Guest Raikkale

Nyt devalvoidaan Nikonit ja Canonit

56 viestiä aiheessa

Hei

Millä te teette hyymiöt?  Mulla tulee ;Djavascript:void(0);

Grin

kun raahaan hyymiön tekstikenttään.??? Tuo edellinen tuli kolmella kyssärillä. Millä muut??!

Vai johtuuko selaimesta Firefox??

Ei sitä kuulu raahata. Pelkkä klikkaus hiirellä hymiökuvakkeeseen riittää. Silloin hymiö tulee sille kohdalle, jossa tekstikursori sillä hetkellä on :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai saako esim. mustalla linssillä parempia kuvia pleksin takaa, kuin valkoisella? ;D

Tottakai, sen takia sullakin on hienoja a2a kuvia.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en nyt käsitä, ottaako joku tosissaan kuvia likaisten ikkunoiden läpi? Tai käsitän, että paineistetussa koneessa otetaan, mutta muuten :-\  ???  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No juu, A2A-kuvistani yksi ainoa on otettu pleksin tai lasin läpi (Rallilla on huono lentää ilman kuomua :P), ja senkin kyllä huomaa ;)

Itse asiassa just olin korjaamassa että sullahan on tapana kuvata soppaluu ulkona, mutta myöhästyin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin kyllä valkoisella putkella saa paljon paremmin kuvia siitä valkoisesta putkesta, pleksin läpi kuvatessa tai jos on joku heijastava pinta itse kuvassa. Musta ei näy ollenkaan niin hyvin ;) Lämpeneminen auringossa aiheuttaa tuommoisessa lyhyessä esineessä sadasosamillien pitenemistä, mikä ei vaikuta yhtään mitään optiikkaan. Kaukoputket on eri asia sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo se koneen tuulilasin avaus kuvaamista varten on vähän haasteellista.

Mutta pitää sanoa että hyviä kameroita tuo Minolta on tehnyt vuosikaudet, itsellänikin on patarautainen X-700 tuolla tallessa, mainio runko.

Hyvä tuosta tulee. Ihan pirteä juttu.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai se linssin piteneminen sillei oo haittaavaa, lähinnä kai halkaisijat siinä. Tommoinen sentin paksu ja 90mm halkaisijainen lasi ei taida laajeta samaa tahtia kun opiskan kuori, eikä varmaan jäähdykkään. Mutta ei mulla ole mustien kanssa ollut ongelmia, joten lienee urbaani legendaa koko juttu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostetaanpa aihe takaisin tietoisuuteen...

Eli on kukaan nyt ostanut tuota Sonyn järkkäriä, ja jos on niin millaiset on kokemukset? Utelias kun olen, kiinnostaisi tietää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika kovaa vauhtia tulee Sony. Ekasta julkistuksesta runsaat pari vuotta ja jo nyt lippulaiva kamera. Tässä paremmat ominaisuudet kuin kopiokone tehtaan kamerassa tai Nikon huipputuotteessa. ;D

http://www.dpreview.com/previews/SonyDSLRA900/

Otsikko siis pitää yhä paikkansa. :thmbup:

Paitsi kun tutustuu tarkemmin tuohon kennon tuottamaan laatuun niin huomataan että vaikka pikseleitä on paljon niin se häviää monilta osin Canoni uudelle 15MP kennolle mikä on 50D:ssä paljon isommalla pikselitiheydellä ja monita osin myöskin 3v vanhalle 5D:n kennolle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paitsi kun tutustuu tarkemmin tuohon kennon tuottamaan laatuun niin huomataan että vaikka pikseleitä on paljon niin se häviää monilta osin Canoni uudelle 15MP kennolle mikä on 50D:ssä paljon isommalla pikselitiheydellä ja monita osin myöskin 3v vanhalle 5D:n kennolle...

Vähän niin kuin ontuvan selityksen makua :-[

Key features

* 24.6 MP 35mm format full-frame CMOS sensor (highest res in class)

* SteadyShot INSIDE full frame image sensor shift stabilization (world first)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän niin kuin ontuvan selityksen makua :-[

Key features

* 24.6 MP 35mm format full-frame CMOS sensor (highest res in class)

* SteadyShot INSIDE full frame image sensor shift stabilization (world first)

Katso kuvia ihan itse, ei ne pikselit kokototuutta kerro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katso kuvia ihan itse, ei ne pikselit kokototuutta kerro.

Kerrotko minulle mistä olet  6048 x 4032 resoluutio näytön hankkinut. Kyseisellä tarkkuudella voidaan vasta todella kuvia arvioida. Testikuvathan ovat sillä tarkkuudella.

Et kait vaan katsonut pikkukuvia pikku näytöllä ja tehnyt niistä johtopäätöksiä. ::) 

Tämä on varmasti monesta saivartelua.

Totuus on kuitenkin yhä julma, lähes tyhjästä lähtenyt menee sata lasissa valtamerkkien ohi.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerrotko minulle mistä olet  6048 x 4032 resoluutio näytön hankkinut. Kyseisellä tarkkuudella voidaan vasta todella kuvia arvioida. Testikuvathan ovat sillä tarkkuudella.

Et kait vaan katsonut pikkukuvia pikku näytöllä ja tehnyt niistä johtopäätöksiä. ::) 

Tämä on varmasti monesta saivartelua.

Ööh, mistä lähtien kuvan tarkkuuden tarkasteluun on vaadittu kuvan resoluutiota vastaava näyttö? Kuka niitä pikseleitä nyt haluaisi, tai ylipäätään pystyisi, koko kuva-alalta yhtä aikaa tiirailla? Ainakin mun kuvankäsittelyohjelmissa on sellainen yksinkertainen mutta monikäyttöinen toiminto, kuin zoomi :P

Totuus on kuitenkin yhä julma, lähes tyhjästä lähtenyt menee sata lasissa valtamerkkien ohi.  :laugh:

Ei se nyt ehkä ihan noin mustavalkoista kuitenkaan ole. Kuten Olli jo yritti sanoa, megapikselimäärä ei kerro puoliakaan. Vaikka kuva olisi sataseitsemäntuhattaviisipikseliäleveä, laatu voi silti olla kuraa :) Niin, ja sen kuran paljastumiseksi ei tarvita sataseitsemäntuhattaviisipikseliäleveetä resoluutiota :P

EDIT: Mutta tämä siis ihan vain yleismaailmallisesti, mitenkään Fujin vehkeeseen, tai mihinkään muuhunkaan merkkiin ja niiden välisiin eroihin liittymättä, kun en ole kyseiseen tuotteeseen tutustunut ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mene montaa päivää kun Nikon iskee D3x/D4:n tiskiin jossa on Sonyn 24MPix:n kenno  :laugh:

Ja voi sitä HURRAUSTEN MÄÄRÄÄ kuinka hyväksi se yllä parjattu kenno onkaan muuttunut,  kun se on kiinni oikeassa merkissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja voi sitä HURRAUSTEN MÄÄRÄÄ kuinka hyväksi se yllä parjattu kenno onkaan muuttunut,  kun se on kiinni oikeassa merkissä.

Ööh? kuka tässä sitä kennoa on parjannut? Eipä mennä asioiden edelle  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kennon lisäksi käytetty prosessori vaikuttaa ihan älyttömästi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ööh? kuka tässä sitä kennoa on parjannut? Eipä mennä asioiden edelle  ;D

Joo, tuntuu nyt Raimolla menevän vähän trollaus- ja lobbausyritykset yli. Tai ainakin asiapitoisuuden edelle. Kohtahan tuossa käy niin, että väittely menee yksipuoliseksi :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tuntuu nyt Raimolla menevän vähän trollaus- ja lobbausyritykset yli. Tai ainakin asiapitoisuuden edelle. Kohtahan tuossa käy niin, että väittely menee yksipuoliseksi :P

On se vaan niin hauskaa härnätä näitä tiettyyn rautaan rakastuneita, jota täälläkin on yllin kyllin. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se vaan niin hauskaa härnätä näitä tiettyyn rautaan rakastuneita, jota täälläkin on yllin kyllin. :)

Ei vaan tuntunut tällä kertaa oikein onnistuvan?  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista. Toivottavasti kilpailu painaa muidenkin merkkien hintoja alas.  ::)

Yllättävän me-too oloiset speksit kuitenkin, Sony-brandilta on lupa odottaa jotain omaperäisempää kuin aikoja sitten keksittyä megapikseli-vouhotusta  :P

Kiinnostavaa sen sijaan tuo 70-400/ 4-5.6 SSM objektiivi, jos sen hinta on kilpailukykyinen.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä Sony näköjään tosissaan pyrkii vakavastiotettavaksi järjestelmäkameroiden valmistajaksi. Tai siis Minoltahan on sitä ollut jo vuosikymmenet, ja heiltä kai tuo kameramekaniikka on peräsisin. Muutenhan Sonylla on kyllä omaakin kamerakokemusta, onhan se videokameroissa ollut jo pitkään arvostettu merkki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään