Guest mekdahl

Lentäjäksi omakustanteisesti

38 viestiä aiheessa

Ei PPL:ään tarvitse mitään koulutusta  ;) (paitsi tietty se PPL-koulutus :P)

JEP, ja ikää se 18!Paitsi koulutuksen saa aloittaa jo 17!?Eikös juu!? ???

Ja kyllähän se helpotrtaa luultavasti opiskelua jos olet käynyt lukion, kuin pelkän amiskan. tiedän vain, että esim. matikka on amiskassa hiukan erilaista, kuin lukiossa.. ;D:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

JEP, ja ikää se 18!Paitsi koulutuksen saa aloittaa jo 17!?Eikös juu!? ???

PPL:n saa 17 vuotiaana, koulutuksen voi aloittaa jo sinä vuonna, kun täyttää 16 vuotta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, PPL-koulutuksen saa kuka tahansa mattimeikäläinen, jolla on suhtkoht normaali terveys ja joka oppii PPL-teoriat, missä ei mitään esim. matematiikan erikoistaitoja tarvita.

Vaikka kaikki sen käytännössä tietävät, niin tässä pari esimerkkiä PPL-kavereideni koulutuksesta ja ammateista:

Huonekalumyyjä, oli kuitenkin ylioppilas.

Tullivirkailija, kansakoulu, laskuvarjojääkäri.

Kaivinkoneen kuljettaja, kansakoulupohja. Tottunut siis ammatissaan käyttämään käsiään ja jalkojaan koordinoidusti. Erinomainen taitolentäjä.

Yrittäjä, liikemies, oli jopa Finnairin hallintoneuvostossa 90-luvulla.

Finnairin markkinointijohtaja, eläkkeellä.

Lakimies, varatuomari.

Anestesialääkäri (ei Arttu)

Pankkivirkailija.

Autoliikkeen ja huoltoaseman osaomistaja, kilpa-autoilija.

Koululainen, 17 v.

Lentokoneasentaja/mekaanikko.

Diplomaatteja 2 kpl, ulkomaiden Helsingin lähetystöistä.

Ikähaitari 17-70 v, suurin piirtein.

Siis käytännössä satunnaisotanta Suomen väestöstä ja vähän muualtakin.

Mutta sitten, jos liikennelentäjäksi asti aikoo, matematiikan/fysiikan taidoista on toki ihan eri lailla apua. Tosin niitäkin voi aina päntätä/skarpata lisää, jos on tarvis. Kuin myös kielitaitoaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisätään vielä, että lukioon lähivuosinä menevien (mukaanlukien minä) kannattaa harkita Ilmailulukiota. Jos siis on kiinnostunut PPL:stä. Sillä sen saa "muutamalla satasella" (liekkö materiaalit tuon hintaisia). Esim. Tikkakoskella ilmailulinjalle otetaan vuodessa n.20 opp.  ;)

BTW, Onko Tikkakosken ilmailupuolen lakkautuspäätös ajettu alas? Kun siitä ei ole kuulunut suuntaan eikä toiseen vähäänaikaan  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Tikiksen" ilmailulukiosta saa VAIN teoriat PPL:ään. Mutta saahan siitä sitten kursseja päättötodistukseen.. Lentotunnit täytyy maksaa itse. Niin minä olen sen käsittänyt. Mutta käsitänkin usein asioita väärin... :P Eli maksettavaa jää n. 7000 € jos suorittaa esim. KSI:llä tunnit. En tiedä kuka muu järjestäisi PPL koulutusta täällä EFJY??Tietenki  helpompi löytää opettaja lentotunneille, jos teoriat jo käytynä. En ainakaan minä ole kuullut siitä lakkautuksesta mitään..Toivottavasti lukio sälyisi, sillä on ainut laatuaan Suomessa!Ja AMK:hon pyrkiville voin Jyväskylän AMK:n erikoisuutena suositella englannin kielistä ilmailualan logistiikan koulutusohjelmaa!Meni jo erittäin paljon Off Topiciksi, mutta haitannooko tuo mittään :laugh:

Edit: Niin ja olen kuullut, että Tikkakosken ilmailulukio tekisi yhteistyötä mm. lennoston kanssa, esim. samoilla luennoilla saattaa käydä sotapoikia lukiolaisten kanssa.. 8)

Vili The Vilperi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Plööö..... Tikkakosken Ilmailulukion sivuilla kerrotaan, että PPL:n voi suorittaa (liekkö pakollinen) ja se maksaa muutaman sata euroa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaisin, että oppimateriaali maksaa sen pari-kolmesataa..Jos en väärin käsittänyt niin lennonopettajani on opettanut teorioita jossain vaiheessa siellä, ja häneltä kuulin, että kurssi sisältää vain teoriat. Jos miettii, että koulu maksaisi kaikkien oppilaiden lentotunnit yms. hinnaksi tulisi 20 oppilaalle n. 160000€...Joten ainakin järjellä ajateltuna ei luulisi noiden lentotuntien sisältyvän kurssin hintaan.

Olisihan se tietenkin hienoa jos sieltä sen koko PPL:n saisi :) 8)En tiedä sitten tekevätkö yhteistyötä joidenkin tahojen kanssa että oppilaat saisivat jostain esim. alennusta noista lentotunneista, jos tulee tietty määrä oppilaita..En sano varmaksi mitään, mutta näin olen nämä asiat kuullut. :P

Edit: Tuossapa evidenssiä sanoilleni :-\(laitoin tuollaisen hymiön koska kurssi koskee vain PPL:n tietopuolista osaa... >:() http://www.peda.net/veraja/jklmlk/tikkakoski/ilmailu

Vili-Vilperi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Plööö..... Tikkakosken Ilmailulukion sivuilla kerrotaan, että PPL:n voi suorittaa (liekkö pakollinen) ja se maksaa muutaman sata euroa

Missä kohtaa sanotaan että sielä voi suorittaa PPL:n?

Ei tässä ainakaan:

Kursseilla noudatetaan yksityislentäjän tietopuolisen koulutuksen PPL(A) koulutusohjelmaa, joka täyttää yleiseurooppalaiset JAR-vaatimukset ja samalla kansallisten ilmailumääräysten vaatimukset muodostaen siten ensimmäisen portaan matkalla ilmailualan ammatteihin. Näistä opinnoista saa 4,5 lukiokurssia, jotka saa lukea mukaan lukion vähimmäiskurssimäärään 75 kurssia.

Todistuksen saanut voi jatkaa käytännön ilmailuopiskelua missä tahansa suomalaisessa lennonopetusta antavassa ja ilmailulaitoksen hyväksymässä oppilaitoksessa tai yhdistyksessä kuten esimerkiksi Keski-Suomen Ilmailijat ry:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko vastata tuohon Ilkan ikähaitariin.

Mulla oli yli 80V oppilaskandi. Hän läpäisi lääkärintarkastuksen ja ilmottautui kurssilleni.

Tulihan pulmia ja homma keskeytyi alkuunsa.

-hän kysyi joka oppitunnin alussa mitä tää kurssi maksaa ja teimme aina uuden sopparin.

-kun tivasin alotusmaksu, hän ehdotti maksavansa luonnon yrteillä saamistaan tuloista. Siis mun olisi pitänyt myydä hänen yrttinesteitään.

-kun istuimme aerodynamiikan loppitunnilla ja puhuin vektoreista, putosi hänen alaleukansa tiskiin. eihän silloin vielä oltu kansakoulussa opetettu vektoreita.

- ihan pirteä ja rypytön ukkeli se oli, tuli vain kurssille tuohesta punottu reppu selässään. Oli kävellyt Järvenpäästä Malmille.

Tiemme erosivat ja hän halusi repiä jokaisen tekemänsä sopparin. Hän halusi ehdottomasti jatkaa urallaan, joten suositin hänelle Jukolan Pilotteja Hyvinkäältä. ;) olis ainaski lyhyempi kävelymatka.

En veloittanut tuolta herralta latiakaan, vaikka aikaa ja bensaa paloi jonkin verran. En kehdannut.

Kaikki kunnioitus ttuota tervettä vanhusta kohtaan, mutta oliskos aika ajanut jo ohi..... :-[

Tuossa yksi omakustanne PPL oppilaskandi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kukas vastais sellaseen kyssäriin, että jos olen ymmärtänyt oikein, niin myös Patrian kurssille on ns. lahjakkuustesti/-testejä. Tarkoittavatko nämä niitä tehtäviä, joissa esim. lasket samalla jotain laskutoimitusta päässä ja viidentoista sekunnin välein pitää painaa jotain nappia ja samalla yrittää pitää jotain palkkia (tietokoneen näytöllä) tasapainossa? Ja heittääkö ne siellä haastatteluissa kysymyksiä tyyliin "miksi juuri sinä olisit hyvä perämies" tai "mitä tekisit jos huomaisit kapteenin tekevän virheen ja hän ei mielestään tehnyt virhettä, jota pitäisi korjata"?

Kiitos taas vastaajille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän sinne testit on, mutta tarkemmin sisällöstä en tiedä, paitsi sen, että siellä testataan pääasiassa oppimiskykyä. En muista mikä firma ne testit tekee(nimi liitty jotenkin Patriaan, taisi olla heidän joku oma firma), mutta ainahan liikkuu huhupuheita, että sinne esim. pääisi riihikuivalla rahalla, testien näinollen muuttuessa toisarvoisiksi. Itse en kuitenkaan usko tähän väitteeseen...

Itse vain Finncommin testeissä käyneenä, voin sanoa, että Finncommin testit teki valtion laitos. Ja nämä testit painottuivat enemmän testaamaan lahjakuutta/kykyjä, kuten motorista liikehdintää, tarkkuutta, huolellisuutta/nopeutta yms..Se ero varmaan Patrian ja Finncommin testeissä on, että Finncomm hakee samalla työntekijöitä ja Patria vain opiskelijoita.

Hyvä kuitenkin, että testit melkein joka kouluun on, sillä voi tulla suru puseroon jos olet Patrialle ottanut 85 000 lainan, ja suorittanut kurssin, mutta hommia et saakaan. Tietenkin tahdolla ja kovalla asenteella pääsee jo pitkälle. Ja mitä useammissa testeissä käyt, sen tutummiksi ne sinulle tulevat ja sen "helpompia" ne ensi kerralla ovat.

Toivottavasti vastasi edes osittain kysymykseesi??!!Meni vähän kyllä OT :-[

Patriallehan taitaa olla menossa juuri nyt haku??

Edit: Multa ainakin kysyttiin kysymys:"miksi juuri sinut pitäisi valita?" :laugh: Se taidetaan kysyä jokapaikassa ::)

Ai niin, ja onhan siellä Patrialla myös ryhmätestit, joissa katsotaan kuinka toimit ryhmässä, ja kuinka aktiivinen olet..

Kysymykseen osaisi vastata ehkä parhaiten sellainen joka testeissä on käynyt/opiskelee siellä.. Jospa sellaisiakin antaisi kommenttinsa jakoon :)

Vili-Vilperi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään