikin kysyä... miten ne lavat saa pyörimään? Pidempää valotusaikaa/pienempää aukkoa. Käytännössä se ei vaan esimerkiksi pokkareilla onnistu, kun niissä yleensä pienin aukko on luokkaa f8, joka on kirkkaana päivänä aivan liian suuri, jotta päästäisiin riittävän pitkille valotusajoille potkurien pyörimisen suhteen... Sanotaan nyt, että sellaisella 1/200s pidemmillä valotusajoilla saa jo jonkinlaista liikettä ainakin starttaavien koneiden kanssa. Laskussa ei potkurin kierrokset tietenkään ole niin kovat, kuin startissa, jolloin luonnollisesti tarvitaan sitten pidempää valotusaikaa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 Pidempää valotusaikaa/pienempää aukkoa. Käytännössä se ei vaan esimerkiksi pokkareilla onnistu, kun niissä yleensä pienin aukko on luokkaa f8, joka on kirkkaana päivänä aivan liian suuri, jotta päästäisiin riittävän pitkille valotusajoille potkurien pyörimisen suhteen... Justiinsa tähän ongelmaan törmäsin eilen, enkä sitten oikein voinut alkaa säätämään kun kuitenkin jotain järkevää halusin kortille tallentaa. Ja jos se ei ole kerran mahdollistakaan niin eihän sille sitten mitään voi. Voitko laittaa vielä jotain esimerkkejä ihan lukuina? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 Justiinsa tähän ongelmaan törmäsin eilen, enkä sitten oikein voinut alkaa säätämään kun kuitenkin jotain järkevää halusin kortille tallentaa. Ja jos se ei ole kerran mahdollistakaan niin eihän sille sitten mitään voi. Jep. Jos yrittää sitten väkisellä pistää liian pitkää valotusaikaa, eikä aukkoa saa enää pienemmänksi, tuloksena on tietenkin ylivalottunut kuva. Ja sitähän ei tietty kukaan halua... Voitko laittaa vielä jotain esimerkkejä ihan lukuina? Voin jo Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 On muuten historian ensimmäinen järkevä kuva musta FSNssä. Hauskaa touhua toi kyllä, hyvin virkisti! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 Mikko, liikkuvan pickupin lavalta on aika welho jos saa tärähtämättä kuvattua alle 1/100s valotusajalla siksi piti tehdä kompromissia, ei voinut mitään. Vakaaja olis pop mutta kun ei ole. Antti: ihan hyvä idea :-) //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 4, 2006 Muutama lisää, nyt ihan tukevasti maan kamaralta kuvattuna pitkin iltaa. Kentällä on kyllä mukava olla, tulee roikuttua siellä välillä melkoisesti.. Panoraama mallia "Puranen" Tämä oli vielä auton kyydistä.. OH-CHE - kerrassaan upeassa kunnossa oleva Cessna 175 Ahteri Tandem-hyppy.. hauska yksityiskohta oli, että hyppykone tuli laskuun ennen tätä.. OH-PAN Hallihaaveilu Mikäs mopo tämä on? Illan mehukkaat värit alkoivat kehittyä.. Tunnelmia Asiallista työn jälkeä.. 8) Ehkä itsekin joskus.. MILK:in Dynamic Nenä U411 tuli Barkarby:stä Tähän on hyvä päättää, yötä! //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 Tuo OH-CBW taitaapi olla Cesna 150 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 Tuo OH-CBW taitaapi olla Cesna 150 OH-CBW on toki C150, mutta niin on myös CSW, jota tässä kysyttiin Vanhin rekisterissä oleva C150 itseasiassa (vielä jonkin aikaa )... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 On muuten CSW:n vasemman siiven ankkurointi ainakin vedetty tiukalle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 On muuten CSW:n vasemman siiven ankkurointi ainakin vedetty tiukalle Eihän löysiä saa jättää 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 Projekti etenee edelleen.. Ollaankos tätä Siimeksen vanhaa vesikonetta ihan oikeasti kunnostamassa lentäväksi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 Ollaankos tätä Siimeksen vanhaa vesikonetta ihan oikeasti kunnostamassa lentäväksi? Kyllä, Siimeksen Matti on päättänyt laittaa vesikoneensa kuntoon. Pyhänäkin oli puuhaamassa kellukeprojektin kimpussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 OH-CBW on toki C150, mutta niin on myös CSW, jota tässä kysyttiin Vanhin rekisterissä oleva C150 itseasiassa (vielä jonkin aikaa )... Lukihäiriö näköjään tossa rekkarissa B ja S ovat niin liki toisiaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 Kyllä, Siimeksen Matti on päättänyt laittaa vesikoneensa kuntoon. Pyhänäkin oli puuhaamassa kellukeprojektin kimpussa. No kappas vaan, hieno homma! Itselläni ja kahdella kolleegalla on taas Matin ensimmäinen (luullakseni) kone työn alla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 Jep, tuota on ollut ilo seurata, kaikenlainen rassaaminen hallissa koneprojektien kimpussa on aina hyvä asia //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 Uuuh! Onpa toi "antennikuva" nätti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 5, 2006 Uuuh! Onpa toi "antennikuva" nätti Niin on. Muutenkin taas Tuomas pistää luunkurkkuun tällaisille sunnuntai kuvaajille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 6, 2006 Niin on. Muutenkin taas Tuomas pistää luunkurkkuun tällaisille sunnuntai kuvaajille. Hei, sunnuntaina nuokin on kuvattu. Kennokin on täynnä sontaa //Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 6, 2006 Kennokin on täynnä sontaa Ai oliko? En huomannut katsoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 6, 2006 OH-CSW:llä olen ensimmäisen kerran lentänyt 17.01.1970. Pieni kyssärinpoikanen: Olen melko varma, että tuosta v. 1964 C-150D/Mod-yksilöstä puuttuu edelleenkin yksi mittari/indikaattori, mikä kaikissa muissa suomalaisissa C-150-koneissa on. Mikä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla