Guest Raikkale

Nyt devalvoidaan Nikonit ja Canonit

56 viestiä aiheessa

Oho, vai tuon näköinen se Alpha sitten onkin. Aika kovilla tykittää Sony SLR-markkinoille, saa nähdä miten pärjää. CMOS-kenno on oma henk.koht suosikki mutta kai sitä CCD:lläkin hätätilassa pärjää :P

Ihan jees linssivalikoima sinänsä näinkin aikaisessa vaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs sanotte tästä.

DPReview:sta löytyy jo Hands-on Preview ja foorumien "kaikkitietäjätkin" antavat jo tuomioitaan  ;)

Liityn joukkoon  :P  ...... ominaisuuksia näyttää olevan vaikka muille jakaa, mm. rungossa vakain ja automaaginen pölynpoisto. Mutta runko on muovia ja ISO1600 on suurin.

Tämän pikaotoksen perusteella runko osuu jonnekin Canon 350D ja 30D välikköön ja vastaavasti Nikon D70/D200 väliin.

Ratkaisevaa on sitten optiikan laatu  ja hinta.

Spotteria lämmittää 18-200mm zoom (USD 499), mutta harmittaa malliston yläraja 300 mm (500 mm peilitele ei heti innosta).

Aika näyttää tuleeko myllertämään markkinoita...

PS: Sulkimen speksit jäävät myös hitusen vajaiksi (1/4000, salama 1/160), vaikkei sillä tuskin käytännössä ole merkitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan jees linssivalikoima sinänsä näinkin aikaisessa vaiheessa.

Ihmekös tuo, kun ovat ihan samoja Minoltan linssejä kuin tähänkin asti, uusi nimi vaan lätkäisty päälle. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei millään pahalla mutta Sony tekee telkkareita. Nikon ja Canon tekee kameroita. Minä en ostais Nikonin tekemää telkkaria.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoisin että ei kyllä tapahdu yhtään mitään radikaalia tuon kameran tulon myötä...tosin sehän tietty on hyvä että tulee kilpailua niin Nikon ja Canoninkin joutuvat panostamaan eikä homma jää liian paikalleen seisomaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei millään pahalla mutta Sony tekee telkkareita. Nikon ja Canon tekee kameroita. Minä en ostais Nikonin tekemää telkkaria.

Kyllä Sonyllä on ollut aika kovan luokan digipokkareita, erittäin asiallisia pelejä. Tuo on varmasti ihan hyvä veto. Sitäpaitsi lisää kilpailua auttaa kaikkiin hintoihin.

Ja kyllä Minolta osaa kameroita tehdä, joten taustat on järkkäripuolellakin kunnossa. Ihan mielenkiinnolla tuota odottaa. Ehkä joku vihdoin keksii vielä senkin että ISO-arvolle tulisi oma rulla aukon ja suljinajan rinnalle, kun kerran digiä kuvataan. Noilla perinteisillä kameran valmistajilla tuntuu olevan iso ongelma tuon "ei niin ole ennenkään tehty" -jutun kanssa..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Spotteria lämmittää 18-200mm zoom (USD 499), mutta harmittaa malliston yläraja 300 mm (500 mm peilitele ei heti innosta).

Tuohonhan käy siis kaikki Minolta AF kiinnitteiset objektiivit

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=18037

Joten ei jää se 300mm pisimmäksi teleksi, jos vaan Sigmat kelpaa näin ensihätään.

Ihmevikinää joka palstalla missä tästä Sonyn DSLR:stä puhutaan. Kai se on niin että muut ei osaa kameroita tehdä kuin C & N.

Kilpailu ei ole pahitteeksi, mutta kunhan muistetaan pitää jalat maassa ja tehdä oikeita kameroita eikä mitään mp3/xvid/diipadaapa yhdistelmälaitteita..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai A-bajonettiin. No ihan hyvä että auttavat pitämään Minoltaa hengissä. Ilmeisesti kamerakin on pitkälti Minoltan pohjalta? Kennonhan Sony osaa tehdä tosiaan hyvin itsekin. Suljinta tuskin yrittävätkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Sonyllä on ollut aika kovan luokan digipokkareita, erittäin asiallisia pelejä. Tuo on varmasti ihan hyvä veto. Sitäpaitsi lisää kilpailua auttaa kaikkiin hintoihin.

Ja kyllä Minolta osaa kameroita tehdä, joten taustat on järkkäripuolellakin kunnossa. Ihan mielenkiinnolla tuota odottaa. Ehkä joku vihdoin keksii vielä senkin että ISO-arvolle tulisi oma rulla aukon ja suljinajan rinnalle, kun kerran digiä kuvataan. Noilla perinteisillä kameran valmistajilla tuntuu olevan iso ongelma tuon "ei niin ole ennenkään tehty" -jutun kanssa..

//Tuomas

Täytyy myöntää että mulla vaivaa pieni skeptisyys aina kun joku "ei tuttu ja turvallinen" tulee uusille apajille. Eihän sitä tiedä kuinka hyvä tuo on. Mielenkiinnolla odotan panasonic/lumix järkkäriä kun ainakin pokkaripuolella se on pyyhkinyt canonilla ja nikonilla alapäätään.

Kunnon tötteröt on Sonylla ainakin prkleen kalliita prime 300mm f2.8 (ilman VR:ää) hinta 5999$ ja 70-200mm f2.8 (ilman VR:ää) 2399$ Suomen hinnat on luonnollisesti kovempia  :o Taitaa olla tunnettua Sony lisää mukana.

http://www.dpreview.com/articles/sonydslra100/page3.asp

Edit: Onhan tuossa tosiaan joku oma sisäänrakennettu VR systeemi.

Raimo: Myös nikoniin on mahdollisuus saada valkoisia putkia ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti olet huomannut mikä on Sonyn osuus ammatti video kameroissa. Eli kyllä siellä proffi tuotteet on aina osattu.

En ole enkä ole ollut Sony kauppias, olen ainoastaan tyytyväinen kuluttaja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eri asia sitten, kuka kehtaa käyttää valkoisia putkia ;D Mikähän se idea muuten lie alunperin ollut? Vaaleasta väristähän on pelkkää haittaa kameravehkeissä.

Jotenkin tuli tuosta Sonyn kuvauksesta semmoinen olo, ettei ne ole lähdössäkään kosiskelemaan valokuvaajia vaan kuluttajia. Tarjoavat ikäänkuin high end -pokkarista seuraavaa pykälää. Tuommoisia lausahduksia kuin "full manual exposure control". Kai se nyt on kelle tahansa selvää, että järkkärissä on valotuksen käsisäätö. Entä mahtaako tuo "Eye-Start Autofocus System" olla niin huono idea miltä se kuulostaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, toi eye start autofocushan on ollut Minoltan filmirungoissa jo 90 luvun alkupuolelta. Itse pidän sitä hyvänä ja olen kaivannut sitä digirunkoonkin, totuttelua se hieman vaatii, mutta toimiva systeemi se on.

Tossa linssivalikomassa on suurin osa rebrandattuja Minolta kakkuloita mm. noi valkoiset, ja hintakin on suunnilleen sama kun Minoltalla oli. Zeissit on mielenkiintoinen lisä lasi valikoimaan. Nyt julkaistut lasit on osittain tarkoitettu nykyisille Minoltan käyttäjille, laatulasithan on olleet maailmalla kiven alla, joskin tästä satsista vielä puuttuu 2,8 valovoimaiset laajikset.

Nyt puhutaan tosiaan malliston halpapään rungosta, kuten kaikesta voi päätellä. Syksyksi on luvassa paremmilla spekseillä oleva runko+ lisää opiskoja. Nää ensimmäiset Sony järkkärithän on aika puhtaasti Minoltan 2 digisukupolven laitteita Sony nimellä.

Toi sulkimen hitaus johtuu tosta vakautin systeemistä. Minolta joutui aikoinaan menemään tohon hitaaseen sulkimeen, koska nopeammat kehitti korkeataajuista värinää jota vakauttimella oli vaikeuksia kumota. Uutuutenahan nyt tulee roskanpoisto, toivottavasti se todella toimii.

Minoltan kompastuskivenähän oli surkea markkinointi, sekä sopivien kennojen saatavuus. Tähän Sony kyllä selkeästi tuo parannusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti olet huomannut mikä on Sonyn osuus ammatti video kameroissa. Eli kyllä siellä proffi tuotteet on aina osattu.

En ole enkä ole ollut Sony kauppias, olen ainoastaan tyytyväinen kuluttaja.

Tästä saadaan mukavasti aasinsilta aiheeseen "Miksi digivideokameralla ei saa kunnon digikuvia? tai "Miksi digipokkareiden videokuvanlaatu on huono vaikka pikseleitä on moninkertainen määrä? Kaikki varmaan tietää vastauksen.

Ei en ole lynkkaamassa vaan kuten aikasemmin sanoin olen hieman skeptinen ja tuota pitäis päästä itse kokeilemaan ennenkuin voisi sanoa mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, no eihän tässä mitään uutta vielä ole, muuta kun valmistajan nimi. Ainakin minä olen saanut ihan asiallisia kuvia Minoltoilla viimeiset 15 vuotta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eri asia sitten, kuka kehtaa käyttää valkoisia putkia ;D Mikähän se idea muuten lie alunperin ollut? Vaaleasta väristähän on pelkkää haittaa kameravehkeissä.

Ei kuitenkaan ihan pelkästään näin, en tiedä syytä, valkoisen värin valintaan, mutta ainakin siitä on hyötyä, että valkoinen väri ei kerää lämpöä läheskään samalla tavalla kun mattamusta (Esim Sigman putket ja monet muut) jolloin lämpölaajenemia ei synny _niin_ helposti ja se taas vaikuta kuvanlaatuun ja mahdollisiin kontaktihäiriöihin.. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kuitenkaan ihan pelkästään näin, en tiedä syytä, valkoisen värin valintaan, mutta ainakin siitä on hyötyä, että valkoinen väri ei kerää lämpöä läheskään samalla tavalla kun mattamusta (Esim Sigman putket ja monet muut) jolloin lämpölaajenemia ei synny _niin_ helposti ja se taas vaikuta kuvanlaatuun ja mahdollisiin kontaktihäiriöihin.. :)

Tosi sideshot miehillähän ei ole tuota ongelmaa kun aurinko on aina selän takana eli putki on kokoajan varjossa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höpöhöpö, Kun Sigma tai Nikkori laajenee lämmössä, kontakti vain tiivistyy ;D Kun taas musta Canonin runko ja valkoinen putki ovat auringossa, nehän laajenevat eri suhteissa, jolloin kontaktihäiriöt vaan pahenevat ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkemmin, se taisi tulla obiskan sisäisten lämpölaajenemien vuoksi. Tosin homman voi hoitaa myös mustissa obiskoissa. Valkoinen vaan ei oikein ole hyvä tietyissä luontokuvaus tilanteissa, mutta ainahan sen päälle voi vetää tumman pussukan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosi sideshot miehillähän ei ole tuota ongelmaa kun aurinko on aina selän takana eli putki on kokoajan varjossa ;)

Niinpä, sen takia ne sideshot-putkethan ei olekkaan mustia ;) Sideshottejahan ei tunnestusti oteta telelinsseillä.. ;) Oikeaoppisia sellasia siis ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinänsä väri on kuvaajan kannalta aivan yks ja sama, ei haittaa tai hyötyä, jos se on ratkaiseva tekijä niin kannattaa siirtyä harrastamaan vaikka muotia. ;)

Kyllä sillä värillä on aika suuri merkitys kun kuvataan lasin/pleksin takaa, ainakin mulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sillä värillä on aika suuri merkitys kun kuvataan lasin/pleksin takaa, ainakin mulle.

Ai saako esim. mustalla linssillä parempia kuvia pleksin takaa, kuin valkoisella? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei

Millä te teette hyymiöt?  Mulla tulee ;Djavascript:void(0);

Grin

kun raahaan hyymiön tekstikenttään.??? Tuo edellinen tuli kolmella kyssärillä. Millä muut??!

Vai johtuuko selaimesta Firefox??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään