Juha Paulavuo

Nikon D50

40 viestiä aiheessa

Juu tokihan noita parempia on. Ilman muuta. Ja toki niillä kalliilla objektiiveillakin saa ihan yhtä hyviä kuvia kun osaa ;D

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse taas sanoisin D50 omistajana että älä osta vaan sijota canoniin. Koululla olen ainoa jolla on D50 ja oon testaillut monia canoneita ja 350:stä usein ja vaikka siinä on 'muovinen' fiilis niin on se silti parempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[

Itse taas sanoisin D50 omistajana että älä osta vaan sijota canoniin. Koululla olen ainoa jolla on D50 ja oon

testaillut monia canoneita ja 350:stä usein ja vaikka siinä on 'muovinen' fiilis niin on se silti parempi.

Millä tavalla parempi?

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelottavaa tekstiä D50:stä: http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=25884 Ei pahaa ilman hyvää: http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=29626

Canonistahan tälläisiä topicceja ei ole. (paitsi noita positiivisia  ;) )

Jospa Jani pitäisit vähän pienempää suuta välillä Canonis kanssa ja käyttäisit sen ajan vaikka kuvaksen opetteluun.

Hinta-Laatusuhteeltaan en löydä D50:ssä mitään valittamisen aihetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jospa Jani pitäisit vähän pienempää suuta välillä Canonis kanssa ja käyttäisit sen ajan vaikka kuvaksen opetteluun.

Joo, mä oon menossa huomenna harjoittelemaan. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä tämmönen suoraan kuvasta kropattu 800x600 kokoon, 330€ objektiivillä(70-300mm) ja kamera tietty d50  ;D

[ attachment removed ]

editoimaton tietty.  :P

EDIT: niitä tietoja..

130mm

F/10

1/500

ISO200

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minä tiedän Olli miltä yli 600€ objektiivi näyttää ja millaista kuvaa se tekee. Onhan minulla tuo Sigman 70-200 f/2.8. Pitäis koittaa etsiä vastaavaa kuvaa vastaavilla asetuksilla niin saisi hieman vertailua aikaiseksi. Helpommin kuitenkin varmaan käyn ottamassa sen kuvan, kuin alan etsimään. Eipä se kuitenkaan kovin erilaista kuvaa tee, mutta...

Pienellä editoinnilla kuitenkin 1:1 cropin täysikokoisesta kuvasta saakin sitten näyttämään ihan erilaiselta.

Tämäkin otettu 70-300 APO Macro Superilla ja D70 kamerana.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistäkäähän noita aukko, millit, iso tietoja esille.

Lasina Nikkor 80-200mm f2.8

ISO200 1/800sec f4 135mm

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta jälkimmäisestä en pysty sanomaan, kun taitaa originaali ollain jossain ihmeessä, jos edes on enään olemassa. Sanoisin kuitenkin muistikuvalta, että millejä 70mm suljin 1/320 aukosta ei mitään tietoa ja ISO tietysti 200.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy tähän väliin ohi aiheen kysyä, että katoavatko nuo exif tiedot johonkin käsittelyn tai pakkauksen seurauksena? Kun en ole niitä lähiaikoina lähes mistään foorumilla esiintyneistä kuvista löytänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On ihan hyvä paketti. Sigman 70-300 on siis tämä APO Macro Super? Vaikka itselläni on kerennyt noita objektiivejä jo kertymään jonkun verran, niin pidän silti tuota sellaisena varman kuvan objektiivinä. Tekee aina terävää ja hyvää kuvaa.

Suokaa anteeksi tietämättömyyteni, mutta kertokaa mikä ero on Sigma 70-300mm F4-5,6 APO Macro Super II ja 70-300mm F4-5,6 Macro Super II välillä. Mitä Sigmassa meinaa tuo APO (muuta kuin selvää seteliä)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suokaa anteeksi tietämättömyyteni, mutta kertokaa mikä ero on Sigma 70-300mm F4-5,6 APO Macro Super II ja 70-300mm F4-5,6 Macro Super II välillä. Mitä Sigmassa meinaa tuo APO (muuta kuin selvää seteliä)?

Tässä Sigman sivuilta kaivettuja selityksiä.

ASP (Aspherical Lens)

The aspherical lens complex allows freedom of design, improved performance, a reduced number of component lenses and a compact size.

APO (APO Lens)

In order to attain the highest quality images, the APO lens has been made using special low-dispersion (SLD) glass and is designed to minimize color aberration.

OS (Optical Stabilizer) Function

This function utilizes a built-in mechanism that compensates for camera shake. It dramatically expands photographic possibilities by alleviating camera movement when shooting by hand held camera.

HSM (Hyper-Sonic Motor)

This lens uses a motor driven by ultrasonic waves to provide a quiet, highspeed AF.

RF (Rear Focus)

This lens is equipped with a system that moves the rear lens group for highspeed , silent focusing.

IF (Inner Focus)

To ensure stability in focusing, this lens moves the inner lens group or groups without changing the lens' physical length.

Conv (APO Teleconverter EX)

This lens can be used with the APO Teleconverter EX. It can increase the focal length and will interface with the camera's AE (automatic exposure) function.

EX (EX Lens)

The exterior of this lens is EX-finished to denote the superior build and optical quality, and to enhance its appearance.

DG (DG Lens)

These are large-aperture lenses with wide angles and short minimum focusing distances. With an abundance of peripheral illumination, they are ideal lenses for Digital SLR Cameras whilst retaining suitability for traditional 35mm SLRs.

DC (DC Lens)

These are special lenses designed so that the image circle matches the smaller size of the image sensor of most digital SLR cameras. Their specialized design gives these lenses the ideal properties for digital cameras, the compact and lightweight construction is an added bonus ! including compact and lightweight construction.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään